Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 7234
halla.. trener endel og nå har de hengt opp endel plakater om at vi kan bli testa når vi er der.

blir litt nervo med tanke på hasj røykinga mi . i og med at de sikkert ser etter det også, siden hasj er på dopinglista? noen som har erfaring med dette ?
Tror de heller er ute etter å ta folk som driver med steroider enn folk som røyker hasj utenom trening.
Du blir ikke testet, om du ikke har skrevet under papirer på at du godtar at du blir testet.. Og jeg regner med du kan kreve den inn igjen at anytime, om du har skrevet under en slik avtale..
Hvor er det du trener a ? 24 fitness ? , haralds gym ? haha , hadde de tatt pisseprøve der så hadde stort sett alle vært utvisst
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
De kan bare teste deg hvis du har gitt dem lov, jf uttalelsen til Bjørn Erik Thon i Datatilsynet
Trådstarter
12 0
takker for svar trener på friskhuset.. om det skulle si dere noe
Du har sannsynligvis skrevet under dette da du meldte deg inn.
Jobber på et treningssenter, og veit at hvis noen av oss ansatte har "mistanke" om at noen driver med "dop" har vi lov be om urinprøve.
Tror ikke de vil be deg om urinprøve utenom mistanke.
Vet ikke om de sjekker for hasj, men veit vi har fått sjekka folk som "så fjerne" ut...
Sitat av Esther Vis innlegg
Du har sannsynligvis skrevet under dette da du meldte deg inn.
Jobber på et treningssenter, og veit at hvis noen av oss ansatte har "mistanke" om at noen driver med "dop" har vi lov be om urinprøve.
Tror ikke de vil be deg om urinprøve utenom mistanke.
Vet ikke om de sjekker for hasj, men veit vi har fått sjekka folk som "så fjerne" ut...
Vis hele sitatet...
off-topic, men må bare få spurt... hvis en trener og er skækk, så er det ikke slik at han akkurat yter noe særlig bedre hverken under trening eller etter... tvert imot så vil jeg tro at det er bare veldig dumt å være fjern å trene (prøvd det før XD mislykka -.-)...

men på dopingsjekking så går ikke treningsstudier etter kun -bol/steroide stoffene elr? det er full sjekk?
Bare jeg som ikke skjønner hva faen treningsstudio har med at man røyker cannabis på fritiden? Minner meg om VGS, der onkel blå kom med hundene hver måned for å ta små røykere istedenfor for å bruke tiden på noe viktigere.
Sist endret av Dr.Feelgood; 29. oktober 2010 kl. 00:03.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Bare jeg som ikke skjønner hva faen treningsstudio har med at man røyker cannabis på fritiden? Minner meg om VGS, der onkel blå kom med hundene hver måned for å ta små røykere istedenfor for å bruke tiden på noe viktigere.
Vis hele sitatet...
Ja. Treningssenteret gir faen i det. De tester kun etter steroider
Trådstarter
12 0
får håpe det da men nei har faktisk ikke skrevet under på noen ting. dro på meg en rygg skade i skoletia (går idrettslinje) så jeg fikk gratis fysio igjennom skolen. så jeg skriver meg bare ned i en bok når jeg er der også kan jeg trene pluss bare melde meg opp til fysio time når jeg vil og få behandling 8-)
Sitat av Ivar Vis innlegg
off-topic, men må bare få spurt... hvis en trener og er skækk, så er det ikke slik at han akkurat yter noe særlig bedre hverken under trening eller etter... tvert imot så vil jeg tro at det er bare veldig dumt å være fjern å trene (prøvd det før XD mislykka -.-)...

men på dopingsjekking så går ikke treningsstudier etter kun -bol/steroide stoffene elr? det er full sjekk?
Vis hele sitatet...

Jeg vet virkelig ikke, men jeg kan sjekke det ut om det er interessant for trådstarter eller eventuelt deg..
Sitat av FuzzT Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvor kom det fra? Alle vet da det...
Det står i kontrakten til Friskhuset at de har lov og be deg ta pisseprøve, har selv hatt kontrakt der. Jævla drittplass
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Ja. Treningssenteret gir faen i det. De tester kun etter steroider
Vis hele sitatet...
selvsagt,det er en stor prosess å søke etter stoffer i blodet så de velger selvsagt å lete etter det de bryr seg om,steroider.

de har ikke noe med noe annet.

