Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 832
hei. når eg laster ned ting laster d ned med ca 600kbs. har tatt speedtest også. eg trur vi betaler for 1.5 mps føler ting går treigt hvertfall når eg ser folk her som har 30 mb/S får vi det vi betaler for?
Sist endret av weedshopper; 10. februar 2011 kl. 12:44.
Din nedlastnings hastighet er ikke det eneste som teller. Hosten sin upload speed må også klare 1.5mb/s
600 kbs skal du være fornøyd med hvis du har 1.5 mps.
når eg endrer host på speedtest for eg samme utslaget

okei sp vist eg opgraderer da til foreksempel 40mps. får eg 30 CA?
Her er det viktig å skille mellom KB/s (Kilo-BYTE-pr-sekund) og Mb/s (Mega-BITS-pr-sekund.

En BYTE er 8 BITS.

Så 1536Kb/s (1.5Mb/s) / 8 = 192 KB/s Så hvis du har 600KB/s så skal du være VELDIG fornøyd.
Sist endret av Masi; 10. februar 2011 kl. 12:59.
Sitat av Masi Vis innlegg
Her er det viktig å skille mellom KB/s (Kilo-BYTE-pr-sekund) og Mb/s (Mega-BITS-pr-sekund.

En BYTE er 8 BITS.

Så 1536Kb/s (1.5Mb/s) / 8 = 192 KB/s Så hvis du har 600KB/s så skal du være VELDIG fornøyd.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg sitter her med 2mbs-linje og har bare 300-400 kb/s.
oja. nå skjønner eg . takk
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Ja, jeg sitter her med 2mbs-linje og har bare 300-400 kb/s.
Vis hele sitatet...
Hvis du leste HVA jeg skrev, og brukt kalkulatoren litt, så hadde du også kommet frem til at du har også en ganske god nedlastnings hastighet.

2Mb/s = 2048Kb/s / 8 = 256 KB/s.

Så teoretisk sett så skulle ikkje du hatt mer enn 256KB/s på det meste.
Sitat av Masi Vis innlegg
Hvis du leste HVA jeg skrev, og brukt kalkulatoren litt, så hadde du også kommet frem til at du har også en ganske god nedlastnings hastighet.

2Mb/s = 2048Kb/s / 8 = 256 KB/s.

Så teoretisk sett så skulle ikkje du hatt mer enn 256KB/s på det meste.
Vis hele sitatet...
"Bare", skrev jeg i forhold til han, ikke hva jeg egentlig skulle hatt.