Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3672
Hei,

Jeg har hatt en bil stående nå hos falken en god stund, siden jul. En bil jeg neppe har lyst å betale ut. (8000,-)

De vil kaste bilen om jeg ikke gir en lyd i fra meg i morgen.
Problemet er at jeg har en del verdisaker i bilen som i stereoanlegg samt. mye post.

Hva er mine rettigheter ang å få hentet ut verdisakene av bilen?
Sist endret av Naturgrønn; 7. februar 2011 kl. 03:01.
Ring dem og hør?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Ring dem og hør?
Vis hele sitatet...
Flott at du prøvde å bidre med noe.

Men.. det er det samme som å spørre politiet om hvilken rettigheter man har når man er mistenkt/siktet i en straffesak.

Det er noe man spør advokaten om vettu
Sist endret av Naturgrønn; 7. februar 2011 kl. 03:32.
Ring falcken i nabokommunen og hør?
Sist endret av Bombasa; 7. februar 2011 kl. 04:05.
Dem har vel bare rett på bilen, ikkje bilens innhold? Det er jo i bilen dem har pant-verdi, dem kan jo ikkje pante innholdet i bilen, det blir jo som at man har ett hus som skal legges ut på tvangssalg, da selger dem jo bare huset å ikkje TVen, sofaen å andre møbler med. Jeg aner ikkje hvordan tvangssalg av hus foregår, men kan tippe man får en frist til å tømme huse, hvis ikkje så kaster dem det. Samme gjelder vel bilen din også, hvis ikkje du tømmer den så kaster dem tingene som er i bilen.

Men kan jeg spørre deg om hvordan du har klart å få en gjeld hos falken på 8K? Sist jeg trengte bilberging, det er en stund siden, men da betalte jeg 500kr eller noe slikt.

Jeg skal ikkje si med 100% sikkerhet at du har rett på å hente tingene dine, men er ganske sikker på at dem ikkje kan beslaglegge det også.
Sitat av Masi Vis innlegg
Men kan jeg spørre deg om hvordan du har klart å få en gjeld hos falken på 8K? Sist jeg trengte bilberging, det er en stund siden, men da betalte jeg 500kr eller noe slikt.
Vis hele sitatet...
500,- kostet det meg en gang også.. Da hadde jeg delkasko.

Nå kostet det 1800 for selve tauingen + 150 pr dag.. gjelden er pr i dag over 8000.
Det var ikke en tauing etter mitt valg.. det var bare det at jeg kjørte på snøføre med dekk som jeg ikke en gang hadde klart å kjørt med på sommeren... I følge politiet hvert fall.

Jeg skal ikkje si med 100% sikkerhet at du har rett på å hente tingene dine, men er ganske sikker på at dem ikkje kan beslaglegge det også.
Vis hele sitatet...
Jeg vet jeg kan få all posten min.

Men jeg bare ser for meg at de skal være vanskelig og kreve at jeg må betale gjelden for å få hentet ut anlegget.

Jeg tror selv at jeg kan med loven i hånd få tingene mine tilbake, men må nesten vite det så jeg kan bli litt hysterisk om de nekter meg å hente tingene.

Teit nok fra før om ikke jeg ska drite meg enda mer ut ved å ta feil liksom
Sist endret av Naturgrønn; 7. februar 2011 kl. 05:13.
Ta en annen bil å kjør bort til falken, så går du inn å sier at du skal hente tingene dine, hvis dem nekter, så sier du at værtfall skal ha posten, hvis du slepper bort til bilen din, så tar du bare å røsker med det du ønsker å bærer det i den andre bilen din. Hvis dem begynner å nekte så ignorer du bare dem å fortsetter med å tømme bilen, dem har ingen anledning til å bruke makt får å stoppe deg, og dem har vel heller ingen mulighet får å anmelde deg får tyveri siden det er dine ting.

Hvis dem skulle begynne å bruke makt, så kan du bare be dem sleppe deg eller fører det til anmeldelse, hvis dem fortsetter å bruke makt så har du en fin sak mot dem. Ett lite tips: ta med en mp3 spiller med opptaks funksjon, put den på før du går inn, og du kan også gjerne si: "btw, jeg går med opptaker på meg så alt blir tatt opp og kan og vil bli brukt i en evt rettsak.", så har du alt ditt på det tørre.

