Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1928
Heisann. Til morgen i dag, ble min kjære iPhone frastjålet, som jeg hadde spart så lenge til og som var en av mine mest verdifulle eiendeler. Jeg vet dette har kommet opp en del ganger, men teknologien utvikles og finner ingen svar. Det første jeg gjorde når jeg fant ut at den var stjålet, var å ringe den. Ingen svarte, den bare ringte og ringte. Gjorde dette uttalige ganger fra mange av mine venners mobiler på skolen. Når jeg kom hjem sperret jeg mobilen. Var dette dumt?

Mitt spørsmål: Finnes det noe som helst måte å få den tilbake? Er det egentlig mulig å spore den?

Takker på forhånd for all hjelp.
Hadde du MobileMe på den? MobileMe kan spore opp iPhonen afaik.
Trådstarter
Nei, er jo det jeg ikke hadde :/
Hvor ble den stjålet og hvilket tidspunkt på døgnet?

Kan det ha vært noen du kjenner? eller noen som kjenner noen du kjenner?
Hvis du kjenner noen som jobber i Telenor eller Netcom så kan du be dem ta et søk i sitt system for å se om det er noen som har tatt denne telefonen i bruk (hvilket SIM kort som benytter telefonen) Dette er ikke helt lovlig, så når du enten kontakter tjuven direkte eller politiet så må du finne på en annen forklaring på hvordan du vet hvem som har telefonen din. (finn på noe piss om at du har installert et sporingsprogram eller noe)

Hvis du ikke kjenner noen i Telenor eller Netcom må du gå til politiet og prøve å overbevise dem om at de skal gidde å utføre dette søket. Hvis du treffer rett politimann som har forståelse for at det er viktig for deg å få tilake telefonen din så er det gode sjanser for at de finner ut hvem som benytter telefonen og kan ta seg en tur for å hente den for deg
Trådstarter
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Hvor ble den stjålet og hvilket tidspunkt på døgnet?

Kan det ha vært noen du kjenner? eller noen som kjenner noen du kjenner?
Vis hele sitatet...
Den ble stjålet på morgenen av skoledagen min
Jeg er usikker på hvor den ble stjålet, men rundt skolens område.

Edit: Tviler på at noen venner har tatt den, de vet at det er en av mine dyreste eiendeler.
Sist endret av juLLeftw; 12. april 2011 kl. 15:39.
Reiseforsikring?
Du kan forresten søke litt etter den selv også Aner meg at det fort kan være noen på skolen din som har stjålet den, hvis du bruker pc på skolen kan du sette opp den til å søke etter MAC adressen på det trådløse nettverkskortet på telefonen.. Da kan du se om den er på skolen..

For å finne denne MAC adressen kan du se i loggen på den trådløse ruteren du har hjemme
Trådstarter
Hmm, har jo kabelnett hjemme, men har jo en del kompiser jeg har lånt nettet til. Hvordan gjorde jeg dette sa du?