Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1170
noen tanker

Jeg har en del venner som har installert Linux på maskinene sine, når vi har lan så sitter de bare og pinger og lager faenskap. Hva faen er meninga med og lage ett OS for og bøgge andre sine maskiner. leve windows og gode gamle blå.
En annen ting med Linux er at det er vanskelig og bruke, spes hvis du aldri har sett på det før. Da sitter du der da og lurer på hvor i alle dager CD-Keyen skal tastes hen, og hvorfor i svarte USB musa ikke funker. Og hva er detta for noe dritt i oppstarten, "LILO Bootmeny", det kan jo assosieres med det ikke så ulike LIDO bootmeny. For min del kom det bare opp LO bootmeny?

Og dem som venter seg en herlig fargesprakende M$ logo blir skuffet, for det som venter deg mens detta supre OS'et laster er en svart og hvit pingvin som en eller annen dust har kalt for Tux.

Men på den annen side, linux er gratis. Det er ikke mange av M$ sine produkter som er det. "Heisann Vi er M$ og fra nå av skal ingen noensinne eie noe av det vi lager, nå skal alle leie." Oi Oi så fint, med denne vrien, nå tenker jeg det blir slutt på all den onde crackinga som gjør at sotfwareindustrien må utvikle seg så raskt. Ja M$ gjør virkelig alt for kundene (dvs 8/9 av verden ellernoh )

Hvis dette blir en realitet så tror jeg nok trass i alt dritet du kan spa opp om Linux at jeg formaterer win partisjonen for godt og lar M$ være M$.

En annen ting på tampen HVORFOR I SVARTE kommer det nye OS fra M$ hver uke nå....? whistler, xp, blackadser,.....


hva er din favoritt distro....? Jeg har mandrake 7.2 inne og er fornøyd med det....
noen som kjører FreeBSD

rekylvinyl.no
artig lesning

favoritt må vel bli slack. (slackcurrent på box)
▼ ... noen uker senere ... ▼
ikke fortell meg at noen faktisk betaler for microsoft produkter... jeg trodde slikt var vandrehistorier? så vidt jeg vet er ms freeware, man må bare innom ei eller anna cracks side og hente koden

mm
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hehe, når jeg leste første delen av inlegget ditt satt jeg og banna og kjefta hihi, men når jeg fikk med de neste delene, var det et bra artig og bra skrivet inlegg hehe Hadde først tenkt å skrive at du fortjente DOS angrepene Men jaja

Min favoritt er Mandrake 8. Selv om jeg bare har prøvd Red Hat før da. Noen som har prøvd SmoothWall til deling av nett? Ganske genialt? Testa det her forrige uke...
Slackware ruler. Første Linux jeg lærte, og har prøvd alt annet siden. Men når serveren skulle opp var Slack 7.1 valget.

Den dagen Adobe, Discreet og Macromedia porter alle applikasjonene sine til Linux bytter jeg helt om. Men foreløpig har Win2K en solid plass som Workstation OS.
▼ ... over en måned senere ... ▼
slack debian til en viss grad trusix rocker som server
mens redhat suse og forsåvidt slack rokker som workstation


men det er ikke til å komme bort i fra at win har et mest
utvikla interface....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er klart at windows har mest utvikla gui siden de har satsa på dette siden bill fikk blod på tann. men de har deretter en særdeles svak komando linje.
anyways slack, debian og Trustix rokker som server etterhvert tror jeg også SElinux kommer til å rokke en del som server.

som workstation tror jeg faktisk jeg vil holde på redhat eller SuSE....

Mennhe det er klart linux rokker på alt som heter server hvordan kan folk få seg til å bruke NT? (event 2000) det garanterer ikke mer oppe tid en ca 2000 timer og det holder ikke for en DNS server som er under heavy load hele tia eller en Apahce (event ISS) som blir brukt mye... nei de som bruker NT er noen late uduglige folk som går på IKT
det som er gøy er at firmaer som kjører microsoftproduketer må betale mere til enkelte forsikringsfirmaer enn om de hadde kjørt linux..

grunnen er at ms-admin's er late dyr (:

selv er jeg en debian-bruker, og kjører det på de fleste serverene jeg drifter. (router, bgp, firewall, web, mail osv)