Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1154
Asosial introvert
Duckie's Avatar
God dag!
Jeg kjører Debian Jessie på en bærbar og det er jeg stort sett fornøyd med. Men jeg får ikke til å koble til HDMI. Det som skjer er at PC-en rebooter i loop helt til jeg tar ut HDMI. Da får jeg opp login-screen. Vet noen om hva jeg kan gjøre for at det skal fungere? Google-søk viser bare linker om HDMI uten lyd.

---
Når jeg tenker over det er det faktisk Ubuntu GNOME.
Sist endret av Duckie; 8. juni 2015 kl. 16:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jordingsfeil?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kan være at det er noen nazi screen oppsett i X.org? At når HDMI kobles til finner den ingen konfiguarsjoner som går og vil bare gdm/kdm er i en uendelig loop pga dette.

Jeg ville ha tatt en titt i logfilene til X.org/GDM/KDM eller hva nå for slags grafisk login manager som debian bruker.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Trådstarter
Jeg fant en løsning som fungerer for meg.
Installerte rett og slett Ubuntu. Og byttet ut skrivebordsmiljøet med GNOME. Det bruker jeg om jeg ikke skal koble HDMI til. Hvis jeg skal koble til HDMI logger jeg ut og bytter til GNOME. Det er en kind-of tungvindt løsning og jeg skulle gjerne brukt Debian (pga stabiliteten), men dette fungerer også. Når du snakker om X.org har jeg installert proprietære Nvidia-drivere (på alle mine distroer som støtter det) siden YouTube og Netflix hadde stygge tilfeller av lite smooth playback. Mao det hakket for mye.