Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  240 42253
https://www.flashback.org/t1322408

Hva i allverden får en person til å gjøre dette? Ble rett og slett sjokkert når jeg leste det her. Finnes en video også, men skal la være å poste den..
Johnny Cash mofos
herre min hatt..grusomt.
Jeg vet ikke hvordan jeg ville følt det hvis jeg hadde slengt ut en kommentar som :"Det märks på det sättet du skriver på att du bara är en skojjare, gå och häng dig LurifaxFlux."
Syk syk tråd! Er glad for den store forskjellen det faktisk er i feedback på slike tråder her på freak og flashback.

RIP Marcus Jannes
Stakkars de som la inn stygge kommentarer på han her. Tror ikke de sover godt i natt.
Grunnen til at det tilsynelatende er færre ekle kommentarer her enn ellers er gode og aktive moderatorer. Det er garantert slettet tusenvis av kommentarer på nFF hvor idioter oppfordrer folk til
å henge seg. Kanskje er det noen som lærer av denne tragedien og ser at anonymitet over nettet ikke betyr fraskrivelse av alt ansvar.
Jeg tipper de som oppfordra han til å ta selvmord trodde han bare trolla. Kunne jo nesten virke sånn på måten han skrev med smileys osv..

Hvil i fred.
Sitat av Storm Vis innlegg
Du kommer aldrig våga, du är för feg.
Vis hele sitatet...
Jævla idiot.

Så faktisk greiene selv igår, noen linka det på 4chan. Regnte med at det var troll, der tok jeg visst extremt feil. Jeg orka ikke å fortsette å se på etter at han fallt om og ble helt blå i ansiktet. Hvis cammen er oppe enda (noe jeg tviler på) så er PW: pass og bruker navnet er: user

En del av meg gjør meg irritert på at en person som har alle mulighetene til å gjøre livet sitt bedre dreper seg selv (han sa til og med selv at han levde et ganske bra liv) men samtidig er syns jeg synd på foreldre og slektninger som sitter igjen.
Sist endret av Juicekongen; 12. oktober 2010 kl. 03:20.
Husker blant annet tråden hvor en jævelig stor andel av freakforums medlemer disset en elevrådsleder til de grader fordi hun tok opp klager om kyssing\klining på skolen. Eneste forskjellen var at det som skjedde her rett og slett var av mye styggere natur.

Ellers er det bra at freakforum har litt mere seriøsitet ja. Den tråden ble slettet\stengt av en grunn, og det var vel noen som krøp til korset etterpå og beklaget.
Sist endret av Picard; 12. oktober 2010 kl. 03:40.
Uffff!!! Hadde noen ringt fortere så kansje han hadde overlevd.

Hvis man leser her: http://www.expressen.se/nyheter/1.21...direktsandning så tok det 21 minutter før politiet var der.
Sist endret av Zohan; 12. oktober 2010 kl. 04:27.
Herregud så jævlig.
Fy faen, blir kvalm! Dårlig av folk å oppmuntre ham.
hva har vel andre med å gjøre om han tar selvmord? har ingen ville hjelpt dem i det over 20-30 år lange livet demmes så hvorfor skulle det endre seg? Jeg fatter ikke folk som snakker om at dette er så forferdelig og jævlig, men aldri tenker 2 ganger på å mobbe noen i de går i klasse med eller være nedlatende og stygg mot andre flere år på rad, eller hjelpe dem som blir mobbet.
Menneskeliv er ikke verdt så mye, og hvis de var det til den grad dere syter om, så ville de ikke tatt selvmord.
Sitat av Zohan Vis innlegg
Uffff!!! Hadde noen ringt fortere så kansje han hadde overlevd.

Hvis man leser her: http://www.expressen.se/nyheter/1.21...direktsandning så tok det 21 minutter før politiet var der.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på at det bare tok 21 minutter etter første anrop til de hadde sporet ipadressen og kommet på plass og alt sammen? I så fall så er det enda mere tragisk for forumet som kunne gjort noe med det..

