Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  902 295687
Sitat av Maea Vis innlegg
edit:
det funker også på enkelte andre maskiner hvor istede for å trykke pin koden så trykker du tilbake eller avbryt, så skriver du kjapt inn beløpet til noe som ligner, f.eks vist du skal betale 59kr så skriver du inn nytt beløp 5.9kr.
Vis hele sitatet...
Når jeg kjøper pils og er i ordentlig godform så syns jeg den her er fin. Lurer på hvor mange pils jeg har kjøpt til 5,8 kr. Hehe
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
Epic Thread!

Sikkert nevnt før, men hiver det med uansett.
1: Gå inn på hvilken som helst butikk.
2: Finn en dyr vare
3: Betal for varen, og ta med kvitering
4: Gå ut i bilen/gå hjemme å legg fra deg varen
5: Gå tilbake til butikken med kviteringen
6: Finn samme vare inne i butikken å ta den med til kassa med kviteringen
7: Enkelt og greit be om retur! (Finn på en god grunn til hvorfor så virker du mer troverdig når du kommer)

Edit: Ja, den var nevnt veldig mange ganger...

En annen ting er at i kantina vår på skolen så har de et gammelt kasseapparat uten skjerm, kun en boks og terminal. Det jeg har gjort når jeg er tom for penge er å sette inn kortet, trykke feil kode og ok, holde pokerface å bare dra ut kortet å gå. Eneste måten de kan merke det på er om de leser kviteringen min , for der står det at det har blitt abvrutt, men somregel er det lang kø å full fart til neste person når jeg er ferdig med å "betale".
Vis hele sitatet...
Tror du tastatur til unde 1000,- Blir merket om det er solgt eller ikke ?
Da jeg var i militaret testet jeg ut er par ting,

-20 kroner med hyssing firt ned i en cola automat

Dette fungerer IKKE 20 kroneren setter seg fast og du faar den ikke opp, testet dette med flere type automater og altid samme greia. Mange ganger setter den seg saa fast at visst du putter paa mer penger vil alt bli sittende fast

En annen ting er visst du sitter matvakt I bergen paa Briggen befals forlegning, 20% av de som kommer og spiser der betaler med cash saa du kan rett og slett putte penga i lomma og ingen oppdager det pga daarlige rutiner og kontroll oversikt. DU kan tjene 50-200 kr dagen paa dette visst du gjor d hver dag.
Sist endret av Litago1; 8. januar 2012 kl. 13:19.
Gratis togresier med NSB!

Dette brukte jeg mye før når jeg kke hadde penger. Gå inn på toget uten bilett dette er ikke ulovelig da man kan kjøpe bilett på toget. Sett deg ned i et sete og sitt der i ca 20 min, tar ca 20-30 min etter avreise før bilettene blir sjekka. Når du ser bilwtt sjekkeren kommer stikker du inn på toalettet og ta med alle tinga dine og ikke ha noe i sette som viser et det sitter noen der.

Sitt på toalettet i ca 10 min aldri mer, gå ut til plassen din igjen og se at bilett sjekkern har passert din sitte plass igjen. gjør dette hver gang nye pasasjerer kommer inn på toget og bytt plass av og til da blir du aldri sjekket.

Jeg gjorde dette hver gang når jeg reiste meg toget før, eneste som er stress er og inn på dass hver gang toget tar opp nye folk, pga da vil bilett sjekkern ta runden igjen og da er d sjangse for at han tror du er en ny pasasjer om du sitter i setet.

En annen måte'

Denne er enda mer sikker, det går ut på det samme bare at du tilbringer hele tog turen på dass. Du skifter mellom alle dassene på toget og bytter dass hvert 10 minutt. Du vil aldri bli tatt og folk vil ikke tenke noe mistenkelig om deg siden du bytter dass og ikke sitter på samme hele tiden.

Eks sitt på en dass i en vogn i 10 min så bytter du til en dass i en annen vogn i 10 min osv.

har brukt begge metodene flere ganger og ble aldri tatt.