Men bare få sjekket opp sikkert at du har rett til å hente tingene dine, så du ikkje går på en smell der, får jeg har ingen jus utdannelse, bare logisk sans
jeg kan dette. du har KRAV på å få hente eiendeler fra bilen din
Sitat av Masi Vis innlegg
Ta en annen bil å kjør bort til falken, så går du inn å sier at du skal hente tingene dine, hvis dem nekter, så sier du at værtfall skal ha posten, hvis du slepper bort til bilen din, så tar du bare å røsker med det du ønsker å bærer det i den andre bilen din. Hvis dem begynner å nekte så ignorer du bare dem å fortsetter med å tømme bilen, dem har ingen anledning til å bruke makt får å stoppe deg, og dem har vel heller ingen mulighet får å anmelde deg får tyveri siden det er dine ting.

Hvis dem skulle begynne å bruke makt, så kan du bare be dem sleppe deg eller fører det til anmeldelse, hvis dem fortsetter å bruke makt så har du en fin sak mot dem. Ett lite tips: ta med en mp3 spiller med opptaks funksjon, put den på før du går inn, og du kan også gjerne si: "btw, jeg går med opptaker på meg så alt blir tatt opp og kan og vil bli brukt i en evt rettsak.", så har du alt ditt på det tørre.

Men bare få sjekket opp sikkert at du har rett til å hente tingene dine, så du ikkje går på en smell der, får jeg har ingen jus utdannelse, bare logisk sans
Vis hele sitatet...
At du mangler utdannelse er det liten tvil om, ganske skeptisk til at du har logisk sans også. Til TS: Hvorfor gjøre dette så vanskelig? Ta en telefon til Falck, de biter nok ikke. De ansatte der er ikke ute etter å ta deg, og de vet nøyaktig hvilke rettigheter du har. Folk må slutte å være paranoide
Sist endret av pappagutt; 7. februar 2011 kl. 09:38.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
jeg kan dette. du har KRAV på å få hente eiendeler fra bilen din
Vis hele sitatet...
Da er spørsmålet. Defineres bilstereo som en del av bilen, eller eiendeler?
Jeg har selv jobbet hos Falck. Du kan bare ringe dem, avtale en tid også få hentet alle eiendeler i bilen.
Det er ikke noe problem i det hele tatt

(bilstereo har du også krav på og kunne ta ut, merk det at du må gjøre alt selv og dem kun ser på )
Sist endret av 4asd13; 7. februar 2011 kl. 10:00.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av connubialis Vis innlegg
Da er spørsmålet. Defineres bilstereo som en del av bilen, eller eiendeler?
Vis hele sitatet...
Er dette orginalt eller uorginalt.

Jeg vil nå si at uorginalt anlegg ikke er av bilens verdi, men orginal anlegg kan jo være noe annet
Bare si at du har hjertemedisinen din inni bilen..
Sitat av pappagutt Vis innlegg
At du mangler utdannelse er det liten tvil om, ganske skeptisk til at du har logisk sans også. Til TS: Hvorfor gjøre dette så vanskelig? Ta en telefon til Falck, de biter nok ikke. De ansatte der er ikke ute etter å ta deg, og de vet nøyaktig hvilke rettigheter du har. Folk må slutte å være paranoide
Vis hele sitatet...
Hva kan gå galt?

Ja, selvfølgelig kan du ringe falken først, men hvis dem driver å tråkker på deg, så hadde jeg henta tingene mine uten å brydd meg om hva dem sa. Jeg er ikkje store karen, men å bli tråkket på godtar jeg ikkje.

Enkelte selskaper kan være ganske vrien, og det skal også sies også at jeg har ett rulleblad som er reinere lab'ene nasa, så dere ikkje trur at jeg er noe bråkmaker. (har en jobb som krever reint rulleblad).
Sist endret av Masi; 7. februar 2011 kl. 10:10.
Offtopic: De skulle ha 500 for å jekke opp bilen jeg kjørte, og når vi spurte om vi kunne LÅNE en jekk fra dem (Vi var utenfor kontoret demmes) så ga de oss en ødelagt jekk. Også spurte vi hva vi måtte gjøre for at den skulle funke som normalt, og da fikk vi slengt i trynet; "Nå er det nesten jeg må kreve 500,- !"

Frekke jævler!
Men altså, bilen er vel verdt litt mer enn å betale gjelda til Falcken?!
Sitat av skukketrure Vis innlegg
jeg kan dette. du har KRAV på å få hente eiendeler fra bilen din
Vis hele sitatet...
Greit.

