Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 6750
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Nettop laga meg bruker her så ikke helt satt meg inn. Men!
Jeg har funnet en mystisk pille og trenger hjelp til identifisering. Skulle lagt bilde med men har ikke helt funnet ut. Pillen er hvit og avlang ( rund i kantene ) med en trekant oppå og delestrek under. Høres dette kjent ut? Hjelp! hehe
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
https://imma.gr/66897x94e48 slik! der er bildet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
https://imma.gr/66897x94e48 slik! der er bildet
Vis hele sitatet...
Det er en paracet, 500 mg
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av moonlord Vis innlegg
Det er en paracet, 500 mg
Vis hele sitatet...
Takker, trodde det var noe annet haha
DETTE ER IKKE PARACET!

Og i hvert fall ikke 500 mg. Det er minimum 1 g vi snakker om HVIS det er Paracet. Tabletten er dessuten merket med varseltrekant-symbolet, noe som betyr at det fort er betraktelig sterkere saker enn en harmløs Paracet.

Jeg anbefaler deg å ikke innta tabletten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg er einig i at det ikkje er paracet, men du bommer på varseltrekanten. Det er ein rød varseltrekant på pakningen, ikkje indikert på pillen. Det er heller produsentlogo e.l.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Det er en paracet, 500 mg
Vis hele sitatet...
Hvorfor i helvete gjør du sånt?

Til trådstarter: Jeg kunne dessverre ikke finne pillen på identifikasjonssøket på felleskatalogen, så kanskje det ikke er en pille som deles ut i Norge engang.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hvorfor i helvete gjør du sånt?

Til trådstarter: Jeg kunne dessverre ikke finne pillen på identifikasjonssøket på felleskatalogen, så kanskje det ikke er en pille som deles ut i Norge engang.
Vis hele sitatet...
Fordi han har rett, det er paracet 500mg men ikke butikk-paracet du sikkert sammenligner med, har en tilsvarende rett fremfor meg.
Sitat av simen887 Vis innlegg
Fordi han har rett, det er paracet 500mg men ikke butikk-paracet du sikkert sammenligner med, har en tilsvarende rett fremfor meg.
Vis hele sitatet...
For annen gang: DET ER IKKE PARACET!

Jeg har selv fått utstedt 1 g Paracet av min fastlege og de ser ikke sånn ut.

(Jeg vet at dette forumet er ment som et rådgivende organ for folk, men det hører ikke hjemme noen plasser å uttale seg om medikamenter uten at man er 100% sikker.)
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
For annen gang: DET ER IKKE PARACET!

Jeg har selv fått utstedt 1 g Paracet av min fastlege og de ser ikke sånn ut.

(Jeg vet at dette forumet er ment som et rådgivende organ for folk, men det hører ikke hjemme noen plasser å uttale seg om medikamenter uten at man er 100% sikker.)
Vis hele sitatet...
Paracetamol kommer i mange former og størrelser. Ikke kun én type. Foreslår at han over her publiserer bilde av pille med originalforpakning
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det høres veldig dumt ut at den samme pillen med det samme innholdet blir produsert i mange forskjellige former og fasonger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det høres veldig dumt ut at den samme pillen med det samme innholdet blir produsert i mange forskjellige former og fasonger.
Vis hele sitatet...
Haha, javel?
Panodil? Som er paracetamol 500mg. Ser i alle fall ganske lik ut..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det høres veldig dumt ut at den samme pillen med det samme innholdet blir produsert i mange forskjellige former og fasonger.
Vis hele sitatet...
På den ene siden kan jeg forstå hva du mener. Det blir jo vanskeligere å identifisere en pille blandt alle fasongene++. På den andre siden er jo dette klart en fordel for oss som ønsker ett rimeligere alternativ til akkurat den samme pillen, bare fra en annen produsent?

Jeg velger den rimeligste og holder heller orden på hvilke piller det er fremfor at prisen skal være høy på en "formfast" pille.
Panodil, finnes mange som lager piller som inneholder paracetamol. Folk tenker paracet ser lik ut uansett men finnes utallige produsenter av paracetamol piller.

Kilde
Sist endret av LGDS; 19. februar 2017 kl. 20:48.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Hvorfor i helvete gjør du sånt?

Til trådstarter: Jeg kunne dessverre ikke finne pillen på identifikasjonssøket på felleskatalogen, så kanskje det ikke er en pille som deles ut i Norge engang.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg fant pillen på identifikasjonssøket, derfor Dessuten har jeg brukt den samme selv.
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
For annen gang: DET ER IKKE PARACET!

Jeg har selv fått utstedt 1 g Paracet av min fastlege og de ser ikke sånn ut.

