Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1540
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
forrige helg drakk jeg noen shots med vodka og storta 4 energidrikker på 30 min.

resten av kvelden følte jeg meg (ja faktisk) sykt speeda. føltes ut som jeg var på en lav dose amf. hele kvelden.

skjer dette faktisk? eller er det pure placebo?
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Direkte livsfarlig det der, å drive å styrte 4 kjappe redbulls på så kort tid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Direkte livsfarlig det der, å drive å styrte 4 kjappe redbulls på så kort tid.
Vis hele sitatet...
herregud det er bare 4 redbulls, det er ikke direkte livsfarlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Direkte livsfarlig det der, å drive å styrte 4 kjappe redbulls på så kort tid.
Vis hele sitatet...
det er kun 160mg koffein i en stor redbull, dødelig dose er flere gram, så han fikk i seg 640mg langt fra dødelig.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=321263

Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Koffein ha en gjennomsnittlig halveringstid i kroppen på ca 5 timer (men den kan variere mye).
Symptomene på at du har tatt litt mye koffein er høyere puls, kaldsvetting og rastløshet.
NB! Hos vanlig friske mennesker ligger dødelig dose på rundt 10-14gram (eller 150-200mg per kg kroppsvekt) så du er GODT innafor.

Du kan nok komme til å føle ett visst ubehag i de neste timene, men med mindre du har overfølsomhet for koffein eller har andre livstruende sykdommer kan du ta det helt med ro.
Vis hele sitatet...


ser dere her dødelig dose er på 10-14g
Sist endret av vet_ikke_jeg; 20. november 2020 kl. 23:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvem vet? Jeg får ihvertfall en flott synergi imellom koffein og alkohol.

Det kan også bemerkes at koffein i kombinasjon med alkohol øker risikoen for arrytmier. Etter at energidrikker ble populært å mixe drinker med så økte antallet legevaktbesøk tilknyttet drikking. Kan se om jeg finner artikkelen etterpå.
Sist endret av Relevant; 20. november 2020 kl. 23:40.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I Skottland, og spesielt området rundt Glasgow er det populært med en drikk som heter Buckfast. Rødvin tilsatt koffein. Den er visst notorisk kjent for å være en del av skotsk fylleslagsmåltradisjon.
Give me a bottle of ‘what the hell are you looking at?
Noen freaks som har smakt den?


https://en.wikipedia.org/wiki/Buckfast_Tonic_Wine
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Får faktisk noen ganger makkapikk om jeg drikker mer enn 2 kopper kaffe om dagen, føler meg litt manisk også..
Koffein er jo en veldig populær stimulant, og i større doser så blir noen speeda ja.
Ja, man kan bli "speeda" av koffein. Spesielt dersom man ikke har noen toleranse.

Men det kan fortsatt ikke sammenliknes med feks amfetamin.

*jeg legger med at uttrykket "speeda" kan være en subjektiv følelse.
Sist endret av Superspurv; 21. november 2020 kl. 12:56.
Begge substansene er jo stimulanter, så de fungerer begge to på sentralnervesystemet. Med andre ord frigjør begge substanser mer dopamin samt. glutamat, blant annet.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har fått en litt speeda følelse på koffein etter jeg har drukket MANGE kopper med kaffe, da snakker jeg opp i mot 15-20 kopper.
En annen ting, som er skummelt med komboen koffein og alkohol, er den oppkvikkende effekten. Altså mange blir "reddet" av at alkoholen gjør deg til slutt så sliten og trøtt, at du sovner og sluttet drikkingen der. Hadde du drukket fælt mere, så er det ganske sannsynlig at du hadde dødd av pustestans. Det er her koffeinet kommer inn, koffeinet kvikker deg opp, så en klarer og drikke mere. Noe som kan bli livsfarlig.

Arrytmier er også farlig, som Relevant er inne på. Men begge deler øker også blodtrykket. Har du en anurese (utposning på en pulsåre), så er dette oftest dødelig når de er på aorta(buen) (pulsåra som går rett ut av hjertet), da blør du ihjel på noen sekunder. Utposning på blodårer inne i kraniet/hjernen, lunger og andre steder på hjertet er også livsfarlig. Blodtrykket blir kanskje ikke så høyt, at disse utposningene revner ved inntak av ett stoff alene, men kanskje av begge to.
Andre stimulanter pluss alkohol er også farligere (desto verre stimulant, desto verre).
I mange deler av landet så er jo kaffe med brennevin en klassiker. Om jeg drikker sterk kaffe med sprit så blir jeg aldri slapp og mett som jeg kan bli om jeg bare drikker pils. Så det skjer sikkert noe flott når en får i seg koffen og brennevin.

En stund så var det snakk om dødsfall på redbull/batteri og vodka og det skulle ha skjedd i norge også men det er vel bare en myte? Om det var livsfarlig så hadde vil ingen fått lov å selge energidrikker og vodka i baren?

I gulpe nedpå 4 redbull på en halvtime det hadde jeg aldri orket. En får jo pels på tenna av energidrikker. Sikkert så mye sukker at det nesten når metningspunktet. Men nå drikker jeg ikke sukkerbrus heller da så er kanskje noe med det?
Sitat av _abc_ Vis innlegg
I mange deler av landet så er jo kaffe med brennevin en klassiker. Om jeg drikker sterk kaffe med sprit så blir jeg aldri slapp og mett som jeg kan bli om jeg bare drikker pils. Så det skjer sikkert noe flott når en får i seg koffen og brennevin.

En stund så var det snakk om dødsfall på redbull/batteri og vodka og det skulle ha skjedd i norge også men det er vel bare en myte? Om det var livsfarlig så hadde vil ingen fått lov å selge energidrikker og vodka i baren?

I gulpe nedpå 4 redbull på en halvtime det hadde jeg aldri orket. En får jo pels på tenna av energidrikker. Sikkert så mye sukker at det nesten når metningspunktet. Men nå drikker jeg ikke sukkerbrus heller da så er kanskje noe med det?
Vis hele sitatet...
aka. karsk
Kjent barn osv.
Har også hørt "kaffe m/fløte", "Kaffe", "trønderfrokost", "kaffe m/kick" og "go'kaffe".