Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 19694
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Noen kompiser mente at de kunne få billigere bensin ved å bruke et "triks"
De ville ikke si hvordan så jeg lurer på om noen her inne på forumet vet noe om hvordan dette kan bli gjort.

De sa de kunne få 5 liter for 32 kr, vanlig pris er dette da egentlig rundt 75 kr.

Takk for alle svar
Tyveri kanskje?
Fylle avgiftsfritt?
Bli en Næringdriver, "fiskere, gård" osv...
Da får du momsen tilbake på drivstoffet/eventuelle ting du trenger innenfor det Næringdriver du holder på med
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Trådstarter
Det kan være avgiftsfri ja, men de fylte på en bensinstasjon.
Sitat av Hager Vis innlegg
Fylle avgiftsfritt?
Vis hele sitatet...
Han spør om bensin. Ikke diesel. Finnes det avgiftsfri bensin?
Kan blande bensin og bioetanol: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikk...artid=10093124

men blir ikke like billig som kompisene dine klarer...
aner ikke

Kan anbefale en app som finner den billigste stasjonen der du er. Trur den heter "billig bensin"
Superlurker
merulz's Avatar
De ville kanskje ikke si hvordan, fordi det bare er pølsevev (mtp lovlighet)
Finnes ikke noe slikt triks. E-85 ethanol er noe billigere enn bensin, men har mindre energitetthet og er tørker ut gummipakninger og sliter mer på bensinpumpen enn vanlig fossilt brennstoff. Avfitsfri diesel er noen få kroner billigere pr liter enn vanlig drivstoff.

Så skal du spare penger på drivstoff er du pent nødt til å ty til ulovligheter.
Sikkert bullshit, men jeg regner med at de tenker på en måte å fylle på - som gjør at pumpa beregner feil antall liter, kontra annen type bensin.
Dette er ikke mulig.
Har jobbet på bensin stasjon selv og pumpene våre sjekkes 1 gang i året av justervesenet. Har enda aldri opplevd at noen har fylt 5 liter for 30 kr...
Det som beregnes er hvor mye som kommer ut av selve pumpen. Selve målern står på bakkenivået ved pumpa. Du betaler også for det som blir igjen i slangen. Pumpen er av en så simple mekanisme at du kan ikke lure den uten å ødelegge den.
Hehe, var en venn av meg som fortalt hvordan du kunne fylle tanken for så og si ingeting, forstod ikke helt vha han snakket om tho, kan spørre han igjen og poste det her.
Finnes ikke noe mirakel triks. Beste trikset er å fylle på søndager. Da er bensinen billigst.
Fylle på søndager, det eneste trikset jeg vet. Det er alltid billigere sent i uka. De setter alltid opp prisene mandag
kanskje det lureste ville vert å ikke tukle med noe som helst
Sist endret av WoggaBogga; 28. mai 2011 kl. 21:21.
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
De setter opp prisen til veiledende priser på mandag og torsdager kl 1300.
Men de har ikke lov til senke prisen igjen før kl 1600.
Sist endret av UrbanFreak86; 28. mai 2011 kl. 21:24.
På de eldre automatene er det muligheter for å lure til seg bensin, ja.
Jeg vet om to måter:

Man kan hoppe på pumpeslangen mens man setter munnstykket i kannen, tanken eller hva som helst.
For hvert hopp kan man pumpe opp et par dl.
Dette er ikke noe å hoppe i taket for, men greit å vite dersom man er en fattig student med moped.

