Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  273 35415
Sitat av Spelly Vis innlegg
Er enig med deg at det er viktig å integrere innvandrere, men hvordan i all verden kommer du frem til at innvandrere blir mer integrert ved å bruke sitt eget flagg i 17.mai tog? Dette gir (i mitt hode) stikk motsatt effekt.
Vis hele sitatet...
Fordi integrering er bra, mens assimilering er ikke bra.

Folk må da få huske (og vise) hvilket land de er fra.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Myhre Vis innlegg
Fordi integrering er bra, mens assimilering er ikke bra.

Folk må da få huske (og vise) hvilket land de er fra.
Vis hele sitatet...
Ja, men ikke i flertall på 17.mai.
burde vært möderatör
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja, men ikke i flertall på 17.mai.
Vis hele sitatet...
Er ikke snakk om et flertall med fremmede flagg på 17. mai, haha. Det kommer aldri til å skje, med mindre vi blir invadert.
burde vært möderatör
"Vi synest at det norske flagget bør nyttast på nasjonaldagen, men vi kjem ikkje til å jage ut ungar med andre flagg, fortel Lindin til NRK."

Bra, så lenge folk har frihet til å bruke hvilket flagg de vil er det null problem.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
"Vi synest at det norske flagget bør nyttast på nasjonaldagen, men vi kjem ikkje til å jage ut ungar med andre flagg, fortel Lindin til NRK."

Bra, så lenge folk har frihet til å bruke hvilket flagg de vil er det null problem.
Vis hele sitatet...
Hvordan tror du de ville reagert i hvilket som helst annet land i verden angående denne "problemstillingen"?

Det er bare i over-tolerante Norge at vi i det hele tatt kan ha en debatt om dette.
burde vært möderatör
Eh. I for eksempel USA flyr folk rundt med all-verdens flagg.

http://www.sfgate.com/bayarea/articl...#photo-2186541
Hvis amerikanere kan være åpensinnede nok til å tolerere fremmede flagg på deres nasjonaldag bør faenmeg vi klare det samme.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Eh. I for eksempel USA flyr folk rundt med all-verdens flagg.

http://www.sfgate.com/bayarea/articl...#photo-2186541
Hvis amerikanere kan være åpensinnede nok til å tolerere fremmede flagg på deres nasjonaldag bør faenmeg vi klare det samme.
Vis hele sitatet...
Tja, det var vel både- og i USA. Nokre syntest det var OK, medan andre:

Norman Tam, 85, was mad because the parade included the flag of the People's Republic of China, which he fled 50 years ago.

"I don't want to see the Communist flag," Tam said. "I want to burn that flag and spit on it."
Vis hele sitatet...
Og:

Meanwhile, some African Americans were angry about a Confederate flag on a float of a dozen historical flags from different eras of U.S. history.

"I'm happy to see all those flags from other countries, but that Confederate flag is a racist symbol," said Doris Enright, 43, of Fremont, who used the opportunity to educate her 11-year-old son about slavery and the Ku Klux Klan. "It's one thing to see it in a museum or something. But that should not be in a parade. It has been embraced by racist groups, and it is a sign of division."
Vis hele sitatet...
Sitat av BrageP Vis innlegg
Tja, det var vel både- og i USA. Nokre syntest det var OK, medan andre:



Og:
Vis hele sitatet...
Vel, private reaksjoner vil det alltid være. Hovedfokuset burde vel strengt tatt være på hvordan det blir oppfattet generelt, eller?
burde vært möderatör
Sitat av BrageP Vis innlegg
Tja, det var vel både- og i USA. Nokre syntest det var OK, medan andre:
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at dette kan være problematisk. Enkelte flagg symboliserer det stikk motsatte av hva grunnloven og Norge handler om, men det får så være. At noen få mennesker kan bli fornærmet er en bagatell sammenlignet med alternativet; å ta fra innvandrere flaggene deres.

De fleste amerikanere syntes det forresten var greit.
"There were only a handful of "boos" from the crowd of about 8,000, and a police officer who accompanied the group said there no problems. But the gesture still riled some."
Sist endret av pappabetaler; 29. april 2013 kl. 20:33.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Eh. I for eksempel USA flyr folk rundt med all-verdens flagg.

http://www.sfgate.com/bayarea/articl...#photo-2186541
Hvis amerikanere kan være åpensinnede nok til å tolerere fremmede flagg på deres nasjonaldag bør faenmeg vi klare det samme.
Vis hele sitatet...
Eh.. Du linker til en liten hendelse som tok sted i Fremont for 9 år siden...
Dessuten kan man jo fort se at det ikke ble tatt godt i mot av flere.