Og btw, til alle som av en eller annen grunn føler seg fristet så hadde det vel vært greit om vi kunne heve oss over å linke til bilder og sånt av det, slik trådstarter sier.
Sitat av duwd Vis innlegg
hva har vel andre med å gjøre om han tar selvmord? har ingen ville hjelpt dem i det over 20-30 år lange livet demmes så hvorfor skulle det endre seg? Jeg fatter ikke folk som snakker om at dette er så forferdelig og jævlig, men aldri tenker 2 ganger på å mobbe noen i de går i klasse med eller være nedlatende og stygg mot andre flere år på rad, eller hjelpe dem som blir mobbet.
Menneskeliv er ikke verdt så mye, og hvis de var det til den grad dere syter om, så ville de ikke tatt selvmord.
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke at han tar selvmord. Det er det vel flere som gjør daglig. Poenget er at han skriver om dette på et forum, for så å streame det hele.
Sitat av duwd Vis innlegg
Jeg fatter ikke folk som snakker om at dette er så forferdelig og jævlig.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg reagerte på. Greia med hele tråden er jo at fyren skrev på et forum at han skulle ta livet sitt, for så å vise det på stream.

Men mulig jeg misforsto det du skrev, så da beklager jeg. Får skylde på at jeg er trøtt.
Sist endret av shonny; 12. oktober 2010 kl. 06:28.
Sitat av Zohan Vis innlegg
Uffff!!! Hadde noen ringt fortere så kansje han hadde overlevd.

Hvis man leser her: http://www.expressen.se/nyheter/1.21...direktsandning så tok det 21 minutter før politiet var der.
Vis hele sitatet...
Duden var allerede blåhval når politiet fikk meldingen om at gutten "holdt på å ta selvmord". I følge tidspunkt når det ble påstått at politi ble kontaktet og til de dukket opp på webcam, tok det minst 50 minutter før de var til stede i leiligheten til gutten.
En del av meg gjør meg irritert på at en person som har alle mulighetene til å gjøre livet sitt bedre dreper seg selv
Synd, Trist, Leit..

Jaja, hva skal man si. Synd for de som sitter igjen. De har det nok veldig tungt nå, så mine tanker går til de.

Men denne fyren viste hva han gjorde. Og dette var noe han ville gjøre. Det var hans liv og han har sin fulle rett til å gjøre hva han vil med det. Så vi får respektere hans avgjørelse.

Jeg er faktisk imponert. Jeg hadde ikke klart å ta mitt eget liv. Skal noe til for å klare noe sånt trur jeg.

Riktig nok unødvendig å sjokkere en gjeng random folk på den måten.

Uansett.. R.I.P. Får håpe du blir gjenfødt en gang i fremtiden på en annen planet som du ønsket. R.I.P. Marcus..
Jeg så dettte live. Nå tror jeg ikke at jeg orker å da på skolen...
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Jeg blir alltid like sjokkert når jeg ser en slik nyhet. Hvordan kan folk få seg selv til å sitte å se på noe slik skje uten å ringe politiet? De første kommentarene på posten hans er jo helt forferdelige! De oppmuntrer han jo til å ta livet sitt! Håper virkelig de føler seg helt jævlig i etterkant. Jeg er sikker på at dette kunne blitt forhindra hvis noen haddde reagert før :O hvil i fred.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Jeg så dettte live. Nå tror jeg ikke at jeg orker å da på skolen...
Vis hele sitatet...
Hvorfor var du så dum at du så på dette, ærlig talt!
Dette er noe jeg aldri kunne tenkt meg å sett på.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Jeg syntes synd på de som ga han slemme kommentarer.
Jeg er helt sikker på at de trodde han trolla, og bare ble irritert over enda et troll på forumet sitt.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hvorfor var du så dum at du så på dette, ærlig talt!
Dette er noe jeg aldri kunne tenkt meg å sett på.
Vis hele sitatet...
Mennesker er slik. Husker ikke hva filmen het, men er ikke lenge siden jeg så en film om en som kidnappet mennesker og koblet de opp mot en maskin som drepte personen fortere og fortere jo flere som var inne på hjemmesiden hans og så på denne personen dø, noe som ble gjort tydelig for alle som "deltok". Og det antallet økte fort. Ikke langt fra virkeligheten det desverre.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Og dette er jo grunnen til at trolls og det de driver med ikke er så ufarlige som man skal ha det til. Folk skriker ulv hele tida, og når det faktisk oppstår en ekte situasjon så klarer ikke folk å oppfatte alvoret i det og avfeier det som nok en smakløs spøk. Dette gjelder jo spesielt slike forums som Flashback, som uten tvil har sin fair share av trolls i løpet av døgnet.

