Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 11401
Ønsker å ta en tur til amster, men føler det trengs litt planlegging.

Det viktigste er egentlig om noen har erfaring med billig hotell som er allright å bo på.

Hva burde jeg få med meg?
Og hva er den fineste tiden å dra dit på?
-Har bodd på Blue Square Hotel, noe som var grisebillig og rommene+betjening var nice. Det ligger et stykke utenfor sentrum, så om du vil teste utelivet på kveldene er det taxi som gjelder(koster rundt 70,- så det er jo ikke akkurat så veldig farlig).

-Coffeshoppene. Utelivet. RLD. Ellers er det hva du er interresert i selv egentlig. Ta det litt på sparket når du kommer ned dit, og samle et par brosjyrer på hotellet og plukk det som ser mest gøy ut. Tiden går forsåvidt fort nok der nede, så det er bare å drite i å planlegge på forhånd. Noe du MÅ gjøre er å leie en sykkel og bare cruise litt rundt i byen noen timer, det anbefales.

-Våren er nice. Tenker April/Mai er perfekt egentlig. Blir fort varmt og mange turister om sommeren, noe jeg ikke er noe særlig fan av så da passer våren bedre. Dette er min egen smak, men regner med at mange deler denne oppfatningen.
Husk at utenfor sesongen er også hoteller billigere.
Tenkte litt å ta det nå til høsten, har ikke lyst til å vente så lenge.
Syns jeg har hørt noe om at turister ikke får besøkt coffeshops etter nyttår?

Jeg regner med at det er en coffeshop man bare MÅ besøke, hva heter den?
Jeg og en kompis lå på "Hotel Die Port Van Cleve". et av de "få" hotellene som har en grei standard iht. europeisk stemning, og som ligger vanvittig sentrumsnært.
500 meter til redlight, 10 meter til dam square, 20 meter til en smartshop, og 30 meter unna nærmeste coffeshop.
Jeg regner ikke med du drar til amsterdam for å se på byen, så bare nevner de få punktene som var bra med beliggenheten.
Grei pris også =)
Vincent van Gogh museumet er et must, besøkte det tidlig på morran på vei hjem fra ADE i fjor og opplevde liten kø og trengsel rundt bildene. Det var dessuten ganske chill å vimse rundt å se på nydelig kunst litt bakfull og sliten...

Ellers vil jeg anbefale deg å se deg litt rundt i den eldre delen av amsterdam, med klassisk arkitektur og morsomme elvebåter. Du kan se et kart med guide til amsterdam her: http://wikitravel.org/en/Amsterdam

Selv bodde jeg på et hostel fra kjeden FlyingPig, siden dette var det billigste av de tilgjenglige soveplassene i midten av byen. Men du finner sikkert andre alternativer...

Et par nattklubber du burde sjekke ut i amsterdam er Paradiso og Melkweg.
Det var bra liv her under ADE ivertfall.

Om du er glad i å danse, hadde jeg gått for Oktober, det er da ADE sparker fra med 4 dager, 44 klubber, mer enn 700 artister fra hele verden og 2,500 businesspartnere innen musikk... (de hadde ca. 112,000 solgte festivalpass i fjor)

Som en bonus, dersom du drar på ADE, kan du stikke innom RedBull Music Aacademy Radio Pop-Up Studio som streamer ADE, og vorse med gratis redbull (og vodka om du spør pent )
Sist endret av Turbolego; 15. juli 2011 kl. 21:28.
Var akkurat i Amsterdam i forbindelse med Sensation. Bodde på Ibis hotell Schipol, men dette var fordi det fulgte med billetten. Var 500 pr natt. Vi var innom coffeshopene Greenhouse, Bulldogg, Grasshopper (var noe festgreier der? så vi gikk videre) og Barney's. Det er ikke sikkert de er de beste, det var bare de vi havnet på og de som var litt kjent da. Bulldogg er favoritten til Snoop Dogg.

Ikke hør på det der. Coffeshops er gyldig for alle over 18 til 2015, ikke tenk på det.

