Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5434
Er det noen hær inne som har erfaring med amfetamin psykose? Hva skjedde, hvordan følte du deg? Hvor lenge varte det?

Og dette med halliser på speed, er det bare jeg som opplever dem - eller kommer det bare av at jeg lett blir psykotisk på makka?
Har ikke opplevd det før, eller har opplevd halliser, men aldri psykose.

Kjenner folk som har vært i amfetamin psykose osv.

http://freak.no/forum/showthread.php...50#post2606150 her er en rapport en kompis har skrevet.


Og den største faktoren for og få utløst en psykose er faktisk for lite søvn. (Fikk høre dette av psykologen min.)
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
hallusinasjonene lignet aldri på hallusinasjoner jeg får fra psykedeliske stoffer. Er mer paranoiaen som manifesterer seg i øyekroken, og fantasien som gjør busker om til politifolk og lyden av naboens tv til en gruppe fiender som diskuterer hvordan de skal ta deg. Vil påstå det er mer fantasien som løper løpsk enn tradisjonelle halliser. Forresten tror jeg likesågodt det bare kan være mangel på søvn som fucker med deg, ikke nødvendigvis makkaen. Har hørt om folk som f.eks har vært i militæret og vært oppe dritlenge og vært slitne som har fått synsforstyrrelser og sett skyggemenn osv.
Det lille jeg har opplevd av psykose lignende form etter makka har stort sett bare vært paranoia ganger ti. All logisk sans blir kobla ut og man overbeviser seg om de merkeligste ting og handler som om de skulle vært fakta.

Lå og prøvde å sove etter tre-fire dagers kjør, men det var hele tiden noen som gikk frem og tilbake foran soveromsdøra mi og kikka inn nøkkelhullet. Det var mørkt på soverommet og lyst utenfor, men de hadde selvfølgelig night-vision. Sto også noen på stige utenfor vinduet og var iferd med å tre igjennom vinduet, men det skjedde aldri. Hadde bare på følelsen at faen nå skjer det snart, nå kommer de og tar meg, de er rett rundt hjørnet. Kasta meg rundt og skulle avsløre de. Satt sånn i et halvt døgn elns og venta på det som aldri kom, annspent som ei musefelle.

varte et par dager.
Sist endret av Bothrops; 13. januar 2013 kl. 15:12.
Har selv ikke vært borte i noen psykose pga amfetamin.
Men har vært på makke i 3 dager nå, 0,75g + pluss ukjent mende fra ennen person, men sikkert ikke mer en 2.5 g

Kan noen ikke kalles hallusinasjoer men mønsteret på setetrekket på trikken svaiet opp og ned og tuk siden, disse stengene som går fra taket til gulvet svaiet litt.

Men dette kan også ha vært pga mangel på søvn. selv tror jeg det er er kombinajson av søvn og makke og litt rivotril
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Har selv ikke vært borte i noen psykose pga amfetamin.
Men har vært på makke i 3 dager nå, 0,75g + pluss ukjent mende fra ennen person, men sikkert ikke mer en 2.5 g

Kan noen ikke kalles hallusinasjoer men mønsteret på setetrekket på trikken svaiet opp og ned og tuk siden, disse stengene som går fra taket til gulvet svaiet litt.

Men dette kan også ha vært pga mangel på søvn. selv tror jeg det er er kombinajson av søvn og makke og litt rivotril
Vis hele sitatet...
Ja, det er halliser faktisk.
Sitat av crackwhore Vis innlegg
Er det noen hær inne som har erfaring med amfetamin psykose? Hva skjedde, hvordan følte du deg? Hvor lenge varte det?

Og dette med halliser på speed, er det bare jeg som opplever dem - eller kommer det bare av at jeg lett blir psykotisk på makka?
Vis hele sitatet...
Ja jeg har hatt psykose på amfetamin. Det skjedde etter en uke med ekstremt hard røyking av ren og sterk marihuana (vi sto opp om natta og fyrte mer osv).
Jeg ble ekstremt paranoid trodde alle var ute etter meg (og alle andre "gode" mennesker), at verden på en måte var delt mellom de "gode" og de "onde". De "onde" samarbeidet om å manipulere de "gode". Den verste psykosen varte to-tre dager, men det hang igjen i flere uker relativt sterkt. Jeg føler og tror at det fortsatt sitter igjen noen ettervirkninger av opplevelsen, og dette er snart fire år siden.

