Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1119
Heisann!

Jeg har et problem når jeg prøver å koble PC til TV via HDMI. For det første er det masse røde prikker og halvskurrete bilde, og for det andre så vil ikke lyden spilles av.

I tillegg til dette så har jeg problemer med PS3-en min også, som funker helt fint på startmenyen, men som plutselig går i svart med beskjeden "Støtter ikke videoformat" når jeg skal starte en film eller et spill.

Jeg flyttet nylig inn her, og det er ikke "min" TV, men både Canal Digital-boksen og Apple TV-en som har vært tilkoblet siden før jeg flyttet inn fungerer optimalt. Jeg har prøvd å bytte flere HDMI-kabler, så det er relasjonen mellom PC-TV/PS3-TV som det er noe galt med - men begge fungerer på andre TV-er...

Sånn ser skjermen ut: http://bildr.no/view/T0JacHdv

Noen som vet hvor feilen kan ligge? Jeg har prøvd å finne løsninger på dette i flere timer nå uten hell.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå vet jeg ikke om det hjelper helt, men jeg hadde et lignende problem med min PS4. Problemet var at HDMI-porten i selve PS4'en var begynt å bli ødelagt, så jeg fikk store felt med røde prikker på skjermen når jeg koblet i denne. Prøvde med 5 forskjellige HDMI-kabler, deriblant en helt ny en. Samme kablene fungerte fint med PC'en, så konkluderte fort med at det var et problem med HDMI-porten på PS4'en, og dette kan være problemet for deg også. "Symptomene" er i alle fall like.