Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2751
Hei,

Her på lørdagen lagde jeg brownies med en kompis. Første gang jeg har lagd det selv og første gang med brunt. Har røyket brunt noen ganger, men har for det meste røyka grønt og spist det et par ganger uten særlig virkning. Vi putta oppi 3 gr brunt i browniesene, med en plan om å egentlig ikke spise opp hele..

Vi spiste kanskje 1/6 del av kaka hver og venta sånn en times tid. Ingenting skjedde så vi spiste litt mer, og siden det var sinnsykt godt med brownies og det viste seg at jeg egentlig var ganske sulten så fortsatte vi og spise. Vet ikke om jeg spiste halve eller mer. Og plutselig så kicka det inn. Noe sånn skikkelig. Først kom den vanlige effekten (ler høyt og mye, alt er bare gøy osv), og plutselig sitter jeg der og kikker ned i henda mine og lurer på om jeg skal få kompisen min til å ringe ambulansen. Jeg føler meg skikkelig dårlig. Blir kvalm og redd. Tror jeg har tatt en skikkelig overdose, at jeg må på sykehuset og at hele verden skal finne ut av det. På en eller annen måte klarer jeg å overbevise meg selv om at jeg bare trenger å "sove det av meg". Tror jeg sovnet like etter midnatt natt til søndag. Og jeg sov lenge. Våknet vel i 12 tiden på søndagen og fortsatte med å halvsove resten av dagen. La meg for kvelden og sov til jeg skulle på jobb dagen etter som er i dag. Og i dag har jeg følt meg helt fjærn, følte meg småparanoid på t-banen til jobb i morrest, og har gått rundt i en boble store deler av dagen. Plutselig sprakk bobla og jeg følte meg mer eller mindre "normal" igjen. Og de siste timene har jeg hatt en sinnsyk hodepine type hangover style..

Så spørsmålet er: Går det virkelig an å spise så mye brownies at man blir høy/dårlig i flere dager etterpå eller bare innbiller jeg meg det? Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Og btw, noen som vet hvor lang tid det tar før brunt er ute av blodet/kan påvirke kjøreevnen? Skulle egentlig kjøre hjem, men tørte ikke siden jeg fortsatt følte meg litt rar..

Litt bekymra her nå, visste virkelig ikke at det gikk an å bli så hardt påvirka, så tusen takk for svar!
Er fint mulig å våkne fjern dagen etter man har spist cannabis. Hvis du sov store deler av gårsdagen også så er det godt mulig at du fortsatt hadde litt i omløp i dag. Så ja, det er fullt mulig.
Som allerede nevnt er det mulig, ja! Har selv opplevd å være litt funky dagen(e) etter jeg har spist brownie.. men det går over!
Takk for svar!
Så det du sier DfenZ, er at rusen fra hasj ikke soves av på samme måte som f.eks alkohol? Blir den fortere borte hvis man er våken og i aktivitet?

Og btw, til senere, hvor stor dose er det vanlig å ha i når man lager brownies?
Sitat av confusedbylife Vis innlegg
Og btw, til senere, hvor stor dose er det vanlig å ha i når man lager brownies?
Vis hele sitatet...
Hvor mange enheter alkohol drikken man når man er på fest? Det kommer an på mange ting, personlige preferanser, toleranse, vekt, forbrenning, hvor godt en tåler det.
For meg så høres det ut som at du er ganske ny i gamet, og at du fikk i deg mer enn du vanligvis gjør. Det du opplevde er ganske normalt. Jeg hadde en hendelse der jeg "mistet" meg selv. Kort fortalt, jeg skulle på konsert, tok noen øl og røyket litt før konserten. Røyket mer etter konserten, og på veien hjem begynner synet å bli veldig merkelig, før jeg vet ordet av det får jeg en "utavdegselvopplevelse". Og ikke av det hyggelige slaget. Jeg klarte ikke gå, prate eller følge med. Det virket som at kroppen min ikke reagerte på vanlig måte, og det tok meg lang tid å gjøre en handling, både det svare på spørsmål, og det å gå. Trudde det hadde klikket for meg.

Men, det jeg trur har skjedd er blodtrykksfall. Det kan skje, og skjer som oftest når man er ny i gamet, ikke spiser eller drikker. Det tok meg et par dager å komme tilbake til normalen da det skremte meg skikkelig, helt til jeg hørte det var "normalt".

Mitt tips til deg er å ta det rolig et par dager, og ikke røyke før du selv føler deg klar for det. Og når du gjør det, ta det rolig, så skal du se at det mest sannsynlig går veldig bra. Gjør det ikke det, så hadde jeg stoppet. Helsa er viktigere enn all rus.

Langt svar med mine erfaringer. Håper det hjelper deg.
Det er fult mulig å fortsatt Være fjern dagen etter at man har spist kake. Har selv oppleve dette ettpar ganger og da er det logisk at man også blir bakfjern lengre en man er vant til.