Den andre metoden går ut på å bore et hull i det gjennomsiktige plastdekselet og videre bakover.
Dersom dette gjøres riktig kan man føre inn en pinne eller lignende, og deretter presse inn en bryter i automaten.
Dette gjør at man kan kjøre maskinen manuelt uten å betale for seg.
man kan også klippe ledningen til gjenomstrøningsføleren. Men ettersom denne helt sikker sitter ved tanken, eller et sted der man ikke kommer til blir nok det et problem
er noen bensinpumper som er litt utslitt. som man bare presser inn hendelen 1/4 så kommer det en tynn stråle bensin og måleren rikker seg ikke
Kjøre på blanding av 95/98 og 20 - 25% e-85, men besparelsen er meget liten etter egen erfaring.
Sitat av Knask Vis innlegg
På de eldre automatene er det muligheter for å lure til seg bensin, ja.
Jeg vet om to måter:

Man kan hoppe på pumpeslangen mens man setter munnstykket i kannen, tanken eller hva som helst.
For hvert hopp kan man pumpe opp et par dl.

Dette er ikke noe å hoppe i taket for, men greit å vite dersom man er en fattig student med moped.

Den andre metoden går ut på å bore et hull i det gjennomsiktige plastdekselet og videre bakover.
Dersom dette gjøres riktig kan man føre inn en pinne eller lignende, og deretter presse inn en bryter i automaten.
Dette gjør at man kan kjøre maskinen manuelt uten å betale for seg.
Vis hele sitatet...
hvis det virkelig er mulig å suge ut fra slangen. så kan man jo montere en sugepumpe i påfyllingsrøret med en tykk slangebit utover som går utenpå pumpestykket
Sitat av skukketrure Vis innlegg
hvis det virkelig er mulig å suge ut fra slangen. så kan man jo montere en sugepumpe i påfyllingsrøret med en tykk slangebit utover som går utenpå pumpestykket
Vis hele sitatet...
Ser for meg en kamerat som sitter med en modifisert støvsuger inne i bilen xD
Sitat av skukketrure Vis innlegg
hvis det virkelig er mulig å suge ut fra slangen. så kan man jo montere en sugepumpe i påfyllingsrøret med en tykk slangebit utover som går utenpå pumpestykket
Vis hele sitatet...
Dette er jo i så fall bare det som er igjen i slangen, så det er jo uansett egentlig latterlig lite å hente fra det. Er vel bedre å bruke tiden på å tjene seg penger da.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Trådstarter
trikset var som Nitrofis sa, trykke så det kommer litt, så løfte på slangen så resten renner ut. Dette gjøres da mange ganger til tanken er fylt. Dette vil ikke gå så bra med bil da tanken er stor i forhold til moped.
There's no such thing as a free lunch.

Kan også legge til at dersom noe er for godt til å være sant, så er det nok ikke sant.
Eneste måten jeg vet om som gir billig (gratis) bensin/diesel er pumpestikk, rapp nå skilter, sett de på bilen. Fyll full tank, kjør avgårde og sett på dine egne skilt igjen ett egnet sted..

Kanskje det er dette kompisene dine har gjort, og bare sier at de fikk den billig?

Om det er verdt å gjøre seg til kriminell for den prisen er opp til enhver avgjøre, jeg personlig hadde ikke giddi det, men må man, så må man vel..
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Kim64 Vis innlegg
Eneste måten jeg vet om som gir billig (gratis) bensin/diesel er pumpestikk, rapp nå skilter, sett de på bilen. Fyll full tank, kjør avgårde og sett på dine egne skilt igjen ett egnet sted..

Kanskje det er dette kompisene dine har gjort, og bare sier at de fikk den billig?

Om det er verdt å gjøre seg til kriminell for den prisen er opp til enhver avgjøre, jeg personlig hadde ikke giddi det, men må man, så må man vel..
Vis hele sitatet...
AKA tyveri, hvor de skjuler sin identitet.
Skulle jeg først tatt pumpestikk skulle jeg hatt henger med noen svære tanker bakpå som jeg skulle fylt også.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
AKA tyveri, hvor de skjuler sin identitet.
Vis hele sitatet...
riktig, det er det den eneste måten jeg vet om for å få gratis drivstoff ihvertfall! Hehe

