Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1593
Hei!

Av diverse grunner ønsker jeg å installere trådløst nett i bilen tilkoblet 3g, 4g og edge (når en virkelig er i ødemarken). Dette må være så stabilt som mulig og bytte glatt mellom mobilnettene. Må også ha mulighet for ekstern antenne og alle frekvensområder som finnes i Telenor sitt nett.

Noen som har noe tips til mest mulig ferdig løsning for dette? Kunne sikkert satt opp en raspberry pi med en usb stick, men ønsker noe mer ferdig og proff løsning.

Og en ting til, det må også være mulig å koble til enheter via nettverkskabel i bilen.

Tips?

(Google kan jeg selv, ønsker svar fra noen som faktisk vet mer om en sånn løsning enn det de finner ved et raskt Google søk!)
Proff skeptiker.
Hei! Ta deg en tur innom en Telia butikk å se på mini routeren deres, Den har du en periode å teste det ut på, fungerer det så beholder du den, fungerer det ikke så leverer du den tilbake innen en tidsperiode jeg ikke husker akkurat nå.

Denne har de fleste frekvenser fra Edge til 4G+. Eneste drawback er at denne ikke har nettverkskabel, men der kan du muligens bruke en raspberry PI for å fikse den biffen Evt viss du har 230 V i bilen så kan du bruke Hjemmeruteren deres da denne har alt du spør etter
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://w3.siemens.com/mcms/industria...es/rx1400.aspx

Har alt du spør etter, og litt til - og koster deretter.
Telenor selger DWR-966 som funker helt fint. 12V-tilkobling, 4x LAN-porter og 2 eksterne antenner
Eg er mest spent på kva nett/abenoment du vil bruke, synd at vi ikkja har mobile bredbånd uten sperrer på berget.