Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5023
Hei folkens!

Jeg, rundt "middelalder", skriver dette som det kommer ut av meg da jeg er her på "lånt" tid pga Cold-Turkey (bråslutt) Rivotril:

For 2-3 uker siden bråsluttet jeg Cold-Turkey på Rivotril 3mg pga jeg så gjerne vil beholde førerkortet mitt (husker IKKE dag eller dato uten sjekke kalender da hodet er teppebombet)
Null seponering, null hjelp av andre medisiner, null støtteapparat/familie/venner.

Har brukt daglig i mange år ca 3mg Rivotril + ca 50mg Oxycontin mot smerter og særdeles alvorlig tilfelle av Insomnia; har vært våken opp til mange uker i strekk og måttet leve med hvilepuls på 180 i flere år før ovennevnte behandling. Har vært gjennom ALT av B og C prep, så dette er et ikke-tema for meg da disse gjør meg dø-syk.

Har tidligere bråseponert Cold-Turkey Rohypnol, Valium, Zopiklone (og andre "moped" sovemedisiner) samt mange mange år på Apoderm. Bråstopp dengang var NULL stress. Måtte slutte på dette da jeg fikk (kontraproduktive) bivirkninger som mildt sagt ikke står i Felleskatalogen eller som er kjent hos legene:

•Nattesvette a'la badeland
•Tanngnissing a'la tunnellknuser
•Blåmerker/betennelse i albuene 10 cm i diameters størrelse pga muskelspenning
•Irritasjon/agiterende oppførsel
•Protein-intoleranse syk (spesielt fra laktosen)
•Smårusk som jeg har glemt

Long story short pga personvern:

Ble stablet for en del år siden (altfor sent) i "gammel" alder på beina med ca 3mg Rivotril + ca 50mg Oxycontin i behandlig mot Insomnia og smerter. Har til nå brukt dette med ufattelig stort hell; det har forandret hele meg og gitt meg livet tilbake. I dag har jeg en helt annen personlighet enn før behandlingen startet.

MEN.

Fastlegen kommer tilbake fra ferie og forteller meg at jeg ikke får beholde førerkortet om jeg skal stå på Rivotril. NYE regler igjen! (2 nye regler ble vedtatt i fjor!) Jeg trodde jeg VAR oppdatert på dette ettersom jeg leste de nye førerkort reglene fra januar/februar 2016. Men neida. Nye regler før jul 2016 også!
Her pøses det inn så ofte med nye lover og regler at selv fastlegene er oppgitt.
Uansett, loven er firkantet og individuelt skjønn slik som før er overhodet ikke mulig ihht fastlegen og slik jeg forstår de nye reglene. Så jeg MÅ slutte på Rivotril. Har førerkort for andre klasser, men disse er forsåvidt "ok" å ikke leve med. Men ikke uten bil.

Status: er noen uker siden jeg sluttet og er så sjuk at jeg ikke tør innrømme alt som foregår (mye stigma som gjør jeg holder dette tilbake).
Har mildt sagt vært sjokkert over hvor syk jeg har vært! Og jeg er bare noen få uker inn i dette... Leste en annen tråd der ei dame på 36 år sliter ca 10 uker etterpå, og andre forteller om tilfeller der det kan gå år før man er frisk.

Jessufader skal jeg klare dette? Kommer meg jo ikke ut av senga på over 1 uke! Enhver aktivitet sender meg rett i senga som om det er et Maraton jeg har løpt! Har ikke klart å dusje på over 1 uke. Selvfølgelig NULL søvn. Slumrer en sjelden gang i 1 time, og når jeg våkner har jeg ingen tidsfølelse og heller ikke drømt. (Samt haugesvis med annet jeg ikke tør tenke på)
Og alt surrer i hodet som i et skjittent Tivoli fra 30 tallet!