(Jeg vet at dette forumet er ment som et rådgivende organ for folk, men det hører ikke hjemme noen plasser å uttale seg om medikamenter uten at man er 100% sikker.)
Vis hele sitatet...
Jeg er 95 % sikker, hva er du ? 1 g paracet fra orgnialparaceten med oransje pakke ser helt riktig ulik ut. Men panodil er nøyatktig lik denne pillen og er på 500 mg. Jeg kjenner ikke til noen annen tablett som har samme form. Det er et synonympreperat som brukes istede for paracet men innnholder det samme.
Sitat av moonlord Vis innlegg
Jeg er 95 % sikker, hva er du ? 1 g paracet fra orgnialparaceten med oransje pakke ser helt riktig ulik ut. Men panodil er nøyatktig lik denne pillen og er på 500 mg. Jeg kjenner ikke til noen annen tablett som har samme form. Det er et synonympreperat som brukes istede for paracet men innnholder det samme.
Vis hele sitatet...
1 g Paracet blir ikke utstedt i "oransje pakker" (foruten stikkpillene), spiselige 1 g Paracet blir kun utstedt i krukker som man får reseptbelagt på apoteket.
Og for i tillegg å nevne det: Stoffet som er i både Paracet og Panodil heter Paracetamol. Paracet er navnet på preparatet og ikke navnet på stoffet i pillene. Panodil og Paracet er så og si identiske når det gjelder innhold, men de har to vidt forskjellige navn. Det blir like dumt som å si at Panodil inneholder Panodilium eller Panodilicet fordi pillen heter Panodil. Bruk huet!
Kall en spade for en spade!
Så så jenter, er det ikke bare å poste ett bilde av en 500mg Panodil?

Som feks det nederste bildet her: http://www.felleskatalogen.no/medisi...lthcare-562593
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
1 g Paracet blir ikke utstedt i "oransje pakker" (foruten stikkpillene), spiselige 1 g Paracet blir kun utstedt i krukker som man får reseptbelagt på apoteket.
Og for i tillegg å nevne det: Stoffet som er i både Paracet og Panodil heter Paracetamol. Paracet er navnet på preparatet og ikke navnet på stoffet i pillene. Panodil og Paracet er så og si identiske når det gjelder innhold, men de har to vidt forskjellige navn. Det blir like dumt som å si at Panodil inneholder Panodilium eller Panodilicet fordi pillen heter Panodil. Bruk huet!
Kall en spade for en spade!
Vis hele sitatet...
..jeg sa bare at det var paracet, men ok.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Kan noen hjelpe meg med denne pillen? Fikk den gratis og ble fortalt at det var 10mg valium, har aldri tatt valium før men har søkt litt rundt og finner ikke noe informasjon om denne pillen dersom den er blank på den ene siden. ganske lysegul er den, har lyst å ta den men vil ikke ta noe og bli fjern på placebo:P

https://imma.gr/69453xa1ace

https://imma.gr/69454x8172f
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Kan noen hjelpe meg med denne pillen? Fikk den gratis og ble fortalt at det var 10mg valium, har aldri tatt valium før men har søkt litt rundt og finner ikke noe informasjon om denne pillen dersom den er blank på den ene siden. ganske lysegul er den, har lyst å ta den men vil ikke ta noe og bli fjern på placebo:P

https://imma.gr/69453xa1ace

https://imma.gr/69454x8172f
Vis hele sitatet...
Den er nok ikke produsert i norge, eller så er den hjemmeprodusert. Da vet jeg ihvertfall ikke. Jeg prøvde å søke på identifikasjonsøket på felleskatalogen, men er fargeblind, så har kanskje sett feil farge. Har du søkt selv?
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har skjekket på felleskatalogen uten hell.. målte den med skyvelære og den er 70-71mm lang og 20mm bred
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Kan noen hjelpe meg med denne pillen? Fikk den gratis og ble fortalt at det var 10mg valium, har aldri tatt valium før men har søkt litt rundt og finner ikke noe informasjon om denne pillen dersom den er blank på den ene siden. ganske lysegul er den, har lyst å ta den men vil ikke ta noe og bli fjern på placebo:P

https://imma.gr/69453xa1ace

https://imma.gr/69454x8172f
Vis hele sitatet...
Hei,
Jeg liker absolutt ikke å skrive dette innlegget, da jeg ikke er sikker i det hele og det store hva det er du besitter.
Men ettersom det sies at felleskatalogen er kontrollert uten funn, kom jeg til å tenke på noe utenlandsk jeg har sett tidligere.

Tabletten jeg tenker på (som ser svært lik ut) heter Folic acid 800mg.
Mulig ikke den riktige, men verdt å utelukke ihvertfall.

Beklager om jeg med dette bidrar med feil informasjon eller villedelse av noe slag.