Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3315
Litt tabloid overskrift, og mer spesifikt handler tråden om hvordan ting skal gå for seg etter et kjærlighetsbrudd. Jeg diskuterte nemlig emnet med mine kamerater (som ellers er helt ufarlig, og sloss aldri), og det skremte meg hva de mente var greit å gjøre når noen prøvde seg på X-kjæresten. De var rett og slett villige til å banke en kamerat, eller avslutte et vennskap dersom en kamerat noensinne prøvde seg på/gjorde noe med x-kjæresten.

Det jeg da lurer er, er dette noe mange menn og kvinner mener? Det er direkte skremmende at noen kan tenke seg å gå til angrep på en annen person bare fordi de tidligere har hatt et forhold. Personlig mener jeg at etter endt forhold så vil en fortsatt ønske sin tidligere kjæreste alt godt, og de må derfor finne ut hva de selv vil. Og det er ikke mitt problem eller anliggende hva den personen velger å gjøre, så lenge de lever med sine egne valg.

Hva mener du? Ville du kunnet banke/avslutte et vennskap fordi en kamerat/venninne ble sammen med/startet et forhold med eksen? Hva er din begrunnelse for dette? Og viktigst av alt, kunne du virkelig gått til fysiske tiltak for å stoppe det?

En liten presisjon, dette gjelder ikke utroskap o.l. og er ikke et fjortis-tema, dette er kun et eksempel jeg bruker når det kommer til etikken rundt eget velvære vs. de rundt deg.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
Jepp, X-damer er forbudt område. Du er ikke mye kamerat om du prøver deg på venners x`er. Forbudt område imo!
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av ranman22 Vis innlegg
Jepp, X-damer er forbudt område. Du er ikke mye kamerat om du prøver deg på venners x`er. Forbudt område imo!
Vis hele sitatet...
Godt at du sier noe, men begrunn hvorfor. Jeg synes det er steinalder tankegang at en tidligere kjæreste er en "eiendel" som ingen andre skal få røre. Unner du kun tidligere kjærester å ha det godt så lenge det ikke er en du kjenner, eller gjelder det alle? Hvilken rett har du til å påvirke en annen persons liv på denne måten? Og synes du det er greit at din eks skal nekte en venn/venninne å bli sammen med deg, hvis du selv mener det kan være en person du kan dele livet med?

edit: mer presist, jeg vil holde dette til en intellektuell diskusjon rundt meninger om temaet, ikke en "sånn er det bare" tråd.
Sist endret av Xasma; 9. april 2011 kl. 13:26.
For min del kommer det helt an på.

Jeg gir gjerne tillatelse for enkelte jeg har vært i et seriøst forhold med.

Jeg aksepterer det dersom en eller annen har hatt one night stand med dem, så lenge det ikke har vært i "sorg" perioden etter bruddet.

Hvis det gjelder noen jeg ikke har følelse for, noen jeg ikke har hatt noe seriøst forhold med, så er det ikke noe jeg orker bry meg om.

Så lenge ingen av kompisene går bak min rygg og skal holde det hemmelig tror jeg ikke det skal være noe problem.
Ja, det er som du nevner her.. Mange som har den tankegangen, men jeg vet ikke helt om det stemmer.
Altså, om det er noe de har i kjeften eller om de virkelig gjør det. For jeg kjenner flere som også har sagt at de skal gjøre det og det mot den vennen eller vennina som prøver seg på x-n (eller annet tilfelle: lillebror/lillesøster), så det blir ofte nevnt. Men, slik jeg virkelig ser det så er det få av dem som virkelig velger å gjøre det (altså banke løs).
Uansett, så støtter jeg deg i hva du framlegger her. Jeg ville da ønsket min x-kjæreste alt godt videre.

