Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 2632
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har datteren min hver tredje lørdag og har tidligere gått på urinprøver for å vise at jeg ikke ruser meg når jeg har hatt henne. Jeg sluttet på prøver nå i februar, men kunne ta det frivillig hvis jeg ønsket det - noe jeg ikke så grunn til, da jeg absolutt ikke er rusa når jeg har barnet mitt. Jeg skal ha datteren min nå på lørdag i 6 timer, og fikk plutselig telefon fra barnevernet i dag (har samværsplan via dem) der Forelder1 hadde ringt inn & sagt at det var ønskelig med en urinprøve for at jeg skal kunne ha datteren min på lørdag pga "en dårlig følelse". Jeg ruser meg innimellom, men det er ikke så veldig ofte & aldri offentlig eller i festsammenheng. Jeg tok speed i går og i mårrest for å ta igjen tapt jobb mens jeg har vært bortreist. Hva faen gjør jeg nå? Jeg kan ta prøven helt frem til fredag, så er det noe håp om at den kommer til å være negativ eller hva kan jeg gjøre?

Tok et drop i går på ca 0,3g klokka 8 på kvelden & et nytt drop i mårrest klokken 9 på ca 0,3g. Denne er sykt sterk & varer skikkelig lenge så trenger ikke mye for å være våken. Hva kan jeg gjøre for å få dette fortere ut av kroppen?
Jeg må til legen å ta prøven. Tidligere har de sendt inn til lab for utvidete prøver, men vet ikke helt om det er planen på fredag ettersom det tar lang tid før man får svar på disse. Har legekontoret prøver de får svar på med en gang for å påvise om jeg har tatt noe eller ikke? Eller vil de bli sendt inn til lab?

Trenger alt av tips og triks for å få det fortest mulig ut av kroppen. Og ja, jeg skulle kanskje ikke rusa meg - men gjort er gjort, og jeg vil ikke straffes med å få se datteren min enda mindre pga jeg måtte holde meg våken i natt. Jeg behøver ingen "det skulle du tenkt på"-leksjoner, vær så snill.
Det er dessverre lite å gjøre da. Du kommer nok til å få råd om å trene, drikke masse vann og så videre men jeg tviler på at sånt hjelper. Med mindre det er en hurtigprøve hvor man vanner ut pisset for å lure prøven. På labtest er det ingen vits i å prøve det. Amfetamin er ute av kroppen på maks 1-4 dager. Det varierer hvor akkurat hvor fort det er ute av din kropp, men andre faktorer er jo mengde du har tatt og hvor lenge du har drevet med det. Hvis du bare har tatt i går og i dag så er utsiktene bedre for å få negativ test. Hvis jeg skal gjette helt vilt så tipper jeg du har 50% sjanse for å pisse positivt.

Du må rett og slett bare ikke pisse da er vel konklusjonen. Gjør alt du kan for å få det utsatt. Det er jo mye som kan skje hvis du bruker fantasien.

Masse lykke til. Fortell oss gjerne hvordan det går. Jeg skal i alle fall krysse fingrene for deg.
Det skulle du tenkt på......

Men opp til ei uke kan det spores, ved sjelden gangs bruk ned til 2-3 dager. https://www.rustelefonen.no/2014/08/...g-urinprove-2/

Så ingen gode svar for deg.
Husk at legekontor er stengt fredag 1.mai, de fleste ihvertfall.
Finnes vel hurtigtester for amfetamin som for de fleste andre rusmidler.

Det eneste rådene jeg kan gi er og slutte med amf. Og drikke mye vann før du skal ta prøven, det kan hjelpe, det kan ikke hjelpe.