men du blir ikke testa,jeg har aldri hørt om noe sånt bli gjennomført

bare for å skremme folk
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Bare jeg som ikke skjønner hva faen treningsstudio har med at man røyker cannabis på fritiden? Minner meg om VGS, der onkel blå kom med hundene hver måned for å ta små røykere istedenfor for å bruke tiden på noe viktigere.
Vis hele sitatet...
De ønsker et godt og sikkert miljø for alle som trener. Hvis senteret skal bli merket som et sted for folk som bruker og selger steroider, vil de miste mange kunder, og få inn ferre. De tjener tråsalt mest på støttemedlemmer.
Interessant tråd.
Tror de er mer ute etter kundene de ser gå massivt opp eller ned i vekt innen usedvanlig kort tid (steroider, veksthormoner, etc). Og så lenge du ikke tar med deg røykepraten inn på treningssenteret _tror_ jeg du er safe Har i alle fall samme problem som deg (om det kan kalles det). Og har trent 4 år på 3 forskjellige treningssentere, og aldri blitt spurt om test, alle 3 senterene har avtaler med antidoping norge, så de kunne ha spurt dersom det var mistanke.
Hm, hva med faste medisiner som feks sobril, imovane truxal osv, slår dette ut på en eventuell test?
Er nettopp begynt å trene og måtte signe en sånn kontrakt om at de kunne ta pisseprøve om de følte for det..
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Hm, hva med faste medisiner som feks sobril, imovane truxal osv, slår dette ut på en eventuell test?
Er nettopp begynt å trene og måtte signe en sånn kontrakt om at de kunne ta pisseprøve om de følte for det..
Vis hele sitatet...
følgelig ikke

folk må da få bruke medisiner å kunne trene der,så ille er det ikke

noiaen ligger alt alt for høyt her nå

1 de tester testo-nivået for doping som er relatert til treningssentre,iden grad det skjer,jeg har aldri hørt om noen jeg kjenner som har blitt testet,2 de tester ikke eller kvitter seg med folk som måtte bruke ibux eller sobril eller hva f annet det måtte være,er da mange som må¨bruke medisiner her i landet

jekk dette ned 10 hakk,ingen blir testet for en dritt,og hvis du blir testet så skjer det ingenting om du er på steroider,det er LOV å ha i kroppen,selv om kanskje sats eller noe sånt gir deg en advarsel,på de to treningssenterne jeg har innen min rekkevidde , samme kjede,bruker de som jobber der steroider,og de er store,den forrige eier sitter nå i arresten etter at snutten fant steroider for 500.000kr på treningssenteret etter å ha sporet en levering og de fleste der bruker dette,ingen ble testet for det,ikke noe pes om dette tullet der for det i etterkant heller,selv om hele treningssjappa var et eneste steroide-lager før politiet tok det med seg,buiss as usual der.

Slike tester og oppfølginger fungerer ikke i praksis fordi de har ett "problem"i norge og det er at det er lov å ha og bruke,som de sa på nrk dokumentarren nylig om steroider.

med mindre du blir tatt for steroide-salg i hundetusenkr klassen har du noe å frykte
Sist endret av PowerDrift; 29. oktober 2010 kl. 12:16.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Er ganske sikker på at de kun er ute etter de som bruker og da potensielt oppbevarer/dealer og kan gi treningssenteret stress.
Sitat av prenix Vis innlegg
De ønsker et godt og sikkert miljø for alle som trener. Hvis senteret skal bli merket som et sted for folk som bruker og selger steroider, vil de miste mange kunder, og få inn ferre. De tjener tråsalt mest på støttemedlemmer.
Vis hele sitatet...
Alle forstår grunnen til steroider o.l. dopingmidler, men hva har hasj/weed med trening overhode til felles!

Sitat av Esther Vis innlegg
Jeg vet virkelig ikke, men jeg kan sjekke det ut om det er interessant for trådstarter eller eventuelt deg..
Vis hele sitatet...
ja det hadde vært kjempeflott! lurer virkelig på hva det har å si om jeg røyker en joint eller ikke, er ikke sånn at jeg får en fordel akkurat innen noen som helst kroppsbygging. Med mindre det er et treningssenter som skal gjøre deg mer lat, sløv, og ikke husker godt hva du gjorde i det øyeblikket du hadde røyka no bra!
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
om de ber om å få teste deg så er det i bunn og grunn bare å nekte.
de kan sannsynligvis utvise deg ihht. kontrakten du har med dem, men såvidt meg bekjent er det ikke noe som hindrer deg i å dra til et annet senter.
Sitat av somnium Vis innlegg
om de ber om å få teste deg så er det i bunn og grunn bare å nekte.
de kan sannsynligvis utvise deg ihht. kontrakten du har med dem, men såvidt meg bekjent er det ikke noe som hindrer deg i å dra til et annet senter.
Vis hele sitatet...
Er det noen som da vet om ADN får info om at du har testet positivt/nektet å avlegge prøve? Tenker på da om du kan få problemer hvis du driver idrett i klubb.
Sitat av pamparius Vis innlegg
Er det noen som da vet om ADN får info om at du har testet positivt/nektet å avlegge prøve? Tenker på da om du kan få problemer hvis du driver idrett i klubb.
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at et vanlig treningssenter sender info til anti-doping Norge for det. Anti-doping Norge er jo bare med (så vidt jeg vet) i forbindelse med konkurranser.
Har det for meg at det er ADN som har vært med å utforme kontrakten som man finner på vanlige kommersielle studioer
Sitat av pamparius Vis innlegg
Har det for meg at det er ADN som har vært med å utforme kontrakten som man finner på vanlige kommersielle studioer
Vis hele sitatet...
Helt riktig det, De har laget en veiledning ser det ut som.