Men, såklart det kommer vel helt anpå hvor serriøst det forholdet var også. Om man fremdeles er vill og forelsket etter h*n, så er det kanskje lite kjekt ovenfor vennen/venninen sin.
Det har vært evolusjonsmessig fordelaktig for menn å verne om sin partner. Mennesker er relativt monogame, som gjør at mannen risikerte mye dersom partneren hadde seksuelle forhold til andre. I verste tilfelle bruker han tid og ressurser til å oppdra en fremmed mann sine barn, som fører til at hans gener dør ut. Det er noe av grunnen til at sjalusi er langt sterkere hos menn i alle kulturer når det kommer til seksuelle forhold, mens det hos damer er mer knyttet rundt emosjonelle forhold. Om mannen knuller rundt "har ikke så mye å si", så lenge han investerer tid og ressurser på henne.

Mye av dette eksisterer fortsatt i dagens samfunn, selv om det kanskje ikke er like hensiktsmessig. Jeg er en rolig og kontrollert person, og syntes det er veldig interessant å kjenne på de enormt sterke følelsene knyttet til x-dama og sjalusi. Ingenting kan få meg til å bli mer aggressiv.
Sist endret av Lootfisk; 9. april 2011 kl. 13:30.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av waf Vis innlegg
For min del kommer det helt an på.

Jeg gir gjerne tillatelse for enkelte jeg har vært i et seriøst forhold med.

Jeg aksepterer det dersom en eller annen har hatt one night stand med dem, så lenge det ikke har vært i "sorg" perioden etter bruddet.

Hvis det gjelder noen jeg ikke har følelse for, noen jeg ikke har hatt noe seriøst forhold med, så er det ikke noe jeg orker bry meg om.

Så lenge ingen av kompisene går bak min rygg og skal holde det hemmelig tror jeg ikke det skal være noe problem.
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du at denne "tillatelsen" trengs? I mitt hode er ethvert individ fritt så lenge det er myndig (åpenbart kan ikke barn under 18 bestemme alt selv). Spør du også om tillatelse selv? Isåfall, hvorfor skal du som voksent individ trenge en person som ikke har noe med forholdet å gjøre om tillatelse til å gjøre som du vil? Synes du ikke at du setter unødige restriksjoner på andres frihet?
Sitat av Xasma Vis innlegg
Hvorfor mener du at denne "tillatelsen" trengs? I mitt hode er ethvert individ fritt så lenge det er myndig (åpenbart kan ikke barn under 18 bestemme alt selv). Spør du også om tillatelse selv? Isåfall, hvorfor skal du som voksent individ trenge en person som ikke har noe med forholdet å gjøre om tillatelse til å gjøre som du vil? Synes du ikke at du setter unødige restriksjoner på andres frihet?
Vis hele sitatet...
Man spør etter tillatelse for å vise respekt mot vennene sine, og man viser også respekt ved å godta det dersom man ikke får et good-to-go.

Hvis jeg har vært sammen med noen det ikke endte godt sammen med, og som hadde vært noen jeg enda den dag i dag hadde det vondt for å se, ville ikke jeg likt om min beste kompis skulle innvilge et forhold med vedkommende.

Da har kompisen min valgt vennskapet med meg eller forholdet.
Sist endret av waf; 9. april 2011 kl. 13:46.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av waf Vis innlegg
Man spør etter tillatelse for å vise respekt mot vennene sine, og man viser også respekt ved å godta det dersom man ikke får et good-to-go.

Hvis jeg har vært sammen med noen det ikke endte godt sammen med, og som hadde vært noen jeg enda den dag i dag hadde det vondt for å se, ville ikke jeg likt om min beste kompis skulle innvilge et forhold med vedkommende.

