Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2981
Sliter litt med å få til bra portrett bilder i hdr.. men ble rimelig fornøyd med denna.. bra?

Kan ikke si annet enn at dette bildet ble veldig stilig! Stemningsfullt.
Trådstarter
Sitat av Fuzzyfossen Vis innlegg
Kan ikke si annet enn at dette bildet ble veldig stilig! Stemningsfullt.
Vis hele sitatet...
Det jeg sliter mest med er hud (krever mye etterarbeid). var ikke så mye hud på da bildet der.. sikkert derfor det ble bra .

Her er et hdr med masse hud (ble ikke så veldig dårlig, men ikke helt fornøyd).

Sitat av gimbo Vis innlegg
Det jeg sliter mest med er hud (krever mye etterarbeid). var ikke så mye hud på da bildet der.. sikkert derfor det ble bra .

Her er et hdr med masse hud (ble ikke så veldig dårlig, men ikke helt fornøyd).

Vis hele sitatet...
Hahaha der lo jeg godt. Innkjøring etter avtale..
Er ikke noen proff til å vurdere bilder. Men så lenge øyene liker det, så er det vel bra.
Bildet ser flott ut, og fantasien er der, blandet med en god dose humor. Kunne godt hengt ett slikt bilde på veggen.
Jeg likte bildet, men synes posituren til fyren på bildet var feil. Mulig det bare er personlig smak, men følte de bøyde knærne og den armen ødela mye for helheten. Kunne blitt gjort annerledes for å fått det hele mer macho i og med at bilen fremstår som muskler
Du har store blitslamper tilgjengelig, men velger å lage den driten der? Sorry mac, men det så bare helt forferdelig ut. Du kunne lett fått til sykt mye bedre om du hadde brukt utstyret riktig. Bildet er veldig grått og mørkt og jeg tror når du først skal lage hdr av det så vil det bli bedre uten den sinnsykt overdrevne effekten.
Sist endret av ErikH; 24. mai 2011 kl. 08:47.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
det verksted bilde hadde vært 1gasillion ganger fetere uten gubbben
Syns blitzlampen var meget distraherende, og tror også bilde hadde blitt bedre uten fyren
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Litt for grått, og liker ikke helt posituren til mannen på bildet, den venstre armen ser ikke naturlig ut.
Ellers var det et fett bilde, men kunne ønsket litt mer lys på selve bilen.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
det verksted bilde hadde vært 1gasillion ganger fetere uten gubbben
Vis hele sitatet...
Da blir det ikke noe portrett
Hei Gimbo!

HDR er en veldig spennende teknikk, og det finnes veldig mange varianter av måten den blir brukt på. Nå er det slik at det finner finnes en liten uskreven liste over hva som passer og hva som ikke passer i HDR. Hud / mennesker kommer i denne kategorien. Dette kan også sies å være en smaksak.

Hud og klær generellt får en "skitten" tekstur ut fra denne prosessen og er ofte noe man løser ved å maskere inn personene i HDR bildet slik at man viker unna HDR prosessen på selve personen.

En annen sak som gjør det litt vanskelig med HDR portretter er sammensetningen av bildene. Du bruker gjerne 3 eller flere bilder for å sette sammen et HDR bilde, og det er ikke alltid gunstig for en person å holde seg helt stiv gjennom tre eksponeringer. Dette løses igjen ofte med maskering i PS eller ved å generere et HDR bilde fra ett enkelt råformatsbilde.

Så i dette tilfellet ville jeg fokusert på å ta bilde av scenen / bakgrunnen i HDR, og legge ved ett bilde i denne serien av personen. Gjerne i EV 0. Slik at du kan maskere personen inn, og få et mer "normalt" utseende.
Danser Ompa
Laxz0r's Avatar
Sitat av gimbo Vis innlegg
Det jeg sliter mest med er hud (krever mye etterarbeid). var ikke så mye hud på da bildet der.. sikkert derfor det ble bra .

Her er et hdr med masse hud (ble ikke så veldig dårlig, men ikke helt fornøyd).

