Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2797
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Skal ut om ikke så lenge å har glemt å lenge kartongen med hvitvin i kjøleskapet. Funker det å legge den litt i frysern før jeg stikker slik man gjerne gjør med brus?
Dette er ikke noe fancy vin
Herregud, hva er dette, kvinneguiden?

Ja selvfølgelig funker det.. Hva skal liksom skje, kjernefysisk nedsmelting?
Når jeg legger en pils i frysern får å kjøle ned raskt, så tar jeg papir å surrer rundt boksen og bløter den med lunka vann. Funker fjell.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp isbiter?
Hm, skal ikke vin serveres temperert?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hm, skal ikke vin serveres temperert?
Vis hele sitatet...
Rødvin = 14-16(18) grader
Hvitvin = 8-10 grader
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hm, skal ikke vin serveres temperert?
Vis hele sitatet...
Personlig liker jeg best hvitvin med isbiter.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Rødvin = 14-16(18) grader
Hvitvin = 8-10 grader
Vis hele sitatet...

En god regel er å servere den litt kaldere, for tempen stiger jo i glasset etterhvert om ikke gjesten er veldig tørst da. På sommervarme dager så er forresten rødvin utmerket å servere rett fra kjøleskapet. De første slurkene er svalende også er boms temperaturen og smaken der den skal være.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Herregud, hva er dette, kvinneguiden?

Ja selvfølgelig funker det.. Hva skal liksom skje, kjernefysisk nedsmelting?
Vis hele sitatet...
Det her svaret ler jeg faktisk av enda, kommer på det i ny og ne.

Hvordan gikk det med nedkjølingen TS?
Og sitter jeg og humrer av å tenke på deg som helt random bryter ut i et stort smil eller latter når du tenker på kommentaren til Ztaale. Og det skjer jo for din del alltid i upassende øyeblikk, i det noen stiger inn i heisen du alt er i, eller når du står i luka hos fastlegen eller skal betale i kassa på super'n. Og kanskje klarer heller ikke jeg å legge dette bak meg så blir også jeg gående og småflire på upassende plasser @random i tiden fremover. Jaja vi trenger vel å få smilt litt ekstra noen og enhver
hahahahha du har helt rett der, det er i de små øyeblikk hvor hjernen min kobler ut at jeg kommer på ''herregud? hva er dette? kvinneguiden?'' hvor jeg i mitt hode sier det i en ganske så mørk mannestemme som høres nært fornærmet ut over at deres øyne kan bli utsatt for noe så dumt som ett spørsmål ang. nedkjølings-alternativ for vin. Denne var ett gullkorn Ztaale
Er gjerne litt sent ute, men det finnes bare en måte å gjøre drikke skikkelig kaldt fort, og det er ikke å putte den i frysen.

Neste gang noen av dere freaks har en drikke dere gjerne skulle hatt iskald med en gang, legg den i vasken, og la det renne iskaldt vann over den. Den vil være iskald etter bare noen få minutter.
Eller enda raskere å bruke tørris sammen rørt sammen med sprit. Da får spriten til slutt en temperatur på ca. -80 °C. Så kan du ha vinen oppi der, og røre litt rundt. Da skulle vinen bli fort kald. Men vær forsiktig, glassflasker vil antageligvis sprekke.

Kanskje unødvendig å si. Men kroppsdeler, da særlig fingre, har et lite problem når de bades ned i den suppa der. En får fort ordentlige forfrysninger.

Red: Post nr. 2500!
Sist endret av aluminiumfluorid; 6. desember 2020 kl. 02:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hm, skal ikke vin serveres temperert?
Vis hele sitatet...
Leste en historie i en kokebok av Eyvind Hellstrøm en gang.
Han var kjøkkensjef på Bagatelle i Oslo og fikk en Sjampanje til mange
mange tusen i retur til kjøkkenene. Den var for varm klagde kunden.

Hellstrøm gikk ut for å fortelle gjesten hvordan den beste skulle nytes og at temperaturen var rett.
Jeg har betalt xxxxx tusen svarte kunden. Jeg liker den kald. Server meg den kald.

Moralen i denne ganske døve historien er. Det spiller ingen rolle hvordan det egentlig
skal være hvis man selv liker det annerledes.