Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1995
Hvem: Gutt 22 år, da 21.
Hva: Fleinsopp
Hvor: Hjemme hos en kompis, en plass som vi egentlig kaller for safe-spot. Har blitt prøvd det meste av drugs der.
Erfaring : Daglig røyker i 3 år, ca 3-5g pr dag (bong, bøtte & joint), aldri prøvd noe annet en hasj før denne trippen.

Hele greia startet med at vi satt en gjeng med kompisser og hadde røykekveld hos K. La oss kalle de andre K, B, M, S & I.
Vi ville ha noe annet da alle var veldig innrøyka på den tiden, brukte alltid 1g pr sigg i mekket og stappa loomsa.
Etter en stund ble vi alle enige om at idag skulle vi prøve fleinsopp.
Ingen hadde prøvd dette før, noen mdma.

Start:
Ca kl 18:00.
Vi steker et par grandiser og spiser dette før vi begynner på soppen.
Vi alle hadde ca 2.5g hver, hvor alle spiste opp dette ila 30min.
Tidsperspektiv var for meg under denne trippen helt ukjent.

30-40 min senere
Vi hadde nå suttet en stund og sett på «trippy shit» på youtube for og vente på effektene og det var her det helt plutselig bare smalt på meg.
Allerede begynte ting jeg så på youtube og endre fasong, pulsere og skifte farger. Jeg syntes dette var dritfett til de andre ville gå ut og ta en sigg. Jeg rusla etter, men i det jeg kom i døra så følte jeg at det var noe som sa til meg at jeg heller skulle gå opp på stua igjen. Jeg sa til de andre at jeg heller gikk opp igjen, og begynte å gå opp trappa til stua.
I toppen av trappa har K en slik lyspære som skifter farge hvert 10 sekund. Jeg ble stående helt stille og bare se opp i lampen og ikke skjønne en dritt av hva som egentlig holdt på og skje. Etter ca 10min(tipper jeg) fikk jeg ramla meg til sofaen og ca 2 min etterpå kom de andre også inn. De hadde også nå fått effekt av soppen.
Når jeg nå ser på veggen ovenfor K sin tv, så ser jeg et hull som blir større og større og det føles ut som jeg skal bli slukt av dette hullet.
Det var nå denne helt insane frykt & angstfølelsen tok meg, og jeg havnet i en tankeloop hvor det eneste jeg tenkte var at jeg koms til og bli fucked på flein, folk i bygda kom til og snakke om han «gutten» som aldri landa på flein, og værst av alt hvordan jeg skulle forklare til mamma & søsken at jeg har ødelagt meg på flein. Alt de andre sa forandret seg til negative setninger i mitt hode, og det føltes som de alle var «mot» meg. Hvert 2-3minutt i loopen så kom jeg med konklusjonen at det var bare soppen som fucka med meg, men med engang jeg konkluderte med det, så glemte jeg alt jeg hadde reflektert over og jeg var tilbake til der at jeg trodde jeg aldri skulle lande. Denne loopen (ifølge de andre) varte ca 1.5 time. Jeg prøvde og legge meg med ansiktet ned i sofaen for og sove til trippen var over (trodde jeg), men etter ca 15min (de andre sa jeg sov i ca 15min) åpnet jeg øynene og det var da jeg ble helt satt ut, det føltes ut som jeg var i veggen bak sofaen, og så meg selv ligge i sofaen og alle de andre som satt der. Dette gjorde at jeg ble enda mer redd og trodde at nå var jeg enda mer fucked en for en stund siden.
M sier til meg på dette tidspunktet at han ser det er noe som ikke er som det skal, og når han sier dette får jeg jo selvfølgelig følelsen av det.
Jeg prøver og legge meg til og sove igjen men tankeloopen bare fortsetter og fortsetter helt til jeg tydligvis hadde sovnet ( dette husker jeg ikke selv ).
Jeg våkner opp etter ca 2 timer og føler meg 2tonn lettere, at jeg endelig var normal igjen gjorde meg så letta i kroppen som jeg aldri har vært før.
Jeg prøvde og forklare til de andre hva som hadde skjedd men vi ble enige om at vi ikke trengte og ta dette nå.
Det virker som alle er ferdige med & trippe og vi mekker opp for og røyke å chille.

