Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 689
Jeg har nå lest utallige artikler på VG, sett på nyheten og lignende om de norske utøvernes holdninger. Da mener jeg spesielt Northug og Romøren. Etter min mening er disse kara helt på trynet i oppførselen, og at de skal representere Norge irriterer meg. Jeg synes at skal man oppføre seg voksent og ikke som om en 3. klassing som tror han er super tøff og bedre enn andre. Jeg skjønner at mentaliteten til utøvere er på å vinne, men det er da grenser?

Jeg leste: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=192802 og husker jeg rett har Northug slengt med leppa mot han før og sagt han gikk saktere enn mora hans.

Hva synes dere om de norske utøvernes holdninger? Er det greit å være en over selvsikker kar som slenger med leppa med en gang han ikke får rangla si, bare fordi han er god i en sport? (jeg tenkte den gikk her, siden den går under etikk, men om noen synes den skal flyttes, just do it.)
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Å være god i noe er aldri god nok grunn til å behandle folk som dritt, det sier seg selv.
Synes hele "åååå må være snill og god gutt" for at du har masse kids som ser opp til deg er lattlig. Da liker jeg heller litt rivalisering mellom utøvere,bedre det en at man tar hverandre i hånda og slenger ett falsk smil til hverandre.

Jeg tenkte jeg skulle ta en del i siste svingen, men så havnet jeg bak to som er tregere enn moren min og da stoppet det litt opp. Men jeg kom forbi og staket forbi (Giorgio) Di Centa i bakken da han padlet.
Vis hele sitatet...
Var ikke Di Centa som gikk tregere en moren hans.
Sist endret av frgz; 4. januar 2008 kl. 15:05.
Ja, om noen slenger en stav mot trynet mitt og går opp og dytter til meg helt uten videre, så hadde jeg reagert temmelig oppgitt jeg også. Usportslig eller ei, det må da være andre måter å få en nasjon til å synes synd på at du manglet EPO nok til å komme nest sist istedet for sist.
Om Ptter Northug sin generelle oppførsel skal jeg ikke uttale meg. Men hvorfor Giorgio Di Centa (Italias mest falmende idrettstjerne siden Alberto Tomba) reagerte som han gjorde her er for meg uforståelig. TV bildene viser jo helt klart at Northug skifter spor foran Di Centa på en ikke uvanlig måte. Di Centa burde dermed ha skiftet spor selv eller sakket ned på farten, for å rykke fra Northug med den formen Di Centa er i, hadde vel ikke vært aktuelt.
dumstein
Xasma's Avatar
Trådstarter Donor
Dette går jo ikke bare på denne episoden, jeg kan huske Romøren falt i hoppuka, og mente avgjørelsen var feil. Jeg skal ikke si at jeg er uenig med han, men når han begynner å snakke om at når de dømmer sånn kan de bare se på den midterste fingeren min går man over grensa spør du meg.

Rivalisering er godt og vel det, men drittsnakking om konkurrenter kan du la være å komme med når du representerer et LAND. Hadde de snakka sånn og de var egen finansierte og ikke assosiert med Norge i det hele tatt, altså gikk ikke med det norske flagget, hadde jeg ikke brydd meg. Men har du flagget på brystet så mener jeg at du skal oppføre deg som landet ditt vil. Og ikke etter sitt eget beste. Generelt alle topp utøvere nå er "super" stars med flotte biler og tror de er konge.

Edit: Såklart, det er også mange som har god oppførsel også. Og ikke tror de er konger/dronninger

Sitat av frgz
Synes hele "åååå må være snill og god gutt" for at du har masse kids som ser opp til deg er lattlig.
Vis hele sitatet...
Vel, det er ille spør du meg når idolene til små unger går og sier at bare dommeren gjør feil kan han dø og se på midtre fingeren. (Har ikke blitt sagt, men kommer nok) Akkurat som om faren din er nazist, da blir du pumpa i deg med negativt om andre raser. Mens om ditt idol snakker dritt til dommere, vil du også automatisk gjøre det. For det ville jo alle andre gjort?
Sist endret av Xasma; 4. januar 2008 kl. 15:20.