Da har kompisen min valgt vennskapet med meg eller forholdet.
Vis hele sitatet...
Så du setter ditt eget velvære fremfor to andre menneskers? Så du ville spurt kameraten om lov dersom du likte eksen hans? Jeg spør ikke for å være nedsettende, jeg spør bare for å komme frem til begrunnelsen for at noen ville nekte eksen sin noe som helst. Personlig kunne jeg aldri tenke meg det, ettersom jeg ikke kan, eller har lyst til å styre over hva andre mennesker gjør så lenge det ikke skader meg. Hva er din begrunnelse for at det er greit å bestemme hva kamerater og ekser skal gjøre? (sier at et ultimatum vennskap eller dama er så godt som å bestemme)
Sitat av Xasma Vis innlegg
Så du setter ditt eget velvære fremfor to andre menneskers? Så du ville spurt kameraten om lov dersom du likte eksen hans? Jeg spør ikke for å være nedsettende, jeg spør bare for å komme frem til begrunnelsen for at noen ville nekte eksen sin noe som helst. Personlig kunne jeg aldri tenke meg det, ettersom jeg ikke kan, eller har lyst til å styre over hva andre mennesker gjør så lenge det ikke skader meg. Hva er din begrunnelse for at det er greit å bestemme hva kamerater og ekser skal gjøre? (sier at et ultimatum vennskap eller dama er så godt som å bestemme)
Vis hele sitatet...
Selv om at du ikke er en del av de som viser interesse for hverandre har du uansett en fortid med den ene parten. Vi er alle mennesker, vi har alle følelser, og i denne situasjonen har du all rett til å si hva du føler.

Jeg nekter ingen å ta egne valg, men det etisk riktige er vise respekt for sine nærmeste kompiser.
Sist endret av waf; 9. april 2011 kl. 14:43.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av waf Vis innlegg
Selv om at du ikke er en del av de som viser interesse for hverandre har du uansett en fortid med den ene parten. Vi er alle mennesker, vi har alle følelser, og i denne situasjonen har du all rett til å si hva du føler.

Jeg nekter ingen å ta egne valg, men det etisk riktige er vise respekt for sine nærmeste kompiser.
Vis hele sitatet...
Å si hva man føler, og å gi noen et ultimatum er to vidt forskjellige ting. Den ene gir kun noe å ta hensyn til, den andre gir et mer eller mindre viktig valg. Du mener det er etisk riktig å vise respekt for kamerater, men hva med dama? Hvorfor skal dine valg gjøre noe som kan hindre henne i å leve livet sitt som hun vil? Synes du ikke det er i det minste litt egoistisk?
vet dette ikke er det du spør om da, men fikk hvite at xn min hadde vært utro med kompisn min, mens vi var i lag. Så med første mulighet jeg møtte han, så slo jeg han ned. Tenkte ikke nå på de 16årene vi har vært kompis. Vet han ikke var alene om det da, men den jenta betydde/betyr alt for meg, så han fortjente det etter det han har ødelagt for meg.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Å si hva man føler, og å gi noen et ultimatum er to vidt forskjellige ting. Den ene gir kun noe å ta hensyn til, den andre gir et mer eller mindre viktig valg. Du mener det er etisk riktig å vise respekt for kamerater, men hva med dama? Hvorfor skal dine valg gjøre noe som kan hindre henne i å leve livet sitt som hun vil? Synes du ikke det er i det minste litt egoistisk?
Vis hele sitatet...
Du missforstår meg.

Jeg har ført denne samtalen med syn på et vondt brudd.

Det er respektløst å invilge et forhold med sin kompis x-partner dersom ens kompis har det tungt på bakgrunn av bruddet. Å tvinge x-partneren inn i ens kompis hverdag er faktisk dårlig gjort i et slikt tilfelle.

Dersom man ender et forhold med et vennskap verdt å bevare, ser jeg ikke stort problem så lenge kompisen min ikke går inn for å leke med følelsene hennes.

En vil alltid se på sine tidligere partnere på en annen måte enn de man ikke har delt noe personlig med. Det er bare forskjellen på hvordan man endte forholdet og vennskapet i etterkant som utgjør hvor enkelt eller vanskelig det vil være å se en av kompisene ende sammen med vedkommende.
Sist endret av waf; 9. april 2011 kl. 15:00.
La oss snu litt på flisa. Hvorfor innlede et forhold til ei dame som bestekompissen din har hatt et forhold til? Ei han har sprutet i ansiktet og markert sitt maskuline nærvær på/i/med på alle slags næsty måter?
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av waf Vis innlegg
Du missforstår meg.