http://www.antidoping.no/internett/d...enterkontroll/
"Det skal tas stikkprøver (urinprøve) blant medlemmer, ofte på grunn av konkret mistanke, som frivillig har samtykket til det for å unngå at doping infiltrerer treningsmiljøet"
'
Fyfaen for en idiotisk kontrakt egentlig.

"Analyseresultater og oppfølging av disse skal behandles og oppbevares konfidensielt slik at ikke sensitive personopplysninger kommer på avveie, og slik at rettssikkerheten til medlemmene ivaretas.”

Dette det mest relevante jeg kunne finne. Til ettertanke mener jeg at treningsenterne ikke har lov til å melde videre til en tredjepart, heller ikke ADN. Hvis noen finner henvisning til denne påstanden så smell det opp
Selv om du/dere har skrevet under dette, har det seg slik at det skal ikke bare mistanke til for å be om urinprøve.
Snakket med en kollega av meg her om dagen, og det skal være bevis, eller eventuelt at vi ansatte eller medlemmene SER at dere tar "dopet". Først da kan vi spørre om urinprøve, (selvom jeg egentlig ikke tror dette er lov, da hverken vi eller sjefen har myndighet til å be om det ) og ja, det er lov si nei, og da blir i værstefall politiet ringt, for å få urinprøve, så blir medlemskapet avsluttet...om den er positiv såklart.
Dette med plakater o.l er bare for å skremme.
Det er vel lov å bruke steroider, så lenge du ikke driver med idrett ?

Det er kun ulovlig å markedsføre/omsette, hvis jeg ikke tar helt feil.

Skjønner ikke helt hvorfor de da kan kreve deg å bli testa...
Sitat av FerieFyr Vis innlegg
Det er vel lov å bruke steroider, så lenge du ikke driver med idrett ?

Det er kun ulovlig å markedsføre/omsette, hvis jeg ikke tar helt feil.

Skjønner ikke helt hvorfor de da kan kreve deg å bli testa...
Vis hele sitatet...
Anabole steroider er forbudt dersom de ikke er utskrevet av en lege.
Ifølge steroider.net er det ikke ulovlig å være i besittelse av anabole steroider, men kjøp og salg av dem er ulovlig. Så når du anskaffet deg steroidene gjorde du noe ulovlig med mindre du fant dem på gaten eller som Poopur sa, er utskrevet av en lege.
Sist endret av GrowMoe; 2. november 2010 kl. 00:25.
Sitat av Poopur Vis innlegg
Anabole steroider er forbudt dersom de ikke er utskrevet av en lege.
Vis hele sitatet...
dette er helt feil. Det er ikke ulovlig å bruke og kjøpe. Du kan kjøp til eget bruk. fra apotek i et land der du ikke trenger resept. Må være i EU da hvis jeg ikke tar helt feil.

@feriefyr Vi diskuterer kontrakt med et treningsenter i denne tråden. Er ikke ulovlig å bruke hvis du ikke driver idrett da.

edit: Du fikk også en ufortjent k. poeng der også gitt
Virker som en del her har en veldig stereo oppfatning av hva dem ser etter på en dopingprøve. Dem ser etter alt som står på dopinglista, men bare det som det går an å finne i en pisseprøve. Bloddoping må det blodprøve til for å teste.
Er ikke bare steroider som er vanlig på treningsentre, efedrin og lignende er like utbredt.
Men di er nok ikke like strenge som på en dopingtest som foregår under konkurranse, vil tro at dem lar en del gå gjennom (kortison osv).

Vil tro ADN er innblandet og blir varslet. Spesielt hvis dette er en person som driver med idrett.

