Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 6818
Hei!
Jeg fikk nylig solgt en macbook pro på finn.no.

I går pakket jeg den inn og leverte den på postkontoret.
Problemet er at jeg plutselig kom på at jeg hadde glemt å nullstille den...

Noen som vet hva jeg bør gjøre nå?

Mener det finnes en tastekombinasjon som gjør det mulig å nullstille macen uten at jeg trenger å oppgi noen passord.
Noen som kan bekrefte om dette stemmer?

Ellers hadde jeg satt pris på litt hjelp her.
Er det du spør om om kjøperen kan fabrikktilbakestille maskinen din uten passord? Svaret er ja. Er bare å gå i recovery mode. Det er en akkord som du må holde nede under oppstart. Husker ikke nøyaktig hva den er men det er bare å google "recovery mode key chord" eller noe slikt.

Forresten bør du være forsiktig med å glemme fabrikktilbakestilling/formatering av utstyr. Med mindre du har krypert disken er det trivielt for kjøperen å lese innholdet på den.
Trådstarter
34 5
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Er det du spør om om kjøperen kan fabrikktilbakestille maskinen din uten passord? Svaret er ja. Er bare å gå i recovery mode. Det er en akkord som du må holde nede under oppstart. Husker ikke nøyaktig hva den er men det er bare å google "recovery mode key chord" eller noe slikt.

Forresten bør du være forsiktig med å glemme fabrikktilbakestilling/formatering av utstyr. Med mindre du har krypert disken er det trivielt for kjøperen å lese innholdet på den.
Vis hele sitatet...
Har ikke så mye innhold å skjule, så bryr meg ikke om han får tilgang til filene.

Må nok forklare alt som det er til kjøperen, folk i Norge er som regel ærlige.

Håper bare han har litt om data så vi får fikset det.

Irriterende tabbe jeg gjorde, men det ordner seg nok. God lærepenge.
Hold inne CMD + ALT + R ved oppstart så laster maskinen inn MacOS via Internett. Da kan ny eier slette disken og installere MacOS på nytt ila en times tid. Da blir den som ny!
Hvis du har slått på «Finn min Mac» må du inn på icloud.com og fjerne den derifra først.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Hvis du har slått på «Finn min Mac» må du inn på icloud.com og fjerne den derifra først.
Vis hele sitatet...
Kun hvis det er en 2018 modell eller nyere med Apple T2 chip. På Alle eldre modeller Vil det holde med den fremgangsmåten jeg har skrevet, da det er T2 chippen som låser maskinen. Finn min Mac låser ikke maskiner uten T2 chip til info, selv om det kan virke slik..
Trådstarter
34 5
Sitat av Blazak Vis innlegg
Kun hvis det er en 2018 modell eller nyere med Apple T2 chip. På Alle eldre modeller Vil det holde med den fremgangsmåten jeg har skrevet, da det er T2 chippen som låser maskinen. Finn min Mac låser ikke maskiner uten T2 chip til info, selv om det kan virke slik..
Vis hele sitatet...

Macen er en 15’ 2018 modell med T2 chip.

Logget inn på Icloud og fjernet macen som enhet.
Det sto noe om at macen er klar til ny eier når jeg gjorde det.

Takk for meget nyttige tips alle sammen!


Nå regner jeg med at dette ordner seg etter hvert