Siste metode gratis first class pluss internet og samme sete hele turen

Denne har jeg testa 1 gang og det funket best av alle. Med en gang jeg kom inn på toget i full befals uniform fra sjøforsvaret sa jeg ifra til første bilettsjekker jeg så at jeg ikke hadde penger men måtte tilbake til forsvaret. Jeg spurte pent om jeg kunne sitte på og om jeg kunne betale ved senere annleding. Fyren som jobba der virka streng og rundt 50 år men han skjønte det og sa det er helt greit, gå og finn deg en plass så kommer jeg med papir arbeid så du kan betale senere.

Han kom aldri tilbake med papir arbeid og jeg satt med god sammvittighet på first class helt gratis i samme sete hele turen.
Sist endret av Litago1; 8. januar 2012 kl. 13:43.
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Du kommer en eller annen gang til å bli tatt og anmeldet for tyveri. Dersom du prøver å manipulere maskin eller ligenende og blir tatt sier du bare at du ikke visste det, men når du stjeler noe kan du nok ikke si det. Uansett, har du ikke tenkt på at det er overvåkningskameraer på butikkene?

Sånn at du forstår det l
ettere, så ikkesant kmmer du pa butikken ikkesant, da ser de deg ikkesant, og du blir tatt og ikkesant, anmeldet til politiet ikkesant? =)
Vis hele sitatet...
Vet du hvordan video kamera fungerer? Mange av de er fake og de er mest der for å ha "bevis" hvis de tar deg når du gjør det.

Forhånds regler ved stjeling fra butikk:
- Alltid vær sikker på at ingen ansatte eller forbipasserende ser deg.
- Oppfør deg normalt, som du ellers gjør når du ikke stjeler.
- Før du går forbi kassen, se litt på de ansatte om de holder veldig godt øye på deg, da har de en anelse og du burde gå inn igjen å legge fra deg sakene du har tatt. Ikke stå i kø når du gjør dette, men nærme kassen, mens du ser på andre varer. (Du kan ikke bli tatt for stjeling med mindre du går forbi kassen, uansett om du tar ut alle tingene fra en bag og legger de på disken)
- Blir du tatt når du går forbi kassen, legg fra deg varene å gå ut av butikken. (Da de ikke kan holde deg igjen med fysisk makt.) Hvis du ikke klarer å gå, bare ta på pusekatt øyer, si noe som at faren din kommer til å drepe deg etc, så får du håpe på det beste, de fleste butikker etc lar deg gå med en advarsel hvis du har spilt bra.
- Det er veeeldig liten sjangse på å bli tatt hvis du bare er smart nok. Anbefales tho ikke for dumme folk.

Litt om deg:
1. Du må være smart tenkt å raskt tenkt.
2. Alltid tenkt 2 steg fremover, nesten som sjakk. (Hva man skal si osv)
3. Man må være litt iskald, har du ikke nerver, så kommer du til å slite.
4. Går det galt, så er ikke dette noe for deg.
Sitat av panda123 Vis innlegg
Jo ikkesant, du g
år inn på rimi ikkesant også ser du en cola ikkesant også bare tar du også legger colaen i en sekk eller lomme ikkesant også bare går du ut av butikken.