Jeg har ført denne samtalen med syn på et vondt brudd.

Det er respektløst å invilge et forhold med sin kompis x-partner dersom ens kompis har det tungt på bakgrunn av bruddet. Å tvinge x-partneren inn i ens kompis hverdag er faktisk dårlig gjort i et slikt tilfelle.

Dersom man ender et forhold med et vennskap verdt å bevare, ser jeg ikke stort problem så lenge kompisen min ikke går inn for å leke med følelsene hennes.

En vil alltid se på sine tidligere partnere på en annen måte enn de man ikke har delt noe personlig med. Det er bare forskjellen på hvordan man endte forholdet og vennskapet i etterkant som utgjør hvor enkelt eller vanskelig det vil være å se en av kompisene ende sammen med vedkommende.
Vis hele sitatet...
Om et brudd er vondt for deg eller ikke, er da irrelevant. Det jeg derimot er tilbøyelig til å være enig med er at det skal være et visst tidsrom før andre kan komme på banen. I realiteten setter du jo dine egne følelser, og velvære fremfor at kameraten din, og mest sannsynlig dama også kunne vært glade. Synes du ikke dette er egoistisk? Eller er det en grei type egoisme siden det handler om følelser? Men bare så vi har det på det rene - spør du selv om tillatelse? Og ville du ikke synes det er urettferdig dersom en kamerat nekter deg om det så er gått 5 år? Ville det ikke da vært bedre å godta at mennesker man ikke lenger er i forhold med er prinsippielt frie til å gjøre hva de vil, og det samme er venner? Smaksdommer er ikke helt hva jeg er ute etter her, jeg ønsker å diskutere det på et rent etisk plan.

Sitat av Corre Vis innlegg
La oss snu litt på flisa. Hvorfor innlede et forhold til ei dame som bestekompissen din har hatt et forhold til? Ei han har sprutet i ansiktet og markert sitt maskuline nærvær på/i/med på alle slags næsty måter?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal ikke to mennesker kunne handle fritt dersom de ikke er knyttet opp i et monogamt forhold? Det siste der har ingenting med diskusjonen å gjøre egentlig, men er sikkert dritkult å si til kamerater. For damer er objekter man skal markere, de er kun en forlengelse av eget ego. Det er akkurat sånn det er. /sarkasme
Sist endret av Xasma; 9. april 2011 kl. 15:37.
For meg så er det helt greit om en venn hadde blitt sammen med en x, bare det ikke er når man fremdeles er lei seg pga bruddet og jeg hadde satt pris på om de hadde sakt fra til meg eller spurt meg hva jeg føler om det, som en venn før de ble sammen!
funny att dette skulle komme opp siden jeg gikk i gjennom dette i går......... eller nogenlunde det samme da. dama hadde plutselig begynt å rote med bestevennen min og klart å lure ham til å tro att det var slutt og dermed fritt frem. ikke akkurat artig å tilbringe hele natta med denne kameraten da..........

konklusjon: ja, en eks er forbudt område i mine øyne siden jeg egentlig har ett sterkt hat mot henne og vil ikke att noen av mine venner skal skuffes på samme måte som meg. tross alt ville jeg antagelig måtte se henne veldig ofte i sånne tilfeller og det orker jeg ikke.........
den Gyldene regel "man rører ikke venners/familens Kjærester/ekskjærester og potensielle kjærester"
Sei meg min ven, har du aldri høyrt om "The Bro Code"? Ein kvar gut med vener skal følgje denne kodeksen til punkt og prikke, og eg introduserer han med glede til deg! Kall meg mannssjovenist, men på visse område følgjer eg denne til punkt og prikke. Denne kodeksen er ei slags kardemommelov for mennene i all verda som har kompisar dei set pris på, og er ein ganske fornuftig samling av normer!