EDIT: "However, most people seemed to feel that the international tribute didn't detract from the parade and was appropriate for a thriving city whose 210,000 residents have roots in about 120 different countries."
Sist endret av pkk1990; 29. april 2013 kl. 20:40.
burde vært möderatör
Haha, så da var amerikanere mer tolerante enn oss for 9 år siden da. Enda bedre x)
Les siste innlegget mitt så ser du at det ble tatt imot godt av de fleste. Eller, de fleste ga faen ihvertfall.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Sitat av Nekran Vis innlegg
Vel, private reaksjoner vil det alltid være. Hovedfokuset burde vel strengt tatt være på hvordan det blir oppfattet generelt, eller?
Vis hele sitatet...
Og det veit du noko om?
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Haha, så da var amerikanere mer tolerante enn oss for 9 år siden da. Enda bedre x)
Les siste innlegget mitt så ser du at det ble tatt imot godt av de fleste. Eller, de fleste ga faen ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Du snakker som om dette skulle være representativt for amerikanere generelt. Det er så missledende som du får det. Dette tok sted i en by dominert av innvandrere(se editen i forrige post). Tviler på du ville fått så mange reaksjoner på Grønland i Oslo heller.

Når jeg gir deg alle land i verdenen å velge mellom burde du klare å komme med noe bedre eksempel enn det der...
burde vært möderatör
Hele USA er teknisk sett befolket av "innvandrere". Etniske amerikanere ble jo nesten utryddet. Det står forresten ikke om disse 210,000 innbyggerne er førstegenerasjonsinnvandrere, eller om forfredrene deres var blandt dem som formet det ville vesten. Det spiller uansett ingen rolle hvor begrenset ytringsfrihet det er i andre land. Vi bør gå frem som et godt eksempel og la innvandrere feire grunnlovsdagen med det flagget de føler seg komfortable med. Det kommer ingenting godt ut av å håndheve et forbud mot fremmede flagg...
Sitat av BrageP Vis innlegg
Og det veit du noko om?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg antar at majoriteten ikke uttalte seg, og at majoriteten dermed synes det var helt i orden. Ikke har jeg påstått at jeg vet noe om det heller. Jeg bare antok. Og det er vel strengt tatt hva folk stort sett gjør i slike diskusjoner.
Vet ikke om denne er postet enda?

Ålesund kommune - Presisering Om Flaggbruk

Alt er bare overdrivelse og tull.
Sist endret av KjemikalieX; 30. april 2013 kl. 10:21.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Sitat av Nekran Vis innlegg
Nei, men jeg antar at majoriteten ikke uttalte seg, og at majoriteten dermed synes det var helt i orden. Ikke har jeg påstått at jeg vet noe om det heller. Jeg bare antok. Og det er vel strengt tatt hva folk stort sett gjør i slike diskusjoner.
Vis hele sitatet...
Ein ting er å trekkje slutningar ut fra kva folk seier, men det er noko heilt anna å trekkje slutningar ut fra kva folk ikkje seier. Ut frå den same asinine logikken kan vi slutte at folk flest er aper sidan dei aldri har nekta for å vere det.

Antakingar er mor til alle tabbar.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg har sittet og diskutert litt på fyret.nu sin facebook side de siste par dagene for å se kommentarene og reaksjonene jeg får tilbake.
Det viser seg at jeg tydligvis er en anti-hvit rasist som sprer propaganda.

Ironi på sitt absolutt beste!
Sist endret av Bombasa; 30. april 2013 kl. 19:59.
Moderne Liberalisme(som er noe helt annet enn libertarianisme og klassisk liberalisme) tar fullstendig knekken på kulturkonservative verdier og nasjonal identitet.

Dette er enda et stunt som ikke er motivert av noe annet enn å få PK plusspoeng i boken, og ironisk nok er det etnisk norske liberalister med palestinaskjerf som roper høyest om dette nettopp av denne grunn, og ikke innvandrere slik det er logisk å konkludere.

Flagget er nasjonens symbol. Når vi feirer nasjonaldagen blir det helt bak mål å veive med andre flagg. Liberalistene kan sirkelrunke 364 dager i året rundt sin krampaktige "toleranse" og gå i moskeer så mye de vil, men la oss iallefall få ha nasjonaldagen vår.

Multikulturalismen har tatt fra storparten av befolkningen det lille de en gang hadde av fornuft og rasjonalitet. Dette er de samme virkelighetsfjerne menneskene som vil ha ubegrenset innvandring og fyrer oppunder Islam ved enhver anledning.
Det er greit å ha toleranse for andre kulturer, men det får være grenser. Det har gått fra toleranse til undergraving av egen kultur. Nordmenn er nå de som skal integreres i et kulturelt heksebrygg der enhver ytring av kulturkonservative skaper lynsjestemning og man får "rasist" slengt etter seg.

Skammelig, primitivt og totalt blottet for rasjonalitet.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Moderne Liberalisme(som er noe helt annet enn libertarianisme og klassisk liberalisme) tar fullstendig knekken på kulturkonservative verdier og nasjonal identitet.
Vis hele sitatet...
[citation needed]

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Dette er enda et stunt som ikke er motivert av noe annet enn å få PK plusspoeng i boken, og ironisk nok er det etnisk norske liberalister med palestinaskjerf som roper høyest om dette nettopp av denne grunn, og ikke innvandrere slik det er logisk å konkludere.
Vis hele sitatet...
Litt nyansering hadde gjort seg.

