Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375341
Sitat av tminiz Vis innlegg
The Sun skriver "Breivik (..) honed his terror skills at camps run by neo-Nazis called The Vikings"

Hva er det Vikings? Er dette bekreftet av noen andre medier?

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...rom-court.html
Vis hele sitatet...
The Sun... vet vel hva man får da. At de tror ABB er nazi, sier jo sitt. Og det bildet med nazier der hvor han liksom er innringet, kan jo være av hvem som helst med lyst hår.
Sitat av Sqq Vis innlegg
Noen som fikk med seg hva amerikanske høyre-ving radioverten Beck sa idag om drapene på Utøya ? Rett å slett noe av det mest forskammet jeg har hørt noen gang.
Vis hele sitatet...
Du får gjerne dele det med oss andre som ikke vet hva denne Beck har sagt.
Sitat av tminiz Vis innlegg
The Sun skriver "Breivik (..) honed his terror skills at camps run by neo-Nazis called The Vikings"

Hva er det Vikings? Er dette bekreftet av noen andre medier?

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...rom-court.html
Vis hele sitatet...
The Sun er en møkkavis, på lik linje med se og hør.

Har forresten letet etter dette homoparade-bildet av ABB i arkivene til DB, VG og Aftenposten til nå uten noe funn.
Sist endret av Flexxnes; 25. juli 2011 kl. 22:47.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Du får gjerne dele det med oss andre som ikke vet hva denne Beck har sagt.
Vis hele sitatet...
http://www.newstatesman.com/blogs/st...way-disturbing

http://www.dagbladet.no/2011/07/25/n...tikk/17453053/
Sitat av plexern Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080749 her er en sms samtale mellom mor og datter. 1830 sender Mor:
Kan du snakke nå?
Julie:
Nei

Julie:
Han skyter fortsatt!


da kan jo virkelig ikke politiet ha tatt han 1827? eller driver politiet og skyter på seg selv?
Vis hele sitatet...
Syns jeg las en plass at politiet måtte skyte opp dører hvor folk ikke turte å åpne opp. Stiller meg litt tvilende til dette tho.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Mener du helt seriøst, at det er nødvendig å nevne hvorfor han fortjener å sitte der? Jeg er målløs...
Vis hele sitatet...
kan skrive slikt på en av de useriøse facebook sidene,om man har et ekstremt behov for å dele slike spontane utalelser,det har vært en veldig fin dialog og diskusjon rundt temaet i denne posten, uten slikt brenn i hellvete greier, vi tenker alle vårt om han,men hva pokker er vitsen med å utrykke slikt her,på en så pubertal måte.
Sitat av Loffen- Vis innlegg
Syns jeg las en plass at politiet måtte skyte opp dører hvor folk ikke turte å åpne opp. Stiller meg litt tvilende til dette tho.
Vis hele sitatet...
det kan dem vel ikke gjøre, hva faen går i huet på ungene bak de låste dørene når noen skyter opp døra...
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Enig med deg Cosmos, men - KP for verdens lengste setning!
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Du får gjerne dele det med oss andre som ikke vet hva denne Beck har sagt.
Vis hele sitatet...
As the thing started to unfold, and then there was a shooting at a political camp, which sounds a little like, you know, the Hitler Youth or whatever -- I mean, who does a camp for kids that's all about politics? Disturbing. But anyway, so there's this political camp, and some crazy man goes and starts shooting kids.
Vis hele sitatet...
http://www.newstatesman.com/blogs/st...way-disturbing
Selv om dere er oppegående folk som ikke trenger høre følgende vil jeg si det allikevel, fordi jeg blir så trist av å lese i flere utenlandske media om folk som tar for gitt at dette er en slags indoktrinerende sosialistcamp.

Utøya er, til noens overraskelse, ikke primært en politisk plattform. Utøya er vennskap, det er flørting, det er musikkverksteder, det er fotballcup, det er konserter, det er besøk av viktige personer (ikke bare arbeiderpartiet). Man kan velge om man vil delta på noen verksteder om politiske temaer, som f.eks. utdanning, klima osv, selv har jeg bare valgt utøya for det sosiale og ikke vært så politisk når jeg var der.