Det var nok kombinasjonen som var utslagsgivende, men det er helt klart at amfetaminen forsterket det hele. Samtidig har sikkert lite søvn osv også en del å si. Dessuten kan det hende jeg har genetisk disposisjon for psykoser.

Dette var ikke paranoia slik jeg kjenner det fra før, det var en altomfattende virkelighetsoppfatning som virkelig ødela mye for meg. Jeg trodde lenge at de "onde" sto i ledtog med onde ånder/makter osv. Og dette var VIRKELIGHETEN for meg.

I ettertid kan jeg si at jeg har blitt mer mistenksom ovenfor mennesker generelt - og det er faktisk veldig lite fett. Jeg laget meg en profil nå for å kunne svare på spørsmålet.
Sitat av KjetilDenBarske Vis innlegg
det er mindre sjanse for sykose hvis du spruter i anus, en vis du tar i nese for i nesa for du ameftamin i hjernen som etser hjernen
Vis hele sitatet...
Herregud, mann. Uansett hvordan du tar det har det samme virkning. Altså, ved å binde seg til monoamin-transportene. Noe som gjør at signalstoffene dopamin, noradrenalin og serotonin øker i hjernen. Psykosen fra slike sentralstimulerende kan tenkes å komme av en økning av dopamin aktivitet i enkelte deler av hjerner i kombinasjon med kronisk søvnmangel. Da er du like langt. Og jeg har hundre andre ting på listen over skadelige effekter dette stoffer har på kroppen ved uvettig bruk uansett hvordan man snur og vender på det.
Pleier å oppleve synsbedrag i sidesynet etter bare 24 timer på makka, men aldri 24 timer uten makka. Etter 3-4 dager så pleier jeg å se skygger osv som former seg i taket, kan starte å høre lyder osv.

Aldri fått psykose men har vert så paranoid på en nedtur at jeg nesten vil kalle det psykotisk

Glad jeg slutta
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Samme her...etter rundt ett døgns våkenhet på amfetamin kommer øyekrok skyggen frem...

Og jo mer klokka går jo værre blir det, flere dager våkenthet på makka sitter jeg som regel som en vettaskremt zombie på rommet mitt, med lyset skrudd av, gardiner nede osv... pauser musikken hvert 10minutt fordi jeg "tror" jeg hører en bil på utsiden, enkelte ganger har jeg gått i dekning med våpen også. Flere ganger jeg har sitti i stolen forran pcen slik så har det dukka opp slike øyekrok skygge monstre og til tider skvetti så jeg har både ramla av stolen å hyla med full puls, eller bare skvetti og reagert med å hoie med armer så jeg river ned høytalere fra pc pulten osv.... Hører og ser ting som ikke er der, er det mørkt og du sitter i en bil f.eks har jeg opplevd og ha sett ting som har freaka meg så til de grader ut at jeg har blitt skjelven etterpå.

Blir ganske ødelagt på det pulveret der ja, holder man på sånn ofte kan jeg love deg det setter spor i kroppen i lang tid fremover om ikke hele livet, jeg sliter hvertfall ganske mye etter jeg slutta i sommer, fortsatt.
Sist endret av deGrønne Skoger; 16. januar 2013 kl. 00:11.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg ser tusenvis av "tråder" som beveger seg i luften nå, kan manipulere de å endre form med hendene, forme de å få de til å sveve som jeg vil eller hvor jeg vil.

Ser ut som ting vibrer, flytter på seg, pulserer eller blir forvrengt.

Opplever ofte å se hvite stjerner når jeg blunker. Rette linjer blir plutselig skeive og retter seg tilbake igjen, har også opplevd å se gjenstander bøye seg.
Sånn helt ut av det blå, begynte mobilen sakte men sikkert å bøye seg til en halvsirkel i går og tilbake til normalt igjen.


Er 2 ting jeg har fått noia av til nå...
Bildene i stua og personene på bildet/maleri begynner å bevege på seg,
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Pareidolia Vis innlegg
Jeg ser tusenvis av "tråder" som beveger seg i luften nå, kan manipulere de å endre form med hendene, forme de å få de til å sveve som jeg vil eller hvor jeg vil.

