Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1263
Kjøpte meg en htc desire hd for ikke så veldig lenge siden.
Helt utav det blå ville ikke sd kortet fungere mer.

Får denne feilmeldingen blandt annet:

"Couldn't write to SD card"
"SD card is mounted as read-only."

Har prøvd et par løsninger jeg fant på nettet, som å ta ut batteri og sd kort, uten resultat. Også prøvd å koble til pc'n som harddisk, heller ikke noe resultat.

Er ikke interissert i å kjøpe nytt da telefonen er rimelig ny, så er det noen som har en løsning? Eller skal jeg bare levere den inn der jeg kjøpte den?

Mvh
Umm, SD kortene har en liten "bryter" på. Kanskje du har satt denne på "lock"?
Jeg mener da at denne funksjonen gjør kortet til bare lesbart.
Sist endret av 4pekatt; 15. april 2011 kl. 16:47.
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Umm, SD kortene har en liten "bryter" på. Kanskje du har satt denne på "lock"?
Jeg mener da at denne funksjonen gjør kortet til bare lesbart.
Vis hele sitatet...
hmm, kan du utdype dette litt mer?
Det er et mini-sd kort, og for meg ser det helt ut som et vanlig minnekort uten noe form for bryter, fant heller ikke noe på telefonen
Da kunne du sagt at den var et MINI-SD kort, og ikke et vanlig et

Men da kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Ta den tilbake der du kjøpte den, og hør med dem. Enten fikses det lett på deres bekostning, ellers får du ny telefon. Slik jeg ser det er du beskyttet av kjøpsloven
Tror dette er et ganske vanlig problem med HTC Desire. Har selv en vanlig Desire og har opplevde det samme, og har lest mange tråder "i samme gate". Jeg koblet den opp som diskstasjon på PCn og fikk beskjed om at noen sektorer var korrupte (elns) og måtte repareres. Svarte ja på det, og vips var alle bilder og filmsnutter borte vekk. Men jeg fikk altså kontakt med kortet igjen da :-)