Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1023
Som overskriften sier så trenger hjelp av noen matematikkere.

jeg har vurdert å sende det jeg vil ha regnet ut til noen studenter på NTNU men har ikke funnet ut hvem som kan hjelpe meg....


Jeg trenger å få regnet ut noe som har med vannkraft å gjøre (fallhøyde, mistet engergi, vann motstand , virkningsgrad og vinkler osv.... kan ikke si mer)

men jeg lurer på om noen her vet hvor jeg kan få hjelp til dette?

blir evig takknemelig


mvh

mr.xhacktly
Er jo ikke verre enn å bare poste tallene, så regner noen som gidder det ut.
Dog, et matteforum er nok bedre enn her.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Tipper du kan få litt hjelp her http://www.matematikk.net/
Gjest
Trådstarter
Takk for svar... ja du har rett et matte forum er nok bedre, men jeg postet den her fordi noen av freaksa her er gode til å finne ut av ting eks: finne ut hvor jeg kan få hjelp til mine utregninger, jeg vil helt ikke legge ut alle tall på et forum osv etter som jeg foretrekker at det blir gjort irl med en som faktisk har peil
Sitat av xhacktly Vis innlegg
jeg vil helt ikke legge ut alle tall på et forum osv etter som jeg foretrekker at det blir gjort irl med en som faktisk har peil
Vis hele sitatet...
Da må du nok regne med å betale en liten sum.
Gjest
Trådstarter
Null stress å betale en liten sum men jeg trenger bare å vite hvem som kan hjeple meg..
Hvor bor du hen?
Stikk til nærmeste høyskole/universitet og heng opp en lapp.
Gjest
Trådstarter
Takk goophy det var en god ide
Det skulle vel ikke være så galt å finne ut, men du må spesifisere først hva du mener med vannmotstand.
Vannfriksjon?

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det skulle vel ikke være så galt å finne ut, men du må spesifisere først hva du mener med vannmotstand.
Vannfriksjon?
Vis hele sitatet...
Edit: Hva mener du med "vinkler"?
Finne ut kraften som må til pga at noe i systemet er i vinkel, eller mener du å finne ut en vinkel i grader?
Sist endret av Grimdoc; 11. august 2009 kl. 23:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Gjest
Trådstarter
Som jeg skrev over: jeg vil helst ikke legge ut alle tall på et forum osv etter som jeg foretrekker at det blir gjort irl med en som faktisk har peil
Sist endret av random40348; 12. august 2009 kl. 00:03.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
Som jeg skrev over: jeg vil helst ikke legge ut alle tall på et forum osv etter som jeg foretrekker at det blir gjort irl med en som faktisk har peil
Vis hele sitatet...
Jeg spør ikke etter tall.. Les over en gang til.
Om du svarer rett på dette så har jeg kanskje kompetanse til å hjelpe.

Mekanikk, fysikk og pneumatikk skal klare, men om det blir fluidmekanikk/hydraulikk så kan jeg nok ikke.
Sist endret av Grimdoc; 12. august 2009 kl. 00:06.
Gjest
Trådstarter
ok...vel trenger en som kan regne ut vinkler i forhold til energien til vann i fart og en som kan en del om generatorer og sakking og motstand og vinkelen til rennende vann i forhold til motstand, høyde(vinkler) og sakking....
Sist endret av random40348; 12. august 2009 kl. 00:17.
Sitat av xhacktly Vis innlegg
ok...vel trenger en som kan regne ut vinkler i forhold til energien til vann i fart og en som kan en del om generatorer og sakking og motstand og vinkelen til rennende vann i forhold til motstand, høyde(vinkler) og sakking....
Vis hele sitatet...
Vanskelig for oss å tenke oss til spørsmålet ditt...
er det så fantastisk vanskelig å legge ut infoen her på forumet ? Det er mange her som har kopetanse til å svare deg!
Sist endret av Spelly; 12. august 2009 kl. 00:27.
Gjest
Trådstarter
Sitat av spelley Vis innlegg
Vanskelig for oss å tenke oss til spørsmålet ditt...
er det så fantastisk vanskelig å legge ut infoen her på forumet ? Det er mange her som har kopetanse til å svare deg!
Vis hele sitatet...
Det er ikke så vaneskelig men...for det første vil jeg snakke med en person irl som har peil, tror ikke på noe løsning på et forum, ettersom det er en høyest komplisert prosjekt jeg driver med..
vel, la oss prøve?
Hvis du har muligheten vil det jo være en god ide å henge et noe ark med hva du ønsker og hvor mye du vil betale, på blant annet NTNU. Prøv deg på elektro og realfagsbygget, regner med du kan få noe hjelp der. Alternativt kan du prøve å sende en mail til foreleser innen et relevant fag og spørre om han kunne ta det opp i en forelesning, vet ikke helt hvor aktuelt dette er, men så lenge det er penger involvert er vel de fleste studenter interessert.
Sist endret av Zepplin; 12. august 2009 kl. 00:51.
Gjest
Trådstarter
Hehe ... nei tror ikke jeg skal prøve engang..


Godt forslag Zepplin KP!
Sist endret av random40348; 12. august 2009 kl. 00:52.