Vi var alt for mye skække, så vil anbefale deg å ikke være alt for fjern hele tida, sånn at du får med deg noe av byen og sånn at hele turen ikke blir sånn sosete, som den ble for meg :P
Sist endret av Chronic420; 15. juli 2011 kl. 21:44.
ArbeidsledigProletar
Og Bulldog er bare en forbanna turistfelle.
Amsterdam er et veldig morsomt sted og være på, en tur som annbefales alle!
Var det for noen år siden på klassetur. Da bodde vi på et hotel, som var et gammelt slott 10 min utenfor Amsterdam sentrum. Det ligner veldig på Cabra Castle Hotel, men er litt usikker på om det faktisk var det hotellet, da eg ikkje husker navnet.

Ihvertfall, det var et pent sted og oppholde seg på, men alt var VELDIG gammeldags, og kanskje noe dårlig renhold

OBS: Pass opp for store edderkopper som klater inn vinduet, kom et par som skremte livsskiten ut av meg der
Bulldog er som sagt en turistfelle av de sjeldne ja! Men de har OK prerolled(den som ligger ved torget hvertfall) hvis du skal ha en 4pk med deg i farta.

A anbefale aktiviteter er vanskelig, men her er noen vinnere: Riksmuseet, Van Gogh museet, dyrehagen, butikker og trasking i gatene. Sykkel hadde jeg faen ikke turt meg på.

Trikset med å oppleve Amsterdam er egentlig bare å røyke deg så hinsides fjern du klarer. Så røyker du en spliff til før du tråler ut i gata. Hva som skjer videre er det weeden og byen som bestemmer
usertitle import
bleh's Avatar
Anbefaler å prøve Greenhouse, spesielt et stykke ovenfor RLD, ved kanalen. Var der vær eneste morgen og tok morgenkaffen ++ der...de har en type som heter "California Crack", beste jeg har smakt. EVER!
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Og Bulldog er bare en forbanna turistfelle.
Vis hele sitatet...
Meget mulig det. Som stor Snopp Dogg-fan måtte jeg innom. Jeg kom, ble fjern og gikk. Ser ikke helt problemet, men care to explain hvorfor det er turistfelle? Hva skal man egentlig tenke på når man velger coffeshop? Var jo alt for mange der for å prøve alle.

Cheeze (navn på strain) anbefales!
Sist endret av Chronic420; 16. juli 2011 kl. 03:57.
Satan, kommer jeg til å klare å sovne nå? Reiser dit til søndagen:-D veit, midt i turistsesongen men so what. Skal bo på et camping/hostel utenfor byen. Hmm skal jeg sende inn updates til denne posten fra Internett kafene der nede tro?
Første taxisjåføren sa på tur inn til byen når jeg var der : Hold dere unna Grashopper og Bulldog!

Han anbefalte også ei sjappe, men jeg husker fanden ikke hva den heter :/
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Var selv der for ganske kort tid siden, og opplevde ingen ekstrem forskjell på coffeshoppsa, selv om Bulldogg var litt dyrere. Noe som overrasket meg var at det ikke var noen shops som hadde mer enn 10+ typer weed. Så for meg at noen av disse sjappene skulle ha like mange strains som en respektabel restaurant har vintyper.

Noen som vet om det er noe begrensning på hvor mye en shop kan ha/selge?
Folkefiende
Toaru's Avatar
Jeg og noen venner bodde på Old Nickel Hotel. Ligger rett ved Red Light District, man kan røyke på rommene, billig, nice bar i første etasje, og de hadde sin egen huskatt! <3 Nedtur med fellesdusj tho. Naaasty!

Angående Coffee shoppene gikk vi bare innom randoms. Ingen som skilte seg ut og var bedre/billigere enn noen andre..
Sitat av moret Vis innlegg
-Har bodd på Blue Square Hotel, noe som var grisebillig og rommene+betjening var nice. Det ligger et stykke utenfor sentrum, så om du vil teste utelivet på kveldene er det taxi som gjelder(koster rundt 70,- så det er jo ikke akkurat så veldig farlig).
Vis hele sitatet...

