Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 888
Har fått ei lita jente som har overtatt min plass i senga. Har sove på sofaen ei stund og har lyst å sove i ei seng.

Til sjølve problemstillinga; vi har eit lite kott/rom med måla 205cm i lengda og 120cm brett. Rommet blir brukt som kontor med skrivebord og stasjonær PC. Her er ønsket å få inn ei seng, samtidig som eg kan ha ein arbeidsplass.

Er det nokon som har forslag til korleis ein kan løyse det?



Tips mottas med takk.
Det finnes en form for køyeseng hvor du har kontorplass nede også er senga over. Jeg har sett det for barn, men vet ikke om det også finnes for voksne. Er du nevenyttig kan du jo bygge det selv. Men, 120 cm bredt? Da år du det trangt uansett, en vanlig madrass er 90 cm, 80 hvis du kjøper på IKEA.
https://www.ikea.com/no/no/p/smastad...fer-s99428866/

Må være veldig nært det du ser etter?
Sist endret av hala; 21. januar 2024 kl. 20:23.
Om det er høyt nok ville jeg bygget en hems eller lignende om jeg var i samme situasjon. Trenger ikke være noe voldsomt siden det bare er soveplass og det kan bygges på måter hvor man har minimalt med inngrep.
Når det er så smalt ville jeg gått for en flip-up seng på den ene siden og en flip-up pult på den andre.
Hvilken side er døråpningen på og hvor bred er den? Kan du lage en skisse?
Sikker på at du i det hele tatt klarer å få inn en seng? Rommet er 205 i lengden, fleste senger er vel 200x et eller annet fra 90 og oppover. Tror du har større sjans på å dytte en madrass som kanskje akkurat får plass. Hvordan du skal få inn en pult og pc i tilegg til dette, med en bredde på 120 cm? Meget Trangt kommer det i det bestefall å bli
Du bør også tenke på lufting. Sover du med døra lukket kan det fort bli dårlig luft.