Funker hver gang, sverger, aldri blitt tatt. mye mer effektivt og sikkert enn diverse manipulasjoner av brusautomater, kvitteringsforfalskninger osv
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant!
Fin måte å lure parkeringsautomater som tar kort:
Dra kortet èn gang, trykk at du skal bruke 50 kroner. Da du har fått kvitteringen, drar du kortet igjen. Automaten vil deretter ikke ta de 50 fra kontoen, og tar faktisk ingenting. Men du kan stå parkert gratis i 2-3 timer. Winwin!
Sitat av ComaAmerica Vis innlegg
Fin måte å lure parkeringsautomater som tar kort:
Dra kortet èn gang, trykk at du skal bruke 50 kroner. Da du har fått kvitteringen, drar du kortet igjen. Automaten vil deretter ikke ta de 50 fra kontoen, og tar faktisk ingenting. Men du kan stå parkert gratis i 2-3 timer. Winwin!
Vis hele sitatet...
Tja, *om* nå dette virker eller ei: vil ikke nestemann i køa da kunne slå inn 150 spenn (eller hvor mye han nå ønsker) og parkere på din regning? Vil anta det er en timeout-periode etter at du har dratt kortet, men hvis man forutsetter at nestemann ankommer og skjønner regninga innen timeout'en slår til....
Sitat av 9ppel Vis innlegg
Tja, *om* nå dette virker eller ei: vil ikke nestemann i køa da kunne slå inn 150 spenn (eller hvor mye han nå ønsker) og parkere på din regning? Vil anta det er en timeout-periode etter at du har dratt kortet, men hvis man forutsetter at nestemann ankommer og skjønner regninga innen timeout'en slår til....
Vis hele sitatet...
Er ærlig talt min far som kom på konseptet. Ikke at han har prøvd det ut.
Men så vidt jeg vet, er dette tilfellet: Man kan skrive inn hvor mye penger man vil parkere for, og disse pengene blir sakte tappet ut fra kontoen (f.eks halv krone minuttet). Hvis man drar kortet rett etter å ha fått parkeringslappen, avbrytes transaksjonen. Man legger deretter parkeringslappen i dashbordet på bilen, som vanlig. Så viser det at man kan stå parkert. Funker jo ikke om man møter en hissig og kverulerende parkeringsbetjent.
Å herregud. Snakk om å ha misforstått hvordan ting faktisk fungerer.

For det første, når man trekker kortet og velger hvor lenge man vil stå, så blir HELE beløpet trukket fra kortet(eller reservert og deretter trukket senere). Dette får man kvittering for. Deretter, å trekke kortet en gang til vil på ingen måte stoppe transaksjonen/betalingen, men kunne føre til at nesteman i køen som ser dette utnytter situasjonen og belaster ditt kort.

Eg foreslår at tips som kommer her er basert på utprøvde metoder og ikke løse fantasier. Just my two cents.
Da beklager jeg på det sterkeste for å ha kastet bort din verdifulle lesetid. Admin kan godt slette mitt svar.
Jo men helt seriøst. Her er en tråd som skal samle tips og råd om hvordan man faktisk lurer hverdagslige systemer, og så kommer du og foreslår helt seriøst en metode som ikke henger på greip eller er testet? Uten å nevne det? Beklager om du føler deg fornærmet når eg kommenterte hvor feil innlegget ditt var. Og ikke minst hvorfor det ikke skulle fungere.
Gratis pizza!
Hvert år på hovefestivalen så er det stor pågang i pizzabodene rundt 11-tida. Folk er godt fulle og vil ha noe fyllemat, inkludert meg. Så en av dagene bestemte jeg meg for å utnytte det at det var så masse folk og at de bak disken var relativt stressa, så jeg brøytet meg frem og ropte til den stakars jenta bak disken "Hei du! Jeg bestillte pizza for en halvtime siden, er den ferdig snart eller? Ser en haug av andre har fått før meg!!"

Hu spurte meg om jeg hadde kvitteringa, men jeg bare ristet på hodet og sa at jeg ikke fikk noen kvittering. Etter det så snudde hun seg rundt og bare tok tak i en pizza og ga meg den!

Dette burde vel fungere på de aller fleste festivaler hvor de ikke har noe slags køsystem. (eller folk som faktisk følger med )
Sist endret av Clavicle; 12. januar 2012 kl. 13:57.
La meg prøve å forklare hvorfor jeg trakk slutningen jeg gjorde, da.

På parkeringsautomatene hvor jeg bor, så skriver man i hvor lenge man kan stå. Hvis man da er ferdig før tiden, og har handlet ferdig, kan man dra kortet for å avbryte parkeringen. Og deretter dra. Jeg hadde null anelse om at man likevel måtte betale det første beløpet. Så beklager (:

edit: skrivefeil
Sist endret av ComaAmerica; 12. januar 2012 kl. 14:11.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av ComaAmerica Vis innlegg
La meg prøve å forklare hvorfor jeg trakk slutningen jeg gjorde, da.

