Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 898
Nå har det seg da slik at jeg skal på lan snart, og på det lanet skal jeg banne på at det er mange fjortiz0rz som sikkert nettop har lært seg ping -f -s, og vil phføke litt.

Det jeg lurer på, er om det er mulig å sette min maskin bak en linuxkasse som jeg kjører ALL nettverkstrafikk via? Så den kunne stått å pjottett vekk alt av ondartede angrep(en del ihvertfall)? Jeg synest jeg har hørt noen nevne noe sånt.
Vet ikke helt hvordan d skal jøres, men koffor ikke bare finne ut hvor d blir pinget ifra å ta fræm knyttnæven? D burde stoppe di fleste pingangrep, iværtfall fra den person....

Søk på nætte å se om du finn dokumentasjon/how-tos som kan brukes.

Men hva me å drite i Windoze å kun kjøre Linux ?
Jeg jør d å d funke utmerket. Nu kåmmer du jo flere å flere spill som støtte Linux så Linux bynne jo å bli et godt alternativ på den frontn åsså
firewall


bruk tiny personal firewall (btw gratis)


og sperr icmp that should do it...
ellers må du bare håpe på at de har mangeable (eller no sånn)
switcher så de kan firewalle på de



selvsagt kan du også sette deg bak en box og firewalle på den
men problemet har du fortsatt ikke løst så sant du ikke kjører gigabits kort på den (sett hvis pingerne ikke bruke 10 mbit da holder det å ha 100 selv)
ellers det du kan gjøre er å skaffe det ett nettverkskort med lav cpu bruk... jeg er fornøyd med mitt SMC ethernetpower2 kort
meget lav cpu bruk, i mitt tilfelle da


pinging handler om misbruk av båndbredde den som har størst båndbredde vinner...
derfor er det tøft hvis flere samarbeider da kan man få nettverket til å gå ned :P, men desverre blir ikke mange i net crew spess glad da...
Sist endret av sanders; 15. oktober 2001 kl. 02:58.
"jeg lover deg.. portscanner du meg EN ENESTE gang til, så planter jeg denne her (hold knyttneven oppi trynet dems) laangt oppi rasshølet ditt.... forstått?"
Opprinnelig postet av Phun Q
"jeg lover deg.. portscanner du meg EN ENESTE gang til, så planter jeg denne her (hold knyttneven oppi trynet dems) laangt oppi rasshølet ditt.... forstått?"
Vis hele sitatet...
Noen som har lyst på et bra portscanner program