DU kan jo selvsagt også sette deg på din høye hest å spille fornærmet og vise til de foregående rusprøvene som har vært rene. Men det kan jo selvsagt slå tilbake på deg selv.

intressant artikkel om rustesting https://www.bioingenioren.no/fag/fag...lemstillinger/
Du hadde vel egentlig tenkt til å ta prøven på fredag, men så "glemte" du at det var 1.mai og at legekontoret er stengt.
Skjønner ikke helt problemet egentlig. Skal du ruse deg må du å ta konsekvensene av det. Å gjøre det med ett barn og barnevernet i bildet er selvfølgelig dumt, og nå må du kjenne på konsekvenser. Lær av feilen, voks opp og gjør endringer i livet ditt.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Men opp til ei uke kan det spores, ved sjelden gangs bruk ned til 2-3 dager. https://www.rustelefonen.no/2014/08/...g-urinprove-2/
Vis hele sitatet...
Det er ikke mange som pisser positivt på amf etter fire døgn, selv om det kanskje antydes det i den linken du viser til. Men det er sikkert mulig hvis man har brukt veldig mye og man har en kroppskjemi som bryter ned amfetamin veldig sakte. TS derimot har tatt to doser, en i går og en i dag, og har ca 48 timer ish på seg fra siste dose til pisseprøve. Jeg tror også at det er en veldig stor sjanse for at denne blir positiv, men det er ikke sikkert. Han er på ingen måte 100% sikkert fucked fordi det varierer såpass mye fra person til person.

Siden det er 1. Mai kan det jo hende som noen nevner at du ikke får lab test men bare en hurtigtest. I så fall så bør du følge denne prosedyren og håpe på det beste:

Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Uansett kan du alltid gjøre enormt stor forskjell på sporingstid dersom du vanner ut prøven. Typisk effektivt regime er 2 liter vann inntatt så fort som mulig, så holder du deg til du må pisse (vil ta omtrent 3 kvarter). Piss i dass, og vent til du må pisse igjen (ca 15 min). Dette er "gullpisset" - har opplevd å slippe unna mens jeg har vært påvirket med dette regimet.

Store mengder C-vitamin kan bedre fargen, evnt kan du redusere vanninntaket til 1L for en litt mindre utvannet prøve.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Veeel.. Nå er ikke poenget med rusprøver bare at man ikke skal være rusa sammen med ungen sin... Når man får barn er det ens plikt å sørge for å være en skikket og forsvarlig forelder. Du bruker amfetamin, og til og med flere dager på rad, noe som øker risikoen for psykose og andre negative forandringer i hjernen som depresjon, paranoia og aggresjon og det er alvorlig når du skal ta vare på et barn.

Du er pent nødt til å ta farsrollen din mye mer seriøst enn du gjør.
New generation
colakork's Avatar
Jeg pleier bare å få guttungen til å pisse i en beholder for meg jeg

Neida.
Mitt tips og min egen escape var å drikke skummelt mye vann, ifølge internett skulle jeg ha dødd av vannforgiftning. Nesten?

3L vann +små sipps hele tiden helt til jeg sto og stirra ned i koppen med politi på vakt bak ryggen. Pissa rent og jeg røykte myyye.

Husk å svelg ned en halv teskje med salt for helsens skyld og ellers 4-5 C vitamin piller for å få gult tiss. Hvis du tisser helt vannligende tiss går en alarm av hos de fleste som kan sitt om urinprøver.

Vannfast fra nå av til du skal på pisseprøven og drikk, drikk og drikk vann. Hopp rundt i huset og hold kroppen i høygir for å få ut mest mulig veske sånn du kan ta inn mest mulig konstant. Gjerne døgn også for å alltid ha motoren i gang.
Ring inn fly forbanna å si at dette finner du deg ikke i! At det sårer svært at de har så lite tillit til deg å bla bla bla.. Si at du har nå gått på urinprøver så lenge at du i protest nekter å avlegge denne prøven.

Kanskje du ikke får se datteren din denne helgen, men er du veldig heldig så biter di på å tror at du ikke ville avlegge prøve i protest bare. De sier sikkert noe i den duren at vist du ikke avlegger prøve så får du ikke se datteren din, men det er greit, da bare legger du på også er du selvfølgelig ren til neste prøve.

