Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2051
Hei, har en HTC HD2, og onecall abenoment.
Når jeg bruker network norway nettet får jeg bare inn edge dekning.
Valgte telenor, aktiverte netverk & roaming. Får da inn 3g.
Vil det koste noe ekstra når jeg bruker telenor nettet?
Og kan noen forklare roaming?
Roaming er, så vidt jeg har forstått, bruk av mobilnett i utlandet, kan skrus av for å unngå store kostnader. Correct me if I'm wrong

Edit: utover det har jeg dessverre ikke så mye å komme med mtp. spørsmålene dine
Sist endret av A2532; 11. april 2011 kl. 22:11.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
roaming har egentlig lite med utlandet å gjøre, det har med når du låner et nettverk hvis operatøren din sitt ikke har dekning, dette uavhengig av utland eller innland.

når det gjelder OneCall så bruker de Network Norway sitt nett, så noen ganger må du ha på roaming for å få full dekning visse plasser.

dette koster ingenting ekstra, bare husk på at roaming er påslått om du drar til utlandet, da kan det fort bli dyrere.
Sitat av somnium Vis innlegg
roaming har egentlig lite med utlandet å gjøre, det har med når du låner et nettverk hvis operatøren din sitt ikke har dekning, dette uavhengig av utland eller innland.

når det gjelder OneCall så bruker de Network Norway sitt nett, så noen ganger må du ha på roaming for å få full dekning visse plasser.

dette koster ingenting ekstra, bare husk på at roaming er påslått om du drar til utlandet, da kan det fort bli dyrere.
Vis hele sitatet...
Så hvis man har dårlig dekning med f.eks. telenor så kan man skru på roaming, og låne nettet til f.eks. netcom for å få bedre dekning uten at det koster noe ekstra? Eller misforstår jeg?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Så hvis man har dårlig dekning med f.eks. telenor så kan man skru på roaming, og låne nettet til f.eks. netcom for å få bedre dekning uten at det koster noe ekstra? Eller misforstår jeg?
Vis hele sitatet...
usikker på avtalene mellom "alle" leverandørene i norge, men det er ihvertfall slik med OneCall -> andre norske nettleverandører.
OneCall bruker Telenor Og Network norway. Så tror ikke du får noen regning (Om du har data med i pakken du har).
Sist endret av Vod0; 11. april 2011 kl. 22:23.
Gjest
Trådstarter
15 0
Ok,så om jeg forstår rett så skal det ikke ha noe å si at jeg setter telefon til Telenor nettet, å bruker roaming. Telenor har vel generelt bedre dekning en NWN? Litt rart at telefonen ikke går over til telenor for å opnå best mulig nett når man skal koble opp.

Vi får se når regningen komer.
Du kan velge på telefonen om du skal søke manuelt eller automatisk etter nye nett med bedre dekning.

Når du roamer på Telenor sitt nett med OneCall koster det ikke noe ekstra.