Det er ikke noe sosialistfabrikk.

Jeg ville egentlig bare lette på det i forbindelse med at noen nevnte kommentaren fra fox news, samt at jeg så noen som hadde misforstått utøya noe. Bare ta meg på ordet.

Alle (så vidt jeg vet) de politiske ungdomspartiene har leire/camps/kurshelger for sine medlemmer, auf er størst og har dermed et omfattende arrangement.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Har forresten lett etter dette homoparade-bildet av ABB i arkivene til DB, VG og Aftenposten til nå uten noe funn.
Vis hele sitatet...
Logge inn på gaysir og se i gallerier der eller no?
Sist endret av Jotun; 25. juli 2011 kl. 22:51.
Om folk ikke ser på linken til Voreah, så er det dette som ble sagt om det:

“Saturday I was following the news of the shooting in Norway and the explosion in Norway, which happened what on Friday…When we heard the explosion everybody was willing to say, it’s Muslim extremists, it’s Muslim extremists. I don’t think we made a comment on it because we didn’t know other than a bombing had happened, and as the thing started to unfold and there was a shooting a political camp, which sounds a little like the Hitler Youth or you know whatever. Who does a camp for kids that’s all about politics? Disturbing. But, anyway, so there’s this political camp and so crazy man goes and starts shooting kids.” - Glenn Beck.
Sitat av daimeno Vis innlegg
Enig med deg Cosmos, men - KP for verdens lengste setning!
Vis hele sitatet...
litt vel offtopic,men jeg sliter litt med punktering
Sitat av grandiz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det vil kunne bli særs viktig dette med steroider, om utilregnelig skulle bli et kort - såvidt jeg har forstått faller nemlig utilregnelig i gjerningsøyeblikket-alternativet bort dersom tilstanden skyldes selvpåført rus. Og jeg kan for lite om steroider til å kunne uttale meg om hvorvidt det faller under rus...
Sitat av downing Vis innlegg
Selv om dere er oppegående folk som ikke trenger høre følgende vil jeg si det allikevel, fordi jeg blir så trist av å lese i flere utenlandske media om folk som tar for gitt at dette er en slags indoktrinerende sosialistcamp.

Utøya er, til noens overraskelse, ikke primært en politisk plattform. Utøya er vennskap, det er flørting, det er musikkverksteder, det er fotballcup, det er konserter, det er besøk av viktige personer (ikke bare arbeiderpartiet). Man kan velge om man vil delta på noen verksteder om politiske temaer, som f.eks. utdanning, klima osv, selv har jeg bare valgt utøya for det sosiale og ikke vært så politisk når jeg var der.

Det er ikke noe sosialistfabrikk.

Jeg ville egentlig bare lette på det i forbindelse med at noen nevnte kommentaren fra fox news, samt at jeg så noen som hadde misforstått utøya noe. Bare ta meg på ordet.

Alle (så vidt jeg vet) de politiske ungdomspartiene har leire/camps/kurshelger for sine medlemmer, auf er størst og har dermed et omfattende arrangement.
Vis hele sitatet...
Tack för det. Har inte haft helt klart för mig om lägret, men har inte velat fråga varken här eller på annat håll för undvika att uppröra folk.
Sitat av Jotun Vis innlegg
Logge inn på gaysir og se i gallerier der eller no?
Vis hele sitatet...
Du tar for gitt at jeg har konto der? haha Har nok ikke det, så blir vanskelig. Forsetter søket i andre aviser btw.
Sist endret av Flexxnes; 25. juli 2011 kl. 22:55.
A german newspaper article says: "Even in their deepest sorrow the norwegians don't get hysterical. They resist the hate. It is amazing to see how politicians and the whole country reacts. They are sad to the deepest thread of their souls. But nobody swears to take revenge. Instead they want even more humanity and democracy. That is one of the most remarkable strengths of that little country" ♥

fant denne på facebook, syntes bare det var fint skrevet å må si meg ganske enig. er ikke mange jeg har hørt som sier de vil ta igjen, de som har sagt det er bare drittunger som elsker oppmerksomhet.

syntes att alt fra ola nordmann i gata til kongen og statsministeren har tatt dette veldig bra!
Sitat av downing Vis innlegg
Selv om dere er oppegående folk som ikke trenger høre følgende vil jeg si det allikevel, fordi jeg blir så trist av å lese i flere utenlandske media om folk som tar for gitt at dette er en slags indoktrinerende sosialistcamp.