På parkeringsautomatene hvor jeg bor, så skriver man i hvor lenge man kan stå. Hvis man da er ferdig før tiden, og har handlet ferdig, kan man dra kortet for å avbryte parkeringen. Og deretter dra. Jeg hadde null anelse om at man likevel måtte betale det første beløpet. Så beklager (:

edit: skrivefeil
Vis hele sitatet...
Er dette et p-hus hvor du må putte inn en billett for å åpne en bom, ellet en åpen parkeringsplass? "Parkeringssystemet" du prater om høres ut som en blanding av disse to.
Sitat av ComaAmerica Vis innlegg
La meg prøve å forklare hvorfor jeg trakk slutningen jeg gjorde, da.

På parkeringsautomatene hvor jeg bor, så skriver man i hvor lenge man kan stå. Hvis man da er ferdig før tiden, og har handlet ferdig, kan man dra kortet for å avbryte parkeringen. Og deretter dra. Jeg hadde null anelse om at man likevel måtte betale det første beløpet. Så beklager (:

edit: skrivefeil
Vis hele sitatet...
Det er noen parkeringsautomater man drar kortet når man kommer uten å taste inn beløp/tid. Når man går drar man kortet igjen, og den oppsummerer hvor lenge man har stått og hvor mye man skal betale. Det man kan gjøre er å dra kortet, ta den første billetten der det står at betalingen pendler og putte denne i ruten, for så å dra kortet rett etterpå og betale 1-2kr. Da kan man stå gratis så lenge man vil, gjort dette mange ganger og det funker.

Virker som disse maskinene blir byttet ut med andre der man må betale inn et beløp på forhånd, case closed.
Hvis man feks ikke har plass til en bil som man ikke bruker og trenger et sted å sette den kan man ta og parkere i et p-hus eller skal til utlandet lenge. La den stå der over den lengre perioden. Når du skal ha den ut får du en annen kompis, eller deg selv til å kjøre en annen bil i p-huset. Så tar man den bilen som har stått der lenge og kjører ut med p-kortet til bil nr 2. Etter dette sier du ifra til p-vakten at du mast biletten til del to. Da må man betale for en uke, ihvertfall det jeg har opplevd. Betal denne summen og kjør bil nr 2 ut.

En annen ting i p-hus som jeg og noen kompiser har erfart er at noen ganger sent på natten blir p-huset låst (feks grieghallen i bergen). Da må man ha billett for å komme inn. Porten til p-huset blir stengt igjen slik at ingen kommer inn uten billett. Da kan man ringe til vaktene til p-huset og si at porten er jammet og at du er lei av å vente. Gjort dette 3 ganger uten problem. Da åpner de bare porten uten å gidde og komme for å sjekke etter. Hvis de kommer ned kan man bare spille dum og si man glemte å betale for.
Hørte dette på RR podcast nettopp, det står sikkert her et sted, men den fortjener en re-post, syntes jeg.

Gå inn på et postkontor, ta en dvd, eller valgfritt objekt, gå til skranken og si "jeg skal sende denne" og send den til deg selv. Du betaler kun porto om du har vært diskré som en slange.

Syntes det høres relativt fantastisk ut, trampeknips til Skurkelars.
Selv er jeg en veldig " bad boy".

Derfor svindler jeg dagligvare butikker for plastposer med å ikke si at jeg ønsker en før etter jeg har betalt. Usikker på om en bærepose koster 50 øre eller 1 krone, men etter noen butikkturer har jeg spart nok til å kjøpe en liten sjokolade

Man må være tålmodig før man kan unne seg noe godt. Naam.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Selv er jeg en veldig " bad boy".