Allikevel, det er ingen unnskyldning for enkelte av tingene som ble skrevet av brukere der.
Sist endret av ticks; 12. oktober 2010 kl. 08:08.
Kopierer noe av det han skrev i tråden..

LurifaxFlux
Jag är en kille på 21 år.
Jag har ett bra liv, pluggar i min egen takt, egen lägenhet, bra inkomst från försäkringskassan (aktivitetsersättning + bostadstillägg).

Har aspergers syndrom / högfungerande autism.
Är överdrivet sårbar (känslomässigt)...
Har rätt dålig social förmåga vilket gör mig till en något ensam person.

Tycker att jag har haft en bra uppväxt trots mycket krångel i skolan.

Makes no sense att jag vill ta livet av mig? Nä jag vet
Vis hele sitatet...
Dette er jo det verste:
Börjar känna att jag håller på och ändra mig om jag vill ta livet av mig, så jag får skynda på mig lite...
Vis hele sitatet...
Var noen som starta en tråd på 4chan mens dette pågikk. Hvis dere syntes det er drøyt det som ble skrevet i tråden på flashback, så vet jeg ikke hva det som ble skrevet på 4chan kan kalles.. Helt forferdelig.
Håper samvittigheten tar seg av de som heiet han til selvmord. Selv om han allerede hadde bestemt seg for å gjøre det, mener jeg at folk skulle vist avsky for denne tråden, men neida.
Takk gud for at freak har gode mods som tar seg av slikt!
(takker vel egentlig ikke gud, sett at jeg er ateist, men sort of speak)
Sist endret av Fickledick; 12. oktober 2010 kl. 08:24.
Sitat av shonny Vis innlegg
Var noen som starta en tråd på 4chan mens dette pågikk. Hvis dere syntes det er drøyt det som ble skrevet i tråden på flashback, så vet jeg ikke hva det som ble skrevet på 4chan kan kalles.. Helt forferdelig.
Vis hele sitatet...
Greia med /b/ er jo at ingen tar det seriøst. At det kommer som et sjokk for mange at det kan komme mange ufyselige kommentarer i en tråd på akkurat det forumet er ganske forståelig, men som ticks sier så er det alt for mange som har ropt ulv før, og da er det lite hjelp å få når det faktisk er noe så alvorlig som det som skjedde i går.

Til slutt vil jeg bare si at det må være helt forferdelig for familie og venner som i ettertid må leve med at en person de var glad i tok sitt eget liv mens hele verden så på.
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Håper samvittigheten tar seg av de som heiet han til selvmord. Selv om han allerede hadde bestemt seg for å gjøre det, mener jeg at folk skulle vist avsky for denne tråden, men neida.
Takk gud for at freak har gode mods som tar seg av slikt!
(takker vel egentlig ikke gud, sett at jeg er ateist, men sort of speak)
Vis hele sitatet...
Vil ikke tro de som kom med disse avskyelige kommentarene er kapable til å føle noe som helst dårlig samvittighet for dette. De ler nok enda. Hva så om de trodde det var trolling? Det er uansett alltid en høyst reell mulighet for at det er ekte, så sånt gjør man bare ikke, hvis du er en noenlunde oppegående person.
Sist endret av Don Veto; 12. oktober 2010 kl. 09:06.
På et tidspunkt skriver han jo faktisk at det eneste som gjenstår nå, er å få flere tittere på webcamen hans. Hva i all verden er det som får folk til å trykke på linken da?!
Sitat av Jarne Vis innlegg
På et tidspunkt skriver han jo faktisk at det eneste som gjenstår nå, er å få flere tittere på webcamen hans. Hva i all verden er det som får folk til å trykke på linken da?!
Vis hele sitatet...
Morbid nysgjerrighet som overgår evnen til å bry seg nevneverdig om konsekvenser for ukjente mennesker. Tragisk.
Sist endret av Don Veto; 12. oktober 2010 kl. 09:26.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Morbid nysgjerrighet som overgår evnen til å bry seg nevneverdig om konsekvenser for ukjente mennesker
Vis hele sitatet...
Uten tvil.