Utøya er, til noens overraskelse, ikke primært en politisk plattform. Utøya er vennskap, det er flørting, det er musikkverksteder, det er fotballcup, det er konserter, det er besøk av viktige personer (ikke bare arbeiderpartiet). Man kan velge om man vil delta på noen verksteder om politiske temaer, som f.eks. utdanning, klima osv, selv har jeg bare valgt utøya for det sosiale og ikke vært så politisk når jeg var der.

Det er ikke noe sosialistfabrikk.

Jeg ville egentlig bare lette på det i forbindelse med at noen nevnte kommentaren fra fox news, samt at jeg så noen som hadde misforstått utøya noe. Bare ta meg på ordet.

Alle (så vidt jeg vet) de politiske ungdomspartiene har leire/camps/kurshelger for sine medlemmer, auf er størst og har dermed et omfattende arrangement.
Vis hele sitatet...
Kanskje noe å informere denne Glenn Beck om , Finnes han på twitter og fjersern tro?

Ja det gjorde han
http://www.facebook.com/GlennBeck
http://twitter.com/#!/glennbeck

Noen som vil sende han noen ord?
Sist endret av Mrd607; 25. juli 2011 kl. 22:57.
Hvorfor er der BARE sat fokus på at hann var høyre vent?
Hvorfor er der ingen der nevner at mannen ikke var melem av noen høyre vent politisk organisation.

Mannen var frimurer. Han var medlem av Johannes-losjen St. Olaus T.D. Tre Søiler. Han var en grad 3 ut av 10.
Og han var sterk Israel venlig. En underer seg over om mannen ikke er blevt hjernevasket?

Noe som jeg syns er velig rart er at da jeg var nede i byen lørdag kveld møtte jeg flere folk som var fra Israel.
Sist endret av Mech07fo; 25. juli 2011 kl. 22:57.
Sitat av upside Vis innlegg
Det vil kunne bli særs viktig dette med steroider, om utilregnelig skulle bli et kort - såvidt jeg har forstått faller nemlig utilregnelig i gjerningsøyeblikket-alternativet bort dersom tilstanden skyldes selvpåført rus. Og jeg kan for lite om steroider til å kunne uttale meg om hvorvidt det faller under rus...
Vis hele sitatet...
Bruk av steroider jevnlig kan gi deg en slags invincible-følelse, man blir fortere aggressiv, sjalusi, abstinenser osv. Han valgte jo sjøl og ta det, så hvordan det kommer til å spille inn i dommen aner jeg ikke.
Sitat av Mrd607 Vis innlegg
Kanskje noe å informere denne Glenn Beck om , Finnes han på twitter og fjersern tro? ..
Vis hele sitatet...
Jeg tror vel i grunn den typen amerikaner ikke vil høre på en hitlerjugend som meg :-)

Syns det er oppsiktsvekkende hvor utrolig en politisk campingtur virker for dem. Det sier kanskje litt om hvordan politikk er noe for eliten i USA?
Sitat av upside Vis innlegg
Det vil kunne bli særs viktig dette med steroider, om utilregnelig skulle bli et kort - såvidt jeg har forstått faller nemlig utilregnelig i gjerningsøyeblikket-alternativet bort dersom tilstanden skyldes selvpåført rus. Og jeg kan for lite om steroider til å kunne uttale meg om hvorvidt det faller under rus...
Vis hele sitatet...
Det som vil være interesannt i den sammenhengen,er jo den at Abb gir klart utrykk for og fremtrer som tilregnelig,ellers er jo hele misjonen hans over.
noe psykose tror jeg heller ikke det er snakk om,jeg tror han har en narsissistisk personlighetsfostyrrelse,samtidig som han har en ekstremistisk ideologi,boler på toppen av det hele er jo rett og slett en skremmende miks.
Men han får nok en MEGET grundig psykologisk vurdering
Sist endret av Cosmos; 25. juli 2011 kl. 23:01.
Sitat av grandiz Vis innlegg
Bruk av steroider jevnlig kan gi deg en slags invincible-følelse, man blir fortere aggressiv, sjalusi, abstinenser osv. Han valgte jo sjøl og ta det, så hvordan det kommer til å spille inn i dommen aner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Ok... Da vil det mulignes bli en diskusjon rundt definisjonen på rus i rettsaken. For selvpåført - det tror jeg vi kan være enige om at det var!
Ser forøvrig at han Glenn Beck har egen hat side på FB der folk har kommentert saken..
http://www.facebook.com/pages/I-Hate...k/165309524411
Til dere som snakket om at politiet skøyt opp ei dør, så ser det ut til at dette stemmer. I følge en som blogger om saken, som var der ute selv.

