Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2073
Pepperspray på ville veier
Ved nyttårstider hadde jeg to av mine tjenestemenn på patrulje.
Vis hele sitatet...
Som vi gutter gjør, så tok han et godt tak rundt “snekker’n”. Det taket ble ikke holdt lenge. Her var gode råd dyre. Med buksene på knærne gikk ferden i fullt sprang til nærmeste vask og vann i mengder ble skylt over “snekker’n”. Dette var langt fra behagelig. Vi skulle kanskje tro at historien sluttet her, men det gjør den ikke
Vis hele sitatet...
link til hele galskapen: http://www.politiforum.no/artikkel.jsp?id=157


Må innrømme at jeg blei sjokkert over og finne denne artikkelen på politets eget forum når jeg søkte etter pepperspray hehe
Sist endret av ScoopeX; 14. juni 2004 kl. 05:07.
Hehe, historien var nå iallefall morsom da.
Kan vel konkludere med at politiet i Norge er noe for seg selv.
heheh

Vis jeg var denne politimannnen, ville jeg holdt disse flaue hendelsene for meg selv!
Er da bra at de kan le av seg selv da i det minste. Ikke mange som ville våget å lagt noe slikt ut på nettet, og hvis jeg hadde ikke hadde sjekket etter navnet på fyren på google, så ville jeg faktisk ha trodd den var en avisand/vandrehistorie.

Men, fyren som skrev historien er faktisk en del av lovens lange arm
Trådstarter
hehe de er bare mennesker i politiet.. mener, det er jo helt naturlig med en biljakt, pågripelse, litt springing i skogen, få brukt det nye våpenet pepperspray, arrestere noen folk, få de til stasjonen og låse dem inne, gå og ta en ronk
Dette tyder på dårlig dømmekraft hos enkelte politifolk!
Ikke bare historien, men å faktisk skrive den ned og offentliggjøre den....!!!
Hehe.. Vil egentlig meine at slike historier er bra for Politiet i det heile. Fjerner litt av kloften mellom uniform og sivile. Noke som eg ser paa som eit problem sidan eg har blitt nervos kvar gong eg ser ein politi saa lenge eg kan huska. Aa eg e enda ganske ung, saa eg husker ganske langt tilbake.

Las litt videre paa sida. Ein talte om sivile har rett til aa bli fortalt sannheten av onkel blaa. Naar eg blei forhort om ein liten kjore episode eg hadde, vart eg fortalt ein bra andel bull som forte til ein annmeldelse 10-15 km/t hogare enn de anngivelig fortalte meg. Stiller meg skeptisk til at han ikkje inkluderte det fenomenet, sidan eg har intrykk av at ein del her, serlig paaa rusmiddel forumet, har hatt liknende problem.
kreativ nerd
devotio's Avatar
En litt spesiel historie som er ble lagt ut der ja. Kan ikke helt forstå at det er en sann historie, men det virker jo sånn. Har forresten aldri hørt utrykket "Snekker'n" før i den sammenheng...
Pepper av typen brukt i pepperspray sitter godt og lenge uansett hvor mye man vasker. Alt av slimhud og annen "spesial"-hud pleier å svi, mao. innsiden av munnen, anus, øyne og penishode hvis det kommer i kontakt med pepperet. God råd, ikke rør noen av de punktene før det har gått minst en dag. Selv etter en dag kan det hende at man merker det.

Jeg vil også anta at vår kjære politimann måtte hoste en del på toalettet. Har selv sittet med folk som har hatt det gøy ved å spraye på buss o.l. Folk hoster og aner ingenting
Sist endret av Nichotin; 14. juni 2004 kl. 09:41.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av Nichotin
Pepper av typen brukt i pepperspray sitter godt og lenge uansett hvor mye man vasker. Alt av slimhud og annen "spesial"-hud pleier å svi, mao. innsiden av munnen, anus, øyne og penishode hvis det kommer i kontakt med pepperet. God råd, ikke rør noen av de punktene før det har gått minst en dag. Selv etter en dag kan det hende at man merker det.
Vis hele sitatet...
jeg spør meg selv, hvordan vet du alt dette?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Allmen kunnskap?