men å gjøre seg kriminell for småpenger mener jeg er litt bortkasta da, men alle har sine meninger! Hehe
Du kan få ut det som er igjen i slangen ja. men du får ikke ut noe mere. Det er en lukke mekanisme på selve tanken som først åpner seg når de bak kassa trykker for å la deg fylle (pumper må åpnes manuelt på betjente stasjoner)
Er maks en 1 dl extra bensin i slangen du kan få med deg grats. Har du en 60 liters tank så sier det seg jo selv hvor lite effektivt dette er. Det er plent umulig og suge ut noe så lenge den er stengt fra kassa. Da må du i såfall suge i stykker ventilen som forøvrig tåler heftig mange bars trykk før den ryker. Og ryker den vil pumpen automatisk gå i nødstopp og all bensin tilførsel til alle pumper går. I tillegg vil det bli heftig mange alarmer inne på bensinstasjonen. Både overflow og annet vil pipe som et helvette. Vi hadde et tilfelle hvor en mindre intelligent sjåfør klarte og kjøre avgårde med pumpe pistolen i. Da gikk selfølgelig ventilen også. Nødstoppen kom på innen 1 sekund og alt gikk i stå der og da. Måtte ha tekniker ditt for å få koblet det på igjen.
Jeg skjønner ikke hvordan du skal få opp bensin selv en tynn stråle så lenge det er fysisk lukket ned til selve tanken....
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det med og løfte slangen gir deg jo bare bensin du har betalt for...
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Flere av disse metodene er da nødt til å se heller merkelige ut når du først står der? Jeg ser for meg folk som står og fyller tanken og som hopper på slangen, eller folk som står med drill og målebånd. Ubetjente bensinstasjoner derimot er jo åpne for litt eksperimentering. Ingen sjekker kameraene om ingen vet at det er gjort noe kriminelt.
Sitat av NosNils Vis innlegg
er noen bensinpumper som er litt utslitt. som man bare presser inn hendelen 1/4 så kommer det en tynn stråle bensin og måleren rikker seg ikke
Vis hele sitatet...
Funker som bare faen! fylte over 10 liter for 50 lappen
Sitat av Xzip Vis innlegg
Funker som bare faen! fylte over 10 liter for 50 lappen
Vis hele sitatet...
Ser at flere folk viser til triks som involverer å sabotere utstyr ved å føre pinner eller ståltråd inn i pumpe hodet. Dette er sansynligvis bare en myte, da det er en standard med en tilbakeslags mekanisme som gjør at ingen ting kommer seg inn i pumpen-slangen, bare ut av den.
^
Som Nosnils sier. Husker når gjengen vår hadde moped, da holdt vi den inne og slapp hendelen så alt som var i slangen/restene kom ut Men som sagt , det var på en veldig slitt pumpe(hvis dette har noe og si?)
Sitat av Kirso Vis innlegg
^
Som Nosnils sier. Husker når gjengen vår hadde moped, da holdt vi den inne og slapp hendelen så alt som var i slangen/restene kom ut Men som sagt , det var på en veldig slitt pumpe(hvis dette har noe og si?)
Vis hele sitatet...
Og det som kommer ut av slangen har alt passer telleverk, så er normalt at du skulle få dette siden du har betalt for det.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Eller gjør som bestefaren til en kompis av meg
prut på bensinen !
De kameratene dine bruker nok hevert tenker jeg.
Tror kanskje de mener det å legge ledningen ifra pumpa ned på bakken å trokk på den langsomt å i takt.. da tror jeg du kan få sugd ut noen dråper. Om det er lovelig nei.. Fyll på søndag du, Blir fort mye dyrere bensin om du må betale bot.
Avgiftsfritt er en mulighet. Jeg vet at noen småfly bruker 100 oktan blyfritt som i teorien kan brukes på bil. Da er det temmelig billig.
Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Avgiftsfritt er en mulighet. Jeg vet at noen småfly bruker 100 oktan blyfritt som i teorien kan brukes på bil. Da er det temmelig billig.
Vis hele sitatet...
Avgas koster 17.76 her i området, så det blir ingen besparelse.
Det inneholder også bly som ødelegger katalysatorer og lambdasonder på moderne biler.
Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Avgiftsfritt er en mulighet. Jeg vet at noen småfly bruker 100 oktan blyfritt som i teorien kan brukes på bil. Da er det temmelig billig.
Vis hele sitatet...

