Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3749
Noen som har gode tips til hjemmelaget vakkumkammer? Har tidligere brukt pumpe og norgesglass med hull midt i lokket og lim rundt slangen. Har ikke lenger tilgang til vakkumpumpe, kan man bruke noe annet?. Støvsuger f.eks? Ellers har jeg en vanlig asynkron kortslutningsmotor, kan man kjøpe bare vakkum delen? Evt andre tips.
Hvor lavt trykk trenger du?
Hva skal du bruke det til?
Ca 14 psi / 29 hg. Det skal brukes i forbindelse med hasjolje av butan for såkalt shatter-konsistens. Altså legge olja inni så den hever og gass/luft forsvinner. (Vaccum purge heter prosessen på engelsk)
Har ikke peiling på specs, men en sånn vakumpakker til mat tror jeg suger ut bra med luft. Pakkene blir i hvert fall veldig flate og harde.
https://www.komplett.no/product/8272...B&gclsrc=aw.ds
De finnes helt sikkert i billigere utgaver også.
Det eneste du må huske er å legge tingene inni noe som ikke lar seg krympe (type syltetøyglass el som IKKE er lufttett) siden maskinen kun er beregnet på å vakum'e spesielle poser.

Har selv brukt denne typen maskin til å pakke ned weed o l for transport osv.

------------------------------------------------------------------------------------------

Alternativt kan du prøve deg med noe sånt som dette:
https://www.biltema.no/bil---mc/bilv...sor-2000028548
...og skru den fra hverandre og koble deg på pumpas innsug istedenfor på utblåsningen slik den er opprinnelig.
Denne vil sannsynligvis også gi deg kontroll på hvor stort vakum du skaper...

...Husk at alt som blåser ut luft også suger inn - med samme styrke

Når jeg nå så nærmere på det første alternativet så jeg at den komme med harde bokser også. Viste ikke om dette siden min egen vakumpakker ikke har det
Sist endret av TrashMazta; 22. juli 2020 kl. 02:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med vakuumpumpe fra et gammelt kjøleskap? Visste om folk som bygde seg dekk-pumpe av kjøleskap-pumpe.