"Sprakk" i går og spiste 2mg Rivotril. Herregud for en deilig følelse å sove! Drømmene var så deilig! Stod opp i dag etter å ha en ny "sprekk" på 0.5 mg Rivotril. Men jeg var NØDT: må dusje etter jeg har skrevet dette. Spiste litt før dette, men litt er bedre enn ingenting. Har mistet enormt vekt bare på noen uker siden jeg kun pirker i litt mat; spiser mindre enn en liten fuggel.

Jeg tåler vanligvis tunge seponeringer, men dette hælvette har jeg aldri før opplevd. Ikke flere tiår med Apodorm har vært stress å kutte uten seponering.
Nå er jeg rett og slett dø-syk! Og helt alene. Vet ikke min arme råd hvordan i hælsike dette skal gå.

Har ca 30 mg Rivotril igjen. Dette er jo svært lite å seponere på, men har noen forslag?
Jeg har prøvd å komme over det "værste" med midlertidig økning på Oxycontin uten hell. Så det er ikke løsningen. -"Værste"?? Haha, jeg er bra morsom! Etter det jeg leser her så har vel ikke jævelskapet startet?

Jeg overlever dette IKKE om ikke noe postivt skjer. Kan ikke ligge ukesvis lam i senga uten å spise... Har jo ingen som hjelper meg

(Blir plutselig HELT akutt utmattet hvor jeg ikke klarer noe) Akkurat for øyeblikket så har jeg det greit pga "sprikken" i går, ca 30 timer siden. Det som var veldig oppmuntrende var at inntak av kun 0.5 mg Rivotril denne morgen og så bra form at jeg klarer spise, skrive dette og forhåpentligvis komme meg i dusjen før neste runde starter...

Er enormt innstilt på at Rivotril-dritten skal vekk! Er RASENDE over at jeg har en kropp som er avhengig! Men hva vil jeg slite med etter det?
Jeg har jo selvfølgelig tenkt at om jeg sliter med dette i 6 mndr bare for å få insomnia tilbake for full styrke, da er jeg HELT nødt å gå tilbake til Rivotril igjen. Så det er klart jeg vurderer dette fortløpende. Men å leve uten førerkort, det er helt utenkelig for meg.

Snakk om å være fanget uansett hva jeg gjør... Noe som gjør at jeg er fryktelig fortvilet og lei meg. Skulle virkelig ønsket jeg hadde slekt, venner og familie som forstod mer.

Nåvel. Å sitte deppe har jeg ingen gode erfaringer med. Det løser null.
Noen som har forslag til hva jeg burde gjøre for å klare komme meg gjennom dette? Jeg er HELT låst.
Kan det være noe hjelp i de 32 mg Rivotril?
Er åpen for liberale forslag så lenge dette ikke omfatter C-preprater, Melatonin, Kamille-te og annet lignende. Her skal en i million insomnia temmes samt jeg må overvinne jævelskapet fra Cold-Turkey (bråstopp) Rivotril seponering. Støtvis med "hurtigvirkende" Benzo? -Det kan være ok, så lenge det er grønt lys for førerkort i kombo med Oxycontin.
Jeg klarer nok våking i 5 og opptil 14 dager med litt trening, men da MÅ jeg sove noe hvertfall.

Desperat rop om hjelp!

Mvh F.M.L

(Har IKKE lyst å reise meg opp fra stolen...)
Kan du ikke spørre legen om hjelp til å trappe ned?
Støtter forslaget med å spørre legen om ned trapping. Jeg har ingen førstehåndserfaring med benzo abstinenser, men vet litt om det å har noen kammerater som er dypt inn i det. De jeg vet at det kan være direkte farlig å slutte cold turkey og abstinensene vill være mye kraftigere og vare mye lenge om man slutter cold turkey. (Som du selv sier folk som har kuttet for brått å hatt driten gående i 2 år å sånn)