Om dette fungerer eller ikke har jeg ikke peiling på, men det er nok noe jeg hadde prøvd meg på om jeg var i samme situasjon. Det er lov å prøve seg
Sist endret av Alge; 29. april 2020 kl. 15:28.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne dårlige følelsen de hadde viste seg jo å stemme veldig bra, kudos til vernet for «god» magefølelse.
Si at du har corona symtomer, eventuelt kan du prøve å få "påvist" at du har vært i kontakt med coronasmittet person gjennom smitteappen? Jeg vet ikke hvordan denne appen funker, men det kunne vært en perfekt måte å komme deg ut av sitvasjonen på.
Følger legen med når du pisser i koppen? Kunne jo prøvd å levere noen andre sitt piss.
Skuffende å se hvordan du forholder deg til rusmidler når vi har et barn sammen!
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Ring inn fly forbanna å si at dette finner du deg ikke i! De sier sikkert noe i den duren at vist du ikke avlegger prøve så får du ikke se datteren din, men det er greit, da bare legger du på
Vis hele sitatet...
Du kan ikke oppriktig tro at man fremstår mer skikket som forelder av å vise aggresjon, uvilje, dårlig samarbeid, vegring og si det er greit at han ikke får se dattern sin og legge på røret? Jeg har vært glad i rus jeg og altså, men det tar kaka noen ganger her inne med hvordan folk råder og ofrer ungen sin for å kunne få fortsette å ruse seg i fred!!!

Nei, det er godt vi har et tilsyn som er strenge på rusbruk blandt de som har ansvar for barn. Er selv vokst opp med foresatt som rusa seg "en gang i blandt" og selvom jeg ikke skjønte bæret av det når jeg var småbarn skjønte jeg jo med tida at ting ikke var som det skulle og jo eldre jeg ble jo mer forstod jeg, og den dagen det gikk opp for meg hvordan min foresatt hadde holdt på å trikse og mikse med pisseprøver mens han bak ryggen på oss, mor og barnevernet ruste seg så kom også alle traumene til overflaten, for ikke å snakke om hvordan hele bildet av faren min knuste, og tilliten til den man skulle kunne regne mest med av alle forsvant. Det har satt preg til den dag i dag, og foreldre som bruker rusmidler har jeg null respekt for.
Å gamble med å ofre foreldrerollen og ungen sin på den måten er ikke bare uforsvarlig gjort fra et voksent perspektiv men jævlig stygt gjort mot barnet og, som vil føle seg uviktig for forelderen og utvikle mindreverdighetskomplekser. Dette gjelder ikke bare min historie, men barn generelt som vokser opp med så uansvarlig og careless forelder. Det hjelper ikke så mye at du tar med ungen på fotballtrening, fisketurer og smører med sjokolade og leker for å bli likt og knytte bånd den dagen sannheten kommer for en dag og barnet forstår at du ikke er den du har latt som å være og at du tok risken på å miste barnet bare for å gjøre noe så egoistisk og dustete som å snorte kjemikalier gjennom nesa og ødelegge hjernen din. Om du klarer å sno deg unna pisseprøve nå og i kanskje flere år til så kommer du til å få igjen for det, og du er sånn sett heldig om det er barnevernet som går mot deg, for en dag kommer ungen din til å gjøre det også.

Psykologisk sett så vil også de som er vokst opp med rus ubevisst tiltrekkes samme typen når det er deres tid for å date og etablere nære relasjoner, fordi det er den typen som er mest kjent og "trygg" for de. Men du syns kanskje det er helt allright at datteren din finner seg en amfetaminbruker til kjæreste når hun blir eldre og er i stor risiko for å bli slått og misbrukt av han? Jepp, barn preges mer enn du tror så det at du ikke er ruspåvirket under samvær med ungen din har ingenting å si. Pluss veien er også kort til å bli avhengig sånn at du til og med blir så ego at du er rusa med ungen din i fremtida men tror at ingen merker det.
Sitat av TheLover Vis innlegg
Skuffende å se hvordan du forholder deg til rusmidler når vi har et barn sammen!
Vis hele sitatet...
Er du mor til barnet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veeel.. Nå er ikke poenget med rusprøver bare at man ikke skal være rusa sammen med ungen sin... Når man får barn er det ens plikt å sørge for å være en skikket og forsvarlig forelder. Du bruker amfetamin, og til og med flere dager på rad, noe som øker risikoen for psykose og andre negative forandringer i hjernen som depresjon, paranoia og aggresjon og det er alvorlig når du skal ta vare på et barn.

