Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 666
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Det er en hip-hop beat med dubstepelementer (tror jeg det blir), og jeg har fått høre tre ganger nå at den "mangler noe", men ingen vet hva, så jeg får vel spørre her. (Jeg er ingen mester i beatproduksjon, og har litt sær smak, men det får vel gå)

Link

Jeg er ute etter det som "mangler", ev. andre tips.
Refrenget går først, så ett vers. Har ikke utvidet den noe mer.
Du har brukt tre lyder til trommene. Ikke noe variasjon i volum , pitching , klang eller noe. Det gjør det flatt. Shuffel er også noe du bør se på.
Legg f.eks til flere av de samme lydene, men med veldig dempet volum i løpet av takta.

Kaizen
Her, se denne tutorialen så ser du hva som mangler, er vel litt vel avansert.

Men viss vi tar Hip-Hop som ett eksempel så har du først en Intro, så seksjon A der du skal bygge opp stemingen til seksjon B (somregel er aldri noe fasitsvar til musikk), og seksjon B er da alt brøker løs, den stemningen du har bygd opp blir løst ut, til feks en Hook/Refreng/Drop etc etc etc.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Trådstarter
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Her, se denne tutorialen så ser du hva som mangler, er vel litt vel avansert.

Men viss vi tar Hip-Hop som ett eksempel så har du først en Intro, så seksjon A der du skal bygge opp stemingen til seksjon B (somregel er aldri noe fasitsvar til musikk), og seksjon B er da alt brøker løs, den stemningen du har bygd opp blir løst ut, til feks en Hook/Refreng/Drop etc etc etc.
Vis hele sitatet...
Jo, vet det, men tenkte å kjøre refrenget med en gang denne gangen.

Hvis du hadde en tutorial trenger jeg en link.