Om man lager kake riktig og har bra saker (enklest og bake med brunt synes jeg) så trenger man ikke noe serlig mer en rundt 0,2-0,3 muligens litt mer om man er innrøyka. Man kan fint spise mer også, men da kan man fort bli tatt på senga hehe, noe du fikk oppleve. Har selv spist rundt 1,2g engang og da fikk jeg svake hallusinasjoner
Man har muligheten til å bli mye fjernere når man spiser siden man ikke kjenner hvor mye man har fått I seg Før det kick er inn x)

Når man baker kake er det greit å ha I 3-5g etter min mening, så deler du opp kake I sirka like store deler og regner ut hvor mye som er I hvert stykke. Da kan man være endel personer på en kake, eventuelt spare resten til senere
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av confusedbylife Vis innlegg

"Ingenting skjedde så vi spiste litt mer, og siden det var sinnsykt godt med brownies og det viste seg at jeg egentlig var ganske sulten så fortsatte vi og spise."
Vis hele sitatet...
Hahah, du aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt det der! Klassisk tabbe. Å spise tjall er et helt annet beist enn å røyke det! Husker jeg laga skakkao en gang da jeg liksom ikke fikk noe særlig funk av å spise det tidligere så jeg fleska skikkelig til å slang oppi flere gram med god hasj... Øynene mine var helt latterlig blodsprengte selv etter to dager!
Sist endret av trippy; 22. september 2015 kl. 16:50.
En vanlig rus er fra 1,5 - 2,5 timer, med litt bakfjernhet, hvordan kan dere si at han er høy 12-14 timer etter inntak? Det er jo ikke mulig, men det kan være at cannabis setter deg ut litt dagen etter om man er ny i gamet, men fjern er man strengt talt ikke.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
En vanlig rus er fra 1,5 - 2,5 timer, med litt bakfjernhet, hvordan kan dere si at han er høy 12-14 timer etter inntak? Det er jo ikke mulig, men det kan være at cannabis setter deg ut litt dagen etter om man er ny i gamet, men fjern er man strengt talt ikke.
Vis hele sitatet...
Les nøyere, snakker om å spise ikke røyke. Når man spiser cannabis blir Δ9-THC omgjort til 11-hydroxy-THC i leveren.
Sist endret av trippy; 22. september 2015 kl. 18:33.
Har samme opplevelser som flere andre. Skikkelig bakfjern dagen etter. Jeg synes også rusen varte ubehagelig lenge. Jeg ble dog ikke bekymret, men heller litt irritert og lei. Siden effekten inntreffer såpass sent som den gjør er det god grunn til å være forsiktig og tålmodig når man inntar cannabis oralt. Umiddelbart skadelig er det nok ikke, med mindre man spiser absurde doser. Ubehag/kvalme/noia osv er nok likevel grunn nok til å utvise forsiktighet.
Sitat av trippy Vis innlegg
Les nøyere, snakker om å spise ikke røyke. Når man spiser cannabis blir Δ9-THC omgjort til 11-hydroxy-THC i leveren.
Vis hele sitatet...
Klar over at det er snakk om oralt, but still.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Klar over at det er snakk om oralt, but still.
Vis hele sitatet...
What? Tar fort vekk 1-2 timer før jeg begynner så smått å bli rusa, normal dosering så kjenner jeg det godt i 6-8 timer . Dette var når jeg var definisjonen av "innrøyka kronisk bongmann", så jeg syntes det er litt snodig hvis du bare er fjong i 2,5 timer. Hvis du ser litt rundt på nettet så virker det som rundt 6t er normalt ved oralt inntak.
Sist endret av trippy; 22. september 2015 kl. 20:31.
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
hvordan kan dere si at han er høy 12-14 timer etter inntak? Det er jo ikke mulig
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det ikke mulig? Tråden, og internett forøvrig er fullt av folk som har erfaringer som tilsier at det er fullt mulig, meg inkludert. Så hvis det er som du sier, umulig, regner jeg med at du er i stand til å forklare hvorfor.
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
En vanlig rus er fra 1,5 - 2,5 timer, med litt bakfjernhet, hvordan kan dere si at han er høy 12-14 timer etter inntak? Det er jo ikke mulig, men det kan være at cannabis setter deg ut litt dagen etter om man er ny i gamet, men fjern er man strengt talt ikke.
Vis hele sitatet...
Sitat av paragone Vis innlegg
Hvorfor er det ikke mulig? Tråden, og internett forøvrig er fullt av folk som har erfaringer som tilsier at det er fullt mulig, meg inkludert. Så hvis det er som du sier, umulig, regner jeg med at du er i stand til å forklare hvorfor.
Vis hele sitatet...
Alle sitter i spenning og venter på ett svar, dette kan bli interessant
Kommer vel gjerne an på individuell forbrenning hvor lenge man er
påvirket av oral cannabis. Men at det kicker inn senere og varer lengre
enn ved røyking, er vel en ganske kjent sak?

Jeg tenker det kan være parallelt til f.eks. flein - det er forskjellig fra person
til person hvor mye man trenger og hvor lang tid det tar før det treffer.