Vis hele sitatet...
Hvordan får du jenter til å pose sånn?!
Sitat av Laxz0r Vis innlegg
Hvordan får du jenter til å pose sånn?!
Vis hele sitatet...
Stikkord: Horer, kjæreste, penger
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Stikkord: Horer, kjæreste, penger
Vis hele sitatet...
Eller spørre pent, ha kontakter, snakke med folk på forumer som er villig til å posere halvnakne
Trådstarter
Sitat av ErikH Vis innlegg
Du har store blitslamper tilgjengelig, men velger å lage den driten der? Sorry mac, men det så bare helt forferdelig ut. Du kunne lett fått til sykt mye bedre om du hadde brukt utstyret riktig. Bildet er veldig grått og mørkt og jeg tror når du først skal lage hdr av det så vil det bli bedre uten den sinnsykt overdrevne effekten.
Vis hele sitatet...
Ser helt forferdelig ut? jaja.. smaken er som baken .. jo lett og overdrive hdr`n er ganske fersk i da.. og bildet kunne nok sikkert sett bedre ut med litt "mindre" hdr.. Men likte nå bildet uansett jeg..

Sitat av Liverbird Vis innlegg
Stikkord: Horer, kjæreste, penger
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke kjæreste og har i allefall ikke penger og jentene er ikke horer ..
bare tøffe jenter som har lyst å prøve noe nytt.. har da mye gøy under sånne shooter..

Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
Eller spørre pent, ha kontakter, snakke med folk på forumer som er villig til å posere halvnakne
Vis hele sitatet...
jepp.. ha litt kontakter være hyggelig osv...
facebook er en fin ting
Jeg synes bilde passa med så overdreven HDR, men bildet er undereksponert og veldig grått.
Trådstarter
Sitat av MrMolnes Vis innlegg
Hei Gimbo!

HDR er en veldig spennende teknikk, og det finnes veldig mange varianter av måten den blir brukt på. Nå er det slik at det finner finnes en liten uskreven liste over hva som passer og hva som ikke passer i HDR. Hud / mennesker kommer i denne kategorien. Dette kan også sies å være en smaksak.

Hud og klær generellt får en "skitten" tekstur ut fra denne prosessen og er ofte noe man løser ved å maskere inn personene i HDR bildet slik at man viker unna HDR prosessen på selve personen.

En annen sak som gjør det litt vanskelig med HDR portretter er sammensetningen av bildene. Du bruker gjerne 3 eller flere bilder for å sette sammen et HDR bilde, og det er ikke alltid gunstig for en person å holde seg helt stiv gjennom tre eksponeringer. Dette løses igjen ofte med maskering i PS eller ved å generere et HDR bilde fra ett enkelt råformatsbilde.

Så i dette tilfellet ville jeg fokusert på å ta bilde av scenen / bakgrunnen i HDR, og legge ved ett bilde i denne serien av personen. Gjerne i EV 0. Slik at du kan maskere personen inn, og få et mer "normalt" utseende.
Vis hele sitatet...
Hei..
Enig i alt du sier der .. de 2 bildene her er og tatt uten tripod (-2/0/+2) så har og problem med min egen bevegelse uten om modellene sine..

Hud kan se bedre ut i svart hvit da.. (iallefall mindre arbeid i ettertid) ..
denna såg ikke så galen uten.. (men du kan se bevegelse forstyrrelser på høyre fot)




Men trening gjør mester.. vil og prøve litt det og lime inn første eksponering av modellen over hdr`n ..

Sitat av gimbo Vis innlegg

Men trening gjør mester.. vil og prøve litt det og lime inn første eksponering av modellen over hdr`n ..
Vis hele sitatet...
Synes og at huden såg ok ut her i farger...


Trådstarter
Camaroen i svart/hvit .. fremdeles hdr..



Sitat av gimbo Vis innlegg
Camaroen i svart/hvit .. fremdeles hdr..
Vis hele sitatet...
For dere som lurte hvor stor motor det er i denna saken her ..
1003 hestekrefter ...
Sitat av gimbo Vis innlegg
Camaroen i svart/hvit .. fremdeles hdr..





For dere som lurte hvor stor motor det er i denna saken her ..
1003 hestekrefter ...
Vis hele sitatet...
Kan ta den jeg, du trenger den ikke
Ser ikke helt poenget med å bruke hdr på enkelte av disse bildene. Har du lest MrMolnes sin bok om hdr? Link: http://freak.no/forum/showthread.php?t=186811

Trådstarter
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Ser ikke helt poenget med å bruke hdr på enkelte av disse bildene. Har du lest MrMolnes sin bok om hdr? Link: http://freak.no/forum/showthread.php?t=186811

Vis hele sitatet...
skal lese
▼ ... over en uke senere ... ▼
Likte Bildene dine veldig godt jeg
Nå er jeg fan av HDR også, så det plager ikke meg med litt overdreven effekt.
Kan være enig med noen her at det hadde sett enda bedre ut om du hadde bumpa opp
vibrance\saturation bittelitt
Stilig bilde, likte det godt Ikke for overdrevent eller noe (y)