Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1044
Heil
holder på litt med arduino på fritiden osv.. jeg skal lage et program som brukes når multimediaklubben jeg er med i filmer håndball/fotball. der jeg skal ha en slags tavle på skjermen der stillingen vises... så når jeg evt trykker på knappen endrer stillingen seg... lurer da på om man kan programmere et program eller noe lignende der man trykker på knappen og pcn mottar signal og reduserer stillingen! vil tro serialkommunikasjon er noe som blir brukt til dette...
håper noen vet sånn ca hva jeg kan gjøre
-----og JA jeg har brukt google, men er ikke helt sikker på hva jeg skal søke på osv--
Takk for svar! mvh
"scoreboard arduino"
takk, men har søkt på det før ^_^ men ingen som får det på pcn viss du skjønner... det blir brukt til live sendinger på nett..
Eneste du trenger å gjøre er å lage eller finne et program som kan lese inputs fra serialporten og vise informasjon på skjermen basert på inputen, burde kunne gjøres i de fleste programmeringsspråk.
okei, takk tenker et enkelt c++ program gjør susen
Du kan jo hente litt inspirasjon her: https://github.com/eyedol/foosballsc...scoreboard.ino
Tusen takk!