Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1313
Hei, dette spørsmålet er teoretisk sett og jeg oppfordrer ingen å prøve på dette. Kun teoretisk diskusjon.

Hvis man eier en egen SMS-gateway der man kan selv sette prisene på sms, og setter prisen til f.eks 2 kr, der leverandøren krever 1 kr pr sms. Da vil man jo tjene 1 kr pr sende sms. Hvis man da begynner "systematisk-bruteforcing" av alle nummer-range tele selskaper bruker i norge pr i dag f.eks 400 00 000.. 400 00 001.. osv, og sender en sms pr nummer, så skal man jo i teorien tjene godt over 4MKr, siden det er godt over 4M registerte telefoner i norge pr i dag?

Men så over til loven, dette er jo ulovlig å belaste noen med en tjeneste dem ikkje ønsker, men hvem gidder vel å saksøke noen for 2 kr?

Ville dette fungert?

Samme gjelder jo utenlandske telefoner også, man kunne sendt "billige" sms'er til f.eks 2 kr til svenske og danske telefoner, både svensker og dansker har såpass god råd at dem gidder ikkje å saksøke noen får f.eks 5 kr som det koster å levere smsen.

EDIT: Jeg tar ikkje ansvar får deres påfunn
Sist endret av Masi; 18. februar 2011 kl. 14:19.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det tar ca. to kundeklager før telenor/netcom/whomever reverserer alle transaksjonane og utestenger deg fra nettet.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det tar ca. to kundeklager før telenor/netcom/whomever reverserer alle transaksjonane og utestenger deg fra nettet.
Vis hele sitatet...
^this ; + teletilbydere som telenor og netcom, altså etablerte selskap, har tiltak for å motvirke slike ting, slik som f.eks systemer som oppdager spammen du sender ut i form av ekstremt mang meldinger fra et nr, til deres klienter.

Also det jo ikke lov å kontakte folk over mediet telefon slik du viser til her, afaik, så du ville nok ha satt deg ganske godt fast her med denne typen økokrim.
en kompis av meg var borti noe lignende, kostet 7 kr pr sms, han fikk den smsen ca annenhver dag frem til han kontaktet leverandøren sin. Trikset er vel og f.eks ha en liste på 1000 nr, f.eks 250 telenor, 250 netcom, 250 lebara, 250 tele2 eller whatso ever, spesielt hvis du oppretter ett nuf og registrerer tlf numrene via firmaet, kan tenke meg at leverandørene vil tro det er kundelister etc, noe du også kan si og beklage for de om de skulle ta kontakt med deg.

Er vel enklere og snike seg unna konsekvenser også hvis man gjør dette via nuf?

Hustlah by nature

EDIT : Mente selvfølgelig med takster over 2 kr, si 10 eller 12 kr da, Og at du sender melding annenhver da, det er 12000,- pr sms runde det, også kjører du den annenhver dag i en uke, 12000x4=48000,- profit på en uke, neste uke, 1000 nye nr
Sist endret av take'a'hit!; 18. februar 2011 kl. 20:02.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det tar ca. to kundeklager før telenor/netcom/whomever reverserer alle transaksjonane og utestenger deg fra nettet.
Vis hele sitatet...
Jeg klaget på adskillig større beløp på ting jeg overhodet ikke hadde bestilt, fikk bare beskjed om at jeg kunne sperre for videre innholdstjenester. Regningen måtte fint betales. Skal du gjøre dette, ikke ta to kroner ta heller 30. Jeg merket det ikke før det hadde gått nesten ett år.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Jeg klaget på adskillig større beløp på ting jeg overhodet ikke hadde bestilt, fikk bare beskjed om at jeg kunne sperre for videre innholdstjenester. Regningen måtte fint betales. Skal du gjøre dette, ikke ta to kroner ta heller 30. Jeg merket det ikke før det hadde gått nesten ett år.
Vis hele sitatet...
Poenget med å ta 2 kroner er jo at det ikkje skal være merkbart. Men man kan jo skrive "headeren" selv og sette avsender som posten.no eller nav.no elns... Hvis jeg hadde fått melding fra posten.no at dem beklager forsinkelsen eller noe slikt, og ikkje ventet noen pakke så hadde jeg vel ringt posten og hørt om det. Å når dem ikkje kan svare på noe, så beklager dem vel smsen...
Jeg hadde nå aldri misstenkt at jeg ble svindlet får 2 kr når jeg får melding fra posten.no.
hadde jeg vært deg så hadde jeg satt opp 30 kr, ingen gidder bry seg for 30 spenn. snakker du 40-50 tror jeg folk begynner å tenke, men en 30 kr på mobil fakturaen der veldig få i det hele tatt leser innholdet tviler jeg på at folk merker kjør en sånn 2-3 ganger i mnd pr pers. 1000 stk, da snakker vi plutselig 90.000/mnd på 1000 pers. som kan klage. legg bare på ca 100 nye nr/mnd da det sikkert er under 10% som merker noe

Jeg har faktisk "en kompis", Muhaha, som vurderer dette sterkt, og den kompisen er ihvertfall ikke meg ;p

Så leser du om noen andre som har gjort det så er det nok me*kremt* "kompisen" min ja, Hah ;D

EDIT : Har også tenkt tanken på å kjøre ut eks. 10.000 sms til 25 kr stk på en dag, (10k nummer), Ingen merker noe mest sansynlig, og du sitter igjen med 250.000 , å da kan de faktisk bare utestenge deg så mye de bare orker, siden da lever du fett ett par mnd. også er det på'n igjen ;D

Hva med å kjøre dette fra f.eks polen? ^^,
Sist endret av take'a'hit!; 18. februar 2011 kl. 21:16.
Kopierte denne forumposten til harddisken, tilfelle jeg blir utsatt
Hvis dere sender en jævla sms til meg kommer jeg og river rævhåra av dere.
Jeg sikrer meg selv i sammarbeid med advokat i forkant om jeg skulle gjort dette, så du kan nok lagre hva du vil ja riv meg i rævhåra du. si ifra på forhånd så jeg kan transplantere litt ekstra lange hår for din pleasure du
I et rent teoretisk scenario hvor du eier din egen SMS-gateway så tror jeg ikke du er dum nok til å misbruke tilgangen du har blitt gitt, det koster gjerne mer å opprette enn det du potensielt kan tjene på en slik scam. Du er også avhengig av at de andre tilbyderene betaler deg det kundene deres skylder deg, noe jeg tviler sterkt på de gidder å gjøre om det er snakk om svindel.