Hvis du lager litt mat i ny og ne, og kanskje har eksperimentert litt med chili i maten, ja da vet du at du ikke skal gå på do med det første - AU!
Er det vanlig å gni seg på penishode når man pisser da?
Vil ikke tro det svir på huden på selve “snekker’n” liksom...
Hvis du har tatt i ordentlig sterk chili og må på dass for å gjøre større saker vil jeg anbefale deg å brette dasspapiret en ekstra gang... Det går igjennom
Har selv kjennt effekten nedentil da jeg urinerte etter bruk av CS granat.(geir, jeg tafset ikke på penishodet, men effekten kom likevel!) Presterte også å sette meg trøtt på bussen etter en øvelse, gjespet og gnidde meg i øynene, hadde fiklet med en brukt granat like før... det svei heftig hele bussturen hjem.
Hehe, det er jo bra at han klarer å le av det selv da. Men egentlig er det lite nytteverdi i å diskutere dette.
Opprinnelig postet av covcon
Dette tyder på dårlig dømmekraft hos enkelte politifolk!
Ikke bare historien, men å faktisk skrive den ned og offentliggjøre den....!!!
Vis hele sitatet...
Enkelte må visstnok kritisere ALT politiet gjør...
Kanskje ikke så veldig interessant, men denne historien ble faktisk lest opp på P4 (nyhetene?) i 3-tida i dag.
Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Enkelte må visstnok kritisere ALT politiet gjør...
Vis hele sitatet...
Ja, dette var jo fryktelig å kritisere...Og all den politikritikken som har kommet fra denne kanten tidligere! Her må jeg ta selvkritikk! Beklager så meget!



PS Kan ikke huske å ha kritisert politiet i èn eneste post tidligere, og om du ikke er helt med i svingene så er ikke dette noe "politiet" har gjort, men en enkeltperson.
Opprinnelig postet av spider.j
Er da bra at de kan le av seg selv da i det minste. Ikke mange som ville våget å lagt noe slikt ut på nettet, og hvis jeg hadde ikke hadde sjekket etter navnet på fyren på google, så ville jeg faktisk ha trodd den var en avisand/vandrehistorie.

Men, fyren som skrev historien er faktisk en del av lovens lange arm
Vis hele sitatet...
Karen som skrev denne bodde her på Nesodden før han flyttet til nabokommunen Frogn og ble lensmannssjef der. Spilte fotball noen år med sønnen hans. Så dette er nok ingen vandrehistorie, den er nok sann!
Opprinnelig postet av covcon
Ja, dette var jo fryktelig å kritisere...Og all den politikritikken som har kommet fra denne kanten tidligere! Her må jeg ta selvkritikk! Beklager så meget!



PS Kan ikke huske å ha kritisert politiet i èn eneste post tidligere, og om du ikke er helt med i svingene så er ikke dette noe "politiet" har gjort, men en enkeltperson.
Vis hele sitatet...
Det var ikke direkte rettet mot deg altså. Beklager hvis du følte det slik, men jeg synes det er så mange her som disser politiet hele tiden. Jeg synes de gjør en bra jobb selvom noen tydeligvis er mer eller mindre egnet til jobben (sikter til en viss politimann som ikke burde leke med pepperspray)
Jeg ble spraya med pepperspray i helga, ikke til å annbefale. Det svir faktisk ikke i øynene lengre enn en halvtime kanskje. Mens resten av ansiktet svei i ca 1 1/2 time. Og når jeg dusja neste dag så begynte det å svi noe jævli igjen. Jeg syns faktisk at det er ganske sykt at politet har lov til åsså bruke dette på folk, etter som jeg selv mener det er en torturmåte.
Politiet skulle heller hatt sånne elektrosjokk ting. Eller vanlig pistol. Pepperspray kan jo gi hjernehinnebetenelse.
Opprinnelig postet av Zev
(..) Jeg syns faktisk at det er ganske sykt at politet har lov til åsså bruke dette på folk, etter som jeg selv mener det er en torturmåte.
Vis hele sitatet...
Ingen i det norske politiet får anledning til å benytte pepperspray før de har fått det prøvd mot seg selv.
Dette for at de skal vite hvor alvorlig en sak bør være før de går til det steget å bruke peppersprayen, er tross alt ikke noe særlig..

Hadde 9mm vært det første det skulle brukt, hadde jeg vært jævlig død nå. Fikk 3 doser på fredag, og det var jævlig kjipt for synet, men bedre enn å bli skutt da..
Litt forskjellig maktbruk mellom 38. og pepperspray, og det er greit det.
Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Politiet skulle heller hatt sånne elektrosjokk ting. Eller vanlig pistol. Pepperspray kan jo gi hjernehinnebetenelse.
Vis hele sitatet...
ja, gud forby at ofrene får hjernehinnebetennelse. skyt dem med bly istedet, mye mindre skadelig..