Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1547
Jeg lagde en konto på soundcloud og lastet opp noen sanger som jeg har laget i et musikkprogram.

Ikke lenge etter at jeg hadde lastet sangene så var det noen som trykket "like" og repostet sangene mine.

Dette er jo vel og bra, men disse som har trykket "like" og repostet sangene har tydeligvis gjort det samme på massevis av sanger, og jeg tror ikke at dem engang har hørt på sangene som dem trykker "like" og reposter.

Så jeg lurer på hvorfor de "masse-liker" massevis av sanger. Hva er motivasjonen dems? Har det noe for seg for dems del eller for min del? Eller er det bare tull?
Sitat av ÆØÅ123 Vis innlegg
Jeg lagde en konto på soundcloud og lastet opp noen sanger som jeg har laget i et musikkprogram.

Ikke lenge etter at jeg hadde lastet sangene så var det noen som trykket "like" og repostet sangene mine.

Dette er jo vel og bra, men disse som har trykket "like" og repostet sangene har tydeligvis gjort det samme på massevis av sanger, og jeg tror ikke at dem engang har hørt på sangene som dem trykker "like" og reposter.

Så jeg lurer på hvorfor de "masse-liker" massevis av sanger. Hva er motivasjonen dems? Har det noe for seg for dems del eller for min del? Eller er det bare tull?
Vis hele sitatet...
Tipper de har sine egne sanger og liker og re-poster for å få oppmerksomhet rundt sine egne.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Tipper de har sine egne sanger og liker og re-poster for å få oppmerksomhet rundt sine egne.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg også trodde først, men ingen av dem hadde noen egne sanger, bare en massevis av sanger dem hadde likt og repostet.
Sikkert noe lignende som dette her, bare soundcloud istedet for facebook: http://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag
Fordi når folk legger igjen kommentarer og likes på folks låter er det en stor sjangs for at artisten følger vedkommende tilbake. Etterhvert begynner zombie-kontoen å få mange followers, og mange followers er mer verdi...

Jo flere subscribers på youtube....
Jo flere registrerte brukere på facebook....

Det er i hvertfall min teori.
Jeg lager ikke musikk selv og bruker derfor min soundcloud utelukkende til å like og re-poste sanger.

Soundcloud er et fantastisk platform når det kommer til nye artister og jeg tror mange liker og reposter av genuin musikkglede.

Jeg ser at du ÆØÅ har lagt ut en post om hvordan bli oppdaget som musiker og her har du svaret ditt.
Noen hjelpsomme mennesker med en interesse for musikk reposter det du lager for at det skal nå ut til flere. Ingen selvisk agenda bak

Lykke til videre!
Det er bots. Folk som du ser følger flere folk i minuttet, og reposter 2 låter etter hverandre med 1 minutt mellom, så hinter det mest sannsyneligvis til en bot.

Det finnes folk som kjøper plays/follows, det er da bots som går inn og liker reposter andres sanger - for å få follows tilbake. Når de har nådd ett visst antall followers, så gir de kontoen tilbake til den som har kjøpt followsa. Man kan skifte navn som man vil på Soundcloud kontoer. Så de oppererer med helt andre navn enn det de gjør når de får tilbake kontoen.


Soundcloud var MYE bedre back in the days. Synes det har blitt vanskelig å få genuine likes og reposts, det blir bare mer og mere bots..
Sitat av Bassalf Vis innlegg
Det er bots. Folk som du ser følger flere folk i minuttet, og reposter 2 låter etter hverandre med 1 minutt mellom, så hinter det mest sannsyneligvis til en bot.

Det finnes folk som kjøper plays/follows, det er da bots som går inn og liker reposter andres sanger - for å få follows tilbake. Når de har nådd ett visst antall followers, så gir de kontoen tilbake til den som har kjøpt followsa. Man kan skifte navn som man vil på Soundcloud kontoer. Så de oppererer med helt andre navn enn det de gjør når de får tilbake kontoen.
Vis hele sitatet...
bots ja.. kjedelige greier.