Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 15358
da sitter man i lisboa i 20+ i skyggen
Droppa ut etter første året. Full jobb i nordsjøen nå. Kjempegreier
Så selvom man har 0 motivasjon så er det bedre å fullføre skolen? og stryke i 3 fag? enn og droppe ut? åssen er det med IKT? har ikke tenkt å holde på med IKT hele livet i 20 år
ikke for å være frekk , men skjønner ikke helt hvordan du klarer å stryke i fag på vgs nivå.. Men å stryke blir vel det samme som å droppe ut.
Sitat av Martin1d Vis innlegg
ikke for å være frekk , men skjønner ikke helt hvordan du klarer å stryke i fag på vgs nivå.. Men å stryke blir vel det samme som å droppe ut.
Vis hele sitatet...
Veldig lett å stryke i fag på VGS om man skulker i de timene (f.eks tysk) eller rett og slett mangler motivasjon til å gidde og jobbe med fagene. Men jeg tror ikke at noen klarer å prestere å stryke om man møter opp og prøver sitt beste for å stå (uansett hvor dum en måtte være).
Motivasjon & fravær er nok derfor en vesentlig faktor. Å stryke i et fag er ikke det samme som å droppe ut. Man mister ikke et helt skoleår fordi om man har stryk i et fag. Dette kan man ordne med å ta faget som privatist.
enn de som ikke vil ta fagene i privatist? koster ikke det flesk?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
enn de som ikke vil ta fagene i privatist? koster ikke det flesk?
Vis hele sitatet...
Eksamen koster bare noen hundrelapper. Undervisning derimot koster. Mange kan nok bestå en eksamen med litt egen undervisning.

Jeg kunne holdt foredrag her om å ta opp igjen vdg som voksen, holder på med det nå, trodde jeg sku klare det på to år med studiespesialiserende men spørs nå på det. Kjedelig uansett, kunne heller brukt tida på høyskole.

Heldigvis har jeg den fordelen at jeg aldri tok vdg. og får skole på voksenretten gjennom fylket. Dumper du plassen din mister du denne muligheten senere i livet og må betale alt selv. Dette er vel etter 23 år e.l.
Sist endret av Yalla; 11. november 2013 kl. 10:10.
En gang i tiden holdt jeg på å droppe ut. Gikk da vk1 Plate og Sveis (som det het den gangen). Grunnen var vel egentlig at jeg var skolelei og følte at jeg ikke fikk til noe som helst, samt at jeg hadde helt andre/feil interesser i livet, men jobba meg gjennom den siste tiden. Fikk ikke noe lærlingplass rett ut av skolen, så ble et friår/småjobbing, så begynte da i læra et år senere. Fikk fagbrevet som platearbeider i 2009, i 2011 begynte jeg med diverse offshore rettede kurs, tok brønnteknikk i 2012, og fikk i år jobb offshore, en jobb jeg ikke kunne fått uten relevant fagbrev. Så er mildt sagt sjeleglad for at jeg ikke droppa ut den gangen.
Sist endret av LP88; 11. november 2013 kl. 12:53.
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Har ikke akkurat droppa ut, men tror jeg er ekstremt nær nå. Går 3 klasse studiespesialisering, men motivasjon og vilje er helt på bunn. Allerede 15 dager fravær, eneste som holder meg fra å droppe ut atm er russetida..
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen as, men hold for all del ut
Om du dropper ut nå var alle de uutholdelige morgenene på skolen og de dritlange mattetimene for ingenting.
Bare å bite tennern sammen, har allerede fullført allmennfag, men med noe dårlige karakterer og noen gode, da jeg var skolelei. Etter dette fant jeg ut hva jeg ville bli så gikk yrkesfag med fritak i allmennfag, og gikk ut med strålende karakterer. Er lærling nå i oljebransjen og tjener bedre enn 90% av lærlingene (mest sannsynlig). 125kr timen i 6mnd, for så å gå opp til 160kr, så 200kr. Betalt leilighet til 10 000mnd av jobben, betalt telefon, betalt flyreiser til 12000kr for hele lærlingtiden. (til privatbruk)
Sist endret av indolence; 11. november 2013 kl. 17:37.
Jeg er enig med at det er bare å bite tennene sammen! Jeg var selv sinnsykt skolelei helt fra ungdomsskolen og har aldri likt meg på skolen i det hele tatt! Beit tenna sammen fullførte GK, VK1, læretid og teknisk fagskole! og jobber nå i nordsjøen! Hadde to friår mellom GK og VK1 samt VK1 og læretiden der jeg hadde strøjobber osv og selv om det var 10x bedre enn skolen så er situasjonen min nå 100x bedre enn den igjen kun fordi jeg faktisk tok en skikkelig utdannelse som har gitt meg disse mulighetene jeg har nå!

Om det er noe jeg faktisk angret på i ettertid var det friårene jeg hadde selv om det der og da føltes langt bedre enn å gå skole så var alt jeg tenkte på når jeg gikk teknisk fagskole at jeg kunne allerede vært i jobb og tjent gode penger istede for å holde på med denne dritten her! Men når du blir eldre (over 20) så synes jeg studentlivet faktisk er veldig bra sammenlignet med tiden på vgs! Det er utrolig sosialt og mye festing(mer enn vgs), spesielt dersom du bor i en av de store byene! Og den tiden jeg hadde under utdannelsen setter jeg utrolig stor pris på selv om dagene på skolen var gørrkjedelig!