Du er pent nødt til å ta farsrollen din mye mer seriøst enn du gjør.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jeg forsåvidt 100% enig i, det er jo ikke hvordan være en god far TS spør om heller da. Den biten må han nok ordne selv, uten hjelp fra freak. Men den biten som handler om rus, den svarer jeg på gledelig uten at jeg egentlig tenker på barnet, for det mener jeg at er hans/deres/barnevernets problem, og ikke mitt? Er det for kynisk? Eller skal vi prøve å banke vett inn i skallen på absolutt alle som kommer innom her?
Sist endret av TrippyKing; 29. april 2020 kl. 18:17.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ja, det er jeg forsåvidt 100% enig i, det er jo ikke hvordan være en god far TS spør om heller da. Den biten må han nok ordne selv, uten hjelp fra freak. Men den biten som handler om rus, den svarer jeg på gledelig uten at jeg egentlig tenker på barnet, for det mener jeg at er hans/deres/barnevernets problem, og ikke mitt? Er det for kynisk? Eller skal vi prøve å banke vett inn i skallen på absolutt alle som kommer innom her?
Vis hele sitatet...
Nei det ville blitt for dumt å prøve å banke vett inn i skallen på absolutt alle som kommer innom her. Men i tilfeller hvor det går utover liv og helse til uskyldige, SÆRLIG barn, så bør vi det. Sånn ville vi også handlet i det virkelige liv så samme samfunnsplikten bør gjelde på nett. Om folk kommer innom å sier at de vil ha tips til hvordan dope ned en bærte så de kan få hun med på sex, eller hvordan komme unna med blind vold eller ran mot uskyldige gamle damer så hadde nok alle svart med å prøve å banke litt vett inn i skallen til vedkommende da og, så hvorfor skal det være anderledes når spørsmålet er hvordan få fortsette å ruse seg og gi barnet sitt en dårlig oppvekst som kan skade det resten av livet?

Forresten så vil vanntrikset bare gi det som kalles falsk negativ, og den vil registreres som positiv i de fleste tilfeller fordi de kjenner naturligvis til vanntrikset fra før og måler enzymer urin, som vil være unormalt lavt når det bare er vann man pisser ut. De er ikke dumme, og skjønner at det unormale vanninntaket er gjort med overlegg av en eneste grunn, å vanne ut en prøve som ellers hadde blitt positiv.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvorfor kan OP ikke bare skaffe seg det lovlig, hvis han har et reellt behov?
Og hvis han har et reellt behov, hvorfor skal det stigmatiseres eller være noe big deal?

Mange andre problemer er allerede tilstede her før han ryker på denne urinprøven.
Og OP har vel ikke akkurat levd så godt de siste årene hvis alt han får av delt omsorg er én helg i måneden?

Å skaffe seg denne type medikamenter lovlig er jo bare en bagatell i forhold til mye annen alternativbehandlng, lovlig eller ikke, som diskuteres her inne.

OP vi er kommet dit i samfunnet, at det å være avhengig av amfetamin i større grad er akseptert som kriterie for å få det
Hvis du mener å ha faktisk nytte av dette stoffet, så ville det være uendelige bedre for deg selv og omgivelsene dine at du fikk det lovlig
Sist endret av meaculpaUIO; 29. april 2020 kl. 18:31.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvorfor kan OP ikke bare skaffe seg det lovlig, hvis han har et reellt behov?
Og hvis han har et reellt behov, hvorfor skal det stigmatiseres eller være noe big deal?