Jeg mener, hva skal du med lappen når du er så dårlig at du ikke kommer ut av senga? Ville spurt legen om det er sånn at du får igjenn lappen når du har klart å sluttet etter nedtrapping, eventuelt om det finnens mildere benzoer som du har lov til å kjøre bil på.
Sist endret av Alge; 12. mars 2017 kl. 12:33.
Trådstarter
4 1
Håper jo det er midlertidig dette med å være lenket til senga. Har vist enorm tåleranse mot Cold Turkey før. Men er blitt vettskremt etter det jeg har opplevd selv og lest her. For kroppen forandrer seg med årene. I tillegg ble jeg skuffet og trist da jeg sjekket når jeg sluttet; er ikke startet på uke 3...
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er kanskje ikke til mye hjelp, da jeg ikke selv har vært igjennom dette eller har noen nære kjente som har gjort det heller, men jeg vet opiatbruken har sunket enormt med legaliseringsbølgen i USA, jeg har også lest om mennesker som har sluttet med tunge medisiner med hjelp av cannabis.. Dette er kanskje helt idiotisk, da du sikkert er en voksen lovlydig mann, og det å bytte ut en avhengighet med en eventuell annen en ikke er en god løsning, men om det er snakk om rivo og oxy vs. Hasj, vet vi jo alle hva som er værst. Jeg vet ikke om dette en gang er mulig for deg å skaffe, men dette kunne muligens ha hjulpet på matlyst og søvn, noe som kan bidra til å gjøre hverdagen din litt bedre.. Du mister selvfølgelig lappen om du er ærlig med legen din om dette, så som sagt vet jeg ikke om dette er en god løsning, men dette var mine 10 øre.. Vi føler med deg
Trådstarter
4 1
Er desperat og takker for alle forslag. Dessverre er ikke hasj noe for meg. Håper at jeg klarer dette men er alkerede blitt syk igjen. Kvalm og andpusten og helt jævlig form bare 10 timer etter jeg tok 0.5 mg Rivotril!
Om jeg klarer dette da skal jeg svømme til Nordpolen!
Håper virkelig dette kan være til skrekk og gru advarsel til andre som leker med dette; aldri bruk Rivotril om det ikke står om liv!
Du er i den verste fasen i bråseponeringen og holder du ut noen mnd til så blir det bedre litt etter litt. Men hvis du absolutt MÅ ha benzo men samtidig kjøre bil, da ville jeg spurt legen om sobril og imovane for søvn. Sobril kan hjelpe deg mye på nedtrapping og enklere å slutte med.

http://www.spondylitten.no/regelverk...ing-medisiner/
Ta en titt på denne linken kanskje den kan hjelpe deg !
Sist endret av General93; 13. mars 2017 kl. 00:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har vært i samme båt....hadde abstinenser og tinitus i godt over 1 år faktisk.

Ikke så mye du kan gjøre, gå turer...ikke løft vekter eller anstreng deg for mye, du vil kjenne nervesystemet ikke liker det.

Unngå stress...virkelig en trigger faktor kjente jeg, eller andre ting som går deg på nervene..lukk deg litt inne og bare heale deg selv.

bruk mye magnesium sink og b vitamin, det skal roe nervesystemet

Remeron ville jeg anbefalt for søvnproblemer...30-90 mg for oss som sliter med dette, dette skal ikke påvirke abstinensplagene.

Jeg mistet også smaken 6 mnd pga oksygen mangel så blir bihulene enda mindre osv, måtte bruke efedrin på slutten husker jeg...det er så mye sykt som skjer at jeg kunne skrevet en bok

god bless you og lykke til
Sist endret av micke; 13. mars 2017 kl. 20:09.
Du er jo absolutt ikke i stand nå eller i nær fremtid, til å kjøre bil med brå stopp på rivotril, noe legen din også burde skjønne.

Beste løsningen her, er å få en nedtrappingsplan sammen med legen, med mildere benzo. Selv om du mister lappen nå, kan du jo lett få den tilbake når du er ferdig nedtrappet. Husk som nevnt over her; det kan potensielt være livsfarlig å bråslutte sånn som du har gjort nå.

Beklager å ikke kunne hjelpe deg med noen quick fix. Ta deg en pille og kontakt legen din. Kan ikke han hjelpe så bytt lege, det er mange udugelige leger som ikke har nok erfaring med disse problemene.