Det er jo slikt vi tiltrekkes av.
Chatting To Death er en dokumentar om akkuratt en lignende sak, som (meg bekjent) var den første av denne sorten. Gutten som tok selvmord het Brandon, Alias Ripper. Dokumentaren inneholder intervju med venner\bekjente og de som var i IRC-kanalen når dette fant sted.

Ganske sykt å lese IRC-loggen hvor folk aktivt oppfordrer han til å ta pillene. Det som kanskje var spesielt her var at det var live via webcam.

IRC-Logg før OD
IRC-Logg etter OD
Sist endret av Nenzo; 12. oktober 2010 kl. 09:34. Grunn: La til IRC-loggene.
Fy faen, lurer på hvordan de som mente at han burde drepe seg selv føler seg nå. Sykt, er utrolig tragisk.
så akkurat filmen stoppet nesten med en gang, ikke se den! HELT JÆVLIG BLE NESTEN KVALM.
Sitat av Sandergt22 Vis innlegg
så akkurat filmen stoppet nesten med en gang, ikke se den! HELT JÆVLIG BLE NESTEN KVALM.
Vis hele sitatet...
Hadde du ventet deg at den skulle være noe annet enn kvalm og trist?
Ikke første gang det skjer og garantert ikke den siste. Høres kansje kaldt ut, men hvis han har bestemt seg for å ta selvmord og vil gjøre det med tilskuere så er det hans valg.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Ikke første gang det skjer og garantert ikke den siste. Høres kansje kaldt ut, men hvis han har bestemt seg for å ta selvmord og vil gjøre det med tilskuere så er det hans valg.
Vis hele sitatet...
Sant det, men vi har det valget om vil se det eller ei.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Dæven. Huff... Rart politiet dukket opp så sent
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Sant det, men vi har det valget om vil se det eller ei.
Vis hele sitatet...
Mennesker er en nysgjerrig skapning, et tveegget sverd.
FYI: Flere av de som har besvart, og utrolig mange av de som har lest denne tråden til nå er personer med lik holdning som de som ga mere faen på hva guttungen skulle gjøre. Jeg håper dette er en tankevekker til dere når dere besvarer noe, på hva dere faktisk skriver og hvordan det kan gå inn på vedkommende dere skriver til - det har vært mye dritt på freak opp gjennom tidene, og mye har vært mer personlig drittkasting enn svar/kommentarer.
Dessverre så rådet nysgjerrigheten over meg, og jeg måtte inn å se på bildene for å se om det stemte. Anbefales ikke!
Satan! Dette ødela resten av min dag gitt. Forferdelig tragisk. Har ikke sett bildene eller videoen og kommer nok aldri til å gjøre det.

Dette burde være en tankevekker til alle som er medlem på diverse internett fora.
Så jævlig sykt
Sitat av viking665 Vis innlegg
Dæven. Huff... Rart politiet dukket opp så sent
Vis hele sitatet...
Hvor raskt skal politiet dukke opp? Var det ikke snakk om 20 minutter?
Leste bare til side 3, ikke sett noen bilder/vids.

Men dette er sykt... Skummelt å tenke på.

Kanskje noen av disse som lever av å disse andre på nettet kommer på bedre tanker.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Hvor raskt skal politiet dukke opp? Var det ikke snakk om 20 minutter?
Vis hele sitatet...
Han hang der i ca 50 min før politiet kom.. De ble varsla rundt 13:45 og kom dit 14:05 ca
Sist endret av shonny; 12. oktober 2010 kl. 14:06.
De måtte jo ha adressen. Ved hjelp av IP-adressen hadde de måttet ha rettskjennelse for å få navnet fra ISP.,(?)
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av shonny Vis innlegg
Han hang der i ca 50 min før politiet kom.. De ble varsla rundt 13:45 og kom dit 14:05 ca
Vis hele sitatet...
13:45 - 14:05 er 20 minutter...