Derfor svindler jeg dagligvare butikker for plastposer med å ikke si at jeg ønsker en før etter jeg har betalt. Usikker på om en bærepose koster 50 øre eller 1 krone, men etter noen butikkturer har jeg spart nok til å kjøpe en liten sjokolade

Man må være tålmodig før man kan unne seg noe godt. Naam.
Vis hele sitatet...
Er litt sånn jeg og, jeg burde skamme meg :/
og ikke minst når det er diverse smaksprøver på rema, bruker jeg å ta 2 porsoner og ikke 1.
(noen ganger når de har sykt gode smaksprøver på eks. pølse, bruker jeg å gå i sirkel rundt på rema for å gå forbi smaksprøven flest mulig ganger)

edit: Om du drar på Meny, bruker de å ha masse smaksprøver. Husker jeg spiste meg mett på pølse og grøt og etterpå gikk turen til nidar's fabrikksalg hvor det også var masse smaksprøver på sjokolade. DVS: Gratis middag OG dessert!
Sist endret av fotonewbie; 13. januar 2012 kl. 14:41.
Skamme seg for at man ikke betaler for en handlepose? Med din handletur så har du gjort enkelte personer litt rikere. Du har valgt deres butikk. Den handleposen du har "snylta" til deg kan du/dere ha god samvittighet for. Dere er tross alt vandrende reklameskilt da dere går rundt med handleposene.
Sitat av Clavicle Vis innlegg
Gratis pizza!
Hvert år på hovefestivalen så er det stor pågang i pizzabodene rundt 11-tida. Folk er godt fulle og vil ha noe fyllemat, inkludert meg. Så en av dagene bestemte jeg meg for å utnytte det at det var så masse folk og at de bak disken var relativt stressa, så jeg brøytet meg frem og ropte til den stakars jenta bak disken "Hei du! Jeg bestillte pizza for en halvtime siden, er den ferdig snart eller? Ser en haug av andre har fått før meg!!"

Hu spurte meg om jeg hadde kvitteringa, men jeg bare ristet på hodet og sa at jeg ikke fikk noen kvittering. Etter det så snudde hun seg rundt og bare tok tak i en pizza og ga meg den!

Dette burde vel fungere på de aller fleste festivaler hvor de ikke har noe slags køsystem. (eller folk som faktisk følger med )
Vis hele sitatet...
haha. Jeg kan si at dette fungerer om man vil eller ikke. Pizza køen ved AMFI scenen er et stort kaos. Jeg fikk levert en pizza i '11 uten å ha bestilt eller noe. Takket pent, og gikk
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av Sqq Vis innlegg
haha. Jeg kan si at dette fungerer om man vil eller ikke. Pizza køen ved AMFI scenen er et stort kaos. Jeg fikk levert en pizza i '11 uten å ha bestilt eller noe. Takket pent, og gikk
Vis hele sitatet...
"Bestillings-trikset" fungerer jo overalt hvor de serverer mat og man må stå å vente på den. Så lenge det er litt folk der vel og merke.
Sitat av stagg Vis innlegg
Skamme seg for at man ikke betaler for en handlepose? Med din handletur så har du gjort enkelte personer litt rikere. Du har valgt deres butikk. Den handleposen du har "snylta" til deg kan du/dere ha god samvittighet for. Dere er tross alt vandrende reklameskilt da dere går rundt med handleposene.
Vis hele sitatet...
Så det samme prinsippet gjelder for å snylte til seg en flaske Cola? Eller et Dr Dre Headset til 4K? Er jo fulle av reklame de også, så klart de burde være gratis... Djeeze...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Så det samme prinsippet gjelder for å snylte til seg en flaske Cola? Eller et Dr Dre Headset til 4K? Er jo fulle av reklame de også, så klart de burde være gratis... Djeeze...
Vis hele sitatet...
Han sa vel virkelig aldri noe om prinsippet, han spesifiserte at "den handleposen du har "snylta" til deg kan du/dere ha god samvittighet for". Dessuten er reklame for en hel kjede kontra reklame for et spesifikt produkt to vidt forskjellige ting.