Ser ut som ting vibrer, flytter på seg, pulserer eller blir forvrengt.

Opplever ofte å se hvite stjerner når jeg blunker. Rette linjer blir plutselig skeive og retter seg tilbake igjen, har også opplevd å se gjenstander bøye seg.
Sånn helt ut av det blå, begynte mobilen sakte men sikkert å bøye seg til en halvsirkel i går og tilbake til normalt igjen.


Er 2 ting jeg har fått noia av til nå...
Bildene i stua og personene på bildet/maleri begynner å bevege på seg,
Vis hele sitatet...
Prøv å få deg litt søvn.
jeg fikk det en gang av en uke våken med mye methamf og svenskøl innabords.

også av tre dager(langhelg) våken. Da så jeg spillet jeg spilte fortsette på en annen skjerm en annen plass når jeg var på vei ned.
Det er som de fleste her poengterer, lite søvn og lite mat tuller med hodet ditt. Og med amf innabords trenger du mer mat enn ellers, men får det ikke i deg.

Kunne fortsatt, men lar det vær. Amfetamin og ihvertfall methamf er som å ruse seg på sin egen fordervelse.
Har opplevd mye hallusinasjoner og midlertidige psykoser(eller vertfall noen veldig merkelige sinnstilstander) mens jeg enda misbrukte det søppel dopet(imo).

Den "verste" opplevelsen må ha vært etter 6-7 dager våken på metamfetamin og minimalt med næring.
Skulle passe et hus sammen med noen kompiser mens de som eide det var borte, kompisene mine sovnet rimelig fort av mens jeg ble sittende våken. Før huseieren dro hadde han levnet en grei dunge med speed på kjøkkenbordet som takk for at vi passet på huset.

Tenkte det var umulig å få sove uansett, så bestemte meg like greit for å legge opp en linje til. Tok vel et par minutt etter jeg hadde tatt stripa før jeg begynte å få en skikkelig mørk og dyster følelse i kroppen og ble gradvis mer paranoid.
Fikk det for meg at alt speeden på bordet var hvetemel(selv om det bar samme batch vi hadde brukt hele uka), og at alle egentlig var ute etter å lure meg.
Bestemte meg for å ta turen ut i stua for å se ut av vinduet da jeg hørte masse stemmer utenfor huset, men klarte ikke å se noen. Men klarte ikke å skjønne hvor jeg var i verden, da det eneste jeg så ut av vinduet var masse skog og en asfaltert sti med gatelys som ikke bruker å være der til vanlig.

Ble mildt sagt ganske stressa da jeg trodde jeg var langt ute i skogen, uten mobil og jeg turte ikke å vekke kompisene mine av en eller annen paranoid grunn..
Tenkte jeg skulle legge meg ned litt på sofaen for å slappe av litt og samle sammen psyken. Men når jeg så bort på sofaen lå det 5-6 døde personer der, og jeg freaket ganske ut egentlig men jeg viste jo innerst inne at det ikke var ekte.
Men var absolutt ikke det selskapet jeg ønsket å ha i stua i den sinnstilstanden jeg var i! Så holdt meg unna stua resten av kvelden for å si det sånn..

Klarte ikke å finne roen noen plass i huset så endte opp med at jeg til slutt satt meg på en stol jeg hadde plassert i døråpninga til kjøkkenet og gangen(eneste plassen jeg følte meg sånn halvveis trygg i huset), og der ble jeg sittende i mange timer til noen omsider kom å hentet meg.
Da vi svingte inn i innkjørselen der jeg bodde så jeg stuebordet mitt lå ute på bakken og vinduet var knust, så jeg jogget det jeg klarte bort for å se hva som var skjedd. Men etter nærmere inspeksjon var det bare en palle som lå der og vinduet var like helt.

Gikk opp på rommet for å få litt etterlengtet søvn men etter en liten stund i senga begynte jeg å høre pusting inne i veggen, samtidig som jeg hørte folk som gikk utenfor soveromsdøren min, men ikke nok med det så hørte jeg også barnelatter ute i gata(midt på natta), ble ikke mye søvn for å si det sånn...
Sist endret av EyesWideShut; 26. oktober 2015 kl. 11:55.