Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1120
Hei, har i senere tid funnet ut at mitt 4ssd raid 0 oppsett har svikta meg. og begge WD HDD raid 0. har sluttet å funke. ser via raid controllern at det er 1ssd som ikke virker, begge WD hardiskene funker helt til jeg skal formatere å så begynner pipinga i raidcontroller korte, å så forsvinner di helt.


Dette er da snakk om 128gb ssder OCZ Agility. å det finner jeg ikke på komplett lenger. Må diskene være identiske i Raid 0 opsett? sånn at jeg kan for eksempel kjøpe en Samsung å kjøre ilag med di 3 andre OCZ? eller må jeg kjøpe 4 nye SSD disker? blir jo så dyrt holdt i 2.5år. å WD diskene har jeg hatt i ca 9år. så det var jo egentlig dømt til å gå galt til slutt.

Har Controller fra HighPoint Rocket Raid. om noen her inne ikke kommer seg inn på raidcontrollern sin side (browser hub), så last ned mozilla firefox version 10.0. så får du adgang med en gang.
Sist endret av DoktorUglover; 18. august 2015 kl. 10:20.
Så, du har kjørt 4 ssd-er i raid 0? Hvorfor i helsike har du gjort det? Hva trenger du så mye iops til?

(og for å svare på spørsmålet ditt. Nei, du trenger ikke identiske disker i et RAID. Det er bare fordelaktig om de er av samme størrelse, hvis ikke vil størrelse på RAID-settet begrenses av den minste disken)
Tusen Takk for svaret ness liker at ting går fort da vettu hehehe
Sitat av Greensken Vis innlegg
Tusen Takk for svaret ness liker at ting går fort da vettu hehehe
Vis hele sitatet...
Har du prøvd SSD-disker utenfor RAID? Jeg skal banne på, at du merker ikke helt den store forskjellen mellom RAID0 og en SSD disk alene! Da begge deler er egentlig fryktelig kjappe! Jeg tror det ikke er sikkert, at det er disken som er flaskehalsen.
Sist endret av aluminiumfluorid; 18. august 2015 kl. 22:37.
probleme nå er at Revo Driven min vill ikke vises i bios, har endelig fått installert windows. fått igang raid opsette, å så 1 strøm brudd, så funker ikke revo driven i bios med mindre jeg tar ut alle diskene. forbanna raid revo dritt.. enn å lage sånn piss????