Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 873
Noen her som er litt "inn" I *BSD og kan svare på noen spørsmål?

1. Er det vansklig og gå over fra linux (slack) til f.eks. FreeBSD?

2. Finnes det noen Apps side til BSD? (lignende Freshmeat)

3. Er BSD raskerer en linux eller er det ikke merkbart?

4. Er det noen her som bruker BSD i det hele tatt?
Uhm, jeg vet bittelitteminimalistisk-granne. Vet at Linux har gått forbi BSD i hastighet (flere firmaer har gått over til Linuxservere p.g.a. hastigheten). Men, BSD servere er sikrere. De bruker dobbelt så god kryptering av passordene (correct med if i`m wrong) som linux gjør. Mer tør jeg ikke å si. Ask the pro`s
Vel kan prøve å svare litt... jeg har selv ikke lagt inn FreeBSD OpenBSD eller NetBSD men en kammerat la det inn og det var uten tidligere BSD erfaring bare slack


1. Try it det er ikke så vanskelig

2. Mange apps til linux kan compiles inn til BSD ofte finnes det også BSD versjoner

3. Det virker som linux blir oppdatert litt oftere derav litt hastighetsforskjell mot linux

4. Bruker ikke BSD selv...


tips. hvis du vil ha noe som er sikkert så prøv OpenBSD (litt feil navn egentlig) det er kun funnet en sikkerhets relatert feil i det har jeg lest.

Vel hvis det er noen BSD guruer her så fortell litt, lurer på om jeg skal legge det inn på den ene boxen min nemmelig...
Sist endret av sanders; 14. oktober 2001 kl. 23:34.