Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 3577
Jeg må bare få si det, jeg blir utrolig irritert når noen kaster søppel rett ned på bakken, når søplekassa er rett foran nesen på dem.
Det er liksom, i alle fall på skolen min, "inn" å kaste søppel rett ned på bakken. Jeg synes dette er utrolig dumt, og at selv en ape hadde klart bedre. Det som er da, er at hvis alle kaster søppel vil vi jo snart vasse i det, og det er stykt!
Det er jo vanskelig å få folk som ikke kaster søppel i spølekassa til å få dem til å gjøre det, (rotete setning), uten å høres ut som en mor som kjefter på ungen sin.

Vil egentilg vite hva dere gjør, kaste søppel på bakken eller i søplekassa.
(de av dere som kaster søppel på bakken, har vel egentlig ikke nok IQ til å trykke på et tastatur og skrive inn, så det blir vel flest innleg av folk som kaster søppel i søplekassa)
Jeg kaster som regel søppel i søppelkasser, hvis de er tilstede.
Men det skal sies, at det er mange plasser det er mangel på det.

Stykt = Stygt
Sist endret av B3ndx; 15. mai 2005 kl. 18:23.
Er veldig enige med deg. Forsøppling er noe griseri.
Jeg har ikke noe problem med å kaste småting på bakken - som ispinner, tyggis, bruskork-forseglinger og lignende. Derimot kaster jeg ikke sjokoladepapir, flasker slush-beger og andre "store" ting på bakken.

Hvis jeg kjører bil på landeveien pælmes alt ut av vinduet og ned i grøfta
Sist endret av Croyfer; 15. mai 2005 kl. 18:21.
Sitat av Croyfer

Hvis jeg kjører bil på landeveien pælmes alt ut av vinduet og ned i grøfta
Vis hele sitatet...
Kødd


Det eneste som kan gå an å kaste på bakken er ispinner og sånne ting som er lagd av tre, men ikke engang det burde gjøres... De fleste her har vel lommer tenker jeg,,, BRUK DEM.
Sitat av Croyfer
Jeg har ikke noe problem med å kaste småting på bakken - som ispinner, tyggis, bruskork-forseglinger og lignende. Derimot kaster jeg ikke sjokoladepapir, flasker slush-beger og andre "store" ting på bakken.
Vis hele sitatet...
Jeg kaster ispinner, tyggis, snus og andre ting på bakken. Har ingen skruppler med det.
Men når det kommer til STORE ting synes jeg det er barnslig.
Trådstarter sier at på skolen hans så er det blitt en sport å kaste ting på bakken, det sier ganske mye om folk på hans sin skole.
Bonjævel
Marjo's Avatar
Søppel som ligger og slenger er bare trasig, gjør som meg; kast søppel i en privat eller en offentlig søppelkasse, eller putt det i lommene og vent til du kommer til en søppelkasse.
Xandu's Avatar
Trådstarter
Sitat av SinHazzard
Kødd


Det eneste som kan gå an å kaste på bakken er ispinner og sånne ting som er lagd av tre, men ikke engang det burde gjøres... De fleste her har vel lommer tenker jeg,,, BRUK DEM.
Vis hele sitatet...

Veldig enig her, hvis det ikke er søppelkasse, ta det i lomma!!!
alt søppel burde jo kastes i søppel dunk. Selv små ting som ispinner og bruskorker osv. også tyggis. Det ser stygt ut.
Har ikke noe problem med å kaste boss på bakken, men det er utrolig irriterende å bli satt til å plukke søppel utenfor butikken der jeg jobber..
Sitat av mad-dj.
Har ikke noe problem med å kaste boss på bakken, men det er utrolig irriterende å bli satt til å plukke søppel utenfor butikken der jeg jobber..
Vis hele sitatet...
Er du dum? Søppelnerd(!)
Sitat av mad-dj.
Har ikke noe problem med å kaste boss på bakken, men det er utrolig irriterende å bli satt til å plukke søppel utenfor butikken der jeg jobber..
Vis hele sitatet...

Ja ikke sant! Den gylde regel tenk på den: du skal gjøre mot andre som du vil at de skal gjøre mot deg. Ergo du liker ikke å plukke søppel utenfor butikken, SLUTT Å KAST SELV!
Sitat av mad-dj.
Har ikke noe problem med å kaste boss på bakken, men det er utrolig irriterende å bli satt til å plukke søppel utenfor butikken der jeg jobber..
Vis hele sitatet...
Hærregud da mann du er jo selv en del av problemet du klager over.
Letteste sak av verden å rette opp i.
Sitat av Croyfer
Hærregud da mann du er jo selv en del av problemet du klager over.
Letteste sak av verden å rette opp i.
Vis hele sitatet...
Var jo faktisk det som var poenget mitt.