Jeg har også bodd på Blue Square. Det var ganske bra hotell, for å være så sykt grisebillig som det var med tanke på standarden. Anbefales. Vi bodde der off season og bestillte igjennom en nettside jeg ikke husker navnet på, var billigere enn å bestille gjennom hotellet.

Har bodd på mange andre billig hoteller rundt om i amster og Blue Square var det beste ut av dem.

Vi tok som oftest trikk som gikk litt bortenfor hotellet, kjøpte billett som enten var gyldig 1 time eller 24 timer(7 euro), muligens 12 timer også. Var hvertfall billig og man kunne ta trikk nesten overalt med billetten.

Det ligger en coffeshop 5-600 meter fra hotellet litt inn i høgget som er relativt bra, ikke noe turistfelle. Går man random rundt i byen for å handle ender man lett opp med dårlig cannabis.
Sist endret av Naturgrønn; 16. juli 2011 kl. 12:57.
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Var selv der for ganske kort tid siden, og opplevde ingen ekstrem forskjell på coffeshoppsa, selv om Bulldogg var litt dyrere. Noe som overrasket meg var at det ikke var noen shops som hadde mer enn 10+ typer weed. Så for meg at noen av disse sjappene skulle ha like mange strains som en respektabel restaurant har vintyper.

Noen som vet om det er noe begrensning på hvor mye en shop kan ha/selge?
Vis hele sitatet...
Ja, en coffeyshop kan bare ha x antall gram i butikken til enhver tid. Tror det et 2 eller 3 hundre. Google for nøyaktig svar.
ArbeidsledigProletar
Hver coffeeshop kan ha 500gram. Hvis du sitter ei stund på en coffeeshop med litt traffikk i kan du se de koselige suspekte supplierene deres. Og hvorfor Bulldog er turistfelle har jo mer eller mindre blitt svart på, de er ikke så superseriøse, mer trendye og dyre.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Jeg regner med at det er en coffeshop man bare MÅ besøke, hva heter den?
Vis hele sitatet...
For min del blir det enten Barney's eller Damkring. Prøv begge
Sjekk ut Hotels.com, der finner du lett hva som koster minst akkurat nå samt. beliggenhet. dessuten kan du lese andres opplevelse av hotellet, slik at du ikke blir helt lurt (dog disse kan også lure deg, noen har litt for høye forventninger). Men husk, går du for et billig hotell ikke forvent deg topp standard. Vi gikk for det billigste vi kunne finne og forventet egentlig ingenting mer enn et sted å sove og akkurat det fikk vi og

Ellers i Amster, min anbefaling fremfor noe er å gå, gå, gå, gå, gå. Røyk og se hva som som dukker opp, det er en stor by. Coffeeshoper dukker alltid opp langs veien et sted.
Sist endret av Googæl; 17. juli 2011 kl. 21:56.
Jeg og typen skal avgårde på tirsdag faktisk, vi skal ligge på Hotel Arena 4-stjerners, og ikke så verst pris. Ser veldig fint ut på rommet (vi skal sove på Deluxe-rom), med stilig bad og flott, modernistisk stil. Gleder meg veldig!
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
For min del blir det enten Barney's eller Damkring. Prøv begge
Vis hele sitatet...
Fant aldri Barney's forrige gang jeg var der. Hørte det var rett ved blomstermarkedet? Tusla litt rundt der, uten hell. Hvor ligger Damkring?
Sitat av Nilossiell Vis innlegg
Jeg og typen skal avgårde på tirsdag faktisk, vi skal ligge på Hotel Arena 4-stjerners, og ikke så verst pris. Ser veldig fint ut på rommet (vi skal sove på Deluxe-rom), med stilig bad og flott, modernistisk stil. Gleder meg veldig!
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med litt oppdateringer ;D
ArbeidsledigProletar
Jeg kan anbefale som jeg har gjort i tidligere tråder, Hostel Utopia. Meget god service, god weed og hasj.
Fant aldri Barney's forrige gang jeg var der. Hørte det var rett ved blomstermarkedet? Tusla litt rundt der, uten hell. Hvor ligger Damkring?
Vis hele sitatet...
Fra Dam går det en handle/gå-gate som heter Nieuwendijk. Det er typ den eneste store gågata som er i Amsterdam. Du må gå nedover denne gata. Og der denne gata slutter skal du bare fortsette(avslutning av gaten: Det er sånne metallstenger som stikker opp av gata og så krysser det en bilvei og en kanal). Her går du over veien, og over en bru. Så er du i riktig gate. Den nye gata heter Haarlemmerstraat, og er den peneste gaten i Amsterdam. Fantastisk arkitektur i hele området med små gater, og fine hus.
Barney's ligger i midten av denne gaten, rett etter Popeyes omtrent.