Jeg tror det var fordi politiet skjøt opp en dør for å sikre et rom. Det var folk der inne som nektet å slippe politiet inn på grunn av tidligere nevnte opplysninger om gjerningsmannen.
Vis hele sitatet...
EDIT: Oppfordrer alle til å lese bloggen.
Sist endret av KarlsenK; 25. juli 2011 kl. 23:01.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
Det som vil være interesannt i den sammenhengen,er jo den at Abb gir klart utrykk for og fremtrer som tilregnelig,ellers er jo hele misjonen hans over.
noe psykose tror jeg heller ikke det er snakk om,jeg tror han har en narsissistisk personlighetsfostyrrelse,samtidig som han har en ekstremistisk ideologi,boler på toppen av det hele er jo rett og slett en skremmende miks.
Vis hele sitatet...
Ah, dét tenkte jeg ikke på - At han selv vil bestride at han var utilregnelig i gjerningsøyeblikket
Sitat av upside Vis innlegg
Det vil kunne bli særs viktig dette med steroider, om utilregnelig skulle bli et kort - såvidt jeg har forstått faller nemlig utilregnelig i gjerningsøyeblikket-alternativet bort dersom tilstanden skyldes selvpåført rus. Og jeg kan for lite om steroider til å kunne uttale meg om hvorvidt det faller under rus...
Vis hele sitatet...
Hvordan skal han kunne bli kjent "utilregnelig i gjerningsøyeblikket", når han har planlagt det i 9 år og dokumentert ting i detalj?

Kan det være en teoretisk mulighet for at han vil bli dømt til noe alternativt hvis det viser seg at han har et skrudd virkelighetssyn? Hvis det skulle vise seg at han virkelig tror de tingene han påstår? Det er ekstremt mange med merkelige syn på verden (konspirasjonsteorier), så hvis det virkelig er slik at "skrudd virkelighetssyn" kan føre til alternativ straff så betyr vel det i teorien at mange bloggere og lignende burde tvangsinnlegges? Med tanke på at de ikke tvangsinnlegger dem så burde vel ABB heller ikke få noen alternativ straff?
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 23:05.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Når hovedmålet er Utøya så sier det seg selv at han vet nøyaktig når på året dette er. Si meg, troller du?

.
Vis hele sitatet...
Hovedmålet var neppe Utøya. Det ble omtalt som en bonus i manifestet, med 5% survival chance. Dette er også referert til tidligere i tråden av andré enn meg. Dette står på side 1344 i makkverket hans. Han omtaler her også 2 andre mål før bonusoperasjonen som samstemmer ganske bra med politiets opplysninger om at han hadde planer om flere angrep.

Heldigvis lyktes han ikke så bra med hovedoperasjonen, uheldigvis bra med bonusen.

Det spiller forøvrig liten rolle hva som var hovedmålet, mitt poeng er fremdeles at han var tjukk i hue, og ikke fortjener noensomhelst beundring. Både handlingene og det han skriver, er sakset fra ulike steder.

Jeg synes forøvrig politi og hjelpemannskaper, tilfeldig frivillige virkelig bør beundres. De har skapt trygghet i samfunnet. Tenk at det bare tok 2 min fra politiet ankom øya til han ble pågrepet, og tenk på de tilfeldige som instinktivt reiste ut med båt, ble beskutt, og likevel reddet liv. Det er virkelig håp for dette landet!