Edit; er faktisk begynt å bruke søppelbøtte nå da
Sist endret av mad-dj.; 15. mai 2005 kl. 18:43.
Bra, bra ! =)

Grunnen til at jeg kaster søppel ute på landeveien og ikke inne i byen er at det ikke er noen som blir sjenert av ei colaflaske nede i ei grøft 10 kilometer fra nærmeste nabohus.
Greit nok det er jo ikke så koselig for muljøet at den flaska ligger der, men akkurat det synes jeg ikke er så ille
Miljøet er jo det viktigste da.... Våre barn trenger naturen etter oss.
Jeg kaster det meste i kurv, men jeg vil aldri sette tyggis i lommen min.
Jeg kaster også det meste i kurv. Men når jeg kjører bil har jeg en stygg tendens til å kaste det meste ut av vinduet :/
Ellers så er jeg ganske ekstrem på å kaste fra meg brusflasker, men det er jo alltids en liten pjokk som blir glad for panten på den
Om det er søppelkasser i nærheten eller at jeg har en bærepose eller noe bruker jeg å unngå å kaste det i naturen. Men ofte kaster jeg bare fra meg godterpapir må jeg nok innrømme.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Som regel kaster jeg ikke fra meg søppel, dersom jeg ikke finner en søppelbøtte legger jeg det fra meg på et sted der de som rydder opp søppla lett kan ta den. Det skjer som regel på tuben eller i City (hvor de har bestemt at det ikke skal være søppelbøtter pga terrorfrykt).

Spiste faktisk nettopp en is og sparte på ispinnen til jeg kom til en søppelbøtte. Ispinner kan kastes når man har natur rundt seg, men ikke når det er asfalt...
Kaster for det meste søppel der den skal kastes.
Når det ikke er en søppledunk eller noe lignende blir det som reagol sa:

Jeg kaster det meste i kurv, men jeg vil aldri sette tyggis i lommen min.
Vis hele sitatet...
I like turtles
Skyfex's Avatar
Jeg kaster alt i søppelkasser. Selv om det ikke er noe i nærheten. (Man har jo lommer for noe ) Tyggis kan man legge i tilbake i papiret sitt el lign. Men jeg kaster ting på*bakken som jeg vet blir borte fort. Ispinner er nevnt, epleskrotter, osv.

Jeg tygger sjeldent tyggis, men hvis jeg gjør det vil jeg helst ikke spytte den på*gaten. De lager flekker
Xandu's Avatar
Trådstarter
Men hva skal man egentlig gjøre når noen kaster søppel på bakken?
Skrike at de skal plukke det opp?

Hater når folk tror de er tøffe fordi de kaster søppel på bakken, og ikke bryr seg om noe annet enn seg selv..
Det er jo noen der ute (blant annet meg selv) som legger søppelet ved siden av søppelkassa fordi den ser helt grusom ut.
Jeg hater søppelbokser med slike lokk som man må dytte inn i kassa slik at det blir åpning til å kaste søppelet ned i. Disse lokkene er som oftes sølt til med brus, softis, spytt og annen drit som gjør det meget udelikat å stikke hånda si borti det.
Xandu's Avatar
Trådstarter
Det er sant, men vi har, på skolen vår, en søpplekasser som man ikke trenger å dra opp et lokk for å hive søppelet i, men bare putte det nedi, er sånn hull på siden.

Btw, er det pga brannfare at man ikke hiver røykstubber i søpla?
Er stygt med røykstubber overalt...
Ja, det er fælt med filtersigaretter som ligger og slenger. Men bedre at de ligger på gata enn at alle søppelkassene rundt omkring brenner opp
Det som plager meg mer enn de som kaster på bakken er de som står der og skjefter på deg fordi du kaster søppel i søppelbøtta deres.
Det er så utrolig lamt
Xandu's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rakettsau
Det som plager meg mer enn de som kaster på bakken er de som står der og skjefter på deg fordi du kaster søppel i søppelbøtta deres.
Det er så utrolig lamt
Vis hele sitatet...

Det er jeg enig i. Søplekasser er til for å brukes, og hvis man ikke forstår det...ja...da er man dumme.

Men jeg forstår dem jo hvis du hver morgen gikk ut og(eller er det å) tømte søpla di i deres søppelkasse. men jeg antar at det du mente var ispapir, godteripose ect..
ja slike ting ja
Altså nå som vi driver med kildesortering skjønner jeg godt at privatpersoner reagerer når andre bruker søppelboksen deres. Hvis kara på søppelbilen oppdager at dunken inneholder ureglementert avfall tar de den ikke med seg, noe som fører til ekstraarbeide for eieren av dunken.
Ja, er klar over sorteringen, det er derfor jeg kaster ting i rett søppelkasse. Også hos andre.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Det er da måte på hvor mye man kaster i private søpplekasser. Jeg liker ikke å gjøre det, de er tross alt private. Men dersom det bare en et lite papir gjør det ikke noe.
Sitat av Croyfer
Bra, bra ! =)

Grunnen til at jeg kaster søppel ute på landeveien og ikke inne i byen er at det ikke er noen som blir sjenert av ei colaflaske nede i ei grøft 10 kilometer fra nærmeste nabohus.
Greit nok det er jo ikke så koselig for muljøet?? at den flaska ligger der, men akkurat det synes jeg ikke er så ille
Vis hele sitatet...