Sitat av Skapsprenger Vis innlegg
Avgas koster 17.76 her i området, så det blir ingen besparelse.
Det inneholder også bly som ødelegger katalysatorer og lambdasonder på moderne biler.
Vis hele sitatet...

Vil en blyfri bensin inneholde bly?
Sist endret av Hager; 23. juni 2011 kl. 11:45.
Sitat av Hager Vis innlegg
Vil en blyfri bensin inneholde bly?
Vis hele sitatet...
Såvidt meg bekjent er den eneste 100 oktan bensin beregnet for fly som selges i Norge Avgas som inneholder bly.

Kjenner til at folka som driver med microfly bruker blyfri, men det er 98 oktan bilbensin evt. iblandet oktanbooster.
Eller som sagt tidligere; e-85 som er det billigeste petroleumsalternativet, og selv der er besparelsen liten etter egne erfaringer.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Så akkurat en video på youtube om det å spare drivstoff.

man fyller tanken og fyller på små mengder med ren acetone. og dette skulle visst gjøre at drivstoffet ble bedre utnyttet etc?

hørte bare kjapt på det, men er det noen som er kjent med det eller lignende? er det noe som fungerer?
Sist endret av WhiteHat; 31. juli 2011 kl. 18:07.
Før i tiden kunne man bare opne dekselet på pumpa trikse litt å fylle gratis som bare det
Dette er desverre fikset nå , men kan hende det fungerer med noe annet??

De fleste av oss kjenner til spendon gavekort, hvis man kjøpte ett slikt kort for 100 kr,- det var minste beløp..

139 kr til sammen ble kortet på(kortet kostet 39), så var det bare å dra ned på en bensinstasjon, sette inn kortet fylle for så mye du klarte.. Da ble det trekt 1 kr fra kortet, da hadde man 99 kr man kunne bruke på noe annet i butikken elns

Dette fungerte i 2-3 mnd... Kan hende det fungerer med noen andre "gavekort" ?
Sitat av Petrolhead Vis innlegg
Skulle jeg først tatt pumpestikk skulle jeg hatt henger med noen svære tanker bakpå som jeg skulle fylt også.
Vis hele sitatet...
Alltid, er ikke vits å gjøreseg kjeltring for EN tank bensin.


10 tanker, da snakker vi.
Sitat av F10 Vis innlegg
Dette er desverre fikset nå , men kan hende det fungerer med noe annet??

De fleste av oss kjenner til spendon gavekort, hvis man kjøpte ett slikt kort for 100 kr,- det var minste beløp..

139 kr til sammen ble kortet på(kortet kostet 39), så var det bare å dra ned på en bensinstasjon, sette inn kortet fylle for så mye du klarte.. Da ble det trekt 1 kr fra kortet, da hadde man 99 kr man kunne bruke på noe annet i butikken elns

Dette fungerte i 2-3 mnd... Kan hende det fungerer med noen andre "gavekort" ?
Vis hele sitatet...
Hvordan er det med registreringen av disse kortene? Trenger man å oppgi riktig informasjon som navn, adresse o.l.?
Hvis man kan oppgi falsk informasjon, så er det jo bare å kjøpe ett kort til f.eks 300 kr, gå ned på ubetjent bensin stasjon og fylle til pumpen stopper, får så å være kjapp men å stikke korte inn igjen og fylle engang til får 300,-.
Dette fungerer værtfall med VISA kort, eneste er at man går i minus på korte etter på. Men hvis man bare kan kaste korte, så spiller det vel ingen rolle.