Damrkig vet jeg ikke hvor ligger, vi bare dumpet over det når vi var på jakt etter øl Pluttselig lå det midt i synsvinkelen.

Protip om man ikke vet hvor noe ligger er jo bare å ta en taxi. Taxi i utlandet koster close to nothing og man slipper å bruke tid på å kuke rundt i en fremmed by man ikke aner hvor noe er hen. Som i Amsterdam; 70,- på en taxitur du fort sparer 1-2 timer på er ingen pris.
Sist endret av moret; 17. juli 2011 kl. 23:29.
Var i Amsterdam for en uke siden. Vi bodde rett ved redlight-district:P Hotellet het Hotel Continental, prisen var 40£ per natt. Ville nok dratt dit på høsten når det er noe færre turister der (kanskje noe billigere også).
Annen info: prostituert 50£ 2g afghan hash 12£
Ellers er prisene der nesten som i fedrelandet.
Anbefaler dette området sterkt pga alle dets nærliggende attraksjoner. Amsterdam er en stor by, så ikke prøv å bli kjent med hele byen på en langhelg, En fin måte å bli kjent i nærområdene er coffeshop-jumping

Ellers møtte jeg en trivelig trønder som jobbet på 4.20 coffeshopen rett ved hotellet<3
ps: bring enough cash
Sitat av smetti Vis innlegg
Ellers er prisene der nesten som i fedrelandet.
Vis hele sitatet...
Nja.... Mine erfaringer tilsier noe annet.
Taxi: 70,- (mot 150,- i Norge)
Øl: 22,- (mot 36,- i Norge [da snakker vi Heineken 0,33 da du bare får snitt i Amsterdam])
Sjokolademelk: 7,- (mot 13,- i Norge)
The list goes on.

Synes egentlig det aller meste er billig der nede jeg. Og ihvertfall slik Euroen er nå om dagen er det ganske nice å være nordamann i Amsterdam.
Kom nettopp hjem fra 5 dager i tåka i amster.
Sjekk ut Funny People coffeeshop.. en nice liten sjappe med jævlig ålreit betjening, sykt chill musikk, og mange lokale nederlendere innom for å ta morrakaffen og jointen..

Ellers burde du sjekke ut en liten sjappe (som jeg ikke egentlig tror var en coffeeshop) som heter Lost In Amsterdam, bare gå ned i kjellern der, og chill med vannpipe som du bestiller når du kommer inn. (gi hun en pose med weed og be hu putte det oppi og)
Øl: 22,- (mot 36,- i Norge [da snakker vi Heineken 0,33 da du bare får snitt i Amsterdam])


22 hørtes dyrt ut og 36(bransjepris?) veldig billig, nå er det mulig jeg missforstår deg men en snitt er da vitterlig 0,25
Sitat av danseku Vis innlegg
Øl: 22,- (mot 36,- i Norge [da snakker vi Heineken 0,33 da du bare får snitt i Amsterdam])


22 hørtes dyrt ut og 36(bransjepris?) veldig billig, nå er det mulig jeg missforstår deg men en snitt er da vitterlig 0,25
Vis hele sitatet...
Vel, tok bare den eneste prisen jeg husket fra amster og det var 22,- eller to Euro da.. Og størrelsen er jeg litt usikker på da det pluttselig blir litt mange øl i løpet av en kveld.