Mange andre problemer er allerede tilstede her før han ryker på denne urinprøven.
Og OP har vel ikke akkurat levd så godt de siste årene hvis alt han får av delt omsorg er én helg i måneden?

Å skaffe seg denne type medikamenter lovlig er jo bare en bagatell i forhold til mye annen alternativbehandlng, lovlig eller ikke, som diskuteres her inne.

OP vi er kommet dit i samfunnet, at det å være avhengig av amfetamin i større grad er akseptert som kriterie for å få det
Hvis du mener å ha faktisk nytte av dette stoffet, så ville det være uendelige bedre for deg selv og omgivelsene dine at du fikk det lovlig
Vis hele sitatet...

Er delvis enig med deg at rus, spesielt flere typer rus kunne vært lovlig. Likevel vet jeg ikke om det er en god ide at enkelte kan kjøpe dette lovlig på polet, selvom jeg vet at jeg hadde fortsatt klart meg.

Likevel, alkohol er 100% lovlig her i Norge. Det betyr likevel ikke at barn har godt av a ha foreldre som er alkoholikere.

Og alkohol som er lovlig, blir også stigmatisert.
Sist endret av skrtskrt; 29. april 2020 kl. 18:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg snakker om at han skal ha det på resept til en konkret bruk, ikke legalisering. Vær så snill å ikke dra inn legalisering.
Da blir det tydeligere hva som er misbruk og ikke misbruk, samt at han stiller sterkere ovenfor mor, helsevesen, nav, politi, barnevern, ALT.
Sist endret av meaculpaUIO; 29. april 2020 kl. 18:36.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg snakker om at han skal ha det på resept til en konkret bruk, ikke legalisering. Vær så snill å ikke dra inn legalisering.
Da blir det tydeligere hva som er misbruk og ikke misbruk, samt at han stiller sterkere ovenfor mor, helsevesen, nav, politi, barnevern, ALT.
Vis hele sitatet...
Da misforstod jeg. Men jeg ser virkelig ikke hvordan det å ta speed for å holde seg våken hele natta kan sees på som nødvendig, og skal bli gjort med anbefaling av lege gjennom resept?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nei, sånn som du beskriver det, så høres handlingen lite medisinsk og lite nytteorientert ut.
"Ta speed for å holde seg våken hele natta"

Det syns jeg og.

Men så skrev jo OP:

"Jeg ruser meg innimellom, men det er ikke så veldig ofte & aldri offentlig eller i festsammenheng. Jeg tok speed i går og i mårrest for å ta igjen tapt jobb mens jeg har vært bortreist.
Vis hele sitatet...
Jeg prøver å argumentere 100% utifra hva folk sier, slik som helsevesenet faktisk skulle prøve å gjøre noen ganger, eller andre "hjelpetiltak" i det offentlige. Ta folk seriøst, ta dem på ordet. Hvis de sier de skal ha medisinsk cannabis for å ha et bedre liv, vel, har du fått jobb og et bedre liv etter at du har fått medisinsk cannabis? Har du udiagnostisert ADHD og fungerer bedre i arbeidsliv og studier hvis du har dette tilgjengelig fast, på en god måte, og i god kvalitet? Det er sånn jeg tenker.

Og utifra det han skrev

Jeg ruser meg innimellom, men det er ikke så veldig ofte & aldri offentlig eller i festsammenheng. Jeg tok speed i går og i mårrest for å ta igjen tapt jobb mens jeg har vært bortreist
Vis hele sitatet...
Så kan det jo virke som han mener å ha et behov for bruke speed for å jobbe. Det kan jo være enten sant, eller subjektivt sant gjenom at han har tillært seg at sånn er det. Det bør han jo finne ut av for seg selv, for i dag er det sånn at det er fullt mulig å få seg en adhd diagnose hvis man vil ha det og det fins uansett andre ruter inn i en resept for denne type medisiner.

En ting er ihvertfall helt sikkert: de hadde ikke hatt noe grunnlag for en sak mot han, hvis den urinprøven slo ut på et stoff han hadde resept på..

