Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5894
Jeg har kjøpt et sett på ebay for å ta piercing selv: http://www.ebay.com/itm/301557170107...%3AMEBIDX%3AIT

Grunnen er aldersgrense på piercing i norge og pris, prisen du betaler for å få en nål igjennom deg er for høy (i min mening) men såvidt jeg vet så er det mange nerver osv i fjeset, og hvis du er altfor uheldig kan du risikere å bli lamm i fjeset, noen som vet hvor stor risikoen for dette er? og om så den er høy, noen som vet hvor og hvordan man kan gjøre det på tryggest måte? piercingen skal da i venstre øyenbryn. takker for alle svar
Apoteket nektet meg nesten å kjøpe nål når jeg ville ta siden de sa man ikke burde ta selv..
ta heller å spar litt lengre... trur det er lurt
Lammelser er ikke det jeg hadde bekymret meg mest om...

Vet du hvor rene de verktøyene er? Hvis de riktige bakteriene blir med piercingen inn, kan du regne med en skikkelig hestekur med antibiotika, og i verste fall en del kirurgi. Kirurgi blir da for å fjerne delvis råttent vev, og slippe ut puss. Noe som fort blir et faktum, hvis det er mutiresistente bakterien på de sakene der...
Trådstarter
95 0
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Lammelser er ikke det jeg hadde bekymret meg mest om...

Vet du hvor rene de verktøyene er? Hvis de riktige bakteriene blir med piercingen inn, kan du regne med en skikkelig hestekur med antibiotika, og i verste fall en del kirurgi. Kirurgi blir da for å fjerne delvis råttent vev, og slippe ut puss. Noe som fort blir et faktum, hvis det er mutiresistente bakterien på de sakene der...
Vis hele sitatet...
Så jeg burde rett og slett bare vente og spare penger? Aldersgrensen er 16 verken med foreldre eller ikke, men det er en kinky massasje plass neddi byen som tar det for yngre, høres ikke helt safe ut doe ;p
Er alt for mange som får infeksjoner og havner på sykehus av å ta piercing selv... tror faktisk en kid døde av infeksjon siden han trodde det var normalt og ikke dro på sykehus...(døde nesten i allefall..) har ikke kilde på det tho
Ja, du bør vente...
Trådstarter
95 0
ok, takker for mulig redning av fjeset mitt :'D da venter jeg og tar det hos noen som i det minste av dis-infisert utstyr, men det er ikke samme risiko får å ta det i f.eks øret?
Lille deg, kjære deg. Ta nå og vent litt med den piercingen, hva er det som haster sånn?
Dra til et piercing studio som har god hygiene, du skal trosalt lage et hull i ansiktet ditt, og da burde du ikke få et større hull en nødvendig.
Trådstarter
95 0
Sitat av Tidspress Vis innlegg
Lille deg, kjære deg. Ta nå og vent litt med den piercingen, hva er det som haster sånn?
Dra til et piercing studio som har god hygiene, du skal trosalt lage et hull i ansiktet ditt, og da burde du ikke få et større hull en nødvendig.
Vis hele sitatet...
Ironisk at du hete Tidspress xD men det er ikke noe som haster noe veldig, men jeg lurer på om dette steded virker profft?: http://www.tt-massasje-piercing.no/tjenester/piercing/

Ser at flere på min alder har tatt piercing der, en som har tatt likt som jeg vil ta og det ser veldig bra ut, og hvis kroppen din reagerer får du gratis pleie osv. vil ha noen andres mening
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Piercing i øyenbrynet er vel sett på som ganske harry nå for tiden...?
Trådstarter
95 0
Sitat av Carmex Vis innlegg
Piercing i øyenbrynet er vel sett på som ganske harry nå for tiden...?
Vis hele sitatet...
Kan godt være, men det er likevell noe jeg vil ha
OK, så ta øyenbrynpiercing, da. Men for din egen skyld, vær så snill å ta en barbell/bøyd barbell, ikke ring. Du bør også gå for en høyere diameter enn standard, gjerne 2 - 2.4mm. Da holder huden hvis du skulle henge deg opp i noe. De eBay-greiene ser ut som 1.6mm.
Jeg fikk tatt høl i øret på hyttetur, en skikkelig søt diamantbling som var halveis populært for 10 år siden. Kastet blingen i karsken for desinfisering og trødde selve stanga til blingen igjennom øret.
Fikk litt "pulsering" i øret i en halvtimes tid, men det gikk helt fint.
Tok seff ut blingen når vi dro hjem fra hytta (går ikke sånn rundt i offentlighet).