Punkt 1 i denne brødrekodeksen er det velkjende omgrepet "Bro's before hoes". Om du ikkje kan engelsk tyder dette enkelt og greitt at ein skal prioritere brørne sine (least: gode mannlege vener) over damer, uansett kva! Dette svarar på spurnaden ditt i auga mine. Bro.
Selv mener jeg det bare finnes en "ekte" form for kjærlighet og det er ubetingen kjærlighet.. Om jeg virkelig elsker x'en eller min egen venn så ønsker jeg dem faktisk sammen om det er slik 2 av de jeg elsker ubetinget kan få det bra..Hvordan kan det være noe annerledes? All annen form for "kjærlighet" er mer en forventning av kjærlighet og ego enn det er kjærlighet...
Det finnes tusenvis av fisk i havet. Hvorfor skal en -god- venn absolutt prøve seg\ta over en x-kjærste? Da kan h*n (kameraten) like gjerne ryke og reise først som sist!

Det er jo på en måte et svik. Den man elsker går fra en, så går kameraten rett over og blir sammen med hun.

Det løser ingenting med vold, men etter mitt syn så er det 100% god grunn til å kvitte seg med en sinnsykt dårlig venn.
Sist endret av Taurean; 9. april 2011 kl. 17:00.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Stinson Vis innlegg
Sei meg min ven, har du aldri høyrt om "The Bro Code"? Ein kvar gut med vener skal følgje denne kodeksen til punkt og prikke, og eg introduserer han med glede til deg! Kall meg mannssjovenist, men på visse område følgjer eg denne til punkt og prikke. Denne kodeksen er ei slags kardemommelov for mennene i all verda som har kompisar dei set pris på, og er ein ganske fornuftig samling av normer!

Punkt 1 i denne brødrekodeksen er det velkjende omgrepet "Bro's before hoes". Om du ikkje kan engelsk tyder dette enkelt og greitt at ein skal prioritere brørne sine (least: gode mannlege vener) over damer, uansett kva! Dette svarar på spurnaden ditt i auga mine. Bro.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med at dette er ren trolling, ettersom du ikke svarer på noe som helst jeg spør etter. Jeg spør ikke om du mener det er greit eller ikke, jeg spør om du kan begrunne hvorfor du mener det er rett eller galt. Det gjør ikke en "bro code", selvom det var flere morsomme og håpløse regler der.

Denne tråden gikk ikke helt som forventet. Jeg gjentar: tråden er for å diskutere moralen med hjelp av etikken, ikke tåpelige læresetninger eller smaksdommer.
Jeg har et par ekskjærester, og om en av mine gode kamerater hadde gått og blitt sammen med noen av dem, så hadde jeg ikke banket han eller noe, men jeg hadde ikke villet ha noe med personen å gjøre igjen. Jeg vil ikke gå på kino med vennene mine og se bestekameraten min kline med jenten jeg en gang elsket. Om denne kameraten kom til meg ærlig og fortalte meg at han var forelsket i eksen min og ville gjøre noe med det, så hadde jeg kanskje kunnet være med han fortsatt men ikke de to ilag.
Hadde en kamerat rotet med en jente jeg var sammen med eller prøvd seg på henne, da hadde jeg kanskje gått mer drastisk til verks, men om en vilt fremmed hadde rotet med damen min så hadde jeg ikke hatt noe behov for å gi fyren bank. Jeg spør ikke jenter jeg møter på byn om de har type, og jeg forventer ikke at noen andre gjør det heller. Jeg hadde derimot dumpet kjerringen i begge tilfeller, jeg forventer at en jente jeg er i et forhold med kan gå på byn uten meg og la være å pule/kline med en tilfeldig fyr. Kan hun ikke det så gir jeg faen i hele kjerringen, da er jeg ikke interessert i å ha noe med henne å gjøre.

