Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1519
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105233

Vet ikke helt hva dere mener jeg, tror dere det kommer til å komme en tid der maskinen utsletter menneskeliv?

Personlig tror jeg iallefall at det ikke tar lang tid før bankranere ol. tar maskiner i bruk til krimminelle formål...
Øynene henens ser tåpelige ut, hehe. De burde lage penere robot
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Det at maskiner en dag kommer til å overta verden er kansje og strekke det litt langt.
Men det at denne industrien kan ta en skremmende vinkel om noen år, er kansje ikke å tvile på.

Håper bare jeg ikke blir erstattet med en maskin.
Neppe! Kanskje at en maksin kan ha kontroll over verden med at den har fullstendig styring over en enorm atomrakett som kunne vert en trussel for mennesket, men noe annet er mere tvilsomt. Vi har da litt hjerne vi også, robotene vil ALLTID ha en eller annen bug!
Sitat av reagol
De burde lage penere robot
Vis hele sitatet...
Enig hvis de først skulle lage en "ekte" robot skulle jeg ha laget en dritfin en
Sitat av Ryan
robotene vil ALLTID ha en eller annen bug!
Vis hele sitatet...
Jepp, som oftes den personen som lagde den!
Xandu's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ryan
robotene vil ALLTID ha en eller annen bug!
Vis hele sitatet...
De har jo laget en maskin som kan vise pi med 1,24 billioner desimaler, da de også kan lage smarte maskiner nok til å drepe folk. Forventer egnetlig snart at kriger blir utfør av roboter
Men lek med tanken da, maskinene gjør all jobben. Vi kan bruke våre liv på hva vi vil, enten det er sport eller pc eller hva som helst. Jeg kunne godt ha tenkt meg en vaskerobot som det der, som i tilegg hadde dengt nabon hvis jeg ba den om det.

Med nermere ettertanke, skal jeg ha en robot skal den være akkurat som Kristianna Loken i t3. Evt. enda større pupper :P
Sitat av Xandu
De har jo laget en maskin som kan vise pi med 1,24 billioner desimaler, da de også kan lage smarte maskiner nok til å drepe folk. Forventer egnetlig snart at kriger blir utfør av roboter
Vis hele sitatet...
Ja, men vi kan jo også vise pi med 1,24 billioner desimaler, og vi har da mangen mordere blant oss :P Kan godt hende at maskiner vil vere med i kriger, men da vil vel de som står på den andre siden også ha roboter? Men jeg tror det er flere verre ting å tenke på her i verden enn at roboter kommer til å ta over!
Jeg kunne heller tenkt meg en robot-klone av meg selv med mulighet for å synkronisere evt. det man måtte ha lært på skolen en dag for eksempel. Men det hadde vært litt kjipt om den slo meg i hode å stengte meg nede i en kjeller resten av livet:P
Det finnes roboter som sendes inn i krig med våpen. Tror dere meg ikke? Under hele Irak-krigen har spesialstyrker brukt fjernstyrte roboter med hagle og utstyr for å åpne dører inn i området hvor det har vært for farlig for en marinestyrke. Heldigvis har disse ikke en egen intelligens, så det er omtrent det samme som om soldaten går inn selv.
Jeg forbanner dette Satans verktyg, datamaskinen min! Nå har faenskapet plaga meg i 3 år! Gjort meg til en trillende klump med ister og dårlig potens! Alt av verdi på denne hersens skrapmaskina forsvinner minst 3 ganger i månenden. Da er ytelsen redusert til -0,3 % og jeg går postal med format C: blinkende i mine uskyldsblå. Dette skjedde faktisk i går og jeg kan alt høre de nye virusene ha raveparty her. Er det ikke da sinnsykt betryggende å vite at vi har lagt våre liv i hendene på disse Ondskapens maskiner? Det er skremmende! Hver gang det ringer på døra vandrer tankene om små hvite kaniner og menn i dress som bare skal "sjekke kontoen i nettbanken". Jo fortere smellen kommer, og den vil komme, dess bedre er det. Menneskeheten trenger å starte på ny og jeg kunne gjerne tenkt meg å være lederen i opprøret mot "Maskinene". Faaaen...Nå svikter space-knappen min også...
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Noe jeg synes er skummelt ved dette, er at det kan brukes til å erstatte menneskelig arbeidskraft til fordel for toppene i privat sektor.
Jeg håper dette vil hjelpe mennesket i stedet for å erstatte det.

Robotsoldater?
Sitat av Xandu
De har jo laget en maskin som kan vise pi med 1,24 billioner desimaler, da de også kan lage smarte maskiner nok til å drepe folk. Forventer egnetlig snart at kriger blir utfør av roboter
Vis hele sitatet...
Altså, den var dog litt drøy, akkurat i denna situasjonen er det ikke inntelligens men handling som skaper fakta. Handlinga at en robot selvbevist(ok litt intelligens) tar å dreper et annet menneske.
MEN kom faen ikke å si til meg at pc`n din aldri krasjer, for da tror jeg det på nuggen ikke.
Så ja, alle maskiner vil ha en form for bug.¨


