Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1300
Hei! Jeg jobber på en skole, og der har vi noen stasjonære pc'er vi skal prøve å få til å fungere trådløst, istedet for å legge opp mye kabel. (Vi har mange og gode sterke sendere på skolen, så 'dekningen' er meget bra.)

Vi satte inn et trådløst nettverkskort av typen Airplus G Xtreme (DWL-G520).
Dette er bare noen eldre kort som vi hadde på forrige generasjon med pc'er, som vi tenkte vi kunne teste ut.
Det funker å koble seg til alle accesspoints som ikke tilhører skolen(Nett hjemme, hotspots etc.) men ikke til skolenettet.
Alle pc'ene kjører på Win 8.1.

Vet noen hva vi kan gjøre for å få dette til å fungere? Funker heller ikke på Bring Your Own Device.
Kan du si noe om protokollene dere bruker, støtter kortet disse?
Hvilken driver har dere på pc siden?
Hva sier loggene på serverene?
Sitat av Sy7KGJK5cPd6 Vis innlegg
Kan du si noe om protokollene dere bruker, støtter kortet disse?
Hvilken driver har dere på pc siden?
Hva sier loggene på serverene?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tilgang til den informasjonen personlig, men jeg har etterspurt om den. (Vi driver kun med de mest basic tingene, kommunen styrer det hele så jeg må få det derifra.) Kan prøve å få sjekket så mye som mulig i morgen på jobb. Jeg vil ikke gå ut ifra at det er så veldig 'strenge' protokoller m.t.p 'Bring your own device', skolenettet støtter fint bærbare pc'er som er eldre enn det nettverkskortet vi har prøvd ut. (Hvis det var alder du tenkte på)

Har ingen utdanning i IT, er kun 'hobbybasis'. Men domene er noe jeg kan svært lite om. Så setter pris på hjelpen!
Det kreves ikke noe form for sertifikat da for å få koblet til? Ettersom byod enheter ikke får koblet seg opp.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det kreves ikke noe form for sertifikat da for å få koblet til? Ettersom byod enheter ikke får koblet seg opp.
Vis hele sitatet...
Andre BYOD enheter får koblet seg til. Private bærbare pc'er, smarttelefoner etc etc. Det skal heller ikke være noen protokoller som skal stå i veien for at det skal funke, såvidt jeg har fått info om.
Er det routere eller accesspunkt dere har? Om det er routere er det garantert dns problem, dere må sette riktig dns server for domenet. Alternativet er, om dere har routere, å kjøre dem i bridge sånn at dere får dhcp fra riktig server.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Er det routere eller accesspunkt dere har? Om det er routere er det garantert dns problem, dere må sette riktig dns server for domenet. Alternativet er, om dere har routere, å kjøre dem i bridge sånn at dere får dhcp fra riktig server.
Vis hele sitatet...
Det er en type sendere som har funksjoner som både accesspunkt og routere har. Det er riktig satt opp med tanke på DNS og DHCP.
Hvilke feilmeldinger får dere når de skal inn i domenet?

eller får dere ikke koblet til nettverket i det hele tett?

Finner dere de trådløse nettene i tilgjengelige nettverk listen?