Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1708
Jeg har et tips til dere som kanskje er på utkikk etter en ny mobiltelefon, og synes kanskje de nyeste mobilene i dag er litt for dyre, eller at du kanskje har lyst å prøve noe litt utenom det uvanlige.

Dere har vel fått med dere at Windows Phone 7 har blitt lansert for en tid siden, men det er ikke mange mobiltelefoner som kjører det operativsystemet. Eneste jeg vet om er vel HTC HD7, og den har ikke blitt lansert i Norge enda engang.

Uansett, dette kommer til å bli en svindyr telefon når den blir lansert i Norge. Og Windows Phone 7 er etter min mening et fantastisk operativsystem, og jeg vil tørre å påstå at det er noe av det beste jeg har prøvd!

Og nei, jeg har faktisk ikke en HTC HD7, men en HTD HD2 som kjører dette operativsystemet nærmest perfekt. Litt småbagateller her og der, men fungerer nærmest perfekt. Operativsystemet kjører så bra på telefonen at jeg faktisk vil tro at det er mer responsivt enn iPhone sitt operativsystem.

Uansett, HTC HD2 er tatt ut av dagens marked, men blir solgt grisebillig på for eksempel finn.no. Jeg kjøpte selv min for 2500,- (uten abn.) og er storfornøyd, dette er faktisk en råtass av en mobiltelefon med 1Ghz prossessor og 512mb minne.

Kan også fortelle at operativsystemer som Android, MeeGo og faktisk ubuntu kan kjøres på denne telefonen, så det er virkelig et leketøy for oss teknofreaks.

Ta dere en tur på youtube og søk "HTC HD2 running WP7" ellerno, så ser dere hvor fantastisk ting kjører.

Har dere spørsmål eller faktisk har en HTC HD2 og trenger hjelp, så still gjerne spørsmål her i tråden.
iPhone 4. Herlig..
" og synes kanskje de nyeste mobilene i dag er litt for dyre, eller at du kanskje har lyst å prøve noe litt utenom det uvanlige."

iPhone 4 er vel noe av det dyreste du får

Man får telefoner til en mye lavere pris en en iPhone 4, som kan gjøre en god del mer. Som telefonen TS snakker om
Sist endret av Knudsen; 21. mars 2011 kl. 21:36.
Samsung galaxy s9000.
Kjører cyanogenmod 7 android nand på min htc hd2 og aldri vært mer fornøyd. Likte aldri wp7. Android ftw ^^ :P
Jeg har faktisk en HTC HD7 fra T-Mobile USA. Konge mobil, men er litt dårlig byggekvalitet til å være en så dyr mobil. Betalte rundt 4500,- ferdig selvimportert fra USA via eBay. Har nå oppdatert den til NoDo oppdateringen uten problemer, og blir bare mer og mer glad i mobilen Windows Phone 7 er et genialt og stilrent operativsystem som jeg bare elsker. Har hatt Android i 1.5 år og savner det ikke så veldig mye, men er noen få elementer jeg savner. Har også prøvd iOS, men jeg vil verken gå tilbake til Android eller kjøpe meg en iPhone. WinPhone7 er så smooth og enkelt at det kan ikke slå feil.
Jeg misforsto, så forsto. Han ber ikke om hjelp til å velge telefon, han yter hjelp ved å fortelle om hans erfaringer med HD2
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Jeg har faktisk en HTC HD7 fra T-Mobile USA. Konge mobil, men er litt dårlig byggekvalitet til å være en så dyr mobil. Betalte rundt 4500,- ferdig selvimportert fra USA via eBay. Har nå oppdatert den til NoDo oppdateringen uten problemer, og blir bare mer og mer glad i mobilen Windows Phone 7 er et genialt og stilrent operativsystem som jeg bare elsker. Har hatt Android i 1.5 år og savner det ikke så veldig mye, men er noen få elementer jeg savner. Har også prøvd iOS, men jeg vil verken gå tilbake til Android eller kjøpe meg en iPhone. WinPhone7 er så smooth og enkelt at det kan ikke slå feil.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror Microsoft kommer til å få en suksess med dette operativsystemet når det blir mer utbredt. Noe så stilrent og genialt skal man lete lenge etter.
▼ ... noen uker senere ... ▼
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Får håpe dette stemmer Bestile meg en HTC Mozart i går, som en oppgradering fra HTC Desire, gleder meg til å teste ut WP7.

Har fikset meg amerikansk Live konto, så jeg kan laste ned gratis apps fra Marketplace.

Men er noen ting jeg lurer på:
Telefonen min er uten abbo. Når norsk språkstøtte kommer (i Mango kanskje?), vil da telefonen min få dette? Har sett flere sider som påstår at det ikke vil gå. Men lurer på om dette bare gjelder låste telefoner?(låst til abbo).
Noen mistanker om når marketplace åpnes opp for det norske markedet? Evt. noen måter å handle i amerikansk Marketplace med norsk visa?

Ser fram til å få denne, antageligvis i morgen
Sitat av djxfade Vis innlegg
Får håpe dette stemmer Bestile meg en HTC Mozart i går, som en oppgradering fra HTC Desire, gleder meg til å teste ut WP7.

Har fikset meg amerikansk Live konto, så jeg kan laste ned gratis apps fra Marketplace.

Men er noen ting jeg lurer på:
Telefonen min er uten abbo. Når norsk språkstøtte kommer (i Mango kanskje?), vil da telefonen min få dette? Har sett flere sider som påstår at det ikke vil gå. Men lurer på om dette bare gjelder låste telefoner?(låst til abbo).
Noen mistanker om når marketplace åpnes opp for det norske markedet? Evt. noen måter å handle i amerikansk Marketplace med norsk visa?

Ser fram til å få denne, antageligvis i morgen
Vis hele sitatet...
Gled deg til du får den Her kan du lese litt om Mango: http://www.digi.no/867508/windows-ph...-aar-senere%29

Synes det er dumt at de kritiserer Microsoft for å være så sene med å åpne markedsplassen her i Norge, tok det f.eks lang tid før Appstore og Android Market åpnet med betal-apps her i Norge? Ser ut som om alle prøver å kritisere Microsoft når de kommer med noe nytt.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Gled deg til du får den Her kan du lese litt om Mango: http://www.digi.no/867508/windows-ph...-aar-senere%29

Synes det er dumt at de kritiserer Microsoft for å være så sene med å åpne markedsplassen her i Norge, tok det f.eks lang tid før Appstore og Android Market åpnet med betal-apps her i Norge? Ser ut som om alle prøver å kritisere Microsoft når de kommer med noe nytt.
Vis hele sitatet...
Når jeg kjøpte min HTC Desire i April 2010, så var ikke Mared åpnet for norge.
Måtte hacke telefonen for å aktivere det. Offisiell støtte for marked kom til norge noen måneder senere.

Akkurat fått telefonen, og jeg må bare ta av meg hatten og bøye meg i støvet..
Dette må være det beste systemet microsoft har utviklet, noensinne!

Utrolig fornøyd. Håper bare marketplace og norsk språkstøtte kommer snart, så er jeg superfornøyd