Det er partene i et forhold sitt ansvar å ikke gjøre noe upassende med andre folk, det er ikke min jobb å passe på kjerringen min som en vaktbikkje, og det er ikke hennes jobb å passe på at jeg ikke ligger med andre jenter. Et forhold skal være bygget på gjensidig respekt og tillit, hvis du ikke stoler på partneren din så burde du finne deg en annen som du kan stole på.
En kompis av meg hadde ei dame i 2 år, så ble det slutt mellom dem. Så ble hu sammen med en venn av han.

I mellomtiden ble han sammen med ei ny dame og kort tid etterpå ble det slutt, og hu ble sammen med bestekompisen til kompisen min. De fester og er fortsatt venner..

Kan også nevne at X-dama til kompisen min er på besøk hjemme til foreldrene hos kompisen min, mens han har ny dame. Hadde ikke takla å spist middag sammen med x`en og nydama og foreldrene mine.. Rart
Jeg skjønner meg ikke på at folk er så negative til at en kompis blir sammen med en eks. Klart det er sårt om du fortsatt har følelser for personen, men jeg synes ikke det er noen god grunn til å avslutte et vennskap med en god kompis heller. Er du god venn med denne kompisen så burde du unne denne personen lykken med å få være sammen med en person han er glad i uansett.
Jeg skjønner meg ikke på at folk er så negative til at en kompis blir sammen med en eks. Klart det er sårt om du fortsatt har følelser for personen, men jeg synes ikke det er noen god grunn til å avslutte et vennskap med en god kompis heller. Er du god venn med denne kompisen så burde du unne denne personen lykken med å få være sammen med en person han er glad i uansett.
Vis hele sitatet...
Er du god venn med kompisen din så kan du finne deg en annen jente enn den som nettopp dumpet kompisen din og knuste hjertet hannes. Ingen har lyst til å se eksen sin kline med en annen fyr, uansett hva de sier.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Denne saken er velldig individuell med tanke på at nesten alle situasjoner er ulike.
Mener selv at det ikke finnes noe fasit svar på dette, det er opp til hver enkelt og velge hvordan man skal takle dette.

Men jeg tror selv at det er viktig å respektere X'n sine valg når dere trossalt ikke er sammen lengre, om hun velger å prøve seg ilag med en kompis av deg er det viktig at du heller prater med begge parter viss dette evt. skulle utvikle seg til å bli et problem for deg.
Om det skulle være tilfellet, ville jeg nok ikke kvittet meg med denne kompisen med mindre han faktisk prøver å provosere.
Er han betatt/forelska og jakter på et skikkelig forhold med denne jenta ser jeg på dette som positivt for dem begge, jeg har allerede fått min sjanse og det fungerte ikke så hvorfor skal ikke hun få en ny med en annen?
Klarer man ikke å fungere med en jente, er det trossalt flere millioner av andre jenter.

Viss man skal gå rundt å være redd for å utvikle forhold med jenter fordi dem kansje har vært borti en eller annen kompis av deg, blir det helt latterlig fordi følelser er noe man ikke kan styre helt 100%.
Om man evt. skulle ha sterke meninger imot dette burde man hele tiden tenke på hvordan man hadde taklet en situasjon der man selv blir betatt av X'n til en kompis og han ikke hadde godtatt dette i det hele tatt.
Det er viktig at begge 2 som kompiser snakker ut og blir enige om hvordan ting skal gjøres, begge parter må vise ydmykhet og respektere hverandre, slike ting ikke bare kan skyves under teppet å bli glemt.

Det å finne seg en kjæreste burde ikke bli styrt av alle rundt deg, det er deg selv det handler om og ikke kompisene dine. Men det å vise hensyn og respekt er en selvfølge for å ikke fornærme eller ødelegge et vennskap til en god kompis. Det er viktig å tre varsomt frem slik at du ikke må igjennom et ultimatum av et jævlig vanskelig valg der du må velge bort en av delene.
DETTE GJELDER SELVFØLGELIG BEGGE VEIER.

