Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1200
Heisann! Jeg har akkurat oppgradert min aldrende datamaskin med følgende nye komponenter:
AMD FX6300 - med noctua vifte
Sapphire radeon dual-x r7 370
Samsung SSD 850 (250GB)
------
Delene som forblir de samme er:
Corsair TX650W
Gigabyte GA-970A-UD3
DDR3 RAM (8GB)
------
Jeg startet med en clean installasjon av Windows 8.1 (bukta) og oppdaterte drivere med medfølgende CD-er (GPU og SSD). Når jeg begynte å spille CS:GO (testrun) så crashet det etter noen deaths og jeg tenkte bare at det var Sourcemotoren som kuka til. Dette skjedde noen ganger til og noen random mens jeg prøvde å oppdatere til windows 10.

Etter å ha søkt etter feil og forhørt meg noen timer med Google så finner jeg ingen feil. Den crasher etter tilfeldig interval når jeg ser på YouTube i fullskjerm og kan enten bare fryse, lyden fortsetter men data crasher, eller komme til en bluescreen som har grafiske glitches (små hvite piksler over alt).

Jeg sitter i Speccy i dette øyeblikk og ser alle temperaturer er normale, PSU gir 12.1V og CMOS får strøm. Har Youtube i bakgrunnen nå, men har ikke merket noen problemer mens jeg er i dette vinduet.

Noen som har noen tips å komme med? Har sitti å avinstallert videodrivere og installert igjen. Har tenkt å nedgradere til Win7, men vil unngå det siden windows 10 er en mer preferert versjon.

Håper på noen flotte svar fra PC-flinke freaks

EDIT: satte akkurat opp YouTube video til 1080p og bladde litt i Speccy før jeg fikk ny crash. Mildt irriterende
Sist endret av Dictum Factum; 21. august 2015 kl. 17:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Driverne på CD-ene du fikk med er utdaterte. Ville forsøkt de nyeste driverne rett fra produsentenes nettsider. Kjører du nyeste BIOS på hovedkortet og nyeste firmware på SSDen?
Oppdaterte med AMD catalyst først, før jeg avinstallerte alle disse og brukte driver check (den fra AMD sine sider) og oppdaterte derfra. Fikk nå spilt et helt map og inn 6 min av neste runde før den frøs.

Har ikke oppdatert BIOS etter delebytte var redd for å bricke HK, SSD skal være helt oppdatert ja.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kan du laste opp filene du finner i C:\Windows\Minidump ?

Du skal nesten være proff for å bricke et nyere hovedkort, med mindre du flasher med feil firmware, om det idetheletatt er mulig.
Jeg har 4 DMP filer, får ikke lest. Lagret de i en zip mappe, hvor kan jeg laste opp denne?
Finnes mangt med sider du kan laste opp på, f.e.x dump.no 4shared.com/ mediafire.com/
Tusen hjertlig, First-Price Da er linken her:
http://dump.no/files/4ded6b7d983e/Dumpfiles.zip

Tok akkurat en fresh installasjon av Windows 10 fra minnepenn. Opplevde første crash etter å ha begynt å slette windows.old og surfe i Chrome.

Prøver på å innstallere drivere på nytt, hvis ikke så vet jeg ikke om det er noe jeg får gjort med problemet. Kanskje prøve å innstallere Windows 7 (mer stabilt system kanskje?)
Sist endret av Dictum Factum; 22. august 2015 kl. 16:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Oppdatering: Prøvde å flashe BIOS et par ganger, men den nektet å ta i mot minnepennen mens min SSD disk var inne så jeg koblet den ut av boot og endret på bootprioritet, jeg fikk flashet og hadde en gaming / film / youtube-økt i går på 12 timer uten en crash (minus et spill som crasha til desktop). Takk for svar jeg fikk