Og vi hadde hatt et mye klarere grunnlag å karakterisere misbruk på, fordi så langt syns jeg ikke det er grunnlag for det. Da får OP eventuelt innrømme det eller problematisere det først på egenhånd, ikke bare anta misbruk når han beskriver det som han gjør.
Sist endret av meaculpaUIO; 29. april 2020 kl. 18:52.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvorfor kan OP ikke bare skaffe seg det lovlig, hvis han har et reellt behov?
Og hvis han har et reellt behov, hvorfor skal det stigmatiseres eller være noe big deal?

Mange andre problemer er allerede tilstede her før han ryker på denne urinprøven.
Og OP har vel ikke akkurat levd så godt de siste årene hvis alt han får av delt omsorg er én helg i måneden?

Å skaffe seg denne type medikamenter lovlig er jo bare en bagatell i forhold til mye annen alternativbehandlng, lovlig eller ikke, som diskuteres her inne.

OP vi er kommet dit i samfunnet, at det å være avhengig av amfetamin i større grad er akseptert som kriterie for å få det
Hvis du mener å ha faktisk nytte av dette stoffet, så ville det være uendelige bedre for deg selv og omgivelsene dine at du fikk det lovlig
Vis hele sitatet...

Ok. Så alle som syns opiatrus og heroin er chill skal gå å ljuge om sterke smerter eller kanskje knekke ryggen med vilje for å få det lovlig utskrevet av legen? Da er man narkoman, helt uavhengig om det er amfetamin eller andre ting man går til de stegene for å få tak i.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nei, men de som argumenterer med at de trenger det for å jobbe, eller for å henge med i jobben, sier jo egentlig noe ganske alvorlig, som også kan være sant. Det er jo nettopp for å bedre evnen til å jobbe disse type stoff skrives ut til å brukes av helt vanlige familiefedre- og mødre.

Legger merke til at både du og skrtskrt ikke ser ut til å ha lest akkurat den delen av innlegget til OP, der han sier han kun ruser seg "innimellom" og at han har brukt det for å jobbe i dette tilfellet ihvertfall.

Greit å mistro han selvfølgelig, men det skaper ikke noe konstruktiv diskusjon om hva han skal gjøre hvis det han sier er sant.
Sist endret av meaculpaUIO; 29. april 2020 kl. 19:04.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Ja, det er jeg forsåvidt 100% enig i, det er jo ikke hvordan være en god far TS spør om heller da. Den biten må han nok ordne selv, uten hjelp fra freak. Men den biten som handler om rus, den svarer jeg på gledelig uten at jeg egentlig tenker på barnet, for det mener jeg at er hans/deres/barnevernets problem, og ikke mitt? Er det for kynisk? Eller skal vi prøve å banke vett inn i skallen på absolutt alle som kommer innom her?
Vis hele sitatet...
Jeg stiller meg bak hva "Moden bever" skriver.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Nei, men de som argumenterer med at de trenger det for å jobbe, eller for å henge med i jobben, sier jo egentlig noe ganske alvorlig.
Legger merke til at både du og skrtskrt ikke ser ut til å ha lest akkurat den delen av innlegget OP, der han sier han har et avklart forhold til rusmidler og at han brukt det for å jobbe.
Vis hele sitatet...
Har lest det jo, men det er jo akuratt sånn rusmisbrukere lurer seg selv og sånn en avhengighet starter. Sånn som hjernen vår er så øker toleransen og man må ha mer, og med mer kommer et hyppigere sug også hvor man innbiller seg at man trenger det for å jobbe. Det er fordi man fucker med hjernen som fungerer dårligere i normal tilstand pga rustilførselen og man sitter i en ond sirkel. Jeg kjenner mange i mange forskjellige yrker som kun har brukt det på jobb i nødstilfeller, men det har hos hver og en av dem utvikla seg til et hyppigere og omfattende misbruk og avhengighet. Selvom vi later som at trådstarter er one in a million og holder det til jobb og aldri utenfor jobb noen gang i fremtiden så vil det fortsatt skade hjernen og gjøre han ekstra utsatt for alvorlige psykiske lidelser og sinnslidelser, og fortsatt kunne prege barnets psyke og soma i fremtiden til tross for at dette ikke skulle utvikle seg heller.