36.- er også det siste jeg husker fra Norge. Godt mulig det var bransjepris, det tenkte jeg ikke på. Dog, man får fort en 0,4 for 38,- på Evergreen feks, så da er det kanskje ikke så langt unna alikevel?

Og det er korrekt, et snitt er 0,25. My bad.


Overall, det er rimleig med øl i Amsterdam, bare pass på mengen
Kan anbefale My home hotel, som ligger i harlemmerstrat. Det er ikke et ordentlig hotell som navnet tilsier, mer lignende et gjestehus. Men de har flere rom, fellesbad og dusj, og 2 nydelige, og utrolig koselige hotell-katter Personellet der er kjempehyggelige folk, og du får frokost hver dag.
2 suverene coffeshops:

Abraxas
http://www.coffeeshop.freeuk.com/SiteMap.html

Kashmir Lounge
http://www.coffeeshop.freeuk.com/Kashmir.html

Ying og Yang, den ene midt i tåka, mens den andre ligger litt sør for sentrum, vest for vondel park.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitter å venter på toget hjem her på Gardermoen etter ti dager i Amsterdam, a'dam, the dam m.m.
Vi bodde på hyggelige Camping Amsterdamse Bose. Dette stedet ligger ca 30-40 min utenfor "sin city". Er tilnærmet lik en freakers drømme camping/ eller hva enn du velger å kalle det

Hvor skal jeg begynne:-D hvis uttrykket "candy store for grown ups" gir deg noe mening så er du litt nærmere mitt totale førsteinntrykk av A'dam når jeg vandret rundt "in the ligths" som de lokale sier.

Så har du "panzer-steinheten" som og må overvinnes her nede. Når du har overkommet den, og kan røyke cannabis med artsnavn du bare kunne drømt om uten å falle i søvn. Da har du kommet litt nærmere den fantastiske sinnstilstanden jeg har følt på de siste dagene.

Så er det så klart den opplevelsen det er å kunne gå inn på en lisensiert butikk se utvalget de har på menyen sin og så velge strain. Gjerne etter å ha spørt dealeren om hva dem sine personlige favoritter er et lite tips bare.

Av mine personlige favoritter hva coffeshops angår:
1.) coffeshop sheeba; for de de jentene som betjener baren der er verdt i seg selv et lite besøkogså har de for tiden (2dager siden)en haze variant som er ut av denne verden, nemlig MANGO HAZE. Prøv den!!!

2.) barneys lounge; chill place, med alt. rap på playlistene sine som immortal technique, m.m. De har og 2010 cannabis cup vinneren på sin meny, nemelig TANGERINE DREAM. Anbefales!!p.s vanilla kush og g-13 haze+nevilles haze er og verdt en sjekk

3.) bush doctor; hvorfor? Strainen CASEY JONES, samt GRANDADDY hasjisj.Riktig nok til 55 euro pr. gram men når den får 3 drevne dervisjer til å slukne momentant til fordel for drømmeverdenen. what more can i say:P

Dette er de tre coffeshopsene som har imprentet seg selv i mitt minne, og som definitivt besøkes i november am i amsterdamned?

Ellers så gjelder det som før nevnt at du GÅR, GÅR og GÅR ennda litt til pådratt meg træle under foten Amsterdam er en liten by, men som fæn meg at dem er compact as.

Noen som lurer på så pm eller no til en som akkurat har landa med Amsterdamn basillen i dag

P.s. Coffeshop Route 66 er verdt å besøke hvis du liker brunetter..
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Ikke hør på det der. Coffeshops er gyldig for alle over 18 til 2015, ikke tenk på det.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du dette? Har nemlig hørt at du må være Nederlandsk statsborger og ha medlemskap i en coffeshop for å røyke i amster fra Januar 2012.
Ja, men da synes jeg dj skal gjøre litt bedre research før du sprer usanne rykter (som norske media gjør). Beklager at jeg ikke kan gi deg kilder, men sitter på tlf. Det er fornyet til 2015 og en nylig undersøkelse viste at en stor enighet om dette, tror det var 70+++% som ville ha det lovlig.

