Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 872
Jeg har installert Trustix 1.5 på linboxen min nå, når jeg skal prøve å logge meg inn på boxen via ssh som root, så får jeg Password Authentication failed, har prøvd å forandre passord for å så prøve på nytt, jeg er sikker på at jeg har skrevet riktig, har prøvd mange ganger. Når jeg prøver med en vanlig brukerkonto som jeg har laget så går det hest. Null problemer. Noen som vet hvorfor jeg får password authentication failed når jeg prøver som root?
rekylvinyl.no
ja.
det er ikke helt vanelig å logge seg inn som root gjennom ssh.
pleier å sue fra vanelig user.
derfor er rootlogin ssh direkte disabled i /etc/ssh/sshd_config for deg i tsl 1.5.
legg til denne linjen:
PermitRootLogin yes

så ordner det seg

bra valg av distro shark jeg har også en box som kjører tsl1.5 , veldig fornøyd.

metrom
yep, har brukt det i snart et år nu og det er ganske så digg. har linka til en side med noen trustix rpm's også. (takk til dr. pervert) ligger xFree86 rpm tilgjengelig også.

[COLOR=red]link »[/COLOR] http://4th-age.com/dr_p/
Husker jeg stressa litt med å få logga inn som root i Trustix, men det var visst en fil man måtte skrive inn brukernavne i

- evig linux n00b zeth.
Venter bare at i386 versjonen skal slippes, men en ting, trustix har console og ser ut som f.eks slack sant? kan kjøre eggdrops på den og slikt sant?
rekylvinyl.no
i386 versjon?
har du lest dette noe sted? (har ikke fått med meg det)
det overrasker meg en del, for trustix satser bare på nye maskiner, de støtter til og med ikke isa på grunn av isa's elendige egenskaper. (hastighet ustabilitetskort ovs.)

alle linuxdistros har console. consolen er linux. så det går helt fint å kjøre eggdrops og slikt på trustix.
jeg klura vilt med et isa kort på tsl.. burde kanskje ha read the fucking manual først. ;P
det er helt trygt å logge inn som root via ssh siden ssh er kryptert det er lixom det som er meningen med ssh kansje det ligger inne i en conf fil et eller annet skummelt sted i /etc
Originally posted by metrom
i386 versjon?
har du lest dette noe sted? (har ikke fått med meg det)
det overrasker meg en del, for trustix satser bare på nye maskiner, de støtter til og med ikke isa på grunn av isa's elendige egenskaper. (hastighet ustabilitetskort ovs.)

alle linuxdistros har console. consolen er linux. så det går helt fint å kjøre eggdrops og slikt på trustix.
Vis hele sitatet...

dephic (mener jeg) fortalte meg det