Samme hva det hadde gjeldt så unngår man å gjøre ting som setter en i risiko for å miste barnet sitt. Han har barnet bare hver tredje helg og burde gjøre alt i sin makt for å få mer samvær, ikke mindre.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hva slags samtaler får vi når vi generelt forutsetter at andre lyver og det de oppgir, er usant? Skjønner ikke hva slags "signal" OP har sendt ut som rettferdigjør den responsen i denne tråden.

Det er vel sånn far i mange tilfeller møtes i disse sakene, som det kjønnet som er mindre verdt i barnefordelingssaker. Lar det ligge inntil OP selv kommer og forklarer hva som er tilfellet. Hvis han har prøvd å fremstille seg selv sympatisk her og som å ha mindre problemer enn han har, så er det bare han som kan oppklare nettopp det på en god måte..
Sist endret av meaculpaUIO; 29. april 2020 kl. 19:17.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hva slags samtaler får vi når vi generelt forutsetter at andre lyver og det de oppgir, er usant?

Det er vel sånn far i mange tilfeller møtes i disse sakene, som det kjønnet som er mindre verdt i barnefordelingssaker. Lar det ligge inntil OP selv kommer og forklarer hva som er tilfellet. Hvis han har prøvd å fremstille seg selv sympatisk her og som å ha mindre problemer enn han har, så er det bare han som kan oppklare nettopp det på en god måte..
Vis hele sitatet...
Mener ikke at det han sier om at han kun bruker det på jobb er usant, bare så det er sagt. Men hjernen vår fungerer på den måten at når man bruker noe jevnlig vil behovet forandre seg og øke med tiden.

Og med det faktum at han kun har fått hver tredje helg og måttet gå på pissings i flere år så vet vi også at han har slitt med misbruk før. 2+2 osv, mao. den unnskyldningen om at det kun brukes til jobb, brukes for å hjelpe, trenger det for å fungere osv er sånn alle misbrukere bagatelliserer alvoret for rusbruket sitt.

Hadde han ikke vært pappa kunne han rusa seg så mye han bare orka og jeg hadde ikke brydd meg. Det er selvsagt kjipt å bli busta på pisseprøve men i situasjoner som dette hvor det er barn innblanda så er det ikke bare all fun and games og noe iallefall jeg syns er greit å holde på med lenger.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Nå ender vi med å diskutere utifra spekulasjoner om OP som er tvert motsatt av de påstandene han selv har fremsatt, bare så det er sagt.

Men hjernen vår fungerer på den måten at når man bruker noe jevnlig vil behovet forandre seg og øke med tiden.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke for sikkert hundretusenvis av mennesker som ikke bruker andre rusmidler enn alkohol og tobakk, og som står på adhd-medisiner de har brukt i årevis uten å endre dosering eller regime.

Og OP begrunner seg slik, ihvertfall i den retning, mens det eskalerende amfetaminmisbruket og den kumulative skaden på personligheten dette gjør - vel det er å ta det OP sier i helt motsatt retning.


Og med det faktum at han kun har fått hver tredje helg og måttet gå på pissings i flere år så vet vi også at han har slitt med misbruk før. 2+2 osv, mao. den unnskyldningen om at det kun brukes til jobb, brukes for å hjelpe, trenger det for å fungere osv er sånn alle misbrukere bagatelliserer alvoret for rusbruket sitt.
Vis hele sitatet...
Vi veit ikke, vi har et indis tolket grovt motsatt av hvordan OP fremstiller seg.