Var forresten på dopingtest i helga
Jeg mener å huske at jeg så ett innslag om at ADN jobbet for å få tak i info fra treningsentre, men datatilsynet lot dem ikke gjøre det.

Hvor ble du testet? random senter prøve?
De sjekker etter anabole steroider og vekst osv.. De gir såklart faen i hvordan din hverdag er ellers.. (hasj og weed gir de vel faen i.. Tror ikke de har test på det engang)..
Datatilsynet har gitt aksept for en ordning om gjennomføring av dopingkontroller på treningssentre.
Vis hele sitatet...
Liker at det er Datatilsynet som skal gi aksept for pisseprøver.
Selv om posten din kanskje var forsøk på humor:
Det er en vesentlig forskjell på begrepet data og når mora di roper "Skru av data'n, det er middag!"
Datatilsynet er ikke datamaskintilsynet, men ett organ som ser på hvordan vi behandler informasjon.
Sist endret av Mith; 3. november 2010 kl. 12:12.
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
De sjekker etter anabole steroider og vekst osv.. De gir såklart faen i hvordan din hverdag er ellers.. (hasj og weed gir de vel faen i.. Tror ikke de har test på det engang)..
Vis hele sitatet...

Når ADN har utformet dopingkontrakten og de er med på samarbeidet så vil jeg tro at det er standard dopingliste som bruker. Denne inkluderer også cannabis!
Sitat av pamparius Vis innlegg
Jeg mener å huske at jeg så ett innslag om at ADN jobbet for å få tak i info fra treningsentre, men datatilsynet lot dem ikke gjøre det.

Hvor ble du testet? random senter prøve?
Vis hele sitatet...
Konkurransesammenheng, er aktiv utøver

Kan vell nevne at det var en storaksjon her i området der alle di store sentrene kjørte tester, var vell 1 senter (lite og kjent for dop) som ikke ble med på testingen.
Mener å huske at noen ble tatt, samt enkelte bare sluttet...

Når ADN har utformet dopingkontrakten og de er med på samarbeidet så vil jeg tro at det er standard dopingliste som bruker. Denne inkluderer også cannabis!
Vis hele sitatet...
Alkohol står også på lista, vell å merke spesielt for motorsporter.
Men er enig i det du sier, di tester nokk alt. Men er spørs om det vil få noen konsekvenser. Er tross alt en del stoffer som du finner i vanlige reseptbelagte medesiner som hvemsomhelst kan ta (en del hostesafter inneholder efedrin f.eks..).
Tror ikke dem kommer å krever at du har søkt medesinsk fritak av den grunn
Sist endret av QwertyC; 3. november 2010 kl. 21:23.
Sitat av pamparius Vis innlegg
dette er helt feil. Det er ikke ulovlig å bruke og kjøpe. Du kan kjøp til eget bruk. fra apotek i et land der du ikke trenger resept. Må være i EU da hvis jeg ikke tar helt feil.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilde på dette? Anabole steroider er oppført på dopinglisten, og du kan dermed ikke importere dette, selv fra et EØS-land hvor det er reseptfritt, til eget forbruk.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Har du noen kilde på dette? Anabole steroider er oppført på dopinglisten, og du kan dermed ikke importere dette, selv fra et EØS-land hvor det er reseptfritt, til eget forbruk.
Vis hele sitatet...


Beklager.Har vært litt for rask her.

Det er mange som tar meg seg steroider fra utlandet med hell. Det er ikke lov. Du skal være meget uheldig hvis du blir straffeforfulgt ved kjøp på feks norsk børsen.

Oppbevaring til eget bruk blir ikke straffet:

"Straffeloven 1902 § 162 b rammer ulike former for ulovlig befatning med dopingmidler. Bestemmelsen kom inn i straffeloven ved lov 19. juni 1992 nr. 55, se NOU 1990: 30, Ot.prp. nr 46 (1991 - 92) og Innst. O. nr. 64 (1991 - 92). Hoveddeliktet er § 162 b første ledd - hvoretter den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar dopingmidler straffes. Som nevnt rammes ikke bruk, besittelse og erverv. Om grensen mellom straffri besittelse og straffbar oppbevaring av dopingmidler vises det særlig til Rt. 2002 side 1184, hvor det er presisert at fastsettelsen av kvantum, som vil være bestemmende for om det foreligger straffri besittelse med sikte på eget bruk, må foretas ut fra objektive vurderinger av hva som ligger i begrepet «eget bruk»"

Her er tolkning en faktor også.