Har du våpen og eksplosiver er det ikke vanskelig å ta livet av folk. Litt vanskeligere å faktisk gjøre det rette når det virkelig gjelder.
Sitat av Mech07fo Vis innlegg
Hvorfor er der BARE sat fokus på at hann var høyre vent?
Hvorfor er der ingen der nevner at mannen ikke var melem av noen høyre vent politisk organisation.

Mannen var frimurer. Han var medlem av Johannes-losjen St. Olaus T.D. Tre Søiler. Han var en grad 3 ut av 10.
Og han var sterk Israel venlig. En underer seg over om mannen ikke er blevt hjernevasket?

Noe som jeg syns er velig rart er at da jeg var nede i byen lørdag kveld møtte jeg flere folk som var fra Israel.
Vis hele sitatet...
Sant. Sionist er vel den beste politiske båsen å sette han i foreløpig synes jeg. Høyrekonservativ har han vel ansett seg som, da tenker jeg litt på Demokratene (Vidar Kleppes parti) hittil. Det mange ikke helt har klart for seg, er at nazister ikke nødvendigvis ligger på en høyre-venstre-akse, men finnes på andre akser utifra denne. Media bruker derimot bare én akse som de plasserer folk og partier på, og har egentlig problemer nok bare med dét.
Sitat av Harabo Vis innlegg
En ting jeg enda ikke har sett blitt tatt opp her enda.

Hvilket fengsel trur dere han kommer til og sone i? Vet en reporter på TV2 snakket om dette, men har ikke hørt noe mere enn det.

Hvilke fengsel er det som egner seg for slike personer?
Vis hele sitatet...
han kommer til å sitte på enten ringerike eller ila. det er de stedene de værste alltid havner
"ABB ble av tingretten nektet tilgang til massemedia. I kveld burde han fått se bildene fra Rådhusplassen." sitat Kåre Songstad, politimester i Sunnhordaland
Skulle likt å vite hvordan han har kommet frem til sine "x % survival chances", manglende utregning på både det og mengden bombeingredienser har han vel bare kopiert fra nettet og ikke regnet ut selv. Synes virkelig at folk må slutte å tro at han er noe spesielt smart.
jeg husker å ha lest en post om at det var snakk om han kunne ha våtdrakt, dykker-utstyr osv i den "kassa" han hadde med seg for en eventuell flukt fra utøya. Leser nå denne bloggen, hvor det står: "Når det kommer til utstyret, har jeg sjelden blitt mer imponert. Han hadde på seg våt- eller tørrdrakt, med politimerket klipset på, på siden av armen. "

kanskje han har hatt en fluktplan fra utøya?
Sitat av Jotun Vis innlegg
Godt poeng...

Ad notam leste jeg i dagens Dagsavisen (siste side) at AUF-lederen ble oppringt ca. 17.15.

"Han ble fortalt at noen skjøt. Han hørte skudd. Han registrerte at klokka var rundt kvart over fem. Telefonen ringte og han ble bedt om å komme seg vekk så fort han overhodet klarte" ... "Iløpet av kort tid satt han i en båt" ... "Fra båten ringte han Politiet. Han ringte også flere i regjeringssystemet og ba dem gjøre det de kunne for å bistå. Så ble han kjørt av privatpersoner til Hønefoss politikammer. Selv ønsket han å komme seg til Sundvolden Hotell der hans venner og deres pårørende begynte å samles, men måtte bli værende på Hønefoss i timevis, grunnet sikkerhetssituasjonen."

AUF-lederen får altså telefon fra hva jeg formoder er fastlandet (eller ringer noen på øya sin leder som førstevalg?), ca. 10minutter før Politiet har notert første nødanrop inn. Hmm...
Vis hele sitatet...
Interessant find. Burde undersøkes nærmere
Sitat av jarinalus Vis innlegg
Sit her og undrar på paragraf 39h i straffelova: Kongen kan gi forskrifter om gjennomføringen av forvaring etter § 39 c.
Vil det seie at kongen kan endre kor lenge han må sitje i fengsel?
Vis hele sitatet...
Når begrepet "Kongen" blir brukt i en lovtekst betyr dette storting eller regjering (usikker på hvilken av de). Dette er fordi politikere formelt sett styrer på vegne av Kongen (konstitusjonelt monarki).