Sitat av pappagutt Vis innlegg
Til TS: Hvorfor gjøre dette så vanskelig? Ta en telefon til Falck, de biter nok ikke. De ansatte der er ikke ute etter å ta deg, og de vet nøyaktig hvilke rettigheter du har. Folk må slutte å være paranoide
Vis hele sitatet...
Nei, folkene på falck biter nok ikke over telefonen hvert fall.
Men jeg gjør det vanskelig fordi jeg ikke stoler på folkene som jobber på falck.


Sitat av haxxor Vis innlegg
Jeg har selv jobbet hos Falck. Du kan bare ringe dem, avtale en tid også få hentet alle eiendeler i bilen.
Det er ikke noe problem i det hele tatt

(bilstereo har du også krav på og kunne ta ut, merk det at du må gjøre alt selv og dem kun ser på )
Vis hele sitatet...
Den er god! Takk

Sitat av Harabo Vis innlegg
Er dette orginalt eller uorginalt.

Jeg vil nå si at uorginalt anlegg ikke er av bilens verdi, men orginal anlegg kan jo være noe annet
Vis hele sitatet...
Sub og forsterker osv. Spilleren er orginal.

Sitat av Dramforbruk Vis innlegg
Men altså, bilen er vel verdt litt mer enn å betale gjelda til Falcken?!
Vis hele sitatet...
Den er ikke verdt så mye mer enn 8000,- så å legge ut 8000 på den er glemmesak. Jeg har alltid biler på lur så det gjør meg ingenting.
Man må vel ha rett på tingene som er inni?
Sitat av skukketrure Vis innlegg
jeg kan dette. du har KRAV på å få hente eiendeler fra bilen din
Vis hele sitatet...
Tar med motoren, rattet, setene, taket, vinduet.

Takk
Kan man ta felger også? Hehe.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Kan man ta felger også? Hehe.
Vis hele sitatet...
Ta med deg dekkene, felgene, vindusviskerene, sigarettenneren og egentlig alt som ikke henger veldig fast.
Se hva dem sier da.
Sist endret av Bombasa; 7. februar 2011 kl. 16:15.
Hva med å prute på kostnaden? Ser ikke at det er foreslått før... Jeg ville prøvd å prute en god del på disse 8000+ kronene... Det er jo ikke akkurat slik at det koster Falck veldig mye å ha en bil stående på tomta si... Hvis de skal prøve å selge bilen (noe som blir vanskelig siden du står som eier) koster det dem mer tid og penger enn å bare slå av litt på prisen og få inn litt cash og bli kvitt bilen kjapt.

Hvis du er ganske ung kan det kanskje være lurt å ta med pappa eller en annen voksen person som kan tale din sak på en ordentlig måte og hjelpe til med å komme fram til en minnelig løsning til det beste for begge parter?
Sitat av MB300Diesel Vis innlegg
Hva med å prute på kostnaden? Ser ikke at det er foreslått før... Jeg ville prøvd å prute en god del på disse 8000+ kronene... Det er jo ikke akkurat slik at det koster Falck veldig mye å ha en bil stående på tomta si... Hvis de skal prøve å selge bilen (noe som blir vanskelig siden du står som eier) koster det dem mer tid og penger enn å bare slå av litt på prisen og få inn litt cash og bli kvitt bilen kjapt.

Hvis du er ganske ung kan det kanskje være lurt å ta med pappa eller en annen voksen person som kan tale din sak på en ordentlig måte og hjelpe til med å komme fram til en minnelig løsning til det beste for begge parter?
Vis hele sitatet...

Sist gang klarte jeg å prute prisen ned fra 2000 til 1000, så ingen dum idè. Men nå blir det for mye utgifter på den til at det er verdt det.

De kjører bilen på skrapen, tar vrakpanten og fakturerer meg restbeløpet.
Sist endret av Naturgrønn; 7. februar 2011 kl. 16:33.
Når du sier "sist gang" så er det noe som sier meg at du ikke akkurat bryr deg om bilen(e).
Når det kommer til og prutte på prisen så er de ikke sikkert du klarer det. Får dem må betale videre til staten osv.
Og dem prøver somregel ikke og selge Bilene på tomten. Dem Vraker dem.
Men dem har auksjon på bilene 1-2 ganger i året men pleier ikke og gi så veldig bra resultat.