Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3328
Nå har det seg slik at jeg har en Gamecube og en Nintendo 64 jeg gjerne vil få spille. Jeg har en PC skjerm, og ingen TV. Noen som vet om måter jeg kan få brukt bildet fra en vanlig scart på PC skjermen, med en ledning til høytalere/forsterker etc? Evt. en annen løsning der jeg kan spille gamecube og nintendo 64en min på min PC skjerm.


RGB til VGA konverterer heter det.



Takker på forhånd.
Sist endret av nidhogg; 5. juni 2008 kl. 22:40. Grunn: Klargjøre spørsmålet tydeligere.
DVI to VGA Adapter Dongle (M to F)

Bruker denne selv når jeg ser filmer fra MacBook Pro'n min til prosjektor/tv.

Eller kanskje denne: DVI 24+5 to Component Video PC-to-TV Cable (1.45m Length)
Sist endret av Turbolego; 5. juni 2008 kl. 22:34.
Sitat av Turbolego
DVI to VGA Adapter Dongle (M to F)

Bruker denne selv når jeg ser filmer fra MacBook Pro'n min til prosjektor/tv.

Eller kanskje denne: DVI 24+5 to Component Video PC-to-TV Cable (1.45m Length)
Vis hele sitatet...
DVI til VGA hjelper jo fint lite.. Hvis N64/Gamecube har den gamle komponent-standarden, altså RGB, funker den andre fint. Du kan også bruke RGB til VGA i steden for RGB til DVI, ettersom det bare er de analoge DVI-pinnene som benyttes uansett.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Nintendo 64 har ikke komponentutgang, men gamecube har det.
se tråden her : http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=108303 (ja var bare lengre ned på siden)