At "Kongen kan gi forskrifter" betyr her at strafferammer er lovbestemt og stortinget har lovgivende makt i Norge.

Rotete forklart av meg, men håper det til en hvis grad er oppklarende
Les http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080749
Mor og Datter som sendte sms under hendelsen på Utøya.

Virker ikke ut som om moren helt vet hva hun opplever, med tanke på hva hun skriver.

helt sykt!
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Jotun Vis innlegg
Sant. Sionist er vel den beste politiske båsen å sette han i foreløpig synes jeg. Høyrekonservativ har han vel ansett seg som, da tenker jeg litt på Demokratene (Vidar Kleppes parti) hittil. Det mange ikke helt har klart for seg, er at nazister ikke nødvendigvis ligger på en høyre-venstre-akse, men finnes på andre akser utifra denne. Media bruker derimot bare én akse som de plasserer folk og partier på, og har egentlig problemer nok bare med dét.
Vis hele sitatet...
Alle disse benevnelsene høyre-konservativ-høyrekonservativ-høyreradikal-høyrreekstremist brukes om dagen flittig.
Bare for å nevne; de to/tre konservative partiene i Norge i dag er Høyre, KrF og muligens Senterp.
I tilleg har vi FrP og Demokratene som av varierende grad hver for seg har en delvis nasjonalkonservativ profil.

Har bare lyst til å si at man skal ta betegnelsene han bruker på seg med både to og tre klyper salt.
Tidligere tiders nazister hadde karakterisert mange av dagens snauskaller som regelrette mongiser!
Det at ABB er nasjonalkonservativ: delvis bullshit mener jeg bestemt!

Han har totalt forvrengt virkelighetsforståelse, og det gjenstår vel å se ennå om ugjerningen er gjort i rus/psykose. Stort bruk av steroider er nevnt i avisene i dag.
Nasjonalkonservativ? Republikanerne US, FrP og Demokratene er det. Men det gjør dem ikke til høyreekstremister.
Hmm, Stoltenberg viste i talen på rådhusplassen at han kan gjøre feil gitt. 22 APRIL, sa han faktisk.
Sitat av rack1 Vis innlegg
Når begrepet "Kongen" blir brukt i en lovtekst betyr dette storting eller regjering (usikker på hvilken av de). Dette er fordi politikere formelt sett styrer på vegne av Kongen (konstitusjonelt monarki).

At "Kongen kan gi forskrifter" betyr her at strafferammer er lovbestemt og stortinget har lovgivende makt i Norge.

Rotete forklart av meg, men håper det til en hvis grad er oppklarende
Vis hele sitatet...
Det er Regjeringen, som er utnevnt (godtatt) av kongen
Har dere sett Glenn Beck sine kommentarer?

Mener AUF ligner på Hitlerjugend. /Dagbladet.

E-mailadressen til Glenn Beck er:glennbeck@foxnews.com

Synes de som vil kan sende en liten mail om at man føler seg støtt.

Men ber instendig om at man holder en verdig tone.
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Har dere sett Glenn Beck sine kommentarer?

Mener AUF ligner på Hitlerjugend. /Dagbladet.

E-mailadressen til Glenn Beck er:glennbeck@foxnews.com

Synes de som vil kan sende en liten mail om at man føler seg støtt.

Men ber instendig om at man holder en verdig tone.
Vis hele sitatet...
Glenn Beck mottar nok hatmail hver uke. Han er en av USAs mest forhatte personer som har egne profilerte programmer (radio og tidligere Fox News-program). Men skummelt nok også masse lojale følgere som kun ser på Fox News osv. "fordi de er de eneste de kan stole på".
Sist endret av Voreah; 25. juli 2011 kl. 23:35.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Ex-con Vis innlegg
Har dere sett Glenn Beck sine kommentarer?

Mener AUF ligner på Hitlerjugend. /Dagbladet.