Vil bare legge til at dette gjelder skikkelig forhold der følelser er inkludert og ikke situasjoner der en av partene prøver å utnytte den andre osv.
Jeg tror jeg hadde slitet med å skulle gå på en x av en kompis. For det første fordi det første jeg ville tenke er der har tunga hans vært.
Der har kjønnsorganet hans vært osv. Det ville blitt rett og slett veldig mye komplekser rundt det.
I tillegg har du lojaliteten til dine kompiser. Den burde være total. Kompis forhold varer som regel mye lengere en kjærlighetsforhold og er i flere tilfeller bedre en kjæresteforhold mener nå jeg og derfor vært litt mere.
Om en kompis av meg hadde blitt sammen med en x av meg hadde jeg nok blitt en smule gretten på han, mest fordi jeg forventer mere av mine kompiser. Ut av alle de jentene som er der ute behøver de ikke gå på mine grisete rester for og putte det drastisk (ingen disprespect til jenter der ute)
Jeg hadde nok latt han få forklare seg men det skulle vært en jævlig god forklaring for at jeg skulle giddi og hatt noe mere med fyren og gjøre.
Jeg kan ikke helt forklare hvorfor men tror kompis forholdet hadde blitt kleint etter dette og neppe fungert særlig godt. Vi kan godt sitte i kompisgjengene og skryte av hvor gode damene vi har vært med har vært i senga liksom og skal vi sitte og snakke om samme dame så ja....
Men og gå så langt som å gå til fysisk angrep på personen så lavt synker jeg ikke. Jeg slår sjelden først. Er absolutt for selvforsvar men det og dra til en person løser som regel ingenting.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg kan si 100% sikkert at du ikke har vært i situasjonen ^^
Vis hele sitatet...
Jeg har vært i situasjonen, og har ikke blitt sur på kamerat eller dama. Ser ikke vitsen i å bruke tid på å være sur på noe jeg ikke har noe med.

Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Denne saken er velldig individuell med tanke på at nesten alle situasjoner er ulike.
Vis hele sitatet...
Godt innlegg generelt, men det du sier først her, er ting jeg ikke er ute etter. Dette skulle ikke være en tråd hvor det handlet nevneverdig om det følelsesmessige aspektet, det skulle kun være av instrumentell verdi..

Er det noen som kan begrunne deres mening om at ekser er off-limits bedre enne med "sånn er det bare" eller "bro-code sier det" ?? Hvis ikke er denne tråden kun en orgie av sinte testosteronpumpere som velger å mene noe uten å vite hvorfor.
Det handler vel kanskje litt om sjalusi også. Hvis kompisen "tar" x'en fra deg, så blir du sikkert en smule sjalu fordi det er du som ville beholde hun, men det funket ikke. Som cr1mez sa, så kan jeg sikkert være med begge to, men at de kliner foran trynet mitt tolererer jeg rett og slett ikke.

Håper jeg ikke har uttrykt meg feil, og kanskje er jeg ikke den rette til å gi råd om forhold, men jeg g jør hvert fall et forsøk.
Sist endret av Erlnd; 12. april 2011 kl. 09:53.
Kommer helt an på måten bruddet foregikk på, jeg har før hjulpet en av mine beste kamerater med å bli sammen med min x, fordi jeg er glad i begge to og fordi det ikke var et vondt brudd annet enn det som hører med når et forhold blir slutt, men jeg holdt kontakten.

Hadde det derimot vært med min siste kjæreste hadde ikke dette gått i det hele tatt, ettersom jeg var knust med måten hun forlot meg på. Jeg var også sinnsykt sjalu ettersom hun var en veldig "sosial" person, på fester og slikt. Helt utrolig hvor sterke følelser man får av sjalusi, hvilket er noe jeg ikke er vandt med, men det ødela søvn i et par måneder og psyken måtte bygges opp igjen. Hadde aldri taklet å se henne kline med en annen...Får ennå stikk i hjertet hver gang jeg ser henne, 3 måneder etterpå. Så kommer helt an på situasjonen om hvordan det ble slutt, hvilken kammerat osv.