Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4613
Jeg skal bygge en gaming pc, noe jeg aldri har gjort før og har heller ingen annen erfaring med det. Budsjettet mitt ligger på rundt 18 000 kr, trenger at pcen kan kjøre flere spill som battlefield 1 på ultra settings og 4K. Forslag til deler?
Hva med å gå til komplett og se hva de foreslår ?
Anbefaler at du bygger selv, så er det langt enklere å oppgradere sener. Du får veldig, veldig mye PC for 18K. I prisen er det også skjerm/tastatur/mus/headset etc eller? Vil du ha noen spesiell formfaktor?
Til 4k ultra må jeg nevne titan x (Pascal). Prisen er ikke innenfor 18 000 kr. Ville ikke siktet på 4k ultra nivået i det hele tatt, for dette blir dyrt og ei heller så utrolig mange fps. Senk kravene litt så kan du få en knakende god maskin til prisen.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Anbefaler at du bygger selv, så er det langt enklere å oppgradere sener. Du får veldig, veldig mye PC for 18K. I prisen er det også skjerm/tastatur/mus/headset etc eller? Vil du ha noen spesiell formfaktor?
Vis hele sitatet...
Regner ikke med ekstra utstyr som skjerm, tastatur osv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
4 0
:titegn: csd d cklds lkas cklaw
Du setter ganske høye krav med 4k ultra settings på BF1. Selv med et såpass høyt budsjett som 18k faktisk.. Selv med et 1080ti som koster forøvrig 2k mer enn fekillix sitt forslag med en 1080 så drar du på average 55-60 fps, samme med titan X. Hadde mye heller sikta på 1440p og f.eks 144 Hz. Støtter forslaget til FranZe om å jekke ned kravene på oppløsning og heller gå for høyere frames.

https://www.komplett.no/wishlists/95...1-468fb52241a7

Her er mitt forslag. Ganske likt på fekillix sitt forslag med et par forbedringer imho. Gikk opp til 1080ti mtp at du hadde trossalt et budsjett på 18k. Bytta også til ASUS sin strix kjøler som har bedre ytelse enn windforce 3x's sin. Gikk opp til 16 gb ram av samme type, følte 8 gb var lite mening i denne builden. Kabinettet byttes eventuelt ut med hva man liker, har ikke like mye å si lengre. Med mindre man er støyallergisk, da anbefales Fractal Designs sine. Og i fremtiden kan eventuelt legges til en snurredisk for lagringsplass