Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1196
Hei kjære freakere. Jeg har kjøpt meg kabelgjennomføring på clas ohlson. Det står på emballasjen at hullet jeg må bore skal være 80mm diameter. Jeg har en bor på 76mm, og en annen på 83.

Er eneste fornuftige løsning her å anskaffe seg en 80mm bor?
Du kan også bruke et lite bor og borre mange små hull innenfor sirkelen du skal ha ut. Etter at du har fjernet biten i midten, må du pusse kanten jevn. Blir mye arbeid, men fullt mulig.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Har du ikke nikkesag?
83 går fint
Fikk det fiksa med 83mm det ble litt for bredt, så kabelgjennomføringen ble litt løs (kanten/utseende messig ser det dog bra ut).
Men var heldigvis en dritenkel fiks for det: bretta bare papembalasjen og trykka den inn mellom hullet i bordplata og inn mot kabelgjennomføringsboksen. Sitter som ei kule og ser helt perfekt ut
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ville da heller gått for 80mm og heller utvidet litt.
Men funker det, så funker det.
Men 80 hadde blitt perfekt.

Er det mulig, ville jeg sjekket om hvordan fylle det feilborete hullet, og om det blir bra.

Boret nytt med 80, for du kommer til å tenke på det hver gang du slår på lyset.

Chlasern bytter ��
Sist endret av slitenRealist; 25. juli 2023 kl. 04:23.