EDIT: ser nå at jeg utelukket det viktigste punktet her. Når du _spør_ etter en pose etter du har betalt har du altså fått en gratis pose med butikken. Om du _spør_ betjeningen etter et Dr Dre headset og de gir det til deg gratis, så ser jeg ingen problemer i å ta det imot.
Sist endret av McLovin; 17. januar 2012 kl. 11:20.
Nei, han svarer at man ikke trengre skamme seg over å "snylte" til seg en bærepose fordi den er full av reklame. Det er jo et tydelig prinsipp. Verdien spiller da ingen rolle...
Sitat av Cikey Vis innlegg
Nei, han svarer at man ikke trengre skamme seg over å "snylte" til seg en bærepose fordi den er full av reklame. Det er jo et tydelig prinsipp. Verdien spiller da ingen rolle...
Vis hele sitatet...
Så det du sier er med andre ord at om du hadde handlet hos en elektronikk-kjede for så å spør etter kjøpet om du kunne få et Dr Dre-headset og de hadde sagt 'ja' og gitt det til deg, så hadde du ikke tatt det imot? Evt. så hadde du tatt det imot med dårlig samvittighet? Jeg forstår ikke helt.

Jeg sa vitterlig heller aldri noe om at verdi hadde noe med saken å gjøre, så her slo det litt tilbake på deg selv.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sålenge systemet er slik det er koster faktisk bæreposer 0,80 kr, så ja, du snylter på butikken når du bevisst nekter å kjøpe de. Reklame eller ei.
Jobber man som frivillig på hovefestivalen, så får man slike lapper til mat, eller "bonger" som de kaller det.
Første dagen som frivillig så tar man med seg niste, og dermed tar vare på bongen. Ta en tur på nærmeste butikk som selger kontor-rekvisita, for disse lappene er som regel bare fargede ark, kjøper fargen man trenger, klipp opp. Voila, du har gratis mat for hele uka. Jeg og noen kompiser gjorde dette og vi ble meget populære når vi delte ut lapper!
Sist endret av Biggie smalls; 17. januar 2012 kl. 12:04.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Sålenge systemet er slik det er koster faktisk bæreposer 0,80 kr, så ja, du snylter på butikken når du bevisst nekter å kjøpe de. Reklame eller ei.
Vis hele sitatet...
Men, om butikken ikke vil gi deg pose kan de da bare nekte deg en gratis en.
Sitat av nomore Vis innlegg
Grunnen til at det går er at de fleste utleiesystemer bruker strekkoden på filmboksen, og den er ikke unik for hver enkelt eksemplar. Mao vil alle eksemplarene de har av "Jeg Reiser Alene" ha samme strekkode. Når da noen legger igjen filmen på disken og løper så vet ikke de i butikken HVEM av de som har lånt "Jeg Reiser Alene" som har levert den tilbake, og vet dermed ikke hvem som skal ha gebyret. Unntaket er om den filmen du har lånt er den eneste de har av den filmen, eller at alle de andre allerede er innlevert.

Men, det kan samtidig slå tilbake. Dersom betjeningen vil være jævlige, eller noen stjeler filmen, vil du, som den eneste som ikke leverer tilbake filmen din, få en større faktura i posten enn kun gebyr for sen tilbakelevering. Men det forutsetter at de andre som leverer inn blir identifisert og luket ut.
Vis hele sitatet...
derfor legger jeg den heller bare tilbake til hylla, slik at når nestemann skal leie filmen så ser han / hun i kassa at hey, denne filmen er ikke registrert tilbake levert, jeg lurer på hvor lenge denne har vært her
Sist endret av faceplants; 17. januar 2012 kl. 13:01.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.dagbladet.no/dinside/2005/06/27/435834.html

"Spray bilen møkkete" - noe for deg som vil dekke til bilskilt osv?