Kansje man ikke blir sjenert av ei flaske, men hvis alle følger ditt eksempel vil grøftene bli fulle av flasker. Etter en stund vil det ikke se ut langs veiene.

Forresten kaster du penger ut av vinduet, det er ikke uten grunn det er pant på flasker...
Er helt enig. Det er hjernedødt å kaste søppelet på bakken.. Men noe som irriterer meg mer enn noe annet, er; de (unnskyld uttrykket.) helvettes røykerne som kaster stumpen på bakken isteden for beholderne som er utsatt på området. Hva er så vanskelig? Samfunnet er snudd opp ned.

Beklager hvis jeg har kritisert noen av dere røykere.
soetnos@dANI: ikke beklag når du kritiserer - sålenge du har grunnlag er det bare å kritiserer i vei.

[securitymember]: ja jeg vet jo det Er mest pspir og sånn som farer ut vinduet - og det blir jo borte i grøfta etter en stund. PS: skråstreken din er feil vei. (C)
Xandu's Avatar
Trådstarter
Men angående flasker og sånt, kan det faktisk bli brann av det hvis du kaster det i skogen, og tenk på alle dyrene som tråkker på glasskårene....

Spølekassa er nok det beste stedet å hive søppel i...
Jeg drikker bare fra plast så det gjør ikke noe
Xandu's Avatar
Trådstarter
drikker du aldri øl?.... men du hiver det kanskje ikke i grøfta da når det er glass, isåfalle er det bra!
Hmmm det er skjelden jeg kjører bil og drikker øl samtidig da men =)

Jeg skjønner poenget ditt.
"Her oppe i nord" er det uansett så lite sol, at en gressbrann som følge av ei knust ølflaske ville ha vært en sensasjon
Croyfer: Uansett hva det er du kaster ut vinduet, what so ever. Så er det ikke rett av deg. Ta med deg shitten og kast i dunken Det skal så lite til.
Mens han kjører bil Xandu:P var da han kastet ting i grøften.
Xandu: Hørt om øl i boks? eller kanskje øl i plast?
JA det finnes!
Det at de ligge sneiper rundt om gjør meg ingen ting. Jeg mener at små ting som tyggis kan bli kastet på gata hvis det ikke er en søppelkasse rundt om.
Det har jeg heller ikke sagt

eod
Hunk: tenk deg hvordan det hadde sett ut da.. Bruk innsida litt da Hehe, du kan prøve en uke innpå rommet ditt. La lær å bruk søppeldunken en uke. Så får du se utslaget.
Sitat av ^hunk^
Jeg mener at små ting som tyggis kan bli kastet på gata hvis det ikke er en søppelkasse rundt om.
Vis hele sitatet...
Hadde du lest litt nøyere så hadde du fattet hva jeg snakket om!
Dette sporer vel _litt_ mye av her.
Xandu's Avatar
Trådstarter
Sorry sorry, men poenget mitt var glassflasker, og uansett om det ikke er sol, så kan likevell mennesker/dyr trå på det. Finnes ikke værre enn glasskår i foten på sommeren. Svir... Og å hinke seg vei noen dager er jo ikke morsomt.

Ta ansvar, hiv søppel i søplekassa
Sitat av SinHazzard
De fleste her har vel lommer tenker jeg,,, BRUK DEM.
Vis hele sitatet...
Da snakker du sikkert som småting som godteripapir o.l. Is har klissete papir, mye godteri har pulver, fruktskrotter og stash vil man gjerne ikke bære rundt. Skal si meg enig i at det er plagsomt å trampe i et bananskall eller annet søppel på bakken.
Xandu's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tommen
Da snakker du sikkert som småting som godteripapir o.l. Is har klissete papir, mye godteri har pulver, fruktskrotter og stash vil man gjerne ikke bære rundt. Skal si meg enig i at det er plagsomt å trampe i et bananskall eller annet søppel på bakken.
Vis hele sitatet...

Som regel er det vel en søppelkasse nær der du kjøper isen din, så det er vel ikke så farlig med, men tyggegummi forstår jeg, men tar seg ikke no penere ut på bakken.

Tips 1. Hiv ikke tyggegummipapiret med en gang du har en tyggis, men spar det og pakk heller inn tyggisen senere i det.
Tips 2. Svelg tyggegummien, det gjør alltid jeg
Det blir nesten litt egoistisk å mene at småting som flasker er greit å hive ut av bil vinduet fordi det ikke synes så godt uansett. Om alle skulle gjort dette ville det etterhvert blitt utrolig mange flasker rundt om veiene.