Null infeksjoner eller sånt.

Vurderer man ring i øyenbrynet i 2015 så mener jeg at nevnte metode er fullgod.
Har faktisk prøvd å ta piercing i øyenbrynet med nål selv, kom halveis igjennom før jeg fant ut at det ikke var noen særlig god ide, utrolig ekkelt å prøve å dytte den igjennom var det også xD

Hadde jeg vært deg, ville jeg spart opp eller ventet til du kan gjøre det på et studio, mye mindre risiko for at noe skal skje, samt at du får den plasert riktig av en som vet hva h*n driver med.
Gamle mor her har tatt både hull i ørene og piercing i navlen selv, det gikk ganske så bra, men nå ville jeg nok gi jobben til noen litt profesjonelle. Det som er viktig er i alle fall å desinfiserer huden og nålen en bruker. Det er jo stor sjanse for at du vil angre etterpå, men igjen, det er jo ikke akkurat liv eller død vi snakker om her.
Klem fra Betty
Trådstarter
95 0
Tusen takk for alle svarene! Jeg skal da ikke ha ring i brynet, også skal jeg helt klart ta det til en profesjonell, men ser dette stedet "legit" ut? http://www.tt-massasje-piercing.no/tjenester/piercing/

så uansett så vil jeg ikke ta piercing selv hvis det er en større sjanse for infeksjon osv.
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Jeg fikk tatt høl i øret på hyttetur, en skikkelig søt diamantbling som var halveis populært for 10 år siden. Kastet blingen i karsken for desinfisering og trødde selve stanga til blingen igjennom øret.
Fikk litt "pulsering" i øret i en halvtimes tid, men det gikk helt fint.
Tok seff ut blingen når vi dro hjem fra hytta (går ikke sånn rundt i offentlighet).

Null infeksjoner eller sånt.

Vurderer man ring i øyenbrynet i 2015 så mener jeg at nevnte metode er fullgod.
Vis hele sitatet...
Seriøst... Dette er det dummeste du kan finne på med mindre du er glad i arr i ansiktet. Å bare trykke et smykke gjennom huden "knuser" huden og generer arrvev som aldri vil forsvinne. Latterlig tips, med mindre du er rølpetrønder.

Og ja, den pierceren virker legit.
Sitat av Blodharry Vis innlegg
Seriøst... Dette er det dummeste du kan finne på med mindre du er glad i arr i ansiktet. Å bare trykke et smykke gjennom huden "knuser" huden og generer arrvev som aldri vil forsvinne. Latterlig tips, med mindre du er rølpetrønder.

Og ja, den pierceren virker legit.
Vis hele sitatet...
Det var mange som tok en nål og en isbit på øret og lagde hull.
Nei, det er ingen nerver i øyebrynet som kan lamme ansiktet. Det som er viktig er at du steriliserer nåla og området rundt.
Sitat av bendiks Vis innlegg
Nei, det er ingen nerver i øyebrynet som kan lamme ansiktet. Det som er viktig er at du steriliserer nåla og området rundt.
Vis hele sitatet...
Sammen med at du steriliserer tengene du skal bruke, og har en veldig grundig håndvask. Gjerne ta en skikkelig runde med antibac etterpå også. Så bør du hvite hva en gjør, så prosedyren blir renest mulig. Da du f.eks. har gnidd hånden over eller klødd i nesen. Eller kanskje har klødd deg i rompa, så er hele håndvasken bortkastet! Dem som har godkjennelse på å gjøre dette, har drilling på å kjøre renest mulig (nærmest steril) prosedyre, for å unngå infeksjoner så langt det er mulig.
Et tips, ikke gjør det!
Trådstarter
95 0
Da gjør jeg det til den pierceren istede for å gjøre det selv