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Flagget er nasjonens symbol. Når vi feirer nasjonaldagen blir det helt bak mål å veive med andre flagg. Liberalistene kan sirkelrunke 364 dager i året rundt sin krampaktige "toleranse" og gå i moskeer så mye de vil, men la oss iallefall få ha nasjonaldagen vår.
Vis hele sitatet...
Jaha? Og hva med de av oss som gare oppriktig gir faen, da? Som ikke tar det så tungt at folk vifter med andre tøystykker enn majoriteten, og som heller gleder oss over at folk deltar og har det fint? Er vi også sikelrunkende PK-horer? Og hva er egentlig galt med å besøke en moské? Selv forakter jeg all religion, men jeg har da besøkt både kriker, synagoger, mosker og ymse rare templer - det er tidvis ganske interessant og ofte mye fin kunst å finne på slike plasser. Kanskje du skulle prøve en gang?

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Multikulturalismen har tatt fra storparten av befolkningen det lille de en gang hadde av fornuft og rasjonalitet. Dette er de samme virkelighetsfjerne menneskene som vil ha ubegrenset innvandring og fyrer oppunder Islam ved enhver anledning.
Vis hele sitatet...
Right. Og hvordan kan du a priori fastslå at feilen ikke ligger hos deg, hm? Det hadde vært fint om du kom med litt begrunnelse og argumentasjon og ikke bare løse påstander.

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Det er greit å ha toleranse for andre kulturer, men det får være grenser. Det har gått fra toleranse til undergraving av egen kultur. Nordmenn er nå de som skal integreres i et kulturelt heksebrygg der enhver ytring av kulturkonservative skaper lynsjestemning og man får "rasist" slengt etter seg.
Vis hele sitatet...
Ja, og hvor skal grensene sette da? Selv synes jeg at hvis noe ikke skader andre på noen måte, så bør det være greit. Det er imidlertid en ting jeg stusser litt på: hvorfor er du så usikker på egen nasjonal identitet? Selv kjenner jeg mine røtter og er såpass fortrolig med samfunnet at jeg ikke føler meg utfordret av andre nasjonaliteter. For meg fremstår du litt som en sjalu type som tror at dama er utro bare fordi hun snakker med andre menn, bare overført til ditt forhold til landet. Og det må jo være veldig trist å gå rundt å ha så liten tillit til landet du bor i?

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Skammelig, primitivt og totalt blottet for rasjonalitet.
Vis hele sitatet...
Enig, det var en svært god oppsummering av innlegget ditt.
Skal jeg sitere observasjoner som enhver kan gjøre? Du kan gi så mye "faen" du vil 364 dager i året. Men du kan la være å symbolsk drite på flagget på nasjonaldagen. Det blir som om jeg skulle spist ribbe i en Moske. Da hadde du blitt sint, for det er ikke politisk korrekt i motsetning til å undergrave sin egen kultur.

Og hva har "fin kunst" med saken å gjøre?
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Skal jeg sitere observasjoner som enhver kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Jeg gjør ikke de samme observasjonene som deg. Aktså trenger jeg litt mer begrunnelse fra din side. Er det en urimelig ting å be om?

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Du kan gi så mye "faen" du vil 364 dager i året.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg gir faktisk faen i nasjonalisme hele året, uten unntak. Hvca har du tenkt å gjøre med det? Samtidig bryr jeg meg også om at andre mennesker skal få ha det fint. Synd at du tar sånn på vei over noe som gleder andre, men her er det faktisk du som må gå i deg selv - ingen nekter deg å gå med norske flagg på 17. mai, men du vil nekte andre å gjøre det de vil. Altså ligger problemet hos deg.

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Men du kan la være å symbolsk drite på flagget på nasjonaldagen.
Vis hele sitatet...
Jeg unnlatyer å hisse meg opp over å se flagg fra andre land. På hvilken måte driter jeg på flagget?

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Det blir som om jeg skulle spist ribbe i en Moske. Da hadde du blitt sint, for det er ikke politisk korrekt i motsetning til å undergrave sin egen kultur.
Vis hele sitatet...
Hva vet du om dette? Tro det eller ei, men jeg hadde faktisk gitt blanke f. Det er en nokså barnslig ting å gjøre, men .det ville ikke påvirket meg overhode. Altså, et ribbe til du spyr i Al-Aqsa.

Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Og hva har "fin kunst" med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Tja, et enkelt eksempel på hvorfor ulike religiøse bygninger er verdt et besøk? Det er mye fint å titte der. Poenget mitt var at du fremstilte det å besøke en moské som noe grunnleggende galt, en påstand jeg hverkn kan forstå eller identifisere meg med.

Avlutningsvis: grunnen til at du blir stempla som en dum rasist hver gang du åpner kjeften er fordi du er en dum rasist. Det øyeblikket jeg utviser uengihet, så ilegger du meg en haug med andre egenskaper (f.eks at jeg liker islam) som beviselig er gale. Videre, så svarer du aldri konkret på noen av innvendingene du blir møtt med, du bare turer frem med flere løse påstander og personangrep. Den eneste dokumentasjonen du er villig til å gi er at det er "selvinnlysende". Dette er dessverre nokså typisk for dumme rasister.
Jeg skal feire med et helt svart flagg, for å representere hvor glad jeg er i oljen som har skapt det moderne Norge.