2 uker senere:
Vi står på kjøkkenet til B og røyker bøtte. ( hadde røyka hver dag etter fleinturen )
Jeg stappet loomet på bøtta & gjør meg klar til og trekke, i det jeg blåser ut smeller det i hodet mitt og jeg mister totalt balansen og må holde meg i en stol & spisebordet. Frykt & angstfølelsen jeg hadde på flein var tilbake, og det var nå jeg noia helt, jeg turte ikke si til de andre hva som skjer og ble bare stående der livredd i 2-3 minutter før følelsene slipper taket og jeg følte meg bare vanlig stein.

Kan noen forklare meg hva dette flashbacket var?
Jeg er klar over at psykadelika sikkert ikke er noe for meg & har heller ikke tatt noe siden denne turen.
Jeg røyker fortsatt daglig og har ingen plager av dette.
Var i tankeloop AKKURAT som deg før da tok jeg LSD da. Trikset her er å ha en erfaren tripper til neste gang, for det hadde nemlig vi. Han satt på noe jævlig digg og chill musikk med deilige beats (gode headset) og jeg var i ekstase 10 sekunder senere.

Lykke til neste gang!
Set setting. Mind set. Får jo en peek i hva som skaper en angst trip, det man tenker gjerne. Tror nok det i stor grad avgjør den trippen man får. Har hadt bad trips selv men det er lenge siden jeg har prøvd psykedeliske. Merker at når en gir slipp på det, da har man en bra trip, det var sånn for min del egentlig. En gang satt jeg i dusjen og laget beats, haha. Bare for og distrahere tankene egentlig. Men, lærte meg og meditere senere. Egentlig først da jeg skjønte at det var det som jeg tenker som fucka meg mest egentlig. Men tok det en gang besteforeldrene mine var hjemme for mange år siden, da jeg fikk mest bad trip egentlig. Heldigvis hadde jeg en ganske grei onkel som kom og henta meg hehe. På et magisk vis så ble jeg hjemme alene neste helg, noe som jeg ALDRI var på den tia.. og fikk 2 dager med tripping alene og ut og sykle og gå i skogen. Det var fantastisk bra. Spiste min egen sopp som jeg hadd grodd. Og trip doser men ikke noe heroic stuff. Men alt av folk/situasjoner man ikke er trygg på normalt sett burde man holde seg unna når man tripper.. Virker litt som den forsterker følelser tanker. Vippa litt melom bad trip enkelte ganger den helga men det gikk stort sett kun posetivt. Usikker ossen jeg hadde reagert i dag egentlig. Men er vel greit og være forsiktig, er litt der som en heftig 2-cb bad trip før det, en del baggasje. Men det var definitivt for mye, feil setting, og på et tidspunkt jeg var ganske langt nede. Er ikke helt den samme som den gang.. Kobler stort sett ut alt som plager meg egentlig. Tanketrykk er noe dritt, får hvis jeg røyker i dag, noe jeg aldri gjorde før. Så røyker ikke mer. Eller etter en heftig drikkedag f.eks.. unngår det å egentlig for det meste Samme type angst/noia preget tankegang.

Heftig nikotin sjokk kanskje? Bøtte er ganske mye på en gang da, har fått rimelig heftig nikotinsjokk sånn lol Kanskje med litt headrush samtidig. Det får jeg enda enkelte ganger, føles ut som en skal besvime men gjør nå aldri det. Må holde meg fast i noe, bøye meg ned i tilfelle uansett.
Sist endret av flyingsaucer; 20. oktober 2017 kl. 22:51.
Sitat av flyingsaucer Vis innlegg

Heftig nikotin sjokk kanskje? Bøtte er ganske mye på en gang da, har fått rimelig heftig nikotinsjokk sånn lol Kanskje med litt headrush samtidig. Det får jeg enda enkelte ganger, føles ut som en skal besvime men gjør nå aldri det. Må holde meg fast i noe, bøye meg ned i tilfelle uansett.
Vis hele sitatet...
Garantert ikke nikotinsjokk, kjente med engang at det var samme angst & frykt følelse som under flein-trippen.
kanskje noe fysisk men som man reagerer på samme måte som når du tok flein? det hadde likhetstrekk fysisk sett, som ligner det du opplevde på flein? vet egentlig ikke.
Nei, det er noen elementer du nevner her som jeg synes er spennende. Jeg vil sende deg en PM når jeg får tid, da jeg har opplevd noe tilsvarende.