Hadde han ikke vært pappa kunne han rusa seg så mye han bare orka og jeg hadde ikke brydd meg. Det er selvsagt kjipt å bli busta på pisseprøve men i situasjoner som dette hvor det er barn innblanda så er det ikke bare all fun and games og noe iallefall jeg syns er greit å holde på med lenger.
Vis hele sitatet...
Som har 99% å gjøre med at han bruker noe illegalt uten resept

Men jeg syns forsåvidt det er 100% forståelig at du tenker og argumenterer som du gjør.
Sist endret av meaculpaUIO; 29. april 2020 kl. 19:31.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei som har med at han misbruker noe som påvirker han som person, foreldreretten og barnet hans negativt.

Helt ok at du forsvarer amfetamin, jeg har ikke sagt noe i den retning av at substanser lovlig eller ulovlig anskaffet ikke kan hjelpe på enkelte ting. Men å juge om at man har en sykdom for å få utskrevet ting fra legen å ruse seg på det er bare noe misbrukere gjør. Han kommer ikke akuratt til å få noen flere stjerner i boka som pappa å prøve å utnytte systemet på den måten. Ville du sagt det samme ting en som likte piller og heroin? Du behøver ikke å svare, for jeg skjønner vi har helt forskjellig synspunkt uansett. Skulle ønske du satt barnet først her, selvom det ikke er ditt barn det gjelder.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Du er nok en del nærmere saken enn meg, siden du sitter med så mye informasjon og er så sikker på hvordan han er.
Jeg vet ikke.

Min posisjon er at hvis folk skal bruke sterke medikamenter som amfetamin, så er det å foretrekke at det skjer i samråd med lege og på en lovlig resept - hvis man har en legitim bruk eller et legitimt bruksområde for medikamentet. Hvis du sammenligner illegal bruk som forelder med å ikke bruke - ja det er en annen diskusjon. Det er aller best å ikke trenge noen medisiner, men hvis han faktisk trenger noe medisinering bør det skje via en lovlig resept, og behovet for en resept kan folk pådra seg et livslangt behov for, bare av å ruse seg et par år.
Mange voksne lever i tiår uten å få god behandling for adhd/add også

Han trenger ikke lyve om en damn shit i dag, hvis han faktisk er ute å kjøre, så er det mange leger som er fullt klar over at det er bedre å stå på en resept enn å være i kontakt med illegal bruk og illegal omsetning. Hvis han ikke er ute å kjøre, så kan han havne ute å kjøre bare det at å bruke noe som er ulovlig i seg selv , pga alle konsekvenser dette kan ha.
Man er kommet lengre i tenkingen sin rundt substitusjonsbehandling i dag enn man har vært tidligere
Sist endret av meaculpaUIO; 29. april 2020 kl. 19:55.
Så jævla avansert er det ikke folkens. En som har tidligere historie med rusmisbruk, må kunne avlegge rene pisseprøver for å få samvær med barnet sitt. Det er ingen medisinsk verdi i å bruke speed til å sitte å tweake om natten. Det å ta speed, er heller ingen menneskerett leger skal ordne i stand for en. Er helt enig med deg med mye, meaculpaUIO, men en som er avhengig av speed for å jobbe hele natten, er ikke spesielt egnet som far. Spesielt dersom det er en annen foreldrer inne i bildet som er i stand til, og i tillegg villig til å ta vare på dette barnet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan ikke oppriktig tro at man fremstår mer skikket som forelder av å vise aggresjon, uvilje, dårlig samarbeid, vegring og si det er greit at han ikke får se dattern sin og legge på røret? Jeg har vært glad i rus jeg og altså, men det tar kaka noen ganger her inne med hvordan folk råder og ofrer ungen sin for å kunne få fortsette å ruse seg i fred!!!
Vis hele sitatet...
Ikke bare misforstår du intensjonen med innlegget mitt, du kutter det også av på midten å svarer deretter. Intensjonen er jo selvfølgelig ikke at TS skal kunne ruse seg i fred vidre, men heller prøve å komme seg unna den blemmen som er gjort å ikke miste retten til å se sitt barn bare for at du har noe rester av stoff i urinen. Håper jo selvfølgelig TS lærer av sin feil å ruser seg mindre og lenger ifra barnepass tidsmessig.