E-mailadressen til Glenn Beck er:glennbeck@foxnews.com

Synes de som vil kan sende en liten mail om at man føler seg støtt.

Men ber instendig om at man holder en verdig tone.
Vis hele sitatet...

Syyykt gæærn tulling!

Men han er jæskla god betalt av FOX for tullet sitt.

Leste i Dagbladet at Frank Aarebrot sammenlikna Glenn med en fascist og at mannen måtte være et realt svin!

Men d. er jo riktig av Aarebrot det han sa om GB;
altså AUF=H.Jugend. lol
Fox er ikke mer en god underholdning for dem som er totalt ukritisk, som dessverre er altfor mange.
Longboarder
zitare's Avatar
Bare en liten ting jeg har tenkt på. Mange av oss har diskutert at vi er "redde" for at han skal blir erklært psykisk syk. også har vi også snakket om at det er en positiv ting at mye av "boka" hans bare er oppspinn og hvor "kult" det hadde vært om hele den ordneren hans bare er no fake, men er vi sikre på at det er noe positivt?

Hvis det nå viser seg at han har bare funnet på hele møtet i London og alle kontaktene sine, kan ikke det dra i feil retning da? Og faktisk hjelpe han med og bli erklært psykisk syk? Bare en liten tanke, vet ikke om dette er tatt opp før forresten. søkte litt men fant ikke noe.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Og hvis han erklærer seg psykisk syk, skjer det da at han får drastisk mildere straff?
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Og hvis han erklærer seg psykisk syk, skjer det da at han får drastisk mildere straff?
Vis hele sitatet...
Skal vel mer til enn at han selv erklærer seg psykisk syk.. Må vel flere sakkyndige til for det. Men uansett, så går det jo i mot alt han står for i følge manifestet. Og bare det som kommer fram av tid han har brukt på planleggingen, bør vel være nok til at han er beregnelig.
Sist endret av KarlsenK; 25. juli 2011 kl. 23:50.
Sitat av zitare Vis innlegg
Bare en liten ting jeg har tenkt på. Mange av oss har diskutert at vi er "redde" for at han skal blir erklært psykisk syk. også har vi også snakket om at det er en positiv ting at mye av "boka" hans bare er oppspinn og hvor "kult" det hadde vært om hele den ordneren hans bare er no fake, men er vi sikre på at det er noe positivt?

Hvis det nå viser seg at han har bare funnet på hele møtet i London og alle kontaktene sine, kan ikke det dra i feil retning da? Og faktisk hjelpe han med og bli erklært psykisk syk? Bare en liten tanke, vet ikke om dette er tatt opp før forresten. søkte litt men fant ikke noe.
Vis hele sitatet...
Det spiller egentlig liten rolle om han blir dømt eller ikke. Han må tilbringe resten av livet i isolat uansett. I et vanlig fengsel vil han ikke leve særlig lenger enn til frokost, altså isolasjon for egen sikkerhet.Og på psykiatrisk må han isoleres p.g.a påvirkningsfaren ovenfor andre pasienter.
Mannen med mens
duzzyd's Avatar
Ord blir fattige
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Mech07fo Vis innlegg
Hvorfor er der BARE sat fokus på at hann var høyre vent?
Hvorfor er der ingen der nevner at mannen ikke var melem av noen høyre vent politisk organisation.

Mannen var frimurer. Han var medlem av Johannes-losjen St. Olaus T.D. Tre Søiler. Han var en grad 3 ut av 10.
Og han var sterk Israel venlig. En underer seg over om mannen ikke er blevt hjernevasket?

Noe som jeg syns er velig rart er at da jeg var nede i byen lørdag kveld møtte jeg flere folk som var fra Israel.
Vis hele sitatet...
Han var jo lenge medlem av Frp og FpU, dette kan vel karakteriseres som "høyrevendte" politiske organisasjoner.

Er også merkelig at du klager på fokus på hans høyrevridde politikk, men også på mangelen av fokus på hans Israelvennlighet? Såvidt meg bekjent er generelt høyresiden pro-Israel, og i alle fall FrP. Og hvorfor er det merkelig at du møtte Israelitter?
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.