Sitat av nomore Vis innlegg
Om kraftselskapet ser at forbruket går merkbart ned vil de undersøke saken. Eg har ingen tiltro til at det trikset, om det i det hele tatt har en effekt, fungerer. Og når kraftselskapet kommer for å inspisere anlegget hjelper det ikke med å være "på vei ut døren". Resultatet blir stipulering av forbruk i aktuell periode pluss straffegebyr og en mulig anmeldelse.
Vis hele sitatet...
Kan evnt. forklare hvis de ringer, at du har vært mye bortreist ifm.jobb,studier e.l. Vil tro de kjøper den.
Det er en del triks her som går ut på å lure kassedamer osv til å veksle fra seg mer enn det man gav henne ved å forvirre henne; vil bare si at som en tidligere kassedame fungerte ALDRI dette på meg. Vi hadde videoovervåkning på oss og på kunden, også hadde vi som regel at hvis kunden mente at de hadde fått igjen for lite veksel, så skulle de legge igjen navn og tlf nummer, slik at den med hovedansvar for kassene skulle telle igjennom. Sjeldent at det stemte

Mitt tips; Når du kjøper ny TV, å registrere den i mammas navn, som allerede betaler NRK-lisens. Creds: Mamma
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Selv er jeg en veldig " bad boy".

Derfor svindler jeg dagligvare butikker for plastposer med å ikke si at jeg ønsker en før etter jeg har betalt. Usikker på om en bærepose koster 50 øre eller 1 krone, men etter noen butikkturer har jeg spart nok til å kjøpe en liten sjokolade

Man må være tålmodig før man kan unne seg noe godt. Naam.
Vis hele sitatet...
Huff.. Du er en av de midlertidige 'døve', du. De man må rope 'POSE !?' til før i det hele tatt gadd å gi deg så mye som et lite smil. Jeg pleide alltid å slå inn posen uansett på sånne, også bare ta retur på ei krone om de virkelig ikke skulle ha en jævla pose..
Sist endret av muffinluv; 3. februar 2012 kl. 03:28.
noen i klassen leide en gang film i sarpsporg eller fredrikstad, kan hende jeg er helt på bærtur, men det var ikke i moss! de hadde ikke sånn kort elns, så de ga han nummeret dems, og de har enda ikke levert filmen og ingen faktura. det er vel egentlig ikke så mye som kan knyttes til dem hvis de blir annmeldt, hvem som helst kunne gitt feil info.

men tror han i kassa var ny eller ikke så erfaren så de var litt drittsekk, er det ikke slik at han må betale for filmen hvia han lot dem lpne den på den måten?
Sist endret av christerer; 6. februar 2012 kl. 22:17.
Filmer laster man ned om man vil stjele -.- vi lever i 2012

En ting jeg har tenkt lenge på.. hvorfor er det ingen som har rødmaling på fotoboksene der linsa er? Går jo lang tid før det blir oppdaga... eller noe annet som ikke synes så godt
Sist endret av Taurean; 6. februar 2012 kl. 22:29.
finnes da fortsatt folk som er paranoide, liker filmene fysisk og ikke vil brenne, som nevnt tidligere, opp til deg selv om du vil gjøre det
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
En ting dere kan prøve på og er veldig enkelt:

I en dagligvarebutikk (helst en stor en) så har dem ofte en disk med datovarer til halv pris. Her kan du blandt annen finne alt ifra kjøttdeig til indrefilet på 50% nedsatt pris.

Ta med en vilkensomhelst dyr vare og si at denne er det halv pris på i kassa. Kassereren vil i 95% av tilfeldene bipe den igjennom som halv pris og gå videre som om ingenting var hent. (Stor butikk fordi kasserer ofte ikke har oversikt over tilbud og datovarer, eller har tid til å forlate kassa for å sjekke)

Skulle kasserer være nazidama sjøl og faktisk sjekke opp, så sier du bare at den lå i disken og at noen andre kunder må ha lagt den der..

Sitter selv i kassa og får høre ''Disse er det halv pris på'' ca 20 ganger om dagen Som oftest på de samme varene av forskjellige kunder. regner med det er halv pris da
Vis hele sitatet...
Man priser som regel ned varene med egen etikett da..
Sitat av Olje14 Vis innlegg
BILLIGERE ØL!