Jeg vet det fordi jeg nettopp har vært der og hvis du ser litt over så er det flere som nettopp har vært der og bekrefter.

Kos deg!
ingen som nevner amsterdam cribs? leiligheter tilrettelagt stoners. har brukt amsterdam cribs 2 ganger nå og anbefaler det på det sterkeste. Det er lov og røyke inne noe du sjeldent finner i amsterdam når det gjelder hoteller, det er bonger, piper og diverse røykeutstyr til bruk i leilighetene, det er playstation med opptil 12 forskjellig spill, det er dvd med diverse filmer, det er også mat og drikke klart, sist jeg var der var det 3 forskjellige vodka typer og benytte seg av pluss pils og sopp blant annet i kjøleskapet, perfekt for folk som er på røykeferie.

Til Coffeshop kan jeg anbefale Resin når det gjelder konsept og komfort, Grey area når det gjelder weed eller green place (o.g kushen der er helt nydelig), Dampring eller picasso for hasj.
Du kan besøke dyrehagen ''Artis'', tipper det er rimelig gøy å gå rundt der grisefjern .
Husk at Nederland er et veldig lite land, og du kan reise omtrent hvor som helst i under 3 timer, så du kan ta turen til forskjellige byer og slikt. Deventer er blant annet en koselig by (med en coffeeshop ''blikken-deur'' eller noe tror jeg den heter).
Angående coffeeshops spurte jeg min far, han mener bulldog er det beste, men det var for 30 år siden, han hadde hørt kvaliteten hadde gått veldig ned etter at de skiftet eier.

Kos deg !
Det er verdt å ta seg en dagstur til Den Haag, det er 1 times tur med tog. Der er coffeshopene i en liga for seg selv i forhold til Amsterdam.. Spesiellt Cremers. Bare skikkelig godis, og jeg vedder ballene mine på at man ikke finner en like god coffeshop i Amsterdam.

Den Haag har også laange fine strender og ett høyt tårn litt uti vannet man kan hoppe i strikk fra.
Faen så jeg hater slike Amsterdamtråder! Blir så åndsvakt misunnelig! Jeg og vil dra!

Men ja, jeg dreit meg da jeg dro til Amsterdam sist. Jeg gleda meg så innmari at jeg planla hvert steg på gata bokstavelig talt(Pugga Google Street View i 2mnd og fant fram de eksakte veiene fra og til hotell/coffee shop/o.l.. Gikk meg bort kun EN gang på 6dager)
. Ta ALT på sparket. Ikke finn ut hvor hotellet er, og hvor noe som helst er henn. Eneste du bør ha greie på er økonomien som sklir rett ut av lomma dersom omgivelsene frister for mye(noe som det gjør).

Ellers, så anbefaler Dampkring i Haarlemstraat, nordvest for Damrak/Dam Square for å fikse god pot, også tar du med godsakene ned til Prix D'ami som er i den første smuggata til høyre når du kommer til Damrak fra Central Station! Prix D'ami har helt O.K. cannabis, men var den største Coffee Shoppen vi kom over, og de har stoooore sitteplasser. I 2.etasjen så er det en hel lang sofa som dekker alle veggene. De er så store at du kan ligge på sofaen mot kortsiden!


Kos deg på tur!
Sitat av imba Vis innlegg

Ellers, så anbefaler Dampkring i Haarlemstraat, nordvest for Damrak/Dam Square for å fikse god pot, også tar du med godsakene ned til Prix D'ami som er i den første smuggata til høyre når du kommer til Damrak fra Central Station! Prix D'ami har helt O.K. cannabis, men var den største Coffee Shoppen vi kom over, og de har stoooore sitteplasser. I 2.etasjen så er det en hel lang sofa som dekker alle veggene. De er så store at du kan ligge på sofaen mot kortsiden!