Dice out.
Sitat av bjarneper
Jeg forbanner dette Satans verktyg, datamaskinen min! Nå har faenskapet plaga meg i 3 år! Gjort meg til en trillende klump med ister og dårlig potens! Alt av verdi på denne hersens skrapmaskina forsvinner minst 3 ganger i månenden. Da er ytelsen redusert til -0,3 % og jeg går postal med format C: blinkende i mine uskyldsblå. Dette skjedde faktisk i går og jeg kan alt høre de nye virusene ha raveparty her. Er det ikke da sinnsykt betryggende å vite at vi har lagt våre liv i hendene på disse Ondskapens maskiner? Det er skremmende! Hver gang det ringer på døra vandrer tankene om små hvite kaniner og menn i dress som bare skal "sjekke kontoen i nettbanken". Jo fortere smellen kommer, og den vil komme, dess bedre er det. Menneskeheten trenger å starte på ny og jeg kunne gjerne tenkt meg å være lederen i opprøret mot "Maskinene". Faaaen...Nå svikter space-knappen min også...
Vis hele sitatet...
Dette er vel mer et spørsmål om kunnskap og viljestyrke. Hvis du føler at pc'n tar all tiden slå den av da og gå ut og tren eller noe. Ingen som tvinger deg til å sitte foran skjermen. Når det kommer til virus, jeg har hatt windows instalert i et år nesten uten virus, det finnes virusfjernere og brannmurer som holder. Det handler om å velge de rette.

*on topic*
Tror aldri maskiner vil ta over toppstillinger i samfunnet, noen oppgaver er for viktige til å bli gjort av maskiner.
Hyllekjeks, ta nå ikke alt så forbanna bokstavlig. Cut me some slack :P Jeg ville vel egentlig bare ha frem "bivirkningene" av det moderniserte samfunnet og at disse fantastiske brannmurene og antivirusprogrammene ikke er allverden ( tenkte det var en gitt faktor at jeg også har virusprogram og brannmur ). Man ser jo stadig større bedrifter og selskap bli utsatt for industrispionasje og complete shutdown pga. hackere osv. Skumle saker dette, og hele poenget er jo at hvis utviklingen fortsetter i dette tempoet så vil vi til slutt klare å lage maskiner som faktisk kan ta over toppstillinger i samfunnet. Jeg mener ikke da at vi om 50 år kommer til å ha en robot med hentesveis fra helvete sittene øverst i Trump Tower, men heller at mennesker i toppstillinger vil bli overflødige fordi de ikke er 100% til å stole på. Ingen mennesker er perfekte, og det er menneskelig å gjøre feil osv. Derfor mener enkelte at disse "jobbene" bør overlates til maskiner nettop fordi maskiner ikke gjør feil, men jeg sitter nå altså her med min allerede nevnte datamaskin og kan motbevise nettop dette.

Hadde jeg følt at jeg trenger hjelp til å få en kropp som hugget ut av stein, så hadde jeg vel også henvendt meg til et annet forum enn nFF, bare så det er nevnt!
Vel selv om vi lager lynkjappe maskiner har vi fortsatt ikke tatt skrittet ut med kuntig inteligens, har ingen dypere kunnskap om emnet men tror vi er langt unna enda.

Det er forkjell på å ha en "kropp som hugget ut av stein" og en krop som forfaller. Det finnes mellomting.
Håper seriøst aldri vi kommer til å lage kunstig intelligens, fordi med intelligens følger følelser, og med følelser følger egoisme og all annen form for dritt som vi mennesker er fulle av.

Lurer litt på om alle andre land kommer til å godta USAs utvikling av robotsoldater, fordi den vil gjøre dem uovervinnelige i krig. Og ingen vet hva USA kan gjøre hvis de blir uovervinnelige...
robotsoldater er da ikke uovervinnelige? er jo lagd EMP våpen...
Sist endret av etse; 13. juni 2005 kl. 16:40.
Sitat av Hyllekjeks
*on topic*
Tror aldri maskiner vil ta over toppstillinger i samfunnet, noen oppgaver er for viktige til å bli gjort av maskiner.
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke toppstillinger ledige til alle som da vil miste jobben paa grunn av at robotene tar over. For aa si hvordan robotene kommer til aa bli saa maa man se paa hvordan man takler lignende problemer naa til dags. Diskusjonsprogrammer og alt saann vil hindre mye i et demokratisk land som Norge. Terrorister kan jo faa tak i farlige roboter, men ser man paa hvordan de holder terroristene borte fra andre masseutryddelsesvaapen saa kan man jo tenke selv hvordan sikkerheten egentlig er. Enten blir roboter vanlig eller helt uvanlig vil jeg tro. Alt etter om media og deretter folk vil se paa de som en trussel.
Xandu's Avatar
Trådstarter
Sitat av etse
robotsoldater er da ikke uovervinnelige? er jo lagd EMP våpen...
Vis hele sitatet...
hm.. tipper allerede USA er i ferd med å prøve å lage maskiner som kan "forsvare" seg mot EMP
Et rimelig bra eksempel på det jeg prøver å få frem er jo krasjen hos NetCom nå i helgen. 1.2 millioner mennesker mista dekning på mobilen og alskens, nettopp pga. en datafeil hos NetCom. Førte til enorme problemer for Peppes Pizza så jeg :P