Edit: Les : "Som nevnt rammes ikke bruk, besittelse og erverv"
Sitat av pamparius Vis innlegg
Beklager.Har vært litt for rask her.

Det er mange som tar meg seg steroider fra utlandet med hell. Det er ikke lov. Du skal være meget uheldig hvis du blir straffeforfulgt ved kjøp på feks norsk børsen.

Oppbevaring til eget bruk blir ikke straffet:

"Straffeloven 1902 § 162 b rammer ulike former for ulovlig befatning med dopingmidler. Bestemmelsen kom inn i straffeloven ved lov 19. juni 1992 nr. 55, se NOU 1990: 30, Ot.prp. nr 46 (1991 - 92) og Innst. O. nr. 64 (1991 - 92). Hoveddeliktet er § 162 b første ledd - hvoretter den som ulovlig tilvirker, innfører, utfører, oppbevarer, sender eller overdrar dopingmidler straffes. Som nevnt rammes ikke bruk, besittelse og erverv. Om grensen mellom straffri besittelse og straffbar oppbevaring av dopingmidler vises det særlig til Rt. 2002 side 1184, hvor det er presisert at fastsettelsen av kvantum, som vil være bestemmende for om det foreligger straffri besittelse med sikte på eget bruk, må foretas ut fra objektive vurderinger av hva som ligger i begrepet «eget bruk»"

Her er tolkning en faktor også.
Vis hele sitatet...
Tokning er en faktor ja, men høyesterett satt "normalengrensen" for eget bruk til 4000 mg i en dopingsak for en tid siden.

Dette sier litt om sprikende tolkninger dog, siden personen som ble dømt på bakgrunn av dette allerede hadde blitt frikjent i lagmannsretten(?ikke stø på rettsinstansene) etter å overbevist dem om at 22 300 mg var til eget bruk.

Kan forøvrig nevnes at selv "standard" nybegynnerkurer inneholder mer enn 4000 mg steroider og at 22 300 mg fordelt over et par mnd på ingen måte er ekstremt for en som driver på høyt nivå, og langt under hva de fleste som selger steroider har liggende til enhver tid.
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
De sjekker etter anabole steroider og vekst osv.. De gir såklart faen i hvordan din hverdag er ellers.. (hasj og weed gir de vel faen i.. Tror ikke de har test på det engang)..
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg hvordan de skal kunne spore vekst via urinen?
ja, det blir litt vanskelig... men de ser ikke etter hasj.. thats my point
Sitat av Jazzy Fizzle Vis innlegg
ja, det blir litt vanskelig... men de ser ikke etter hasj.. thats my point
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det? Ellers i en doptest i idretten vil jo man teste for dette.
De har jo ingen ting med hva vi gjør på hverdagen?

Det de har noe med er om man bruker anabole steroider, og så trener på deres treningsstudio - Dette er ikke lov, og de har plikt til å melde fra om de merker/ finner/ ser en som vokser unormalt fort osv..

Rett meg om jeg tar feil her?
Jeg er ikke sikker, det er derfor jeg spør. Det samme argumentet kan man bruke ellers også. Hva har ADN med om håndballspillere røyker på fritia? Det er jo ikke prestasjonsfremmende å røyke cannabis. Men det står på lista det også..
Sitat av pamparius Vis innlegg
Jeg er ikke sikker, det er derfor jeg spør. Det samme argumentet kan man bruke ellers også. Hva har ADN med om håndballspillere røyker på fritia? Det er jo ikke prestasjonsfremmende å røyke cannabis. Men det står på lista det også..
Vis hele sitatet...
Et dopingmiddel trenger ikke nødvendigvis være prestasjonsfremmende på en måte slik som vekst og testo er. Flere av stoffene som står der er øker f.eks konsentrasjonen (noe du trenger i f.eks skyting).
Dopinglista er bare en liste over ALT av doping som WADA anser som doping/prestasjonsfremmende på en eller annen måte som gjør at du øker dine vinnersjangser ved hjelp av preparater eller metoder (bloddoping f.eks).

Så det som hjelper i fotball hjelper ikke nødvendigvis i vektløfting.

Men det finnes noen stoffer som kun er ulovlige i enkelte idretter. F. eks som jeg nevnte tidligere er alkohol kun ulovlig i motorsport. Kan og nevne Betablokker som også bare gjelder i noen idretter: ADN - betablokker.

Kan du forklare meg hvordan de skal kunne spore vekst via urinen?
Vis hele sitatet...
Vekst finnes vell i pilleform også?
Sist endret av QwertyC; 4. november 2010 kl. 21:27.