Ta en tur på rema 1000. Finn en sixpack med bryggeriet Grans sine "BARE ØL" koster ca 16 kr halvliteren.
Bytt så ut de 2 ølene i midten med foreksemper Guinnes øl til godt over 30 spenn.
Gå så til kassen og du betaler for 6 BARE ØL til ca 16 kr stk.... Smart hva?
Vis hele sitatet...
Hahaha, jeg og noen kompiser gjorde dette på tuborg sine sixpack, vi tok burn å la dem inn i sixpacken, også satt vi å følgte med på dem som kjøpte, var nok noen glade folk på Fredag/Lørdags kveld som fikk seg blande vann
Sitat av Kain Vis innlegg
Hahaha, jeg og noen kompiser gjorde dette på tuborg sine sixpack, vi tok burn å la dem inn i sixpacken, også satt vi å følgte med på dem som kjøpte, var nok noen glade folk på Fredag/Lørdags kveld som fikk seg blande vann
Vis hele sitatet...
Du bytta ut to øl til 25 pr stk med Burn som koster 20 kr, og sparte 10 kr?
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du bytta ut to øl til 25 pr stk med Burn som koster 20 kr, og sparte 10 kr?
Vis hele sitatet...
Han byttet ut alkoholen med ikke-alkohol og så på mens andre folk kjøpte det de trodde var en ren seks-pakning.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du bytta ut to øl til 25 pr stk med Burn som koster 20 kr, og sparte 10 kr?
Vis hele sitatet...
De lo mens andre folk kjøpte 4 øl og 2 Burn istedenfor 6 øl
Avbryt transaksjon med kort på utested eller kebab-kjøkken og sats på at ingen merker noe. Få det til og virke som om du har betalt så får du muligens en gratis pils eller kebab..
Sitat av Kain Vis innlegg
Hahaha, jeg og noen kompiser gjorde dette på tuborg sine sixpack, vi tok burn å la dem inn i sixpacken, også satt vi å følgte med på dem som kjøpte, var nok noen glade folk på Fredag/Lørdags kveld som fikk seg blande vann
Vis hele sitatet...
Derfor jeg alltid tar ut én øl for å se at alle er like
Noen som har prøvd kiwi garantien? Så man kan tjene penger?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Noen som har prøvd kiwi garantien? Så man kan tjene penger?
Vis hele sitatet...
Jeg og en kompis var på kiwi, kjøpte to kurver jordbær til sånn 35kr stk. Når vi hadde betalt sa kompisen min at det var mugg på det ene jordbæret, uten å spørre tok hun retur og gav meg det dobbelte tilbake. Var som å vinne på flaxlodd
Så du fikk 70 kr for den? tjente du noen penger på det?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Så du fikk 70 kr for den? tjente du noen penger på det?
Vis hele sitatet...
Om en i utgangspunktet har 70 kroner, gir fra seg det beløpet og får tilbake 140 kroner, så har man tjent penger.
Sist endret av Tawon; 18. februar 2012 kl. 22:19. Grunn: typo
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Noen som har prøvd kiwi garantien? Så man kan tjene penger?
Vis hele sitatet...
Du får google "Kiwi-Bob". Han tjener fett.

Forøvrig er en god historie om å "lure" systemet følgende:

En kompis og meg selv var i bil i et ærend, han kjørte.
Vi kom til en bomring. Dette er ti år siden, så det var
fremdeles vanlig med manuell betaling. I det vi kjører
frem til luken sier kompisen min til meg: "følg med".

Neste bil bak oss var enda ikke kommet helt frem, og
kompisen min ga ekspeditøren dobbelt opp og sa at han
betalte for bilen bak også.

Da vi kjørte avgårde, så jeg bakover og kunne se neste
sjåfør strekke hånden mot luken, trekke den tilbake for
så å prøve påny å betale for seg. Dette pågikk så lenge
jeg kunne se hva som foregikk. Vedkommende må ha
vært rimelig satt ut.

Vi lo. Den latteren var garantert verd mer enn de 15
kronene.
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Derfor jeg alltid tar ut én øl for å se at alle er like
Vis hele sitatet...
er det virkelig verd den tiden det tar å ta ut 1 øl og sette den tilbake? Med tanke på hvor få det egentlig er som gjør dette.