Kos deg på tur!
Vis hele sitatet...
Du tar da ikke med deg weed fra en annen coffeeshop? Det er det samme som og ha med medbragt drikke. Dårlig stil.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Du tar da ikke med deg weed fra en annen coffeeshop? Det er det samme som og ha med medbragt drikke. Dårlig stil.
Vis hele sitatet...
Så lenge du kjøper drikke så er det all okay. Aner ikke hvor mange vi så som innom og kjøpte drikke, for så å sette seg ned for å rulle en feit en. Var faktisk de og som ikke kjøpte no men som satte ned for å rulle før de går videre med joint i hånd. De personene henvendte seg som regel til coffeshop eierne først før de rulla.

Synes ikke det er dårlig stil. De selger andre ting enn bare cannabis. I allefall min oppfatning etter å loka rundt der nede i ti dager..
Når på året er det billigst å reise til amster ? Og med hvilket flyselskap ?
Noen som vil anbefale en coffeshop som er skikkelig "hip hop"? Som altså spiller god musikk (90s hip hop), er kult innredet og er behagelig og romslig plass? Synes det var trangt på mange av coffeshopene.

Klør etter en ny tur Vurderer sterkt å bare flytte dit..
Har vært i Amster en del ganger. Sist gang endte jeg opp med å bo på Radisson Blue, midt i sentrum. Greit dyrt hotell imo. Men betjeningen var fantastisk, bartenderen skrev opp meg og kompisene på VIP lister på klubber som Paradiso og Jimmi Woo.

Fasiliteter vi besøkte i edruelig tilstand var Van Gogh museet og Heineken Bryggeriet, samt RLD.

Greit å ha med noen med erfaring hvis du skal ha noe annet et hasj der nede, folk solgte alt fra vaskepulver til top notch E.

Det er helt klart også greit med noe som kan ligne et budsjett på sånne turer, ettersom jeg endte opp med å svi av 40k på 4 dager. (Og det uten hore!)

Amsterdam er en magisk by.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det noen lover på dette rundt å røyke cannabis der? Kan jeg bli tatt når jeg kommer tilbake? Syns jeg leste noe sånt på dagbladet en stund tilbake.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Er det noen lover på dette rundt å røyke cannabis der? Kan jeg bli tatt når jeg kommer tilbake? Syns jeg leste noe sånt på dagbladet en stund tilbake.
Vis hele sitatet...
Har du med deg stash hjem fra Amster, blir du selvfølgelig busted.
Men om du røyker i Amsterdam, og Politiet forlanger en pisseprøve av deg og den slår ut positiv, da er det bare å vise dem papirer på at du var i Amsterdam i en uke eller to. Da blir det ingen sak utav det.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Men om du røyker i Amsterdam, og Politiet forlanger en pisseprøve av deg og den slår ut positiv, da er det bare å vise dem papirer på at du var i Amsterdam i en uke eller to. Da blir det ingen sak utav det.
Vis hele sitatet...
En norsk statsborger skal - i tillegg til lokale lover - også følge de norske lovene ved utenlandsopphold. Du kan altså ikke slå deg løs med horer og hasj i Amsterdam selv om det er lovlig der. Om noen bryr seg er en annen sak, men loven er klar.
Sitat av caperno Vis innlegg
En norsk statsborger skal - i tillegg til lokale lover - også følge de norske lovene ved utenlandsopphold. Du kan altså ikke slå deg løs med horer og hasj i Amsterdam selv om det er lovlig der. Om noen bryr seg er en annen sak, men loven er klar.
Vis hele sitatet...
Ah, my bad. Var litt kjapp der.
reiser til Amsterdam snart

noen som kan fortelle meg hvordan det fungerer med coffeshops ??

kan jeg kjøpe weed og ta det med meg,
eller må jeg røyke det på stedet ??
Er det på tide at vi får en sticky tråd om Amsterdam snart? Syns det begynner å bli noen jeg nå.